Tommy1980

Gommens tale, hjælp

5 posts in this topic

Hej alle sammen

Jeg skal giftes her den 29/7 og jeg glædermigså meget. Men jeg er så bange for min tale til min kommende brud. Man vil jo så gerne gøre det godt. Mit spørgsmål går på om jeg har for meget med i talen? Jeg har læst nogle steder den Max må vare i 5-10 min, nogle siger den kun må omhandle brud, nærmeste familie osv.

Jeg har bare i første omgang bare skrevet ud fra hjertet og så kan jeg jo skære fra. Vil gerne høre jeres mening

Talen varer Ca i 10-12 min når jeg øver mig

Jeg starter med at sige lidt om min kæreste/kone

Så siger jeg lidt til min svigermor, derefter min stedfar. Det er de eneste der er tilbage

Så ville jeg sige noget til min storebror og søster

Hendes lillebror

Mine 2 meget tætte venner

Min mor er død, men derfor ville jeg gerne sige noget til hende som hvis hun var der

Derefter igen til min rigtige tale til min kommende

Som sagt varer det Ca de 10-12 min, har jeg for meget med? Tænker lidt at nu når jeg står det vil jeg gerne sige noget til de forskellige, for ellers for jeg Det nok ikke sagt, men gæsterne skal heller ikke kede sig, hvad siger i

Vh Tommy der er ved at blive nervøs

0

Annonce ♥

Det syntes jeg absolut ikke du har. Det er rigtigt med de 10-12 minutter men det er mere i forhold til gæster og ud fra en betragtning om folk falder fra hvis et indslag varer lang tid. Det gælder ikke i forhold til brudeparret. Jeg har indenfor den sidste måned været ude til to bryllupsfester hvor gommen holdt hhv. 2 og 4 taler :) I sidstnævnte tilfælde havde de frabedt sig taler/indslag. Det havde gommen bare glemt da han bød velkommen (som var den ene tale) :)

Det vigtigste er at du er dig selv.

0

Tak for svar... ang det at skrive et lille ting til min mor er det mærkeligt? Hun døde for 17 år siden da jeg var 19 år af kræft.

0

Overhovedet ikke. Det gør hende jo ikke mindre savnet og det viser du netop ved at nævne hende i talen (at hun ligesom er med).

0

Annonce ♥

Tak for dit svar... det var lige noget jeg kan bruge

0