Dorte FR

Det der med slør

16 indlæg i dette emne

Nu er kjolen i hus og selvom jeg egentlig ikke havde troet jeg skulle have slør på, så tænker jeg nu, at det vil passe meget godt for ikke at føle mig for "bar" i kirken og måske også for at følge traditionen med at rive sløret i stykker.

Men da jeg til at starte med ikke have tænkt mig at have slør, har jeg heller ikke kigget efter et, når jeg har prøvet kjoler.

Så hvor har I fundet jeres slør?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik handlet to med i prisen hvor jeg købte kjolen - et meget langt og et kort som jeg brugte foran ansigtet i kirken (altså samtidig med jeg havde det lange i på klassisk vis) og som riveslør.

Desuden købte jeg et meget fint langt slør med blondekant brugt på gul og gratis. Det havde været rigtig dyrt. Jeg havde drømt om et blondeslør men det passede ikke til min kjole synes jeg. Til gengæld var det perfekt på boudoirbillederne, og jeg solgte det videre til samme pris jeg selv havde givet.

Hvis du har lidt god tid ville jeg lede efter et brugt slør, her, på dba eller guloggratis. Man kan også købe slør på ebay m.fl. men der skal man altså se sig lidt for (og det er jo svært på forhånd). Har set nogle skrækkelige stive slør derfra.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du har en idé om hvilket slør du kigger efter kan jeg måske hjælpe med et til en super god pris. Der er også masser af slør på Etsy. Både enormt eksklusive og mere prisvenlige. Jeg vil ikke anbefale at købe slør over Ebay i Kina. Jeg har set flere dårlige eksempler en gode derfra (ofte fordi de sjusker enormt meget med kanterne)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg troede heller ikke slør var mig, men da jeg så stod der i brudekjolen, syntes jeg alligevel det ville være fint til. Så jeg er endt med at købe et langt slør. Jeg syntes slørene i brudebutikkerne ofte var temmelig dyre, så jeg endte med at købe mit på www.whitebride-brudekjoler.dk, og det er helt som på billedet og i rigtig fin kvalitet (blødt tyl), så det kan anbefales.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved og vidste da jeg prøvede kjoler at jeg ikke ville have slør, dog prøvede jeg et, som jeg på ingen måde kunne lide at have på :td: så jeg er glad for min beslutning.

Men da mine veninder hørte det, blev de sådan helt.."jamen hvad skal vi så rive i stykker?" og så var gode råd dyre, for ville/vil ikke give 600-1500 for et slør jeg ikke ønsker og som skal rives i stykker, så jeg valgte at købe et over Ebay fra Kina. Jeg blev faktisk positivt overrasket over det. Det har da lidt skønhedsfejl, men det er kun hvis man kigger virkelig godt efter og da jeg kun gav 25 kr for det, er jeg en glad og tilfreds kunde.

Så gør op med dig selv om det er for dig eller for traditionerne du vælger slør. Og hvis du beslutter dig for et slør, så tjek køb og salg herinde, DBA eller lignende for flotte, men billige slør. Det kan godt lade sig gøre :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved og vidste da jeg prøvede kjoler at jeg ikke ville have slør, dog prøvede jeg et, som jeg på ingen måde kunne lide at have på :td: så jeg er glad for min beslutning.

Men da mine veninder hørte det, blev de sådan helt.."jamen hvad skal vi så rive i stykker?" og så var gode råd dyre, for ville/vil ikke give 600-1500 for et slør jeg ikke ønsker og som skal rives i stykker, så jeg valgte at købe et over Ebay fra Kina. Jeg blev faktisk positivt overrasket over det. Det har da lidt skønhedsfejl, men det er kun hvis man kigger virkelig godt efter og da jeg kun gav 25 kr for det, er jeg en glad og tilfreds kunde.

Så gør op med dig selv om det er for dig eller for traditionerne du vælger slør. Og hvis du beslutter dig for et slør, så tjek køb og salg herinde, DBA eller lignende for flotte, men billige slør. Det kan godt lade sig gøre :loveboard:

Tager du det så bare på til dansen ? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg troede heller ikke slør var mig, men da jeg så stod der i brudekjolen, syntes jeg alligevel det ville være fint til. Så jeg er endt med at købe et langt slør. Jeg syntes slørene i brudebutikkerne ofte var temmelig dyre, så jeg endte med at købe mit på www.whitebride-brudekjoler.dk, og det er helt som på billedet og i rigtig fin kvalitet (blødt tyl), så det kan anbefales.

Tak for link. De ser fine ud. Jeg overvejer ikke slør for gæsternes skyld, men fordi jeg synes det vil passe fint i kirken.. Så kvaliteten må også gerne være okay

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du har en idé om hvilket slør du kigger efter kan jeg måske hjælpe med et til en super god pris. Der er også masser af slør på Etsy. Både enormt eksklusive og mere prisvenlige. Jeg vil ikke anbefale at købe slør over Ebay i Kina. Jeg har set flere dårlige eksempler en gode derfra (ofte fordi de sjusker enormt meget med kanterne)

Miss Lena, har du nogle med satin kant i en flot kvalitet?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige et godt råd, fra en der fik fejlkøbt sit første slør. Vær rimelig sikker på at nuancen er rigtig. Jeg købte et (smukt!!) slør på nettet, men sammen med min kjole så det bare en smule gråt ud, og det kunne jeg altså ikke leve med.

Jeg er så endt med at lave mit eget slør, og jeg er rigtig glad for resultatet, og det giver en særlig følelse at skulle bære noget som man har langt mange timers tanker og arbejde i.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bare lige et godt råd, fra en der fik fejlkøbt sit første slør. Vær rimelig sikker på at nuancen er rigtig. Jeg købte et (smukt!!) slør på nettet, men sammen med min kjole så det bare en smule gråt ud, og det kunne jeg altså ikke leve med.

Jeg er så endt med at lave mit eget slør, og jeg er rigtig glad for resultatet, og det giver en særlig følelse at skulle bære noget som man har langt mange timers tanker og arbejde i.

God pointe! Tak for det

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min erfaring er nu at et almindeligt ivory slør passer til alle - ikke helt hvide - brudekjoler. Til en hvid brudekjole skal man vælge hvidt slør.

Ved selvfølgelig ikke om det slør du købte @pyntesyg var i en speciel farve?!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det skulle det ikke være. Min kjole er ivory og bestilte i ivory. Når sløret er mod andre råhvide ting ser det ikke gråt ud, der er bare ét eller andet clash med kjole og slør. Men, når jeg har noget hvid ved siden af kjolen ser den næsten smørgul ud (overdrivelse fremmer forståelsen), så jeg tror bare at den er mørkere end sløret. Selv om jeg synes den ser enormt hvid ud for sig selv. Haha, bridezilla, much?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved og vidste da jeg prøvede kjoler at jeg ikke ville have slør, dog prøvede jeg et, som jeg på ingen måde kunne lide at have på :td: så jeg er glad for min beslutning.

Men da mine veninder hørte det, blev de sådan helt.."jamen hvad skal vi så rive i stykker?" og så var gode råd dyre, for ville/vil ikke give 600-1500 for et slør jeg ikke ønsker og som skal rives i stykker, så jeg valgte at købe et over Ebay fra Kina. Jeg blev faktisk positivt overrasket over det. Det har da lidt skønhedsfejl, men det er kun hvis man kigger virkelig godt efter og da jeg kun gav 25 kr for det, er jeg en glad og tilfreds kunde.

Så gør op med dig selv om det er for dig eller for traditionerne du vælger slør. Og hvis du beslutter dig for et slør, så tjek køb og salg herinde, DBA eller lignende for flotte, men billige slør. Det kan godt lade sig gøre :loveboard:

Tager du det så bare på til dansen ? :)

Undskyld at jeg ikke svarede før.

Ja, jeg regner med en hurtig tissepause inden vi skal danse brudevalsen, sådan at de kan få noget at rive i stykker, de kære damer :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syr selv mit slør. Jeg har hele tiden vidst at jeg gerne ville have slør på, og at jeg gerne ville sy det selv. Hvornår er det ellers lige man kan have tyl på hovedet? ;) Jeg skriver i min tråd om sy-selv-projektet, hvis du har lyst til at kaste dig over det projekt.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu tillader jeg mig lige at låne tråden :wink:

Hvis du har en idé om hvilket slør du kigger efter kan jeg måske hjælpe med et til en super god pris. Der er også masser af slør på Etsy. Både enormt eksklusive og mere prisvenlige. Jeg vil ikke anbefale at købe slør over Ebay i Kina. Jeg har set flere dårlige eksempler en gode derfra (ofte fordi de sjusker enormt meget med kanterne)

Jeg er nemlig også på udkig efter slør, og jeg tænkte, om du, Miss-Lena, stadig kunne have lyst til at se hvad du kan fremskaffe? :) Jeg har forsøgt at sende PM, men det virkede ikke :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer