kmw

Symbolik om tallet 27?

8 indlæg i dette emne

Hej.. Vi blev kærester d. 27/7, vores børn er født 27/12 og 27/9 og vi skal giftes 27/2 næste år. Så som I nok kan gætte betyder taller 27 selvfølgelig noget for os :)

Derfor tænke jeg at det kunne være sjovt at få tallet 27 med ind i brylluppet så mange steder som muligt.. f.eks 27 blomster i brudebuketten..

er der nogen der har andre ideer, eller evt kender til noget symbolik/overtro omkring tallet 27?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt ! I kunne jo hyre en DJ som selv er født den 27. (er faktisk selv født 27/9) .:) Det er faktisk ret imponerende at I har kunnet "time" børnenes fødselsdag sådan. .:)

Hvor mange gæster bliver I. Måske man kan lave noget med bordplanen (her tænker jeg 9/3). Nu har jeg min musikmaskine stående på kontoret og en søgning på tallet 27 gav 931 numre uden egentlig relevans til tallet 27. Det tætteste jeg kan komme er gruppen Twenty Four Seven hvor 4 tallet måske kunne symbolisere jeres familie men musik- og stilmæssigt har jeg svært ved at relatere det til noget som kan bruges til noget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dj har vi booket. Vi kender nemlig en der er dj samt laver lyd og lys på teaterforestillinger.

Og ja det er meget fedt at vi ramte samme dato med børnene, men det er jo helt tilfældigt, og egentlig ikke noget vi havde tænkt over før vi var ved at kigge på bryllupsdatoer.. Så da det gik op for os at der var så mange vigtige dage på d. 27. i måneden, så blev vi nødt til at finde en lørdag der faldt d. 27 :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vist desværre heller ikke nogen gode forslag, men synes det er rigtigt "pudsigt" at I lige har ramt 27 så mange gange. Det forstår jeg godt, I gerne vil bringe med ind i brylluppet, da det jo er gode ting I forbinder med tallet. Kunne man måske gøre noget i forhold til at "dele" tallet lidt op også, så I både kan bruge 27, men også 2 og 7 i nogle henseender?? Jeg er lige lidt blank på, hvordan - men vil gå i tænkeboks og se, om jeg mod al forventning :), skulle få en god ide... ;)

I kan måske bruge bogstaverne i alfabetet til noget symbolik af en art? Bogstav nr. 2 er B og nr. 7 er G - hvis det kan passe på Jeres familie på nogen måde, -et 1. mødested, en bestemt restaurant - I don't know... (er på nattevagt, så hvis ovenstående lyder vrøvlet, er det det sikkert også, sorry *ss*)

Og for øvrigt, tillykke med det kommende bryllup.. ;)

Redigeret af Muldebeerg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan bruge både 2, 3, 7, 9 når vi taler om 27 men den med alfabetet tror jeg ikke de fleste vil fange medmindre man inddrager det i en sammenhæng hvor det kommer til at fremgå. Og den med DJ'en var en joke .:) .:) Folk skal selvfølgelig ikke booke en DJ ud fra hvornår vedkommende har fødselsdag .:) og tænk hvis det så var en af de andre der kom. .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

27 diamanter i vielsesringen? :D

Mere seriøst bud: Slik-buffet med 27 forskellige slags slik?

Salme nummer 27 eller alternativt 3 eller 4 salmer som tilsammen giver 27 vers?

Skål og kys præcis kl. 20.07 (27)

27 små "konfetti"-papirs hjerter strøet ud over hvert bord.

Det var lige de ideer jeg kunne komme på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis I vælger at tallet 27 skal indgå i alle salmenumrene får I følgende at vælge imellem:

27

Nr. 27: Du gav os efter dit behag
Nr. 127: Frisk op! Endnu engang
Nr. 227: Som den gyldne sol frembryder
Nr. 327: Kirken er som Himmerige
Nr. 427: Tak for al din fødsels glæde
Nr. 527: Når syn og hørelse forgår
Nr. 627: Sørger du endnu, min sjæl?
Nr. 727: Gud, du fra dine de herlige højeloftssale
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer