Brineh

S & L Bryllup - 21.05.2016 - Så er beretningen begyndt

468 indlæg i dette emne

Bordkort DIY

________________ :heart: _______________

Vi lavede bordkort igår eftermiddags, mens sneen dalende ned udenfor :)

attachicon.gif2015-11-21 16.51.36-01.jpg

Nu vil jeg lige hurtigt fortælle hvad i skal bruge og gøre hvis i har lyst til at lave nogle lignede :)

Jeg lavede 20 stk.

I skal bruge:

attachicon.gif2015-11-21 13.11.15-01.jpg attachicon.gifIMG_4594-01.jpg

Bordkort (9,95 kr for 10 stk i bog og ide)

Satinbånd (4,95 kr i bog og ide)

Universal lim

Hvid karton

Hvidt blondebånd (26,95 kr pr. m i stof2000)

Hultang

Male pensel

Sådan gør du:

Start med at komme lim på den toppen af "bagsiden", så blonden kan folde over på "forsiden".

Når du har kommet lim på, så sætter du blonden fast på og fortsæt med den næste.

Når blonden sidder fast, bukker du den op, så du kan komme lim på "forsiden" ude i siderne og i midten af kortet, så blonden kan sidde helt fast.

Hvis det giver mening?

attachicon.gif2015-11-21 13.55.01-01.jpg

Så lavede jeg de små skilte med navnene på computer og printede dem ud.

Jeg fandt ud af at de skulle måle 5,5 cm x 2,5 cm med den sorte kant.

Jeg fandt på dafont.com skrifttypen "KG Two is better than one" og jeg brugte str. 36 i word.

attachicon.gif2015-11-21 15.57.01-01.jpg

Når de er skåret/klippet ud de små skilte, så skal der laves 2 huller i dem med en hultang,

så båndet kan komme igennem og bindes på "undersiden" af kortet :)

attachicon.gif2015-11-21 15.16.57-01.jpg

Håber denne lille DIY gav mening, ellers må i meget gerne spørge, så kan jeg måske uddybe lidt mere :)

Waauw, de er super flotte :)

Tusind tak :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Risposer


________________ :heart: _______________



Jeg har allerede spurgt kirken omkring ris kastning og det måtte man gerne hos dem :)



Jeg havde faktisk tænkt selv at lave dem med noget slør og så bånd, men så søgte jeg for sjov på ris-poser og så kom disse fine ris-poser os.


Synes det var sååå fine og så til alligevel flot pris for 20 stk. - 49 kr :cheerleader3:



Så jeg købte da lige 2 pakker, så i alt 40 stk for 98 kr med porto :oops::biggrin:


De kan fåes i flere farver end hvid :)



post-43752-0-88845100-1448551363_thumb.j




0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Risposer

________________ :heart: _______________

Jeg har allerede spurgt kirken omkring ris kastning og det måtte man gerne hos dem :)

Jeg havde faktisk tænkt selv at lave dem med noget slør og så bånd, men så søgte jeg for sjov på ris-poser og så kom disse fine ris-poser os.

Synes det var sååå fine og så til alligevel flot pris for 20 stk. - 49 kr :cheerleader3:

Så jeg købte da lige 2 pakker, så i alt 40 stk for 98 kr med porto :oops::biggrin:

De kan fåes i flere farver end hvid :)

attachicon.gifrisposecollage.jpg

hvor er de bare fine , og super billigt :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Risposer

________________ :heart: _______________

Jeg har allerede spurgt kirken omkring ris kastning og det måtte man gerne hos dem :)

Jeg havde faktisk tænkt selv at lave dem med noget slør og så bånd, men så søgte jeg for sjov på ris-poser og så kom disse fine ris-poser os.

Synes det var sååå fine og så til alligevel flot pris for 20 stk. - 49 kr :cheerleader3:

Så jeg købte da lige 2 pakker, så i alt 40 stk for 98 kr med porto :oops::biggrin:

De kan fåes i flere farver end hvid :)

attachicon.gifrisposecollage.jpg

hvor er de bare fine , og super billigt :wink:

Ja det er skønt have sparet lidt og lidt tid også - tænk alt den tid det ville tage at skulle klippe tyl til og folde det rigtigt osv :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Risposer

________________ :heart: _______________

Jeg har allerede spurgt kirken omkring ris kastning og det måtte man gerne hos dem :)

Jeg havde faktisk tænkt selv at lave dem med noget slør og så bånd, men så søgte jeg for sjov på ris-poser og så kom disse fine ris-poser os.

Synes det var sååå fine og så til alligevel flot pris for 20 stk. - 49 kr :cheerleader3:

Så jeg købte da lige 2 pakker, så i alt 40 stk for 98 kr med porto :oops::biggrin:

De kan fåes i flere farver end hvid :)

attachicon.gifrisposecollage.jpg

hvor er de bare fine , og super billigt :wink:

Ja det er skønt have sparet lidt og lidt tid også - tænk alt den tid det ville tage at skulle klippe tyl til og folde det rigtigt osv :)

blandt andet også derfor vi er gået fra ris til de der sommerfugle, som kommer i æsker :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Var det måske også dig, der havde bestilt 'diamanter' hos en Ebay sælger? :) Jeg er nemlig på udkig efter en anbefaling, hvor jeg skal handle...

Ja jeg har også købt små "diamanter" til bordpynt på ebay :) kan godt sende dig et link i en privat besked hvis det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vielses ringe prøvebox


________________ :heart: _______________



Søde ChristinaBM var så sød at skrive en pb til mig med en rabatkode på 25% til chanti.dk


Så vi sparer 1036 kr :cheerleader3:



Manden og jeg kiggede på det igår og bestilte en prøvebox af de ringe vi godt kunne tænke os.



De kom allerede i dag :tunge:


Vi synes de er rigtige fine, har dog skrevet en mail til chanti.dk for at finde ud af hvilken farve ringene er som vi skal forvente, da herreringe er mere "orange guld" i det, end dame ringe - de skulle jo meget gerne have samme farve guld. :)



post-43752-0-34250500-1448714852_thumb.j



post-43752-0-43972400-1448714846_thumb.j



Synes faktisk det er en rigtig fin ting at man kan få lov til at se ringene først, selvom man skal betale hele beløbet, men dem kan man så få retur hvis man ikke ønsker sættet alligevel :)



Så nu skal vi bare have udfyldt blanketten som fyldte med, med størrelse og tekst i ringene og så modtager vi nok vores ringe om 3-4 uger :loveshower:


Redigeret af Brineh
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det måske også dig, der havde bestilt 'diamanter' hos en Ebay sælger? :) Jeg er nemlig på udkig efter en anbefaling, hvor jeg skal handle...

Ja jeg har også købt små "diamanter" til bordpynt på ebay :) kan godt sende dig et link i en privat besked hvis det?

Ja tak - det må du gerne :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Brudekjole kommet hjem


________________ :heart: _______________



Jeg står i omklædningen her til eftermiddag og så ringer mit mobil,


det er Fuhrmanns brudekjoler som ringer for at fortælle at min brudekjole er kommet hjem :cheerleader3:


Så at jeg bare skal finde en dag jeg kan komme forbi og prøve den,


det var ikke noget som hastede, det var mere hvis jeg skulle have nogle med, når skal skulle prøve den.



Hun er altså bare så sød hende som ejer den butik :biggrin:



Tænk nu hænger MIN kjole i butikken og det er ikke bare en prøve kjole, men faktisk MIN helt EGEN.


- det er lidt uvirkeligt :a1221:


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores vielses ringe


________________ :heart: _______________



Så hentede jeg vores vielses ringe i pakkeboksen i søndags :loveshower:


De er bare så fiiiiiine og er helt vild glad for min med små ægte diamanter i :7himmel:



I skal bestemt ikke snydes for et par billeder af vores ringe, som vi har købt hos chanti.dk.


Det er skønt at den post også kan streges fra listen, over ting der mangler :)



post-43752-0-21856100-1450102967_thumb.j



post-43752-0-64184500-1450102971_thumb.j


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fine ringe I har købt :)

Var det nemt med prøvesættet??

Tusind tak og tak for koden, der var alligevel en del at spare :)

Ja det var super nemt, man betaler jo hele beløbet for ringene og så får man tilsendt et par "dummy" ringe som de kalder det af de ringe man har bestilt og så er der jo en masse ringe man kan prøve for at finde den rigtige størrelse.. Man skal bare sende prøvesættet retur indenfor 3 dage efter man har modtaget og der er vedlagt en kuvert og det hele :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super fine ringe I har købt :)

Var det nemt med prøvesættet??

Tusind tak og tak for koden, der var alligevel en del at spare :)

Ja det var super nemt, man betaler jo hele beløbet for ringene og så får man tilsendt et par "dummy" ringe som de kalder det af de ringe man har bestilt og så er der jo en masse ringe man kan prøve for at finde den rigtige størrelse.. Man skal bare sende prøvesættet retur indenfor 3 dage efter man har modtaget og der er vedlagt en kuvert og det hele :)

Det var da super nemt :)

Det må jeg vidst hellere lige kigge på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super fine ringe I har købt :)

Var det nemt med prøvesættet??

Tusind tak og tak for koden, der var alligevel en del at spare :)

Ja det var super nemt, man betaler jo hele beløbet for ringene og så får man tilsendt et par "dummy" ringe som de kalder det af de ringe man har bestilt og så er der jo en masse ringe man kan prøve for at finde den rigtige størrelse.. Man skal bare sende prøvesættet retur indenfor 3 dage efter man har modtaget og der er vedlagt en kuvert og det hele :)

Det var da super nemt :)

Det må jeg vidst hellere lige kigge på.

Jeg sniger mig lige ind med et tip :)

Nu bestilte vi ikke selv Chantis prøveboks, men en lokal guldsmedeforretning havde det samme koncept; nemlig en kasse med alle størrelser og profiler (altså rundt, flad, kantet osv. facon), så vi ret hurtigt kunne tune os ind på, hvordan ringene skulle være.

Måske I kan finde noget lignende, hvis det betyder noget for jer at få vejledning samtidig :)

Redigeret af girl_beat
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fine ringe I har købt :)

Var det nemt med prøvesættet??

Tusind tak og tak for koden, der var alligevel en del at spare :)

Ja det var super nemt, man betaler jo hele beløbet for ringene og så får man tilsendt et par "dummy" ringe som de kalder det af de ringe man har bestilt og så er der jo en masse ringe man kan prøve for at finde den rigtige størrelse.. Man skal bare sende prøvesættet retur indenfor 3 dage efter man har modtaget og der er vedlagt en kuvert og det hele :)

Det var da super nemt :)

Det må jeg vidst hellere lige kigge på.

Jeg sniger mig lige ind med et tip :)

Nu bestilte vi ikke selv Chantis prøveboks, men en lokal guldsmedeforretning havde det samme koncept; nemlig en kasse med alle størrelser og profiler (altså rundt, flad, kantet osv. facon), så vi ret hurtigt kunne tune os ind på, hvordan ringene skulle være.

Måske I kan finde noget lignende, hvis det betyder noget for jer at få vejledning samtidig :)

Tak :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Banner


________________ :heart: _______________



Så blev vores "gavebord" banner/guirlande endelig færdig :)


Det skal hænge enten på forsiden af dugen eller på væggen over bordet.



post-43752-0-54031600-1450525990_thumb.j



Tænker om man godt kan lave et i samme stil bare med S & L 21. 05. 16 ?


eller bliver det for meget? :)


Redigeret af Brineh
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

MILEPÆL - 5 måneder


________________ :heart: _______________



Tænk der kun er 5 måneder tilbage, tiden flyver godt nok afsted.


Håber vi kan få lavet lidt her i mellem jul og nytår. :)



Vi har også fundet ud af hvordan vores bryllupskage skal se ud,


så har prøvet at indhente tilbud igår på facebook - tænk der kan være så stor prisforskel på samme kage


Priserne er fra 1300 kr op til 2500 kr - og det er hos private :blush:



Men mangler lige priser fra et par stykker og så må vi se hvad folk har lavet og så gå ud fra det (og selvfølgelig prisen)


Man vil jo også gerne spare lidt på den front også :biggrin:



Billedet er fundet herinde fra hos en anden BK brud :a1221:



post-43752-0-22557600-1450672376_thumb.j


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer