Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 09/12/2011 in all areas
-
Mig: "Skat.... Ehmm.. Det der budget ik...." H2B: "Hvad har du nu fundet du ikke KAN leve uden???" Mig: "Jamen.. Det her flotte vintage diadem der ba...." H2B: "Hvor meget?" Mig: "Jamen det er bare SÅ smukt.... Og det.." H2B: "Hvor meget?" Mig: "Det er jo både nostalgisk og historisk - og en virkelig smuk detalje til..." H2B: "Jeg antager det koster mere end 500kr - svaret er nej!" Mænd.. Hvad fanden ved de også om VIGTIGE bryllupsdetaljer.. PFTT!!2 Points
-
Hvis ikke det var for bryllupsklar...
snuske and one other gave reputation to Sarah77 for a post in a topic
- havde jeg sandsynligvis fået mere sex i løbet af de halvandet år jeg planlagde bryllup i stedet for at tilbringe MANGE, lange aftener her på BK.2 Points -
Mettes bryllupskage Stabling: Laver du flere kager i forskellig størrelse og gerne vil stable dem skal du bruge stablepinde og kagepap. kagepapen tilpasses til kagen så man ikke kan se kanten, skal imellem hver lag. derudover skal der 5-6 pinde i kagerne. er det bare 2 lag har jeg før brugt sugerør men er det flere lag bruger jeg rigtige stablepinde, især ved bryllupskager - tager ingen chance her haha! pindene stikkes ned i og klippes til lige 1 mm under fondanten, så kan man slet ikke se det når man sætter kagen ovenpå, ligner det hviler på kagen nedunder. husk ikke at putte pinde i det øverste lag ;) her er et eksempel, aller første forsøg. brugte 9 pinde, det var lige i overkanten og ikke nødvendigt - men vidste ikke bedre haha... her er min bryllupskage. Brugte 5 staplepinde i både det nederste lag og det midterste lag, og så er der kagepap mellem alle lag Hjemmelavede bunde: I min viste opskrift var det bare almindelige købebunde. lavede dog dem selv fra bunden da jeg lavede bryllupskagen, brugte denne opskrift: luksus mandel lagkagebunde Når man laver bundende kan en bagering være en god ide at investere i! den kan indstilles til de størrelser man nu gerne vil lave sin bryllupskage i. jeg lavede 3 størrelser 18 cm, 25 cm og 32 cm - der var ca til 50 personer. Bundene kan godt laves nogle uger i forevejen og fryses ned, det gjorde jeg selv. de tager kun et par timer om at tø op! Tidsplan: Når der er flødefyld i kagen kan den ikke holde for længe... jeg lavede min bryllupskage torsdag og pyntede den fredag. det tog det meste af torsdagen så afsæt god tid! torsdag morgen lavede jeg fyldet og fyldte kagerne. fyldte dem nede i bageringen og lod dem stå på køl i 4 timer så de havde sat sig, da jeg fjernede bageringen var de flotte lige i kanten. har du ikke lige 3 bageringe til at samle i kan du fx også bruge en strimmel karton, det gjorde jeg. her er et billede fra da jeg var i gang med at fylde i bageringene og kartonstrimlen: torsdag eftermiddag tog jeg kagerne ud, fjernede bageringen og smurte kagen op med smørcreme! lod kagerne stå ca 4 timer til det var hærdet godt og overtrak så med fondant. fredag morgen stablede jeg kagerne og og fredag middag pyntede jeg dem derefter stod den bare og ventede på at skulle spises lørdag. HUSK at kagen helst skal være på køl hele tiden, så skynd dig at pynte hvis du vil undgå den "sveder", lad den ikke stå udenfor køleskabet uden grund Lidt ekstra info: mange siger at det er vigtigt at bruge husblads i fyldet hvis kagen skal serveres når det er varmt i vejret. ellers kan det godt smelte... har aldrig oplevet dette selv, vil bare lige sige det videre ;)1 Points
-
Velkommen til min bryllupsplanlægning Hej alle i skønne brude. Nu hopper jeg med på vognen og laver mig en planlægningstråd - man bliver jo helt bidt af denne hjemmeside. Hvis jeg skal fortælle lidt om os selv: Jeg selv hedder Conni, jeg er 23 år og er født og opvokset Samsø, men bor nu i Malling (syd for Århus) sammen med min kommende mand og vores hund. Jeg er lige blevet uddannet pædagog, men er desværre en af mange som går arbejdsløs. Min forlovede hedder Emil, han er 31 å;r og er også født og opvokset på Samsø. Han er lastbilchauffør. Vi mødte hinanden for lidt over 7 år siden til det lokale påskebal på øen. Jeg var forelsket fra førsteøjekast, men måtte kæmpe lidt for at få ham. Efter Samsø festival blev han endelig min. Vi flyttede sammen efter 1 år, da jeg skulle flytte fra Samsø (han boede i Jylland). Vi hørte mange meninger omkring vore forhold pga af aldersforskellen dengang (16 og 24), men idag betyder den ingenting. Vi har gennemgået mange ting i vores forhold som har været rigtig hårde, men som jeg tror har styrket vores forhold og os som mennesker. Frieriet: I sommer på vores 7 års dag sad vi hjemme ved mine forældre og spiste aftensmad. Da vi havde spist ville han hente en gave til mig. Da han kom tilbage fra værelset, trak stolen til side, lagde sig på; knæ, kiggede mig i øjnene og sagde: "nu har vi været sammen i mange år og jeg vil have du skal være min". Han trak en æske op af lommen med to smukke ringe i og spurgte: "Conni, vil du gifte dig med mig?";. (dette meget romantisk for en "bonderøv" som Emil) Jeg var helt i chok, for jeg var overbevist om, at måden jeg skulle blive gift på var, at jeg skulle overtale ham til det. Svaret var selvfølgelig "JA", men det første der fløj ud af min mund var: "har du spurgt far?" - og det havde han! Nu skal vi giftes på vores begges føde-ø Samsø til sommer den 23. juni og vi glæææææææder os! Her kan i følge min planlægning, mine tanker, mine beslutningsprocesser (som ofte er meget korte) og ikke mindst den store dag Tak fordi du læser med - knus og klem Conni Her er lige lidt billeder af os: Billedet er fra første gang jeg besøgte Emil efter vi var blevet kærester Et lidt nyere billede fra min kusines bryllup i 2010 Kom til det emne du gerne vil læse om: Brylluppet: Lidt omkring brylluppet Vores brylllupsbudget To-do-liste Status på To-do-liste 3 mdr førKirken Ringene Fotografer Brudebillede-location Brudepigekjoler Menu Bryllupskage-inspiration Vores bryllupskage Topfigur Blomster Blandet indkøb 1 Blandet indkøb 2 Links til indkøb 1 + 2 Personlige M&Ms Drikkevare-indkøb PA-beretning Bruden: Brudekjoleinspiration "Kina"-kjoler (inspirationsbilleder) Kjoleprøvning i Lilly KJOLEN!!! Kjolen part 2 - med udstyrUnderskørt Brudeslør inspiration Mit slørSko inspiration Sko inspiration 2 Mine sko Smykke inspiration Mine smykker Hårpynt Taske Strømpebånd Hår inspiration Negleinspiration "Danse/Reservekjole" Ting der skal laves/gøres: Invitationer Personlige chokolader (DIY) Færdige personlige chokolader (DIY) Cd-lommer (DIY) Færdige cd-lommer (DIY)Bordkort (DIY) Instruktion til bordkortFavourbokse Borddækning ...............................................................................1 Points
-
Vi har fået datoen i dag :)
Mightystar gave reputation for a post in a topic
Hej tøser Efter en røv syg dag med en lærer, som jeg SLET ikke er enig med og en møg sur praktikkoordinator - så fik jeg endelig fat i kirkekontoret og fik datoen for vores store dag!!! vi bliver gift i antvorskov kirke d.17. Marts 2012 Humøret er vendt nu og jeg har i dag købt det sidste ind til vores STD-kort, gad vide hvad jeg skal lave i aften efter tøsen er lagt i seng?!1 Points -
Maria & Kenneths Bryllup - Så er beretningen startet...deejligt
NBN84 gave reputation to MariaSchmidt for a post in a topic
Jeg har ik rigtig nogen stil mere Shedevil lol ..... jeg tror bare, at jeg lader stedet derude styre det lidt .... for der er simpelthen bare SÅ hyggeligt og sådan en intim stemning - lidt landlig i det og så alligevel meget moderne og lidt tjekket ..... Så invitationer, STD, bordkort skal helst passe ind :D Tror farvetema blir smidt ud nu, haha .... tror det bliver brun/hvid/grøn faktisk .... passer nemmerlig ind til tingene derude1 Points -
ihh jeg når aldrig at se noget1 Points
-
1 Points
-
Vores bryllup den 10.09.11
sommerfugl83 gave reputation for a post in a topic
Nu som gift kvinde.... Det var en helt fantastisk dag! Det hele gik over al forventning og Sonni og jeg nød bare at være sammen med så mange dejlige mennesker og vores familier, som havde overrasket os så godt med at have været gået sammen om en helt masse overraskelser! Jeg vil rigtigt gerne skrive hele dagen ned for at kunne huske alle detaljerne, men det må vente til jeg har fået fordøjet alle indtrykkene.. Men hvis jeg kort skal opsummere den mest fantastiske dag i vores begges liv med nogle stikord så kan det beskrives sådan her: Hyggelig og rolig formiddag, ekstrem nervøsitet i kirken, glædestårer, skønsang, Chevrolet-køretur, perfekt vejr, uhøjtidelig og afslappet stemning hele vejen igennem, masser af grin og god stemning under middagen, fantastisk band med fyldt dansegulv, og afslutning på natten med lyn og torden i det fjerne på den overdækkede terrasse med de sidste gæster under tæpper og terrassevarmere. Det var så fantastisk, og så vidunderligt at se næsten alle gæsterne til brunch i morges hos mine forældre. Vi kørte fra Jelling ved 15-tiden efter at have pakket alle de overvældende mange gaver ned i bilen, og her til aften sidder vi med pizza, chips og cola og skal hygge med film her om lidt... Derudover kan jeg da lige informere om at Sonni tilfældigvis lige havde købt sig selv en iPad om fredagen (arrrgghhh - alt det for ingen verdens nytte.., tilfældigvis blev han så endnu mere glad for dørskiltet )... Derudover var jeg MEGA sej til talen og det gik over al forventning Til sidst - 1000000 gange tak for alle jeres lykønskninger - det er jo helt vidunderligt at sidde og læse igennem jeg har desværre overhovedet ingen billeder lige p.t. Men skal nok smide et billede her i min planlægningstråd så snart jeg får lidt sneak-peaks fra gæsterne.1 Points -
Jubiiii - en dejlig traad - vigtigst af alt, havde jeg aldrig faaet den fantastiske forbindelse med andre zillaer herinde - havde jeg ikke opdaget Etsy, My Etsy - var jeg ikke kommet paa at lave mine egne, haandlavede gaesteboeger og fotoboeger - havde jeg ikke faaet samme dejlige opbakning i konflikten med mit svigermonster - Havde jeg ikke faaet saa meget inspiration til pynt og DIY, som gjorde vores vidunderlige bryllup saa smukt - havde jeg helt sikkert drevet min stakkels HTB til vanvid med bryllupssnak - Havde jeg ikke faaet berettet om vores bryllup paa samme detaljerede og dejlige maade - havde jeg nok haft tid til en hel masse andet - var jeg aldrig kommet paa at faa taget de Trash The Dress billeder, som jeg snart skal have taget1 Points