Rlund

R&A - 13.08.16 - Hilsen fra USA

80 indlæg i dette emne

Så vil jeg også prøve at lave sådan en planlægningstråd :) Både så jeg kan være en del af det spændende forum, men også så jeg har en smart måde at holde styr på de forskellige ting under planlægningen af den store dag :a1221:

Om os

Bruden: Rikke, 23 år, læser matematik og engelsk på Aalborg Universitet. Har netop fået min bachelor og forventer at være færdiguddannet til januar 2018 :lol:

Gommen: Anders, 22 år, læser til ingeniør på Aalborg Universitet. Har en bachelor i Produkt- og Designpsykologi, og forventer at få sin kandidat til juni 2017.

Vi har været kærester siden 9. februar 2008, hvor vi (no kidding) fandt sammen til et halbal! :floejt: Dog skal det siges, at vi tog sammen derhen, så det var rent tilfældigt, at han tog det første skridt der. Vi mødtes første gang på ungdomsskolens matematik, fysik og kemi hold for særligt interesserede (så vi har vist altid været et par nørder :lol:), da Anders gik i 8. klasse, og jeg gik i 9. Vi fandt hurtigt ud af, at vi boede stort set lige ved siden af hinanden (næsten utroligt at vi ikke havde opdaget det noget før - Anders var flyttet til 6 år tidligere), så vi fik arrangeret noget fælles forældrekørsel.

Vi flyttede sammen til Aalborg efter 4 år som kærester, og siden da har vi boet sammen :biggrin:

Frieriet

Ringene

Udlandsophold

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Overblik

Dato: 13-8-16

Lokation: Jomfrubakken i Mariager

Vielse: Udenfor Jomfrubakken ved blodbøgen (hvis jeg kan finde en præst, der gider :wink:) Præst er fundet!

Antal gæster: 72 til fest, flere til reception.

Menu: Mad med kærlighed kommer og laver maden på stedet!

Planlægning:

Kjole: 1. prøvning. 2. kjoleprøvning. 3. og 4. kjoleprøvning - Kjolen er fundet.

Tema: Sensommer/ efterår gerne med orange og grønne farver.

Musik: Diskobil

Invitationer: Idé til tekst. Færdige invitationer.

Bordkort: Lavet af glas, da min mor har en glasovn

Blomster: Gerbera, nok i orange eller ferskenfarvet

Fotograf: Jesper fra Albrechtsen Foto er booket :lol:

Redigeret af Rlund
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har dog lidt problemer med alle de smarte features, som man kan bruge i planlægningstråden. Jeg ved ikke, om det er min computer eller browser (google chrome), den er gal med. Men jeg kan i hvert fald ikke altid se billederne i folks indlæg. Heller ikke i den tråd ang. guide til planlægningstråd, hvilket er lidt øv.

Vedlægger et billede, så I kan se hvordan, det ser ud..

post-81042-0-36395700-1442778738_thumb.p

Så jeg ved ikke, hvordan man linker til et indlæg, så man hopper ned til det i tråden. Al hjælp tages imod med kyshånd :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det har ikke noget med din browser at gøre.. Det er fordi BK på et tidspunkt har skiftet servere, og så er alle billederne ikke blevet kopieret med. Så i mange af de ældre tråde vises billederne desværre ikke :td:

0

Del dette indlæg

Det har ikke noget med din browser at gøre.. Det er fordi BK på et tidspunkt har skiftet servere, og så er alle billederne ikke blevet kopieret med. Så i mange af de ældre tråde vises billederne desværre ikke :td:

Nå øv, så må jeg prøve uden den guide. Men har slet ingen anelse om hvordan man linker :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:balloons: Velkommen til , tillykke med brylluppet og din planlægningstråd

hvor er det en sød og lidt nørdet måde i har mødt hinanden på. :thumbsupsmileyanim:

Ki forklarer det ret godt i denne tråd, men hvordan man linker mv.....http://www.bryllupsklar.dk/forum/90720/kan-ikke-se-hvordanjeg-opretter-min-egen-planlcgningstraad.html/

Jeg er så bare en af de få mennesker i denne verden der bare ikke fatter hvordanman linker :rolleyes::lol::blush:

0

Del dette indlæg

Frieriet

Vi er begge glade for at rejse, så selvom vi er studerende og på SU, sørger vi altid for at kunne komme på ferie. Og i år var ingen undtagelse! :lol:

De sidste par år har vi været i Tyrkiet, Grækenland og Spanien, hvilket har været super fedt, men i år lykkedes det mig at overtale Anders til en tur til London. Jeg har været i London flere gange med gymnasiet og veninderne, men aldrig med Anders, så jeg glædede mig til at få lov til at vise ham den fantastiske by! :heart:

Da vi skulle pakke, tog vi hver en håndbagage med, hvor jeg dog ikke måtte kigge i Anders', da han havde en 'gave' til mig :rolleyes: Vi tog afsted mod lufthavnen torsdag eftermiddag, og i sikkerhedstjekket havde jeg meget bestemt fået besked på at gå videre, hvis tasken skulle tjekkes! Heldigvis for Anders var der ingen problemer :wink:

Lørdag havde Anders planlagt hele dagen, hvor vi startede med et hurtigt smut hen til Big Ben og Parliament, da vi skulle på en bådtur på Themsen fra Westminster til Greenwich, hvor vi skulle tilbringe dagen. Vi startede med en tur på National Maritime Museum, men da vi fandt ud af, at vi havde lidt travlt med at nå det hele, valgte vi at gå hurtigt videre til Royal Observatory. Både museet og Royal Observatory ligger i Greenwich Park, som er virkelig flot!

post-81042-0-35462600-1442842094_thumb.p

Efter at have hygget i parken og på observatoriet, skulle vi ud at spise sushi på en rigtig god restaurant. Anders går meget op i mad, så det var faktisk på grund af restauranten, at han valgte Greenwich :lol:

Da vi havde spist færdigt, skulle vi skynde os, for vi SKULLE tilbage til parken inden den lukkede (Anders havde ikke overvejet, at parker har åbningstider i London)! Så vi gik meget stærkt tilbage til parken og nåede det 20 min inden lukketid. Der var stadig mange mennesker tilbage i parken, så Anders førte mig ind mellem nogle træer, hvor han gik ned på knæ og friede! Så snart han var nede på knæ, begyndte jeg at stortude, så jeg næsten ikke kunne høre, hvad han sagde, men jeg fik alligevel sagt ja.

Der var dog utroligt mørkt mellem træerne, så jeg kunne slet ikke se den smukke ring, som han havde haft med i flyet og båret rundt på hele dagen. Så vi skyndte os hen til en lygtepæl, så jeg kunne beundre ringen :loveshower:

Det var utroligt smukt, og jeg kommer næsten til at tude ved tanken!

Redigeret af Rlund
0

Del dette indlæg

Ringene

Anders havde fundet den flotteste ring helt selv og købt dem som et sæt, så vi har valgt at bruge dem som forlovelsesringe på venstre hånd, og så skifte hånd til selve vielsen. Det er jeg egentlig ret tilfreds med, for jeg går ikke så meget med smykker - specielt ikke ringe. Så det er nok at skulle vænne mig til én ring! :a1221: Ringene er fra Fredberg i Aalborg og er af mærket Nuran.

post-81042-0-35054700-1442844619_thumb.ppost-81042-0-17999100-1442844630_thumb.p

Redigeret af Rlund
1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Feststedet

Jeg brugte lang tid på at kigge på forskellige feststeder, da vi begge har ret mange krav til det. Vi vil gerne selv kunne bestemme menuen og selv kunne bestemme, hvor lang tid festen kan vare, samt have mulighed for overnatning. Derfor var det udelukket at holde det på en restaurant. Derudover kommer jeg fra en stor familie, som næsten hvert år har holdt fest i forsamlingshus (indtil vi rykkede ud i min onkels gildesal for nogle år tilbage). Derfor var jeg lidt træt af selve idéen om et forsamlingshus, og Anders har det på samme måde.

Jeg fandt så to steder, som var en mulighed. Det første var Sebber Kloster nær Nibe. Det er et virkeligt flot sted, og vi var meget begejstrede, da vi var ude at se det med vores mødre. Da vi var færdige, fandt vi dog ud af, at stedet var booket stort set alle lørdage i 2016, og også mange i 2017. Derfor var vi noget nedtrykte, da vi tog derfra :( . Beklager det kæmpe billede (som er fra deres hjemmeside).

Picture-001.jpg

Det næste sted, vi skulle ud at se, var Jomfrubakken i Mariager. Et B&B tæt ved Mariagerfjord. Jeg ringede derud og fik aftalt en tid med stedets ejer, Gitte (som er super sød! :biggrin: ) Straks vi kom derud, blev jeg forelsket i stedet! Det er simpelthen så charmerende :heart:

Der er en sal med plads til 72 mennesker, så nu bliver udfordringen at få presset gæstelisten ned på 72! Det bliver vanskeligt, da det betyder, at jeg ikke kan få hele min familie med (Anders har en ret lille familie, så der er ingen problemer), desuden vil vi også gerne have flere venner, så det sidder vi og bakser med nu.

I det store hus, hvor salen er, er der desuden værelser med sovepladser til i alt 30 mennesker! Og så er det muligt at leje det lille hus, Jomfruhulen, med plads til 10 sovende for blot 400 ekstra for en hel weekend! Så vi bookede stedet med det samme, selvom det kun var andet sted vi havde set. Gitte prøvede at insistere på, at vi skulle ud at se nogle andre steder, men vi ville ikke risikere, at nogle andre bookede det efter vores uheldige dag med Sebber Kloster.

Så fluks hjem og underskrive kontrakten og sende den afsted! :thumbsupsmileyanim:

Her kommer lidt billeder af feststedet, fra deres hjemmeside:

Hele Jomfrubakken: Det store hus til højre, Jomfruhulen til venstre og hovedhuset, hvor Gitte bor med sin mand, i midten.

Ude_srcset-large.jpg

Salen:

DSC0961_srcset-large.jpg

Baren i et separat rum, men lige ved siden af salen:

Pejsestue_srcset-large.jpg

Jomfruhulen!

20150517125254_srcset-large.jpg

Jeg glæder mig rigtig meget til at holde festen her!

Desuden er der en rigtig flot, kæmpe blodbøg lige ved siden af, hvor der er mulighed for at blive viet (hvis vi kan finde en præst, der vil). Så det håber vi meget på, da vi begge er fans af en udendørs vielse! :happy:

Redigeret af Rlund
1

Del dette indlæg

Annonce ♥

øv med jeres første sted, for det så da ret lækkert ud men når det så er sagt så virker jomfrubakken ret lækkert :cheerleader3:

Ja, jeg er også selv ret tilfreds med stedet :) og det er vigtigere for mig, at vi kan blive gift næste år (og ikke vente til 2017), end at stedet er stort. Det er dog lidt en skam med pladsen i salen, for har problemer med at skære gæstelisten ned på 72.

0

Del dette indlæg

Generelt stress

Jeg er selv ret dårlig til alt det kreative og DIY, som alle de andre BK brude har gang i :wink: Derudover, har vi en ekstra stressfaktor i form af et udlandsophold. Vi er begge netop blevet færdige med vores bachelor i sommers, og da Anders aldrig har været længere tid i udlandet (jeg var 5 uger i Australien med en veninde), blev vi enige om at forsøge os med et udlandsophold. Det har så været undervejs siden november 2014, hvor vi begyndte at undersøge forskellige muligheder, Gennem Aalborg Universitet var der flere udvekslingsaftaler, og vi fandt (heldigvis!) én i New Mexico, hvor vi kunne komme afsted sammen, hvilket er noget af en bedrift, da vi pt. læser på to meget forskellige studieretninger!

Det skulle dog vise sig at være sværere at få søgt ind på universitet i New Mexico, end vi havde regnet med, da vi skulle bruge ufatteligt mange dokumenter og anbefalinger. Det lykkedes os dog endeligt at få fremskaffet alle dokumenterne og få sendt ansøgningen afsted.

Forleden dag fik vi så den fantastiske besked: vi er begge blevet optaget på University of New Mexico i USA!

Så vi befinder os i USA fra januar indtil midten af juni 2016! Altså har vi ca. 2 måneder, fra vi kommer hjem til brylluppet finder sted! Rimelig meget stress, men til gengæld tror jeg, det bliver mega fedt! :cheerleader3:

Så med alt dette in mente, har vi meget der skal ordnes inden det nye år, og jeg håber meget, at familiemedlemmer er søde til at komme med idèer :lol:

Redigeret af Rlund
0

Del dette indlæg

super fed oplevelse for jer begge at komme til New Mexico :cheerleader3: og tillykke med i begge er optaget på uni der.

i skal nok ha styr på alle de store ting inden i tager afsted, så det er ganske små ting der kan ordnes når i kommer hjem, så det er bare i gang med at hentet tilbud mv.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det spændende med jeres udlandsophold - det er så vigtige minder og oplevelser i får jer der, det er jeg helt sikker på.

Ville lige kommentere jeres feststed, vi ville nemlig også have booket det, men det blev lige over vores budget, da det lige var steget, da vi ville booke. Men mine forældre holdt sølvbryllup der og det er bare de mest perfekte rammer, helt genialt med værelserne, så glæd jer.

0

Del dette indlæg

Du kan jo have i baghovedet, at DYI materialer, print og alle mulige festting er meget billigere i USA, så I med fordel kan købe derovre og sende hjem. Så behøver I heller ikke føle, at I sætter forberedelserne på stand-by imens :)

Det er rigtigt nok, men tror til gengæld også vi får nok at se til derovre :tunge:

0

Del dette indlæg

Hvor er det spændende med jeres udlandsophold - det er så vigtige minder og oplevelser i får jer der, det er jeg helt sikker på.

Ville lige kommentere jeres feststed, vi ville nemlig også have booket det, men det blev lige over vores budget, da det lige var steget, da vi ville booke. Men mine forældre holdt sølvbryllup der og det er bare de mest perfekte rammer, helt genialt med værelserne, så glæd jer.

Det synes vi også selv :) Selvom det bliver hårdt, tror jeg også det bliver super fedt!

Jeg synes også selv, Jomfrubakken er et super flot sted. Men det er rigtig dyrt :blink: Til gengæld har vi fået at vide af vores forældre og andre, at man godt kan tage lidt betaling for overnatning, da det ikke nødvendigvis er noget, gæsterne forventer. Så vi regner lidt med at tage (rimelig) betaling for overnatning, nu der er plads til 40 overnattende i de to huse.

Derudover må man have campingvogne og telte på stedet (mod lidt ekstra betaling). Så der ryger lidt af prisen :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer