Sunspirit

Hedensk løftefornyelse i skoven 09.09.16 (øv - udskudt)

32 indlæg i dette emne

Hej alle sammen, :lol:

Så lækkert igen at have grund til at være herinde. Det er evigheder siden jeg har været herinde, og der er sikkert kommet mange nye brude til siden, men måske lusker der endnu et par gamle kendinge rundt herinde? Jeg elsker det her forum, så da jeg nu så lejligheden til det, tænkte jeg at jeg lige ville kigge herind igen. For de gamle kendinge herinde var jeg hende med middelalderbrylluppet. ;) 

Bryllup Cecilie -0050 (Small).jpg

Min mand og jeg blev gift i september 2012, og rammer altså nu vores 4. bryllupsdag lige om lidt. Fordi vi har været igennem så meget de sidste par år, barnløshed, at blive forældre på anden vis og andre almindelige parforholds-udfordringer, så føler vi at vi i år vil gøre noget særligt særligt ud af det og derfor vil forny vores løfter den 9. september 2016 (ja det er lige om lidt)! Derfor vil denne tråd, de næste 4 uger handle om planlægning af fornyelsen af vores løfter. :) Det smukke ved at sige løfter igen, er at det føles som om vores kærlighed er anerledes nu vi har været sammen i 7 år. Vi kender hinanden bedre. Vi elsker hinanden dybere. 

 

Sidste gang gjorde vi alt efter vores egne hoveder, med historisk tema og afslappet stemning. Det skulle være sjovt og hyggeligt og os. Der var selvfølgelig nogle ting jeg måske ville have gjort anderledes. Jeg havde drømt om at stikke af og blive gift i fremmed land eller noget i den stil, men Robert er et familiemenneske ud over alle grænser, så brylluppet blev alligevel med hele familien samlet, hvilket jeg også syntes var fantastisk. 

For det andet blandede vi religion helt uden om, fordi Robert ikke rigtig har noget fast han tror på og fordi familien ikke er klar over at jeg er paganist. Vi synes det skulle handle om os, ikke om religion, så derfor holdt vi det helt ateistisk. 

Men denne gang synes Robert at jeg skal have mit intime ritual bare ham og mig og han har bedt om, at jeg finder på en måde hvor jeg kan slippe min indre heks løs, så løftefornyelsen også bærer bræg af den spiritualitet, som jeg ofte gemmer væk i nærheden af min familie. Derfor holder vi en hjemmelavet kærlighedsceremoni ude i skoven om 4 uger. Vi vil afsige nye løfter, drikke champagne og spise bær, og udveklse ringe igen, og hvad jeg nu ellers finder på. 

Nøgleord bliver: magi, skov og kærlighed.

Jeg håber nogle af jer har lyst til at kigge med :ilovebryllupsklar:hilsen Cecilie

 

Redigeret af Sunspirit
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inspiration

Jeg har samlet en lille gruppe inspirationsbilleder for at demonstrere hvad det er jeg forestiller mig :) Det skal helst være simpelt og naturligt, og lade skoven være den fremmeste dekoration. Desuden gider vi nok ikke bruge flere timer på at sætte det hele op og tage det ned igen, hvis vi kun skal være der en times tid. Jeg regner med at holde farverne i grøn, hvid og sort. Bestille nogle hvide blomster, hos blomsterhandleren som vi kan lægge fint rundt omkring og tage et tæppe eller lignende med vi kan sidde og spise på bagefter. Regnvejr burde ikke stoppe os, for regn er dejligt når man er indstillet på det, men man gider nok ikke sidde og spise bagefter så. Man kan håbe at skovens bladdække kan tage det meste. Åben ild er vist ingen god ide, (og kræver muligvis tilladelse) så for lys må nogle batteridrevne lyskæder kunne give lidt stemning. Jeg elsker mos og græs, så hvis jeg kan lege lidt med det vil det også være fedt. 

Inspiration.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så... du er en heks?

Ah jeg elsker den tone folk bruger når de spørger mig om det :lol: en blanding af hun-må-være-lidt-skør og nervøsitet. Jeg kalder mig selv eklektisk paganist, men synes ordet heks (eller shaman) har lidt mere spræl, saft og kraft i sig. Det er ikke noget mystisk eller ondskabsfuldt, det er en naturbaseret spititualitet - mest en tro på at alt levende er forbundet gennem den er magiske livskraft videnskaben kalder for energi :) Det er en tro på, at naturen og alt i den er specielt og helligt og vidunderligt og hvis nogen vil vide mere må I meget gerne spørge. Der er selvfølgelig mere i det end jeg gider skrive her, meeen tro er jo ikke noget der lige kan fanges i et enkelt indlæg. Jeg kalder ikke mig selv religiøs, men mere spirituel og det fylder meget i mig. Når man er eklektisk så vælger man at tro på det der føles rigtigt for en selv, så jeg tror også på for eksempel karma og reinkarnation. 

Det er en privatsag hvad man vælger at tro på, men jeg nævner det her fordi det spiller en ret stor rolle for vores løftefornyelse. Det bliver fantastisk at kunne dele det med min mand og han opfordrer mig altid til at vise den side af mig selv, så her har jeg mulighed for at gøre netop det. Derfor vil løftefornyelsen også indeholde flere hedenske træk og så må vi se om i andre brude derude synes det er spændende eller ej. :) 

Jeg synes der er noget i dette billede, som meget godt fanger essensen af min spiritualitet: naturlighed, åbenhed for verden, glæde og lys og liv og styrke. Det er de samme følelser jeg forbinder med min mand så på den måde passer det jo godt sammen.

forest_nympf_by_saver_ag-d34uh32.jpg

Redigeret af Sunspirit
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kjolen

Jeg elsker ideen om en sort kjole til en løftefornyelse. For det første symboliserer den den modsatte af den uskyldige brud. Den sorte brud ved hvad hun går ind til, hun er stærk og erfaren og ved hvad hun siger ja til. På den anden side symboliserer det sorte også for mig en slags mystik, så selvom man nu kender hinanden, så formår hun at holde det interessant stadigvæk. 

Jeg har denne her ret simple kjole, som sidder godt på mig og har den enkelthed jeg leder efter. Jeg tror den kunne være meget sød med hvideblomster i håret og bare fødder. :)

kjole.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vielsessted

Sikke en dejlig dag :) Har været på jagt efter det perfekte sted at forny vores løfter, hvilket betød jeg har brugt det meste af formiddagen i skoven og ved vandet. Lækkert. Spottede en mus og blev forfulgt af får, så lidt dyreliv har jeg også fået set. 

PicMonkey Collage.jpg

Kiggede på 3 steder jeg ved jeg kan lide. Den private skov kærehave i Ringsted er det der er tættest på os og derfor mest belejligt, men er stadig meget ung og bliver grundigt passet, så den har ikke så meget vildskab i sig. Desuden kan man høre motorvejen alle steder i skoven, så den var ikke helt rolig nok. 

Haraldsted sø natursti, var næst, og var så smuk og skøn med alt det vand. Meen der var ikke meget skov over det og havde derfor ikke rigtigt den stemning jeg søger. Det ville også være mega besværligt at slæbe alt muligt derned, da parkeringspladsen lå så langt væk.

Til sidst tog jeg til vrang skov som ligger længst væk fra os, og vandrede rundt her 1 times tid, indtil jeg fandt det her skønne mosbeklædte højdedrag tæt ved en bålplads, shelter og parkeringsplads, men stadig med en fornemmelse af at være helt forsvundet i vildnisset:

Location.jpg

Jeg tænker at jeg kan lægge tæpper på jorden og hænge fiskesnørre med krystaller op i træerne for at gøre det både hyggeligt og om muligt endnu smukkere :) Her kan jeg sagtens se os have et magisk øjeblik, på det højeste sted dybt i skoven.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lingeri :floejt:

Robert og jeg havde oprindelig en bryllupnat, der bestod af at vi kollapsede på sengen og faldt i søvn. Super hot, ik ? :pokey:

Så denne gang, hvor vi kan tage tingene roligt, og ikke skal bruge energi på gæster med videre, tænker jeg at der rent faktisk er en grund til at have pænt undertøj på. Derfor kørte jeg direkte fra skoven og ned i outlettet i ringsted hvor jeg købte dette sæt undertøj for 300 kr. Hvis jeg skal have sort kjole på tænker jeg at undertøjet gerne må være lidt brudeagtigt.

lingeri (Mobile).jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pynt til ceremonien

Jeg har fundet det meste af hvad jeg gerne vil bruge i gemmerne, så håber ikke jeg behøver bruge mange flere penge andet end på maden og måske en lækker skjorte til Robert. :)
 

1. Jeg har 4 små bronze lyskæder jeg kan hænge op i træerne, enten snurre dem rundt om stammerne eller bare lade dem flagre ned fra en gren. Det vil være dagslys når vi tager derhen, men måske kan de små lys alligevel give lidt stemning inde i skovens semimørke. 

2. Kvartskrystaller, der normalt ligger i min vindueskarm. Kan bruges til at danne en lille cirkel på jorden som vi kan stå indeni. 

3. Et sort og et hvidt drikkehorn. Det er jo ikke rigtig dekoration, men skal bruges til at skåle i vin eller saft efter løftefornyelsen.

dekorationer.jpg4. Jeg har også en pose med hjemmelavede runebrikker med. Jeg tænker at vi kaste dem og ser hvad fremtiden bringer. :)

5. Efeuen skal jeg nok lave en krans af eller noget andet pynt som jeg kan have i håret, i kombination med de vide blomster fra sidste billede.

6. Jeg har en bunke af sådan nogle pynte krystaller, der normalt sidder en ret omfattende lysestage. Jeg planlægger at købe noget fiskesnor og så hænge dem op i træerne, så lyset fanger dem. 

Jeg regner ikke med at der skal være meget mere pynt, men at disse få ting kan give lidt magisk stemning til skoven. Det store gedehorn kan jeg måske fylde med bregner og bruge som brudebuket. 

Redigeret af Sunspirit
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, lillelilje said:

Hej og velkommen tilbage, eller hvad det hedder :lol:

Jeg har luret dig før, så kan godt huske jeres bryllup :thumbsupsmileyanim:

Tak :) Bliver her jo ikke så længe, men synes godt en løftefornyelse kunne gå ind under emnet på dette forum. Der dog ikke så meget aktivitet herinde, som der var da jeg planlagde. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Maden - appetizers

Jeg æææælsker mad, så har selvfølgelig lidt overvejelser omkring den. Tænker vi skal have en lille snack efter ceremonien, og at det gerne måtte være lidt picnicstil over det.Eftersom klokken vil nærme sig 17 skal det ikke være meget mere end en appetitvækker, til vi skal hjem og have mad.

Derfor tænker jeg:

1-2 æblerosetter til hver, 1 spyd med hjertefrugt til hver og en kanel (alternativt pizza) hjerte bolle til hver. 

859c425dbdb2470360a303d9b8c31276.jpgb9c926ff8ef8aa64ecf000af719c4c7c.jpgb25f346ce8392323c2b540b620611c89 (1).jpg

Til det skal vi drikke en skål i denne her super lækre ribsmjød, som vi begge er fan af

ribsmjod.jpg

Redigeret af Sunspirit
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken kjole?:blink:

Åha så sker der det, at man kommer til at købe en hvid lille kjole som er blonde og lidt vintage (i kort udgave) og som ville passe ret godt til en lille skovceremoni. Men jeg havde jo allerede den sorte kjole, som jeg godt kan lide og som måske passer bedre til løftefornyelse....

hmm

Den hvide er lidt kort og en smule gennemsigtig, og lidt puffet så den viser ikke mine former. Men den er bare helt vild sød.

Den sorte er mere smigerende for mine kurver, mine bryster og har lidt mere sexethed i sig, men giver måske ikke helt samme stil som jeg egentlig har fundet inspirationsbilleder til..

What to do? 

 

PicMonkey Collagekjole.jpgkjole.jpg

Redigeret af Sunspirit
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 hours ago, Pup and Pony said:

Hvor ser det hele bare magisk og romantisk ud! Jeg er vild med whimsical woodland weddings <3

Tak, det håber jeg også at det bliver. Selvom det kun er 4 år siden brylluppet, så elsker jeg bare at vi begge to virkelig ønsker at gøre det til en særlig dag. 

Og whisical woodland er meget charmerende. :) Det er guf for øjet at sidde og google inspiration til det. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det romantisk med naturen og det spirituelle islæ!. Din personlighed lader virkelig til at skinne igennem. Jeg er også vild med dine madidéer, de er så visuelt flotte :a1221:

 

Med hensyn til kjolevalg er jeg nok mest til den sorte model, men de er begge virkelig søde, så jeg forstår godt, at det er svært at vælge!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh kan godt forstå at du er i tvivl ol kjolerne. Jeg synes også snittet på den sorte er bedre, men stilen på den hvide passer bedre. Måske den hvide med en længere nederdel - evt i stil som den sort, kunne være sødt? Måske kan en skrædder gøre noget? 

 

Har du prøvet at google/pinterest "midsummer night's dream wedding"? Også mange gode, flotte og søde ideer :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 26/8/2016 at 6:20 PM, Sunburst said:

Hvor er det romantisk med naturen og det spirituelle islæ!. Din personlighed lader virkelig til at skinne igennem. Jeg er også vild med dine madidéer, de er så visuelt flotte :a1221:

 

Med hensyn til kjolevalg er jeg nok mest til den sorte model, men de er begge virkelig søde, så jeg forstår godt, at det er svært at vælge!

Tak hvor er du sød :) jeg synes også det er en super romantisk ting at gøre, og vi glæder os begge to helt vildt. Kan tillade mig at kredse lidt om maden, når der kun skal laves mad til 2. 

