MrsMaja

Vores eventyrlige bryllup - goodie bags, borddækning og billedetræ

153 indlæg i dette emne

Jeg har forsøgt at lave et overblik, for at gøre tråden mere overskuelig, da der jo kun kommer mere til :)

I dette første indslag kan i både læse kort om os og om hvordan min søde kæreste stillede det store spørgsmål. Ligeledes kan i finde mine første tanker omkring vores bryllup og mine foreløbige ønsker til det.

Derudover kan i denne tråd findes følgende:

Det praktiske

- Lokation (Skjoldenæsholm)
- Tema (Eventyr/Fairytale)
- Farvetema (Navy, blush, gold)
- Kirke (Brøndbyvester kirke)

Bryllupskørsel (hvid hestevogn - fra hjem til kirke & fra kirke til hjem/reception)

- Bryllupskage (fra Arlington konditori - vil blive serveret til receptionen)

- Musik (DJ- Diskobil)

- Billeder (1 fotograf + 1 videograf fra forberedelse til brudevals og fest)

- Brudekjole

- Brudesko

Det kreative

- Nye køb (dekorations ting)

- STD (pre-invitationer med magneter - er sendt ud)

- Invitationer (pocket-invitation med 3 kort)
- Invitationer del 2 (lakforsegling)

- Pynt (diverse ting til receptionen og festen)

- Gæstebog (med personlig forside og instax billeder indeni)

- Bordnumre (med guldglitter)

- Favor æsker (til borddækningen om aftenen)

- Kysseklokker (til borddækningen om aftenen)

- Hangover kit (placeres på gæsternes værelser i forbindelse med overnatning)

Vores store dag

- Goodie bags

- Borddækning

Billedetræ

Om os
Jeg er 26 år gammel og S er 27 år gammel. Vi bor i en forstad til København, hvor vi for 2 år siden købte et hus sammen. Vi er glade for at bo et sted som er roligt og grønt, men som stadig er tæt på byen (ca. 20-30 min. væk). Vi er begge to meget sociale og vi bruger derfor en stor del af vores tid med venner og familie. Ligeledes elsker vi at rejse. I december 2016 kom endvidere vores lille søn til verden ❤

Vi har været kærester i 4 år, men vi har "kendt" hinanden i ca. 11 år. Vi er bl.a. vokset op i samme by og S' gode ven stod i lære hos min far. Da jeg var omkring 15 år arbejdede vi endda sammen, hvor vi skulle pakke julegaver for min mors firma.Vi har derfor været stødt ind i hinanden fra tid til anden, men der har ikke rigtigt været noget i det, selvom vi vist begge har syntes at hinanden var lidt søde. Men så en dag mødte vi hinanden i byen. Jeg havde svoret at jeg var færdig med fyre for en tid, så min veninde var meget ihærdig for at holde S væk. Men vi faldt bare i hak med det samme. Så min venindes ellers meget godhjertede plan virkede ikke. Den aften havde vi vores første kys og S inviterede mig på date. Weekenden efter var vi på vores første date. Han var lige så romantisk, sjov og interessant som jeg havde håbet (og mere til!). Så en date blev til to, som blev til mange flere og nu er vi her. Det har været 4 meget lykkelige år af mit liv og vi har allerede nået meget sammen. S gør mig lykkelig hver dag - med ham føler jeg at jeg kan være mig selv og at jeg "hører til". Jeg er derfor meget begejstret for at skulle dele mit liv med ham :loveshower:

Frieriet
Den 18. juni 2015 blev jeg færdig med min uddannelse og i den anledning havde mine forældre været så søde at arrangere en stor havefest for mig. Den tætteste familie og mine tætteste veninder var til stede. Ligeså var min kærestes forældre og to brødre. Det skulle egentlig have været en surprise-party, men en af mine veninder kom ved en fejl til at afsløre festen to dage forinden. Men det var ligemeget.. Jeg elskede at mine forældre ville holde en fest for mig og at min familie og venner ville fejre færdiggørelsen af min uddannelse. Jeg afsluttede eksamen med et 12-tal og jeg havde allerede et job - så mit humør var højt.

Midt i festen valgte min kæreste pludselig at rejse sig op, for at holde en tale. Jeg bemærkede ikke den lille bule i hans lomme. Jeg bemærkede blot, at han var utrolig nervøs, hvilket ikke ligner S. S snakkede om min færdiggjorte uddannelse og hvor stolt han var af mig, samt hvor glad han var for at jeg havde fundet et erhverv som gjorde mig glad og et job som jeg fandt spændende. Dernæst begyndte han at snakke om sine følelser til mig og kom med en meget stor kærlighedserklæring. Dette fandt jeg dog heller ikke specielt mistænksomt, da han normalt er god til at fortælle hvad han føler.. Men pludselig faldt han på knæ, trak en lille æske med den flotteste ring op ad lommen og stillede mig det store spørgsmål "Vil du gifte dig med mig?". Det var som om tiden stod stille og der kun var mig og ham - selvom rummet var fyldt med mennesker. Jeg havde slet ikke set det komme, så jeg blev helt paf. Jeg var dog ikke et sekund i tvivl om, at jeg ville sige ja - at det er ham som jeg vil giftes med, leve med og elske resten af mit liv. Så jeg sagde selvfølgelig ja - et stort og tårevædet ja. Der lod jubel og klapsalver fra vores familie og venner. Ingen vidste at han ville gøre det - pånær min far, som han traditionen tro havde spurgt om lov forinden. Mine bedsteforældre fældede alle en tåre. Mine veninder var ellevilde. Min mor var forbavset over at hun ikke havde fået noget at vide - hun er ellers altid den der ved ALT i vores familie og jeg er utrolig tæt med min mor. Men ikke denne gang. Jeg viste stolt min ring til forsamlingen og folk ønskede os tillykke. Jeg var en meget lykkelig kvinde den dag.

Brylluppet
Vi har aftalt først at holde brylluppet i sommeren 2017, hvilket der er flere årsager til. Mest af alt skyldes det dog, at vi gerne vil have tid til at spare op således at vi kan få det bryllup som vi har drømt om. Og da vi her i september rejste næsten en måned til USA, har vi brugt en del penge der og mente derfor ikke at vi kunne nå at spare sammen til et bryllup allerede i sommeren 16.

Stedet
Jeg er typen der elsker kjoler, glimmer, lyserød mv. Jeg har altid drømt om et rigtigt prinsessebryllup. S er typen som godt kan lide at holde fester og underholde gæster. Han kan godt lide at gøre tingene gennemført, og er derfor hoppet med på min idé om, at vores bryllup skal være noget lidt mere end "bare" en havefest, selvom jeg tror at det ville have været fint nok for S. Ikke for at kritisere havefester, fordi de kan nu også være super hyggelige. Men for mig personligt vil jeg bare gerne noget andet til mit bryllup og heldigvis vil S også gerne prioritere det. Men jeg er godt opmærksom på, at det er gæsterne som udgør den rigtige fest. Og mest af alt glæder jeg mig bare til at fejre vores store dag med S og alle de mennesker, som vi holder af. Jeg vil gerne have at vores bryllup bliver sjovt for gæsterne at være til. Det må ikke være så fint at det bliver kedeligt. Og jeg vil gerne have at vi får så meget personlighed ind i brylluppet som muligt. Vi har snakket meget frem og tilbage om hvor vi skulle holde det. Jeg tror efterhånden det er lykkedes os at blive enige om et sted, som vi begge føler er helt rigtigt. Der vil komme mere om dette senere..

Datoen
Hvornår brylluppet skal stå er en anden ting, som vi ligeledes har diskuteret meget. I starten var det vores mening at holde brylluppet i juni 2017, da det passede med at vores 5-års dag faldt på en lørdag i denne måned. Efter at have diskuteret lidt frem og tilbage, er vi dog efterhånden blevet enige om at holde det i august i stedet, da der i denne måned er større chance for godt vejr og vi er stort set sikre på, at vi vil holde en reception i vores have.

Bridezilla?
Åh alle de tanker og planer der skal lægges. Jeg tænker hele tiden for og imod. Måske er jeg allerede på vej til at blive en bridezilla :o Forhåbentlig ikke. Min kæreste siger jeg til tider kan være ubeslutsom, men jeg vejer bare mine beslutninger meget nøje. Min kæreste er bedre til bare at vælge en ting og så "stick with it". Det er jeg knap så god til, for hvad hvis nu..?

Jeg synes denne side er fantastisk til at samle inspiration. Jeg er lidt den første i min vennegruppe der skal giftes og har derfor ikke så meget erfaring derfra som der kan trækkes på. Derfor håber jeg på at kunne få lidt hjælp herfra :)

Jeg glæder mig meget til at læse om alle jeres forberedelser og planlagte bryllupper. Jeg håber på at kunne suge til mig af jeres erfaringer og gode råd. Ligeledes håber jeg på, at jeg også kan bidrage til at inspirere nogle af jer andre lidt.

IMG_3809.jpg

IMG_3812.jpg

Redigeret af MrsMaja
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Stort tillykke med forlovelsen og velkommen til BK 😊 håber at du bliver lige så glad for at være her som jeg har været (og er). Jeg fik tårer i øjnene da du beskrev den smukke måde din kæreste friede på - og sikke et godt valg han har taget med ringen, hvor er den fantastisk smuk!

Jeg sidder med følelsen af at jeg kan relatere til mange af de ting du skriver - hvor I er i livet, tankerne om børn osv.

Håber du får en skøn tid med planlægningen, god fornøjelse! 😊

0

Del dette indlæg

Velkommen til siden og mange gange tillykke med forlovelsen :) sikke dog en dejlig måde at blive friet til og sikke en fin ring

Jeg skulle til at skrive det samme som Chrict - kan relatere til meget af det du skriver med prioriteringer ift at få børn senere for at nyde hinanden, stemningen til brylluppet, og en masse andet du skriver, så glæder mig til at følge med i hvordan din planlægning går :)

0

Del dette indlæg

Mange tak begge to :biggrin:

Og dejligt at høre at der er andre som er samme sted som os. Der er nogle stykker i vores vennekreds som ikke forstår vores prioriteringer med børn osv. Så rart at høre at vi dog ikke er alene :)

Og ja, jeg synes også at det var en rigtig fin måde han fik friet på og jeg er også virkelig overrasket over, at det er lykkedes ham at finde så flot en ring. Det gjorde han altså meget godt. Jeg elsker den :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og dejligt at høre at der er andre som er samme sted som os. Der er nogle stykker i vores vennekreds som ikke forstår vores prioriteringer med børn osv. Så rart at høre at vi dog ikke er alene :)

Og ja, jeg synes også at det var en rigtig fin måde han fik friet på og jeg er også virkelig overrasket over, at det er lykkedes ham at finde så flot en ring. Det gjorde han altså meget godt. Jeg elsker den :loveshower:

Vi er også kun 2 vennepar i min og min forlovedes omgangskreds der har valgt at udskyde babyplanerne til efter bryllup og uddannelse og rejser og alt sådan noget, så kender godt det med at vennerne ikke heeelt er med på ideen. For mig og min forlovede personligt har det også haft noget at gøre med tanken om at tingene skal gøres i den 'rigtige rækkefølge' og at børn er en meget større forpligtelse til hinanden end et ægteskab efterhånden er.

0

Del dette indlæg

Vi er også kun 2 vennepar i min og min forlovedes omgangskreds der har valgt at udskyde babyplanerne til efter bryllup og uddannelse og rejser og alt sådan noget, så kender godt det med at vennerne ikke heeelt er med på ideen. For mig og min forlovede personligt har det også haft noget at gøre med tanken om at tingene skal gøres i den 'rigtige rækkefølge' og at børn er en meget større forpligtelse til hinanden end et ægteskab efterhånden er.

Lige præcis! Sådan har min forlovede og jeg også haft det! Vi kan også godt lidt lide tanken om, at gøre det i den "rigtige" rækkefølge. Og for os er der heller ikke noget mere forpligtende end at få børn. Det er bare den ultimative forpligtigelse. Vi snakkede meget om det dengang vi købte vores hus også. Mange af vores venner var meget sådan "Wow det er for vildt at i køber et hus sammen" - og det var endda også vores venner som havde børn sammen som sagde det. At købe en bolig sammen er da helt klart noget der forpligter, men det er da ingenting i forhold til dét at få børn sammen - i mine øjne ihvertfald. Et hus kan altid sælges igen, hvis det endelig skulle komme til det. Når man får børn sammen vil man altid på en eller anden måde være lidt forpligtet i forhold til hinanden.

Redigeret af MrsMaja
0

Del dette indlæg

Lokation

Så har vi fundet lokation for vores bryllupsfest. Min mavefornemmelse siger mig, at der her er det helt rigtige sted! Vi har været på mange forskellige steder, men det eneste hvor vi begge følte at "yes, det her er bare stedet er på Skjoldnæsholm, hvor vi nu har reserveret vores dato. Vi var fortsat lidt i tvivl om vi skulle vælge vores 5-års dag i juni måned, men er alligevel endt med at vælge august, da vi håber på at der er større chance for bedre vejr på dette tidspunkt. Min forlovede og jeg har besøgt flere mulige steder at afholde vores bryllupsfest, men er altid faldet tilbage til Skjoldnæsholm, Selvom dette ikke er det billigste sted, så er prisen ikke helt slem og stedet er virkelig smukt. Vi var i går oppe og se stedet endnu engang, denne gang sammen med begge vores forældrepar, som udmærket kunne se charmen i stedet. Igen kom dog lidt tvivl op i mig, da vi ligeledes har haft kig på Skjalm Hvide hotel, hvor vi vil kunne holde en bryllupsfest for det halve. Min mor foreslog så at vi tog derop, så jeg kunne få ro i sindet. Så det gjorde vi og vi spiste deroppe. Servicen var ikke speciel god (og ingenting i forhold til Skjoldnæsholm), men maden var trods alt virkelig lækker (vi spiste aftensmad på deres restaurent). Stedet er også hyggeligt, men ikke lige det vi ledte efter. Og hvis jeg tænker på hvor mit drømmebryllup skulle være, så skulle det klart være Skjoldnæsholm. Så nu gør vi det.. vi har valgt denne fantastiske smukke herregård, der er slotslig indrettet og med en stor flot sø ved siden af. Vores plan er umiddelbart at blive gift i en kirke tæt på vores hjem, holde reception i haven og så tage op til Skjoldnæsholm, hvor vi kan få taget billeder imens vores gæster checker ind. S og jeg var fra start enige om, at vi ønskede overnatningsmulighed og er derfor også glad for, at Skjoldnæsholm har nogle flotte værelser tilknyttet, som man kan leje.

Jeg har vedhæftet nogle billeder fra stedet

post-81460-0-62256500-1445378672_thumb.j

post-81460-0-98364700-1445378679_thumb.j

post-81460-0-15277800-1445378688_thumb.j

post-81460-0-79246000-1445378695_thumb.j

post-81460-0-54355600-1445378703_thumb.j

post-81460-0-37701600-1445379191_thumb.j

post-81460-0-56831000-1445379205_thumb.j

Redigeret af MrsMaja
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange tak :D

Ja, det er et meget smukt og romantisk sted og jeg glæder mig helt vildt til at det skal danne rammen om vores bryllup :loveshower:

Vi blev begge helt forelsket i stedet fra den første gang vi satte benene der. Vi har snakket om at tage et weekend ophold der indenfor den nærmeste fremtid :)

0

Del dette indlæg

Skjoldnæsholm er et glimrende feststed og det bliver I helt sikkert glade for. Det eneste jeg undrer mig over er at en af vores kunder har fået besked på at der ikke er plads til musik under middagen. Lidt underligt i betragtning af at de ikke har spurgt ind til plads. Vi har spillet flere bryllupsfester der hele vejen hvor selskaberne ikke har været mindre end dette. Derfor tør jeg også godt at sige at I ikke går galt i byen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skjoldnæsholm er et glimrende feststed og det bliver I helt sikkert glade for. Det eneste jeg undrer mig over er at en af vores kunder har fået besked på at der ikke er plads til musik under middagen. Lidt underligt i betragtning af at de ikke har spurgt ind til plads. Vi har spillet flere bryllupsfester der hele vejen hvor selskaberne ikke har været mindre end dette. Derfor tør jeg også godt at sige at I ikke går galt i byen.

Okay, ja det sagde de ellers ikke noget om da vi var der. Det må vi lige spørge dem om.

Men tak fordi du deler ud af din erfaring :)

0

Del dette indlæg

Tillykke med det kommende bryllup! Super smuk måde din forlovede friede på :happy:

Jeres feststed ser virkeligt flot ud! Jeg forstår godt jeres tankegang med hensyn til økonomien. Vi tager selv et halvt år til USA på udlandsophold fra januar til juni, hvor vi skal studere på University of New Mexico. Vi har så valgt alligevel at blive gift næste år, simpelthen fordi vi ikke kan vente (og jeg gider egentlig heller ikke have kanel :rolleyes: ). Så vi må bare håbe, at vi klarer den alligevel!

Men jeg kan virkelig godt forstå jeres beslutning, for det er da helt klart rarere med lidt luft i budgettet!

0

Del dette indlæg

Tillykke med det kommende bryllup! Super smuk måde din forlovede friede på :happy:

Jeres feststed ser virkeligt flot ud! Jeg forstår godt jeres tankegang med hensyn til økonomien. Vi tager selv et halvt år til USA på udlandsophold fra januar til juni, hvor vi skal studere på University of New Mexico. Vi har så valgt alligevel at blive gift næste år, simpelthen fordi vi ikke kan vente (og jeg gider egentlig heller ikke have kanel :rolleyes: ). Så vi må bare håbe, at vi klarer den alligevel!

Men jeg kan virkelig godt forstå jeres beslutning, for det er da helt klart rarere med lidt luft i budgettet!

Nu har jeg set at du nævner flere gange noget med kanel... Jeg bliver nødt til at vide om hvad det går ud på?! :D

Og velkommen til, jeg er også helt ny -min kæreste friede til mig i fredags :)

Vi har dog valgt dato, men det bliver først i 2018 pga at vi har knoklet for at prøve at blive gravide i halvandet år og nu ser det endelig ud til at vi får muligheden for at få den hjælp der skal til for at det lykkedes for os -så forhåbentlig bliver jeg snart gravid, og så er det rart at lige komme sig ovenpå det og så kunne sparer op til det bryllup vi drømmer om :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg set at du nævner flere gange noget med kanel... Jeg bliver nødt til at vide om hvad det går ud på?! :D

Man får kanel, når man fylder 25 og ikke er gift. Det er dog vist kun en tradition i visse dele af landet :)

0

Del dette indlæg

Øøøj, hvor er det et fantastisk smukt sted ❤ Det kan jeg godt forstå at i er faldet for.

Vi har dog valgt dato, men det bliver først i 2018 pga at vi har knoklet for at prøve at blive gravide i halvandet år og nu ser det endelig ud til at vi får muligheden for at få den hjælp der skal til for at det lykkedes for os -så forhåbentlig bliver jeg snart gravid, og så er det rart at lige komme sig ovenpå det og så kunne sparer op til det bryllup vi drømmer om :)

Nybo: Ja, det er virkelig et smukt og romantisk sted :) Lige sådan et sted jeg har drømt om at holde bryllupsfest.

Rlund: Tusind tak :) Og tillykke med jeres forestående bryllup også! Hvor lyder det bare fedt med USA! Gid det var os. Held og lykke derovre! Jeg kan også godt forstå at i ikke kan/vil vente. Jeg synes også der er såå lang tid til 2017.

NSEllekilde: Mange tak og velkommen til dig også! Og stort tillykke med frieriet og jeres kommende bryllup! Hvor er det dejligt at høre, at det virker til at lykkedes for jer at blive gravide! Kæmpe tillykke med det også! :balloons:

Og før du ved af det er det år 2018 og i har en baby og et bryllup lige om hjørnet :thumbsupsmileyanim: Jeg ønsker jer al held og lykke med det!

0

Del dette indlæg

Man får kanel, når man fylder 25 og ikke er gift. Det er dog vist kun en tradition i visse dele af landet :)

Ja, jeg kommer fra Nordjylland, og her er det en FAST tradition, at alle får en omgang kanel, når de fylder 25, hvis de ikke er gift. Og vi snakker ikke bare en lille smule kanel, det er flere kg kanel smidt ud over en, mens man (ofte) står bundet fast til en lygtepæl og får hældt koldt vand udover én (eller hvis de er RIGTIGT onde, varmt vand, for det åbner porerne, og det gør AVS) :td: . Så jeg har de sidste par år sagt til min kæreste, at jeg ikke ville have kanel, og så måtte han ligesom finde en løsning på det. Og det gjorde han heldigvis :a1221:

0

Del dette indlæg

Okay, ja det sagde de ellers ikke noget om da vi var der. Det må vi lige spørge dem om.

Men tak fordi du deler ud af din erfaring :)

Gør endelig det. Jeg bliver selv sådan lidt *** når jeg hører feststeder sige den slags, fordi jeg endnu ikke har været ude for et feststed hvor det ikke har kunnet lade sig gøre. Nogle gange tror feststederne at et dinner-anlæg fylder mere end det gør (eller kan gøre) men man kan heller ikke rigtig lide selv at kontakte feststederne når der er tale om en kunde som kun er på tankestadiet.

Jeg tror i øvrigt at kanelfabrikkerne og detailhandlen ville juble hvis den kanel-tradition bredte sig til hele landet for så skulle der godt nok bruges meget kanel. Nok oplever vi da brudepar som er i starten af 20'erne men langt de fleste er i slut 20'erne eller ældre. Udviklingen er jo også gået i den anden retning. I dag gifter mange sig i en senere alder end hvad de gjorde for eksempelvis 30-50 år siden.

0

Del dette indlæg

Ja, jeg kommer fra Nordjylland, og her er det en FAST tradition, at alle får en omgang kanel, når de fylder 25, hvis de ikke er gift. Og vi snakker ikke bare en lille smule kanel, det er flere kg kanel smidt ud over en, mens man (ofte) står bundet fast til en lygtepæl og får hældt koldt vand udover én (eller hvis de er RIGTIGT onde, varmt vand, for det åbner porerne, og det gør AVS) :td: . Så jeg har de sidste par år sagt til min kæreste, at jeg ikke ville have kanel, og så måtte han ligesom finde en løsning på det. Og det gjorde han heldigvis :a1221:

Hold da op! Det lyder godt nok vildt. Sådan er det heldigvis ikke her hvor jeg bor :) Men jeg kender godt traditionen. Jeg fik dog ikke noget til min 25 års sidste år. Min veninde fik - men det var slet ikke så voldsomt. Det var bare sådan to kanelstænger der hængte på en buket blomster. Så vildt er det her.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer