chignon

Hvor mange limes og citroner til drinks

3 posts in this topic

Hej med jer.

Om 11 dage er det den store dag! :lol:

De sidste forberedelser er i fuld gang, og vi skal snart til at handle tilbehør til drinks. Men jeg har lidt svært ved at vurdere hvor mange limes og citroner vi skal købe. 

Vi bliver 82 (5 er børn) og jeg vil skyde på at 30-40 gæster drikker drinks. Vi har købt ind til 4 forskellige drinks, hvor lime indgår i 3 af dem og citroner i én af dem. I hver drink skal der nok 1/2-1 lime i. 

Jeg vil derfor hører, om der er nogle af som har et bud på hvor mange limes og citroner vi skal bruge? (Drinksene bliver først serveret efter brudevalsen). :) 

0

Annonce ♥

Så ville jeg sige 40 personer, som hver drikker 4 drinks. Hvis vi går ud fra, de tager en af hver, så bliver det 120 lime, hvis der skal en hel lime i hver, men det lyder nu af ret meget lime, fx plejer jeg at komme en halv lime i en mojito, og der er jo meget lime i mojito. Hvad med at prøvesmage drinken for at finde ud af, om det er 1 eller ½ lime der skal til, det er jo dødsygt at brænde inde med 60 lime frugter, hvis det viser sig, at en halv pr. drink rækker, så skal du jo kun købe 60. Du har ikke skrevet hvor meget citron der skal i den drink med citron, men igen du kan jo gå ud fra at alle 40 drikker 1 citron drink og så prøve dig frem til hvor meget citron der skal i hver drink. 

Min erfaring er at der ofte bliver drukket mindre drinks end man tror, jeg har været med til at arrangere store fester for 120 personer, og vi "brænder" altid inde med masser af sprit og sodanvand, fordi folk drikker meget mindre end vi tror :lol:

:) 

0

1 hour ago, Ki Schou said:

Så ville jeg sige 40 personer, som hver drikker 4 drinks. Hvis vi går ud fra, de tager en af hver, så bliver det 120 lime, hvis der skal en hel lime i hver, men det lyder nu af ret meget lime, fx plejer jeg at komme en halv lime i en mojito, og der er jo meget lime i mojito. Hvad med at prøvesmage drinken for at finde ud af, om det er 1 eller ½ lime der skal til, det er jo dødsygt at brænde inde med 60 lime frugter, hvis det viser sig, at en halv pr. drink rækker, så skal du jo kun købe 60. Du har ikke skrevet hvor meget citron der skal i den drink med citron, men igen du kan jo gå ud fra at alle 40 drikker 1 citron drink og så prøve dig frem til hvor meget citron der skal i hver drink. 

Min erfaring er at der ofte bliver drukket mindre drinks end man tror, jeg har været med til at arrangere store fester for 120 personer, og vi "brænder" altid inde med masser af sprit og sodanvand, fordi folk drikker meget mindre end vi tror :lol:

:) 

Mange tak for svar. 

Ja jeg tror, du har helt ret i, at 1 lime pr drink er lige voldsomt nok. Og af citron er det nok max en kvart, der skal bruges. 

Det giver mig en bedre ide til at regne ud, hvor meget vi skal købe. Så tak for dit input :)

0