 

Jeg har det også bare så godt i den sorte, og det er faktisk vigtigt for mig at jeg føler mig sexet end at jeg synes jeg ser godt ud når jeg kigger mig i spejlet. 

 

On 26/8/2016 at 8:53 PM, lillelilje said:

Svært valg! Jeg er også mest til den sorte :) Kan rigtig godt lide 'snittet' :biggrin: 

Er sikker på den kommer til at passe super godt ind :thumbsupsmileyanim:

Snittet er også pænt. Især fordi min overkrop i forvejen er kort, så den hvide har det med at få den til at se meget kort ud.Tror også jeg hælder til den sorte... den hvide kan man jo altid bruge til sommerfest.  

11 hours ago, Dkchelle said:

Åh kan godt forstå at du er i tvivl ol kjolerne. Jeg synes også snittet på den sorte er bedre, men stilen på den hvide passer bedre. Måske den hvide med en længere nederdel - evt i stil som den sort, kunne være sødt? Måske kan en skrædder gøre noget? 

 

Har du prøvet at google/pinterest "midsummer night's dream wedding"? Også mange gode, flotte og søde ideer :) 

Havde faktisk overvejet at sy et ekstra lag inde under den hvide. Jeg kan selv gøre det på symaskinen, og overvejer at gøre det selvom jeg måske ikke tager den på til løftefornyelsen, 

 

Nej det har jeg ikke prøvet. Smutter straks på google :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ceremonien

Robert og jeg satte os ned i går og snakkede om, hvad vi hver især gerne ville have med og hvordan vi kunne gøre det specielt, samtidig med at jeg kan få nogle elementer af min spiritualitet med. Vi blandede lidt videnskab med hedenskab og vi kom frem til et forløb:
 

  • 1. Gå en dejlig tur sammen igennem skoven, snak og hold i hånd og kys lidt. Måske tage lidt sjove billeder af hinanden.
  • 2. Nå hen til stedet vi har aftalt og brug et øjeblik på at sætte lidt lys og krystaller i træerne og læg en cirkel på jorden. 
  • 3. Så sætter vi noget akustisk guitar musik på min telefon og beder skoven, vinden og alt der omgiver os, være vidner og låne os deres kraft.
  • 4. Vi binder hver en knude i enderne at ét stykke snor. Den ene knude repræsenterer de svære ting vi har været igennem i fortiden, og den anden repræsenterer vores fremtid sammen. Så tænder vi et lys og brænder snoren over, for at symbolisere at vi kan klare de svære ting og at de ikke kommer til at påvirke vores fremtid negativt. 
  • 5. Mig: "Som Neil deGrasse Tyson sagde: "Erkend at selve de molekyler din krop består af, atomerne der udgør molekylerne, kan spores til smeltediglerne, der engang var centrene af højmasse stjerner, der eksploderede deres kemiske rige inderside ud i galaksen, berigede gasskyer med livets kemi. Så vi er alle forbundne til hinanden biologisk, til jorden kemisk, og til resten af universet atomisk. Det får mig til at smile og faktisk føle mig ret stor i sidste ende. Det er ikke at vi er bedre end universet, vi er en del af universet. Vi er universet og universet er i os." Jeg kan godt lide at tænkte på os to, som stjernestøv, der engang brændte sammen i den samme sol, før vi blev slynget fra hinanden ud i universet, hvor vi har vandret gennem tid og rum for nu at finde hinanden igen og igen skabe varme og lyse dage sammen. I dag siger vi ja igen, fordi man ikke kan sige ja nok til kærlighed og minde hinanden nok om, hvor heldige vi er."
  • 6. Vi improviserer nye løfter, siger lige hvad der føles rigtigt og hvad der kommer fra hjertet.
  • 7. Vi laver et lille ildoffer af rosenblade og ulvetand. Ulvetanden symboliserer ønsket om en stærk familie/flok. Asken blandes op med lidt vand og vi smører lidt på fingeren hvorefter vi på skift markerer hinandens pande, bryst og hænder, mens vi siger:
    • "Dine tanker til mig"
    • markering af hænder: "Dine hænder til mig."
    • Markering af hjerte: "Dit hjerte til mig, jeg lover at det er sikkert i mine hænder."
  • 8. Til sidst giver vi hinanden ringene på igen og slutter af med at sidde og nyde skoven og en snack, måske tager en lille dans i det grønne. 

Det er en hjemmelavet kærlighedsceremoni kun for os to og har både lidt Cecilie i sig og lidt Robert i sig. Kan godt være at folk synes det er lidt skørt, men jeg tror det bliver en fantastisk romantisk dag og vi glæder os begge to som glade tosser :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer