Sign in to follow this  
Followers 0
diskobil

Råd/inspiration søges

12 posts in this topic

Vi er pt. lidt uenige derhjemme om hvordan vores nye stofbannere som monteres på vores pulte skal se ud og har derfor lige brug for lidt inspiration fra "folket". De bannere vi har i dag er heldækkende. Vi er enige om at de nye skal være små/diskrete (ca 40x40 eller 50x50) fremfor store "reklamesøjler" da det skal afspejle vores image og fremtoning ved bl.a. bryllupsfesterne. Der er dem vi har i dag for store og synlige. Vi får lavet dem i sort så de "går ind" i det klæde der sidder på pulten som de monteres på. Vi får også lavet enkelte i hvide da vi af og til laver hvide opsætninger.

Uenigheden går på logoet hvor vi egentlig har to. Det traditionelle logo (billede 1) og et logo (billede 2) som egentlig blev lavet da vi fik lavet bilreklame på en tidligere varebil. Hvilket er bedst ?

logolille.jpg        Diskobil250.png

0

Annonce ♥

Altså hvis det er meningen at de andre gæster skal kunne huske jeres navn så de kan booke jer, så er billede 1 jo bedst.

Det sorte billede falder bedre ind i det sorte på stoffet og pulten, men der står jeres navn jo ingen steder.

Jeg ville vælge nr. 1, det gør jo ikke noget at lave lidt reklame for jeres firmanavn tænker jeg, når I nu er ude og spille :) 

0

Tak Ki. Jeg skrev bevidst ikke noget om hvem der mente hvad men det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg personligt er mest til logo 2. Logo 1 kan også laves på sort baggrund og kan der ved også passes. Men jeg er selv tilhænger af så lidt tekst som muligt. Eksempelvis giver det ikke mening at have telefonnummer på som vi har i dag da ingen kan huske det dagen efter og at navnet ikke er der får folk til at stoppe op (og så har man jo visitkort de får med når de spørger eller også tager de fat i brudeparret, fødselaren o.l. senere).

Logo 1 har jeg fået rentegnet af en grafiker her i år. Logo er så vidt jeg husker faktisk fra et billede taget af den gamle varebils facade (hvorfor det er spejlvendt). Løsningen/kompromiset kan meget vel være at det kun bliver selve bilen og så muligvis den smalle blå Facebook bjælke vi har i bunden hvor navnet også står.   

0

Men hvis man ser logo 2 og ikke kender jer, hvordan skal man så vide, hvad jeres firma hedder?

www.bil.dk

www.blåbil.dk

www.lillebil.dk

eller???

Det er jo ikke til at vide :) 

0

Annonce ♥

Det vil man nemlig ikke kunne nej og så er det folk beder om et visitkort. Jeg er ikke markedsføringsmand/reklamemand men tænker at man vækker deres nysgerrighed og opnår at de vil kunne huske det. Derudover vil "Diskobilen" stå i Facebook linjen nederst (hvis den kommer på).

Men meget apropos det havde jeg en sjov oplevelse nede på Ragnarok, Rabalderstræde i Roskilde her i lørdags. En rund fødselsdag hvor jeg kørte uden banner af de årsager der er nævnt ovenfor (man kan se det på den ene flight til højre men den stod ikke der hele aftenen/natten). En af tjenerne spurgte mig så efter et visitkort da jeg var oppe og hente cola. De står så også til udskiftning og de få jeg havde tilbage var allerede brugt så jeg sagde til hende at jeg nok havde et ude i bilen når jeg kom derud men sagde så Diskobil;  Ahhh det er Diskobilen - ingen problemer jeg finder jer bare på nettet :):) I øvrigt fedt når gæsterne kommer og skal have taget selfies med én bagefter og sågar også en video til en tidligere kunde som ikke kunne komme med til festen :):) 

Vi talte om det i lørdags og Lone er faktisk med på logo 2 hvor jeg dog lige skal have grafikeren på + høre om han kan spejlvende bilen i logo 1.

Ragnaroklille.jpg

0

Udfra et markedsføringsmæssigt synspunkt, så vil Logo1 tiltrække mest opmærksomhed - især, hvis det bliver lavet på sort baggrund (gul på sort baggrund = øjet tiltrækkes naturligt). Derudover har I firmanavnet på - altid en god idé. Henvisning til Facebook behøver sådan set ikke stå der, for det skal folk nok finde, når de søger.

Måske kunne I få gjort et helt nyt logo, som er en blanding af de to? Brug billedet fra Logo2, men få skrevet firmanavnet på enten døren eller nummerpladen (igen sort på gul baggrund) :thumbsupsmileyanim:

Edited by GoldRumble
0

Gode pointer B. men det handler ikke så meget om markedsføring da det ikke er til messer men til bl.a. bryllupsfester, hvor det er musikken der er markedsføringen hvis man kan tale om det :) Det handler mere om personificering på en diskret måde som ikke fylder for meget. Helt enig i det med Facebook. Den konklusion har jeg også selv draget.

0

Well - Jeg traf en hurtig beslutning i går og har valgt logo 1 på sort baggrund. Fordi det er knap så poppet/larmende og  også mere "nostalgisk" i forhold til vores historie og fordi vi i forvejen har - større - bannere med det andet logo. Samtidig er det samme logo vi bruger på vores brevpapir, mail og hjemmeside. Så må vi håbe at det falder i god jord på hjemmefronten :) Ideen med nummerpladen og navn er faktisk god men tror det bliver meget småt i det lille format (40 x 40) og også lidt omstændigt rent grafikmæssigt. Samtidig fokuserer bossen meget på "lyskeglen".  Har kun den endelige udgave i pdf og kan ikke uploade den her da den fylder for meget.

PS. Du skulle da være kigget forbi i lørdags B nu jeg var på de kanter :)  

0

Annonce ♥

Det er altid en god idé, når logoer i det store og hele hænger sammen :thumbsupsmileyanim: 

Navnet i lyskeglen er godt - det ville jeg også stadig bruge, når du har valgt Logo1 :thumbsupsmileyanim:

Ja, jeg burde lige have crashet festen :griner:-

0

:):) Har slet ikke fulgt op på denne. Well bannerne er trykt og fik generalprøve sidste weekend for min del. Det eneste jeg ikke er så glad for er at hjulene flyder sammen med baggrunden men i det store hele bemærker man det ikke. Det kunne også godt have været større men ydmyghed er heller ikke at foragte :) Tror i øvrigt jeg vil montere det så det sidder midt på fremfor øverst.

IMG_0903lille.jpg

0

Kære Bent

Det er et FEDT logo i har: Når jeg ser det, kommer jeg til at tænke på

1. Den smilende stemme, man møder når man ringer til Diskobil

2. Den lyse stemning som Diskobil er med til at skabe med jeres musik, og jeres følgen med tiden, og at I respekterer og værner om jeres rødder i fortiden <3<3<3 

0

Vi har jo faktisk to men begge med bilen :) Har nu kørt med de nye bannere i nogle måneder og det er fint nok. Det eneste der lige mangler er at få syet Velcro på tæpperne så det kan monteres på midten. Overvejelsen var også at få lavet nogle i hvide men efter at have talt med en af vores DJ's som kun kører i hvidt til bryllupsfester er jeg gået lidt væk fra den tanke. Som han sagde: Skal det være hvidt så skal det være helt hvidt og det er jeg sådan set enig med ham i :)

1

Annonce ♥