SaschaH

Lækre ckokolader

22 indlæg i dette emne

Jeg har prøvet at ekspermenterer lidt med lidt chokolade man evt kunne lave til receptionen eller kaffen om aftenen.

De endte med at blive sindsygt lækre :loveshower: Og er lidt stolt.. Har allerede spist to, og kan sikkert ikke lade resten være..

Hvid- og mørk chokolade med lakridsdrys og hindbærsurprice.

Har dog regnet på prisen, og det er ca 5 kr. pr .stk. Så det er lidt dyrt syntes jeg. Men finder man chokolade på tilbud eller i Tyskland, kan det helt sikkert laves billigere..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu fik jeg jo ikke taget billeder undervejs :unsure:

Brugte denne isterningsbakke fra ikea.

1: Dryssede et lille lag lakridspulver fra paradis is først (Næste gang vil jeg bruge lidt mere pulver, for rigtig at få en go lakridssmag)

2: Smeltede hvid chokolade i vandbad, og fyldte ca halvdelen af hver form

3: Et halv hindbær i hver

4: Smeltede mørk chokolade og fyldte formene. I køleskabet og veeeente :biggrin:

Jeg er allerede gået i tænkeboks for de næste jeg skal lave.

Overvejer noget med chili, kokos eller havsalt.. Hmmm :rolleyes:

post-56989-0-06972100-1335643364.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis du bor i nærheden af en paradis is, så kan man købe lakridspulver der.

Ellers kan man vist købe lakridspulver på nettet.

Har ikke prøvet andre endnu. Men må snart i gang igen :)

Men i Føtex kan man købe, mener det er fra marabou, chokolade med bl.a. brombær, salt, lakrids, appelsin, hindbær mv.

Og det ser så fint ud med halv hvid chokolade og mørk syntes jeg.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Iiiih hvor er du kreativ, de ser lækre ud! Jaaaa, det er da pebret med prisen, men nogle gange skal man også huske på at e er en anden glæde ved at ha lavet nogle ting selv + at det gør dagen meget mere personlig tror jeg :) Godt ser det ihvertfald ud og ku da godt fristes til at kaste mig ud i det! :smiley-eatdrink026:

0

Del dette indlæg

Iiiih hvor er du kreativ, de ser lækre ud! Jaaaa, det er da pebret med prisen, men nogle gange skal man også huske på at e er en anden glæde ved at ha lavet nogle ting selv + at det gør dagen meget mere personlig tror jeg :) Godt ser det ihvertfald ud og ku da godt fristes til at kaste mig ud i det! :smiley-eatdrink026:

Nemlig rigtigt :)

Og de var SÅ lækre.. hehe.. Og mon ikke, hvis vi alligevel skal til Tyskland og handle, så kan vi se om der ikke skulle være et godt tilbud.

Må i øvrigt snart i gang igen..

Overvejer en chili/vanille - måske med brombær eller passionsfrugt. Kan man det?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg været i gang igen - dog med en rimelig simpel udgave, da jeg ikke syntes at Fakta havde det store udvalg.

Det blev til hvid og mørk chokolade med dronninge mandler og igen lidt lakridsdrys - syntes det er et godt modspil til den søde chokolade.

Og fik rent faktisk taget billeder denne gang..

post-56989-0-18922700-1340534364.jpg

post-56989-0-45528300-1340534374.jpg

post-56989-0-98735300-1340534383.jpg

post-56989-0-61070800-1340534396.jpg

post-56989-0-55412800-1340534408.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer