Sign in to follow this  
Followers 0
IreneH

Borgerlig vielse

4 posts in this topic

Hej

Min mand og jeg vil gerne vies på rådhuset, totalt nede på jorden. Vi gifter os ikke pga brylluppet, men fordi vi vil være mand og kone, men vil alligevel godt fejre det en lille smule. Vi har valgt den 29. Juni, da jeg så er sikker på, at jeg er færdig med min sidste eksamen. Det er jo starten af sommerferien og jeg er blevet opfordret til at være i særlig god til mht indbydelserne. Så nu kommer det svære. Når man skal giftes på rådhuset, søger man om tilladelse (eller hvad det nu hedder) max 4 måneder inden, hvilket passer perfekt mht indbydelserne, tænkte vi vil sende ud 3 måneder inden. Når man giftes på rådhuset er det de første der søger, dem der giftes først osv.... dvs. hvis vi ansøger tidligt, bliver vi viet tidligt. I Aalborg betyder det kl.11.... det er sgi tidligt, når festen er kl.18. Man kan spørge et byrådsmedlem, de må alle vie i Aalborg kommune, men så kan vi ikke blive viet på rådhuset, så skal det være i det fri eller lignende, hvilket vi ikke er interesseret i. Jeg troede seriøst ikke, det var så kompliceret..... Hvad gør vi? Skal vi godt nok giftes så tidligt? eller skal vi finde et eller andet sted..... Er der nogen med en eller anden fed ide.....??? Jeg overvejer at have 2 sæt tøj...... giftes på rådhuset kl.11, sætte mit eget hår og make up. Evt en fed hvid jumpsuit med slør og det hele. Fest senere sat hår og make up af prof og en sød kjole.....

Mvh. Irene

0

Annonce ♥

Hej med dig og velkommen.

Jeg er selv borgerligt viet men vi blev viet på den restaurant, hvor festen blev holdt om aftenen. Det er svært mht hvad I skal, for du skriver, at I vil giftes på Rådhuset, og der kan I ikke selv bestemme tidspunktet. Så I skal jo gøre op med jer selv, hvad der er vigtigt. Blive viet på rådhuset eller selv kunne bestemme tidspunktet. Jeg giver dig ret i, at kl. 11 er tidligt, når festen først er kl. 18. For os var det vigtigst at dagen hang sammen og derfor valgte vi rådhuset bort. Vi blev viet kl. 16 på terassen på feststedet og så var der champagne efterfulgt af middag kl. 18. Selvom vi først startede kl. 16 så blev det en lang dag, da vi først forlod festen kl. 04.30 om morgenen :lol:

Lyder super cool med jumpsuit og slør :thumbsupsmileyanim: 

0

Tak for svar. Vi har fundet den bedste løsning og det var nemt.... Havde hørt at Rebild Rådhus er mere fleksibel... og det er de!!!!! Vi kunne få det lige som vi ønskede. Borgmesteren vier os lørdag kl.17. Crazy, men de ønsker at opfylde alle ønsker så vidt muligt, da det er vores dag.... OG de giver et glad portvin og chokolade til vores gæster bagefter. Det er helt vildt synes jeg og er såååå glad nu:cheerleader3:

0

Ej det er så fedt tillykke med det, så får I det alligevel som I havde drømt om :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