kariann

Karina & Michaels bryllup 8. juni 2013 Lykkelig gift! Sneak peak!

105 indlæg i dette emne

Ja, nu har jeg luret herinde et stykke tid, og så må hellere få oprettet denne tråd.
Denne første tråd bliver oversigten, og så laver vi lige nogle reservationer på de næste bare for en sikkerhed skyld.

Redigeret af kariann
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, der er ikke sket så meget endnu med planlægningen, men vi er blevet enig om en dato.

Datoen skulle gerne bliver d. 8. juni 2013.

Udover det er vi ikke kommet så meget længere, men vi har selvfølgelig nogle ideer.

Jeg tror mest af alt, at det lige skal gå op for H2B(hvor er det bare mærkeligt at skrive) at vi har en dato.

Edit 150512:

Ja, så skete det alligevel. Som sagt var vi enige om vi skulle giftes, og havde fået sat en dato, men det er faktisk sådan, at kæresten aldrig har været på knæ.

Jeg kom så sent hjem fra arbejde igår aftes. Jeg blev hentet på stationen, og da vi kom blev jeg sendt på værelset, og skulle blive der, indtil jeg blev hentet.

Der gik et kvarters tid, og så blev jeg hentet ud til candle light dinner, lækker mad og hvidvin.

Fik at vide vi bare skulle hygge nu, inden vi skulle en tur til Jylland her de næste par dage.

Vi snakkede rigtig og jeg havde tjekket hans lommer, og der var ingen mærkelig buler i lommer, så jeg slappede helt af.

Vi var færdige, og jeg var parat til at hoppe på sofaen til Grey's.

Jeg nåede dog ikke så langt, for så kom han og tog min hånd, faldt på knæ og sagde så de magiske ord.

Jeg kan ærlig ikke rigtig huske hvad han sagde, men jeg ved, jeg fik fremstammet et "Selvfølgelig, vil jeg det".

Jeg havde overhovedet ikke set den komme. Han havde dog sagt at han vil gøre det rigtig på et tidspunkt, men havde overhovedet ikke forventet det på nuværende tidspunkt.

Kan kun skrive at lige nu er jeg så lykkelig..

Redigeret af kariann
0

Del dette indlæg

Så starter planlægningen:

Sort: Ikke startet endnu.

Rød: Under planlægning

Blå: Færdig

Budget:

Vielsen: Kristrup Kirke kl 13.30

Reception: Mine forældre har tilbudt at vi kan holde det i deres have, hvor de har et partytelt som kan sætte op. Så det overvejer vi lige i øjeblikket.

Festen: Skal holdes her

Gæsteliste: Er lavet og vi ender på ca. 60 gæster.

Fotograf: Vi har fundet en og bestilt ham. tjek evt. www.eelmer.com.

Musik: Er også fundet og booket. Fik et godt tilbud på bryllupsmessen.

Ringe: Samme som ovenstående, og det er betalt og bestilt, så dem venter vi på.

Transport: Vi er inde i nogle overvejelser og er ved at undersøge vores netværk.

Ønskeseddel: er lavet, og sendt til vores koordinator.

DIY projekter:

Invitationer: Se prototype længere nede. Og det blev dem. De er lavet og sendt ud, tjek evt. post med blærerække osv.

Menukort/Bordhæfte: Stadig med i overvejelserne.

Risposer: Har pænt fået at vide, af min mor har, da vi har været hjemme, at nu skal jeg jo ikke stå for det hele. Så kunne være at vores forældre står for dette. Hun nævnte også noget med oppyntning af kirke ville de stå for, men jeg ved det ikke. Dog som en af jer andre kommen brude nævnte, så er det desværre ikke muligt at kaste ris ved den kirke vi skal giftes i, så allerede nu overvejer vi alternativer.

Favourbokse(ved endnu ikke om det skal med); Overvejer at bruge dem som bordkort. Men vi overvejer stadig. Prototyper er lavet,

Bordkort: Prototyper er lavet, hvis ikke det komme til at være en favorboks. Men det hele kommer an på, hvor vi skal holde festen.

Kirkehæfte: Har lavet den første bruttotype på det, så selve skabelonen er klar. Men det kommer jo an på, hvilken præst man får, og om man får tilladelse til at bruge det.

Gæstebog: Jeg ved hvilken bog jeg skal have, og ´skal bare have den bestilt ved panduro, så skal den "bare" dekoreres.

Bryllupskage: Jeg har en veninde som laver kager, vi har smagt en prøve kage fra hende, med hvide bunde, hindbærmousse, chokolademousse og friske jordbær. Det smagte rigtig godt, H2B var bare ikke vilde med bær, så de friske bær bliver nok fjernet. Og hun tager ca. 25. kr. pr kuvert. Men hvordan den skal se ud, og hvilke varianter, der skal være bliver straks værre. Det må komme an på en prøve.

Ja, så røg den mulighed, da hendes kæreste bliver 30 den dag vi skal giftes, så jeg skal have fundet en anden mulighed.

Toiletkurve: Er med i overvejelserne.

Bruden:

Kjole:

Har vanvittig mange ideer, men venter lige nogle uger/måneder, da jeg har et mål med at trimme kroppen.

Den er fundet, købt og betalt. Sammen med skørt og slør.

Sko: Det kan blive det store problem. Er en str. 42(minimum), og de må hellere ikke være for høje, da jeg IKKE skal være højere end H2B på vores bryllupsdag.

Haar bestilt fra terrierplaynet.com, og de er kommet med posten, afventer importerklæring så jeg kan betale den, og så bliver det spændende. Ellers kommer der en række ideer længere nede.

Smykker:

Der har jeg nogle ideer, men de kan altid blive ændret.

Slør:

Ja, der er så midt imellem lige nu. Har ingen ide om jeg skal have slør eller ej, men lige nu siger jeg JA. Og som nævnt tidligere så har jeg købt det.

Traditioner:

Nyt, gammelt, lånt og blåt. Ja, der er vi stadig i overvejelserne.

Frisør:

Min egen frisør(min mors kusine) har sagt ja, og hun kommer hjem til mine forældre, og sætter det. Vi har allerede lavet en miniprøvesætning, og skal klippes igen snart.

Stylist:

Min søster skal lægge min make-up, og hun skal lægge en prøve make-up næste gang jeg er hjemme i Jylland..

Gommen:

Tøj: H2B har overvejet et gråt jakkesæt. evt. med rød skjorte under, eller hvid skjorte med rødt slips/butterfly/eller andet. Men nu må vi se.

Han har nu fået taget mål mv. Læs her.

Sko: Skal bare passe ovenstående. se ovenstående

Tilbehør: Han ejer ikke umiddelbart nogle smykker eller ure.(så der kunne ligge en morgengave mulighed) Han skal ikke have noget på.

Generelle overvejelser:

Brudepiger/svende: vi overvejer, vi har 4 børn i familien som kunne være en mulighed. Men vi ved det ikke endnu. Det er helt blevet valgt fra nu, så det bliver ikke nogen af dem.

Børn til et bryllup: Der har vi begge en umiddelbar mening at festen skal være for voksne. Men vi er ikke nået så langt.

Vi er endelige kommet frem til, at det skulle der ikke være, så derfor er der ikke inviteret nogen børn.

Brudevals: Det kommer. Jeg har en bekendt, som er danser, og han har sagt ja til at ville lære os det.

Forlover: Gommens bror. Og han har sagt Ja.

Terne: Min lillesøster har sagt ja, til at hjælpe mig hele dagen.

Redigeret af kariann
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Tillykke med brylluppet, fantastisk dejligt frieri :a1221:

Jeg står det samme sted som du gjorde (endnu) venter på de magiske ord selvom vi er klar over dato og alt muligt :fløjt:

men jeg ved at når det kommer bliver jeg vildt overrasket!

Jeg glæder mig til at følge dig, vi skal jo giftes i samme måned :)

0

Del dette indlæg

Aww tillykke med det, sådan helt officielt - nede på knæ - nu :):cheerleader3:

Ja, jeg vidste snart ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv. Tårerne trillede lige så stille ned af kinderne :')

Tillykke med brylluppet, fantastisk dejligt frieri :a1221:

Jeg står det samme sted som du gjorde (endnu) venter på de magiske ord selvom vi er klar over dato og alt muligt :fløjt:

men jeg ved at når det kommer bliver jeg vildt overrasket!

Jeg glæder mig til at følge dig, vi skal jo giftes i samme måned :)

Tror mig, man bliver meget mere overrrasket over det endnu du forventer.

0

Del dette indlæg

Ja, sikke meget der er sket de sidste par dage.

Efter H2B var på knæ i mandags, skrev vi rimelig hurtigt til den kirke vi gerne vil giftes i. ()()

Vi er begge oprindeligt fra Randers, men bor i København.

Dog var rimelig sikker på begge to at vi ville giftes og holde festen i Randers(og omegn). Så vi fik hurtigt skrevet til den kirke, hvor jeg er døbt og konfirmeret, og H2B ligeledes er døbt. Derudover er mine forældre også gift der.

Svaret kom rimelig hurtigt, og som alle godt ved, kan det ikke altid være nemt at få lov, hvis man ikke bor i sognet. Men fordi mine forældre stadig bor i sognet fik vi lov.

Dog skal det siges, at vi havde faktisk argumeneterne mere i orden end beskrevet.

Da vi var forbi vores forældre og bedsteforældre og fortælle det, så viser det sig, at H2B's forældre også er gift i samme kirke, og ikke nok med det. Begge vores mor-forældre er faktisk også gift i den kirke. Så det bliver sgu 3. generation, der skal giftes i samme kirke. :cheerleader3:

Vi skal så giftes i Kristrup Kirke, som ligger i en forstad til Randers. (se vedhæftet billede)

Og vielsen bliver kl 13.30, så det er faktisk på plads.

Nu går den store jagt ind på, hvor festen skal holdes(og hvordan den skal holdes), og om der skal holdes reception eller ej.

Så der er rigeligt at se til.

kristrup kirke.bmp

Redigeret af kariann
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, så har de først dage lige lagt sig, efter vi har fået fortalt den nærmeste familie at vi skal giftes. Der kom godt nok mange forskellige reaktioner, men de var alle glade for det på vores vegne. :cheerleader3:

Den reaktion som rammer mig mest var min fars. Jeg havde regnet med at han ville tage det helt køligt, og så lave sjov med det, som han gør med alle ting, uanset om det er alvorligt eller ej. Det gjorde han også til at starte med, og jeg gik også sagt i vendingen, at det var ham som skulle føre mig op.

. Dagen efter, da vi var på vej ind for at se håndbold, sagde han i bilen, at alt det de havde forslået dagen før var altså kun i en god mening, og vi skulle selvfølgelig gøre som vi havde lyst til. Og jeg bestemte selvfølgelig selv, om jeg skulle føres op, og af hvem. Heldigvis holdt vi et kryds, og jeg vendte mig imod ham og sagde, at selvfølgelig skulle han fører mig op. Der knækkede filmen så for ham, og tårerne løb lige så stille ned og kinderne. Jeg sagde, at hvis han startede, så kom jeg også. Men igen kom der en kæk bemærkning: "Vandværket er bare lidt overfyldt."

Så kunne jeg ikke lade værd med at smile, med tårerne trillende ned af kinderne. :rolleyes:

Mht. hvor de forskellige ting skal holdes, så har mine forældre tilbudt, at de vil sætte deres partytelt op i haven og så kan vi holde receptionen der.

Festen derimod, der er vi igang med at kigge.

Vi har følgende med i overvejelserne:

Kristrup selskabslokaler: Lokalt sted, hvor der er forskellige kombinations muligheder, men vi har ikke hørt noget fra dem endnu

Comwell Rebild Bakker: Skænt sted, hvor vi tidligere har været på wellnessophold. Vi har aftalt med dem, at vi skal derop i juni måned og have en uforpligtende snak.

Scheelsminde, Aalborg: Vi har fået et uformelt tilbud, og er også igang med at kigge på en dato, hvor vi kan aflægge dem et besøg.

Hotel Amerika, Hobro: Vi afventer brochure fra dem, men har kigget på deres hjemmeside, og kender dem lidt.

Store Restrup Slotshotel: Vi afventer brochure fra dem, men har ellers kun hørt gode anbefalinger fra andre, som har været på slotsophold der.

Skovbakken restaurant, Randers: Lokal restaurant, hvor vi begge har holdt komfirmationer, ligesom søskende har. Foruden bryllup ved H2B moster, og mine bedsteforsældre holdt Guldbryllup der. Vi har ikke indhentet noget fra dette sted, da vi kender det rimelig godt. :denmarkflag:

I må meget gerne komme med jeres erfaringer omkring steder.

Og hvis I har andre muligheder i nærheden af Randers(maks 1 times kørsel) tager vi gerne imod forslag.

0

Del dette indlæg

Vi har endelig fået aftalt med nogle stederne at vi skal derop og tage en uformel snak med dem.

Og så må vi se, hvad der sker.

Vi har fået tilsendt materialer fra nogle af dem, og fået lidt indblik i, hvad det er de forskellige kan tilbyde.

Men man jeg synes ikke ligefrem at de er billige :fløjt:

Men igen, kommer det vel an på, hvad det er man sammesætter osv.

Det må vi have et bedre overblik over, når vi har været forbi de forskellige.

Derudover har en dejlig bruger herinde fra, været behjælpelig med at lave et monogram, som jeg har som profilbillede nu, men ligger også herunder.

Og hvorfor kan jeg så ikke sætte billederne ind???

Jeg vil forsøge at lukke bryllupsklar ned, og lave en prøve invitation. Selvom varmen/solen trækker mere på altanen.

PS: Jeg er lidt typen: Kan selv, vil selv og gør selv.. Og vupti så fandt jeg også ud af at lægge billeder ind :cheerleader3:

MK%2520hjerte7.jpg

Redigeret af kariann
0

Del dette indlæg

Tillykke med din egen tråd :balloons: Og så fik overfølsomme bridezilla her da lige tårer i øjnene da jeg læste om din far.. Han lyder ret meget som samme type som min egen far, min far er også meget stolt og glæder sig helt vildt..Er også sikker på han hyler når han ser mig i kirken, jeg havde sendt billede afsted til min stedmor, da hun ikke kunne komme med til kjoleprøvning, men min far ville ikke se det, han vil overraskes.. Men som din far, er han også altid klar med en kæk bemærkning :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med din egen tråd :balloons: Og så fik overfølsomme bridezilla her da lige tårer i øjnene da jeg læste om din far.. Han lyder ret meget som samme type som min egen far, min far er også meget stolt og glæder sig helt vildt..Er også sikker på han hyler når han ser mig i kirken, jeg havde sendt billede afsted til min stedmor, da hun ikke kunne komme med til kjoleprøvning, men min far ville ikke se det, han vil overraskes.. Men som din far, er han også altid klar med en kæk bemærkning :lol:

Tak for de fine ord :)

Men lyder som om du er nået rigtig langt med finde forberedelser. Er lidt minsundeilg.

Glæder mig også til følge dig.

0

Del dette indlæg

(...)Jeg er lidt typen: Kan selv, vil selv og gør selv.(...)

Haha, det kender jeg så udmærket godt, ih nogle gange er jeg personligt faktisk for stædig :rolleyes: Jeg VIL!

Dejligt med de uformelle aftaler i hus :)

Vi glæder os til at se prøve-invitationen - hvis altså du har lyst til at vise den frem :biggrin:

0

Del dette indlæg

(...)Jeg er lidt typen: Kan selv, vil selv og gør selv.(...)

Haha, det kender jeg så udmærket godt, ih nogle gange er jeg personligt faktisk for stædig :rolleyes: Jeg VIL!

Dejligt med de uformelle aftaler i hus :)

Vi glæder os til at se prøve-invitationen - hvis altså du har lyst til at vise den frem :biggrin:

Ja, stædigheden kan jeg ikke løbe fra, men det er den som har bragt der, hvor jeg er idag. Men det er en længere historie.

Men ja, jeg blev færdig med første prøve på invitationen. Der er godt nok lang tid til, at den skal udsendes, men jeg vil hellere have det klar. Vi har valgt rød som en gennemgående farve, og så råhvid og guld(damn jeg håber, at det sted vi vælger passer til de farver der er valgt, ellers må jeg på jagt igen :fløjt: )

Ideerne er taget lidt fra Mette Holms guides her på BK, men også fra andre invitationer jeg har sendt og selv lavet tidligere.

Det er meningene at den side til venstre, hvor der står praktiske informationer, bliver der vi udformer selve invitationen.

Ligeledes bliver det printet på noget råhvid materiale, om det bliver karton eller noget strukturet papir, må tiden vise.

Undskylder lige på forhånd for det dårlige kamera.

Kritik modtages gerne :wink:

post-59132-0-92030500-1338152078.jpg

post-59132-0-59930900-1338152157.jpg

post-59132-0-87455300-1338152221.jpg

post-59132-0-33973100-1338152278.jpg

0

Del dette indlæg

Hej Karina, så måtte jeg jo også et smut forbi her!

Har den samme oplevelse som dig, med frieri... jeg havde jo planlagt det hele, og ventede bare på at han skulle fri, men hold da op hvor blev jeg chokeret da det skete! Ku ikke engang svare (tror vidst jeg har fået skrevet noget i startindlægget af min planlægnignstråd, det var ret underligt). Og så skulle hele planlægningen laves om :p Også har jeg også sådan en far, der bare joker eller er smart med det hele. Han kan slet ikke snuppe ægteskabsideen, så der var ingen entusiasme at hente. Før jeg spurgte om han ville føre mig op... SÅ kom der gang i maskineriet! Sjovt hvordan de bare skal have en rolle, hva'?

Angående feststed har jeg ikke de store erfaringer, men jeg var i bryllup på Comwell Rebild Bakker en gang. Oplægget var sådan set fint, og en del af det var ikke stedets skyld, men vi stod i tre timer og ventede på brudeparret, uden nogen kom og sagde at vi måtte tage sodavand osv. fra receptionsbordet. Noget af maden til middagen var kold, måske fordi parret var så forsinket fra fotografering, og vi var så hundesultne så vi ville gerne have flere omgange, men det var ret svært. Men det er et smukt sted, og betjeningen var supersøde og havde lavet noget ud af alle sange osv. der blev introduceret, så der kom parade ind med tjenere hver gang. Også forestiller jeg mig at opstilling "nødtrapperne" udenfor det store lokale kunne give et helt fantastisk kongebillede!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer