clillienskov

27. februar 2016 - 3 dage tilbage!

102 indlæg i dette emne

Jeg er helt ny her inde, og tænkte en planlægningstråd måske var på sin plads, efter at have "snaget" en hel del i jer andres :)

Vi har været sammen i 4 år og er 24 og 28 år og skal giftes d. 27. februar 2016 :)
Vi har endnu ikke besluttet hvilken kirke vi skal vies i, men har valgt feststedet. Der er heldigvis tre kirker lige omkring, så mon ikke en af dem falder i vores smag? Festen bliver for omkring 75 - både familie og venner. Det sted vi har lejet er en stor gård der er bygget om til feriecenter så vi håber alle gæsterne vil blive og overnatte.
Apropos det er overnatning dér, så overvejer vi om vi kan tillade os at tage 100,- for overnatning med brunch og fri benyttelse af centret dagen efter? Vi har ikke forfærdeligt mange penge, og det ved vores gæster godt, så alternativet var suppe-steg-og-is på den lokale kro og så slut kl 02? Jeg tænker at hvis nogle ikke synes det er fair må de jo enten vælge at køre hjem eller trække det fra i gaven. Men er der ikke mange der selv står for overnatning til bryllupper? Hmm tænke tænke...
Noget andet - og mere glædeligt - jeg har allerede købt min kjole! Jeg ved godt jeg er tidligt ude, men jeg var ret sikker på hvad jeg ville have og den type kjole sad gudskelov helt fantastisk :) yaih! Jeg tænkte længe over om det mon var dumt at starte så tidligt, men hvis jeg var begyndt at kigge i juni/juli ville udvalget jo være det samme, i og med alle 2015-kjolerne var i butikken :)
Jeg har fri i dag og sidder nu med invitationer og tester. Fordi vi ikke har så mange penge har vi valgt at købe så meget så muligt så tidligt så muligt, så vi kan få spredt udgifterne ud over hele året.
Vi købte hus sidste år i marts og har været i gang med en del renoveringer og har netop takket ja til et tilbud på en kombineret maskinhal og hestestald, så pengene er lidt små. Heldigvis har min mor smidt små hints om vi nok godt kan regne med en lille økonomisk hånd (de fik selv 25.000 af min mormor og morfor da de blev gift for 25 år siden), så nu må vi se. Der er jo længe til...

Det var vidst de største tanker vi har gjort os pt. men der dukker jo hele tiden nye ideer og inputs op - specielt her inde, hold nu op i har styr på tingene :D

Læs mere om:
Frieriet
Kjolen
Feststedet
Kirke
Blomsterdekorationer

Mine egne noter:
Ting der er styr på og ting der ikke er (grøn er der taget stilling til, rød er undervejs og resten er der ikke gjort noget ved endnu)
Omgivelserne:
Kirke: Marie Magdalene Kirke
Receptions- og feststed: Tjek, depositum betalt
Leje borde og stole: tjek
Leje duge og servietter: tjek
Købe og lave bordpynt: Færdige

Bruden:
Kjole: tjek, købt og betalt
Tilpasninger: tjek - afhentes d 11/2
Sko: tjek
Slør: Tjek
hårpynt: tjek
Smykker:Tjek
Lingeri: Ingen BH, men et par lækre trusser
Strømpebånd: Det fineste smalle med blonder
Bestille tid til makeup og hår: tjek
Bestille tid til at få ordnet negle: Klare jeg selv
Buket: Jesper har fået et par billeder, så krydser jeg fingre...

Gommen:
Tøj: tjek
Sko: tjek

Andet:
Ringe:Tjek
Fotograf: tjek
DJ/musik: tjek
Bryllupskørsel: Forloverens Volvo XC60 hvis vejret ikke er til en tur i en Ford T
Mad: tjek
Personale/servering: tjek
Drikkevarer (vin, øl, sodavand, spiritus, bobler og juice): Tjek
Bryllupskage: Laver jeg selv
Pindemadder til reception: Laver svigermor
Gæstebog: Et eller andet alternativt...
Invitationer: lavet og sendt
Bordkort: Tjek
GoodieBags til værelser: Færdig
Morgengave til ham: boudoir - skal fotograferes d. 12/2

Redigeret af clillienskov
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Et stort og rungende velkommen :hug: og tillykke med din helt egen tråd.

Hvor er det dejligt for dig at du allerede har købt kjolen, men med det sagt, så kan jeg ligeså godt være en af de første til at spørge om vi så ikke må se billeder? :toot:

Ang overnatningen.. Vi holder på et sted hvor der er mulighed for overnatning og selvom vi ved at nogle af vores gæster kommer fra England, så har vi valgt kun at gøre folk opmærksom på at der er mulighed for overnatning. For det ville hurtigt blive for dyrt for os, hvis vi pludselig skulle betale overnatning for alle gæsterne også, og vi vælger at prioritere vores fest. Så måske i skulle gøre op med jer selv om det er vigtigt for jer at betale overnatning eller om i vil bruge det mere på jeres fest. Det er jo en smagssag :rolleyes: .

Har i lagt jeres budget?? Det giver bare sådan et godt overblik. Vi har lagt det sådan at der er vores gættepris og den rigtige pris, og som det er pt så er vi på 3000 kr i plus fordi vi har valgt at sprede udgifterne som i netop også snakker om at gøre :thumbsupsmileyanim:

Er aldrig skidt at ens forældre hjælper lidt økonomisk til.. Mine forældre besluttede sig for at give mig et tilskud til min kjole for at jeg kunne få den, ellers havde jeg måtte ringe til Hubby og finde ud af hvor i budgettet jeg kunne finde de sidste penge. Så det er altid dejligt når de hjælper :heart:

HAHA... jeg har det som du siger... hold da op, hvor har de andre bare styr på det hele... jeg føler overhovedet ikke vi har styr på en prut... men det kommer jo nok når vi kommer længere frem mod datoen.

Glæder mig til at følge din tråd.. Er altid dejligt at læse andre beretninger :balloons:

0

Del dette indlæg

Tak tak ;)

Vi har valgt stedet fordi jeg er meget kræsen, og på den måde må vi stå for det meste selv ;) Så jeg kan få tingene som jeg vil, med andre ord xD

Vi skal også selv sørge for maden, men det har jeg det fint med (arbejder med mad til dagligt og er lidt en nørd, så vil hellere betale 400,- pr kuvert og elske det, end at være tvunget til at vælge noget bestemt). Og pynt osv står vi også selv for :) Samtidigt har vi højst sandsynligt hele molevitten allerede fra torsdag så man ikke behøver at storme rundt fredag og være helt smadret lørdag. Og i den anden ende har vi helt til tirsdag til at få ryddet op :) Så ender nok med at de får at vide det er en mulighed men at det altså ikke automatisk er med (dem der kommer længst fra har omkring 1 times kørsel, så det må de gøre op med sig selv). Wauw England alligevel :D

KJOLEN

Vi har også (forsøgt) at lægge budget - dog sprængte kjolen alle rammer, så der trådte moar lige til :heart:

Apropos kjolen, faldt pladask for en fantastisk Justin Alexander kjole! Havde aldrig troet jeg ville ende i en hel-blonde! Who knew!? Og om ca. 10 kg så er jeg SÅ KLAR til at træde ind i den kirke :D

I skal ikke tage jer af mit koncentrerede fjæs ;)

post-77896-0-09283400-1422961394_thumb.j

post-77896-0-24630800-1422961427_thumb.j

0

Del dette indlæg

For en fin kjole du har kjøpt! Nydelig :loveshower:

Når det kommer til overnatting og betaling så ville jeg heller sagt til gjestene at det er mulighet for overnatting mot betaling heller enn å be de om penger - på den måte blir det mer opp til dem hva de ønsker. Vi får besøk fra Norge (der er jeg fra), Fyn (kjæresten min er derfra) og USA (jeg har og familie og venner der), men vi velger å ikke betale overnatting for noen da det rett og slett vil bli altfor dyrt. Vi prøver heller å være behjelpelig med tips til hvor gjestene kan bo. De fleste vil nok uansett bli lenger enn en natt - spesielt de fra Norge og USA - da de jo har litt lenger å reise enn de fra Fyn..

Lykke til videre med planleggingen din! :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhh som man dog kan bakse med de invitationer - suk altså...

Jeg laver pocket-invitationer i champagne med lilla detaljer (en lidt sart lilla på sådan noget grov øko-papir uden glans)
Jeg forsøger at lave både menuer og bordkort samtidigt for at holde stilen så ens så muligt.
Men når man så har lavet de der "covers" i champagne og altså gerne vil have tekst og indstikkere i lilla, hvordan pokker får man så lige printet hvid tekst? Det kan printeren (eller mig xD) da slet ikke finde ud af... Det må være næste projekt, nu er der i hvert fald prototyper af hele molevitten og ca 1/3 af pockets er lavet...
Vi har valgt farverne for at få lidt varme ind, da det jo er et vinterbryllup. Normalt er jeg mest til kridhvid og dertil mørke kontrastfarver. Men da vores lokale er kæmpe og med loft i kip, tænker jeg at lyse, varme champagnefarvede duge, sammen med de her sarte lilla farver vil være flottere og mindre formelle end hvide duge med kongeblå eller koskgrå tilbehør, som jeg nok havde valgt ellers ;)

Nu er nedtællingen til at min "første-brudepige" (hvis der er noget der hedder det, og hun altså indvilger) kommer hjem efter seks måneder i Canada startet :D Yaih! Det var lidt trist hun ikke var med til at se på kjoler, men med mit budget kunne jeg simpelthen ikke lade være med at kigge, da der var udsalg ;) men hun må se billederne og med til prøvningerne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej og tillykke med brylluppet!

Jeg tror godt jeg kan svare på det med at få printeren til at printe hvidt. Jeg ville nemlig også gerne selv have hvid skrift på brunt papir, men min it-supporter-nørdemand fortalte mig at man ikke kan printe med hvidt for der er ikke hvid farve i blækpatronen. Den hvide farve på papiret kommer fra selve papiret. H2b informerer mig netop nu om at det er muligt at få Hvidt blæk med at det kræver en monster printer.

0

Del dette indlæg

'amen øv altså /: nå, så må jeg nok på jagt efter en lidt lysere lilla hvis skriften så skal være sort. Nå skidt endnu en tur i hobby-handlen gør nu ikke noget :) det passer faktisk perfekt, er løbet tør for det champagne-farvede karton også - så tak for info (og timing!) :)

Jeg er nu halvvejs gennem invitationerne (20 af 40) og har ondt i nallerne, men de bliver så fine :cheerleader3:

Bordkortene skal have lidt glimmer så må hellere købe lidt spraylim også og måske en omgang "forsejlingslak" :) ellers kan et år godt være lang tid at have glimmer over det hele - lidt lissom nytår hver gang man går en tur med støvsugeren ;)

Jeg er begyndt at tænke lidt på smykker også - tænker "kun" jeg vil have et par hænge-øreringe (måske med perler - i hvert fald uden for meget larm) og så et armbånd, der måske matcher bæltet på kjolen :)

Jeg er også i vildrede mht blomster - i februar er udvalget bare ikke forfærdeligt stort hvis man ikke vil betale en mindre formue, så tænke tænke...
Men der skal heller ikke bruges så meget, bare til at dække foden på de 5-armede lysestager der kommer til at være centrum på bordene. Og så er der jo buketten - vi var på messe for et par uger siden - 1800,- for en brudebuket? Det er sgu da hele blomsterbudgettet? Eller tæt på i hvert fald!? Den havde jeg altså ikke lige set komme, så der må jeg lige forhøre mig i den lokale blomstershop, om det virkeligt kan passe :pokey:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Frieriet slipper i altså heller ikke for :7himmel:

Kæresten og jeg havde aftalt at tage ud at spise på vores tre-års-dag (3/9-14), jeg fik lov at vælge. Så jeg ringede til en restaurant på lystbådehavnen i Grenå og bestilte bord. Jeg ringede og sagde det til kæresten, og det var jo fint nok.
Da vi så når frem til vores årsdag kører vi der ind og bruger et par timer på mad, vin og hinanden - det er lissom noget andet når man er ude ;)

Efter maden spørger kæresten så om vi ikke skal gå ud til indsejlingen (eller hvad det nu hedder) og kigge - vejret er godt, så selvfølgelig gør vi det.
Så sidder vi der ude og kigger lidt på bådene og solnedgangen (ja ja timing for alle pengene). Pludselig kommer der en dame på mountain bike ud og står og glor (ja spørg mig ikke hvor hun er drejet forkert), og straks ser den stakkels mand jo helt febrilsk ud. Heldigvis står hun kun et minuts tid før hun vender om, og kører tilbage igen. Efter ydeligere et par minutter rejser han sig op, tager min hænder så jeg kommer op og stå, gi'r mig hele smørren med at vi skal være sammen for altid osv - allerede her tuder jeg - og så må han jo på knæ og finder den fineste sølvring frem af små brudeslør-blomster :D Jeg siger selvfølgelig ja, eller forsøger på det, det har nok lydt lidt grådkvalt, men det var der da ;)

På vej hjem i bilen fortæller han at han har haft ringet til nærmest alle restauranter i Grenå for at høre hvor der var bestilt et bord i mit navn. Da han så endeligt fandt det, fik han dem til at stille fire roser på vores bord (en for hvert år og én for forlovelsen). De er så gået helt over gevind på restauranten, så jeg opdagede det slet ikke, for der var roser overalt (vi havde ikke været der før, så det kunne jo godt være der altid så sådan ud). Men roser fik jeg da i hvert fald :loveshower:

Her er lige et billede der er taget få minutter før cyklisten kom forbi:

post-77896-0-63354900-1423146196_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak - hvor er i bare søde :D

Cricht: Hun er helt skøn ;) en skam hun er gået på barsel når man kommer til tilpasninger osv, øv øv :)

Ja det er virkelig ærgeligt! Jeg følte mig SÅ tryg ved hende og hendes anbefalinger osv.

0

Del dette indlæg

Frieriet slipper i altså heller ikke for :7himmel:

Kæresten og jeg havde aftalt at tage ud at spise på vores tre-års-dag (3/9-14), jeg fik lov at vælge. Så jeg ringede til en restaurant på lystbådehavnen i Grenå og bestilte bord. Jeg ringede og sagde det til kæresten, og det var jo fint nok.

Da vi så når frem til vores årsdag kører vi der ind og bruger et par timer på mad, vin og hinanden - det er lissom noget andet når man er ude ;)

Efter maden spørger kæresten så om vi ikke skal gå ud til indsejlingen (eller hvad det nu hedder) og kigge - vejret er godt, så selvfølgelig gør vi det.

Så sidder vi der ude og kigger lidt på bådene og solnedgangen (ja ja timing for alle pengene). Pludselig kommer der en dame på mountain bike ud og står og glor (ja spørg mig ikke hvor hun er drejet forkert), og straks ser den stakkels mand jo helt febrilsk ud. Heldigvis står hun kun et minuts tid før hun vender om, og kører tilbage igen. Efter ydeligere et par minutter rejser han sig op, tager min hænder så jeg kommer op og stå, gi'r mig hele smørren med at vi skal være sammen for altid osv - allerede her tuder jeg - og så må han jo på knæ og finder den fineste sølvring frem af små brudeslør-blomster :D Jeg siger selvfølgelig ja, eller forsøger på det, det har nok lydt lidt grådkvalt, men det var der da ;)

På vej hjem i bilen fortæller han at han har haft ringet til nærmest alle restauranter i Grenå for at høre hvor der var bestilt et bord i mit navn. Da han så endeligt fandt det, fik han dem til at stille fire roser på vores bord (en for hvert år og én for forlovelsen). De er så gået helt over gevind på restauranten, så jeg opdagede det slet ikke, for der var roser overalt (vi havde ikke været der før, så det kunne jo godt være der altid så sådan ud). Men roser fik jeg da i hvert fald :loveshower:

Her er lige et billede der er taget få minutter før cyklisten kom forbi:

attachicon.giffoto.JPG

Ihh så fint - jeg blev også friet til på en lystbådehavn.... Det er da bare det mest romantiske EVER :loveshower:

0

Del dette indlæg

Før jeg blev fanget her inde havde jeg aldrig brugt sider som f.eks. ebay, men nu sidder jeg (som mange af jer andre) spændt og venter på kina-pakker :) Uhh jeg håber ikke jeg bliver skuffet - har i første omgang bestilt en bunke elfenbenshvide kunst-roser, til bord-dekorationerne. Hvis de er flotte må jeg jo have nogle flere i andre farver ;) Med de priser kunne man jo fylde festlokalet til randen :D wauw det er billigt, så tak for den inspiration :loveshower:

0

Del dette indlæg

Ej et sødt frieri... Det er da romantisk af h.... til :loveshower: og så med sådan en fin solnedgang... :cheerleader3:

At vente på de der dejlige pakker fra alle de steder man har bestilt.. ihh.. jeg elsker det.. det er lidt ligesom juleaften :a1221:

Lyder godt med de kunstroser der... har du fået inspiration til det et sted fra og i så fald, del gerne :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vil du ikke fortælle lidt om feststedet :denmarkflag:

Er selv fra Djursland og mangler det perfekte sted, som nemlig gerne skulle indeholde overnatning, men samtidig vil jeg bare gerne selv gøre meget af det, så hotelløsningen er vidst ikke så meget mig :pokey:

Er bare HELT vild med din kjole! den er godt nok fin :loveshower:
glæder mig til at følge med i din planlægning :c166:

0

Del dette indlæg

Ej et sødt frieri... Det er da romantisk af h.... til :loveshower: og så med sådan en fin solnedgang... :cheerleader3:

At vente på de der dejlige pakker fra alle de steder man har bestilt.. ihh.. jeg elsker det.. det er lidt ligesom juleaften :a1221:

Lyder godt med de kunstroser der... har du fået inspiration til det et sted fra og i så fald, del gerne :tunge:

Ja man bliver helt afhængig - der er jo ikke den ting, man ikke kan købe, og ikke den ting, man ikke mangler :D

Kunstroserne er bare fordi vi ikke har råd til rigtige blomster, så jeg har bestilt lidt af hvert for at finde nogle rigtige farver og kvalitet :) Vi skal ikke have forfærdeligt mange blomster, de skal bare dække foden er vores lysestager så nu ser vi om ikke det går og ellers må vi jo have fat i den ægte vare :)

0

Del dette indlæg

vil du ikke fortælle lidt om feststedet :denmarkflag:

Er selv fra Djursland og mangler det perfekte sted, som nemlig gerne skulle indeholde overnatning, men samtidig vil jeg bare gerne selv gøre meget af det, så hotelløsningen er vidst ikke så meget mig :pokey:

Er bare HELT vild med din kjole! den er godt nok fin :loveshower:

glæder mig til at følge med i din planlægning :c166:

Jo selvfølgelig vil jeg det - vi betalt depositum i torsdags, så skulle bare lige være sikker at det blev stedet :)

Laver lige en lille update :D

og tak :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Feststedet :cheerleader3:

Festen skal holdes på en ombygget gård i nærheden af Nimtofte på Djursland.
Super fin hvid-kalket med sort tag og stor gårdsplads med et par træer fra 1600-tallet (flooootte billeder).
"Østfløjen" er der hvor selve festen skal holdes og resten er bygget om til feriecenter, så der er 6 lejligheder med i alt 20 dobbeltværelser, og så er der en sovesofa i hver af lejlighedernes stuer og så mulighed for ekstra senge og madrasser op til 72, tror jeg manden sagde. Fordi det er bygget til feriecenter er der også aktivitetsrum med billard, dart osv, samt der er et pool-område (champagne-hygge fredag :loveshower: )
I halvdelen af hovedhuset bor en af ejerne, så der er altid en på stedet hvis der ryger en sikring, eller vi har andre problemer. I den anden del af hovedhuset er der køkken og morgenmadsområde, samt sofaer på 1. salen - regner med det bliver her vores bryllupskage skal serveres om eftermiddagen, hvis det er om sommeren er der ret lækkert udenfor lejlighederne, men tror sgu det bliver for koldt i februar :)
Virkeligt lækkert!
Og så er det okay billigt faktisk (tror vi kommer af med omkring 20 i leje, forbrug og rengøring) - der kommer selvfølgeligt stole, borde, duge, servietter osv oveni. Men de sørger for rengøring, så man blot skal have ryddet op - det sætter jeg personligt pris på :D

post-77896-0-50586500-1423380400_thumb.j

post-77896-0-88965600-1423380407_thumb.j

post-77896-0-43168800-1423380414_thumb.j

Flere billeder på: http://sjoerupgaard.dk/Sjrupgaard_et_festligt_bekendtskab/Billeder.html#grid

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer