Nischa

Medlem
  • Antal besvarelser

    213
  • Tilmeldt

  • Sidste besøg

Street credit

0 Neutral

About Nischa

  • Status
    Hvem sagde bryllupstosset? Mig - naaarj!!!!! :)
  • Fødselsdag 07/28/1984

Kontakt

  • Hjemmeside
    http://www.123hjemmeside.dk/maakparty

Profile Information

  • Vielses dato
    22.08.2010
  • Type vielse
    Vielse i Dyrehaven -Fest i Kbh city
  • Køn
    Kvinde
  • Lokation
    Brønshøj
  • Interesse
    Hejsa!<br /><br />Jubii! Så friede han! D. 23/7 -07! Vi sad og så solnedgang på klipperne helt ned til vandet i Israel, ved Rosh Hanikra, da han pludselig hev mig op og spurgte om jeg ville giftes med ham. Op af lommen hev han den smukkeste specieldesignet ring som jeg bare blev helt besat af ved første blik (Nu ved jeg hvordan Golum har det! My precious! ;-)<br /><br />Vi gifter os d. 22. August 2010 -Så jeg har laaang tid til at hugge inspiration fra dette skønne forum! ;-)<br /><br />Hejsa!<br />Mit navn er Nischa.<br />Jeg har boet sammen med min dejlige "mand" i omkring 6 år. Vi har to skønne hunde og et fantastisk forhold hvor vi konstant gen-forelsker os -dejligt!<br />Vi har eget firma og rejser en del i Israel hvor hans far er fra. Vores plan er at flytte permenent til Tel Aviv indenfor 3-4 år.<br /><br />Nu går vi i bryllupstanker...
  1. Han friede i 2007, en aften på stranden ved solnedgang i Nord Israel. Vi havde planlagt sommerbryllup her i 2009, men har måtte udskyde et år. Derfor glæder vi os nu over at have endnu et helt år til at hente inspiration blandt alle jer smukke brudepar, og planlægge så dagen bliver absolut perfekt Vielse Fest Bryllupstøj og hår (brud, gom, brudepiger og svend) Fotograf Underholdning
  2. Kom nu, er der virkelig ikke nogen der kender nogen her i KBH?
  3. Hejsa, Dette er egentlig ikke decideret bryllupsrelateret, men alle arrangementer op til vores store dag er vel en form for "generalprøver" Jeg skal holde en tøseaften, en rigtig VIP Diva aften hvor vi glemmer alt om finanskrise og dresser helt op! Men jeg mangler en make up artist og en fotograf, der helst ikke skal være for dyre da der også er sushi og champagne der trækker på budgettet ;-) En amatørfotograf eller en kosmetologelev der kan sit kram vil også være helt fint! Vi bliver omkring 6-10 piger i alderen 22-27 Jeg regner med at det kan foregår mellem kl 16-17 og 20-21 da vi skal videre i nattelivet senere på aftenen. Det bliver hjemme hos mig i københavn. Er der nogen der kan hjælpe med det? Be' om Be'om Mange solskinshilsner Nischa
  4. I må meget gerne skrive et link eller et navn på, så vi kan få lidt ud af jeres gode erfaringer
  5. Margit Kuhrt som mange herinde skriver om tager ud og vier par lige hvor de vil, kan så vidt jeg kan forstå på hendes hjemmeside, ikke forestå vielser uden at man alligevel skal på rådhuset og have det overstået formelt, og så kunne man vel i princippet få enhver til det, ikk? Skuespiller, ven af familien etc. Jeg er mere interesseret i at hører fra dem herinde der er blevet viet i Københavnsområdet af en der har lov at foretage vielser. Jeg synes hele tiden vi hører om bryllupper hvor en ven eller familiemedlem er med i borgerrepræsentationen, de må vel også være villige til at komme ud og vie fremmede brudepar for et mindre beløb? Eller er det simpelthen bare at skrive et brev til alle dem der har tilladelse til det indenfor ens område, og håbe på en af dem vil? Mht. noget romantisk og ureligiøst til ceremonien vil jeg da gerne dele det jeg har i tankerne til vores, med jer. Jeg er dog lidt i tvivl om vi skal gøre det ved vielsen om dagen eller vente med det som en slags ekstra lille aftenceremoni imens der alligevel bliver ryddet af bordet. De hedder Kom Loy, og man sender dem op i himlen, lidt som en luftballon. Så kan man evt. bare købe to og skrive sine personlige løfter til hinanden på, eller bare hinandens navne og derefter sende dem til vejrs. Her er et link: http://www.coolstuff.dk/Kom_Loy?gclid=CJqu...CFZSB3godpVvS0w Ellers er det bare at søge nettet for "candlelight ceremonies", eller måske "wedding sand ceremonies". Specielt det med sandet er jeg lidt vild med, det er meget symbolsk, og man kan jo gemme glasset med sand resten af livet som et smukt minde.
  6. Genialt! Tak... Har nu en hel hær af agenter under mig
  7. I bandet Flying Mandela Jam Band, er der 2 pragtfulde gutter som begge spiller på sax, det kan være du kunne overtale en af dem til og komme og spille for jer..?? Det skader jo aldrig at høre ad. Held og lykke med det hele, det lyder virkelig smukt.. /Maria Jeg har faktisk været inde og lurer lidt på dem, og har set at 2 af dem har spillet til et BK bryllup til middagen hvor de andre så er kommet senere når der skulle danses. Så muligheden er der helt sikkert, men kan også forstå de er i den lidt højere del af prisrangen. Tror nu alligevel jeg prøver at kontakte dem -Tak for det! :-) Tror også jeg ville savne en violinist, er der nogen der ved om der er et forum eller lign. for musikere man kan skrive ud på for at få tilbud? Det var den løsning vi havde valgt med dem, og det har jeg ikke fortrudt et øjeblik.. Nu måtte de en tur til Esbjerg for at spille for os og alt i alt, mener jeg vi gav 12.000, jeg kan ikke helt huske det.. Selv om det er mange penge, synes jeg det var det værd og ville bestemt gerne ofre det igen.. Men mon ikke I kan hyre dem billigere end vi gjorde i og med de ikke har lang transporttid og så store transportomkostninger..?? (Vi regnede lidt på det sådan her, så var prisen også lidt nemmere at sluge). De skal fra KBH til Esbjerg og retur, det tager 6 timer. Der skal stilles op pg pilles ned igen: 2 timer Være klar fra gæsterne kommer, spille under middagen og festen. Fra 16-2, det er 10 timer. Dvs. en 18 timers arbejdsdag for 6 gutter (Der var 1 der ikke kunne komme den dag). 12000/18/6=111,11 i timen pr. mand og deraf skal benzin og bro..) Prøv at lave et opslag på Alt til din fest mht. en violinist, der er rigtig mange leverandører af alverdens ydelser tilmeldt derinde.. /Maria Det kan jeg godt se, det er ikke så dyrt igen set på den måde... Og det giver altså god stemning når de er nogen stykker på scenen. Jeg kontakter dem ;-) Tak for det... Elsker det her forum hvor vi hjælper hinanden ;-) Stakkels de brude to be der ikke er på BK.
  8. Ellers ved jeg at man kan købe magnettape i pandurohobby til omkring 40 kr. Så er det jo bare at klistre to striber bagpå noget hård pap eller lign. og måske lige skrive i kuverten at det er en magnet.
  9. I kan sætte vinflaskerne til lys i vand i nogle timer så deres oprindelige labels falder nemt af. Derpå kan i købe labels og skrive jeres navne, bryllupsdato og evt. jeres monogram/ et billede af jer/ et digt eller lign ind i en label skablon og printe dem ud, og sætte dem på flaskerne. Det kan i både gøre med de vinlys og med de vine i skal have til maden. Har vedhæftet billeder af hvordan vi havde gjort nytårsaften ved vores "Pirat tema" Af idéer til jeres hyggelige landlige bryllups-stil, tænket jeg at det kunne se hyggeligt ud med nogle grissini på borderne, og i kan evt. serverer melon og parmeskinke til receptionen, det er jo ret billigt og super lækkert. Evt. med nogle store landbrød og noget pesto og oliven tappernade. En ret simpel men smuk udsmukning er enkelte store hvide bonderoser. Man kan evt. købe bilige cylinder vaser i ikea og klippe rosen så den er kortere end vasen, og så med lidt vand i bunden, det er super stiligt og lidt anderledes. Ellers ser det godt ud med masser af rosenhoveder i masser af små shotglas, man kan evt. putte frugt farve i vandet hvis du vil lege lidt med farverne. Bare lidt idéer herfra :-)
  10. Hejsa, Vi fik svar efter en lille måned tror jeg, måske ku 3 uger. Held og lykke med det, og skulle i få afslag så er det bare med at finde et nyt smukt sted og søge igen indtil de bliver trætte af jer
  11. I bandet Flying Mandela Jam Band, er der 2 pragtfulde gutter som begge spiller på sax, det kan være du kunne overtale en af dem til og komme og spille for jer..?? Det skader jo aldrig at høre ad. Held og lykke med det hele, det lyder virkelig smukt.. /Maria Jeg har faktisk været inde og lurer lidt på dem, og har set at 2 af dem har spillet til et BK bryllup til middagen hvor de andre så er kommet senere når der skulle danses. Så muligheden er der helt sikkert, men kan også forstå de er i den lidt højere del af prisrangen. Tror nu alligevel jeg prøver at kontakte dem -Tak for det! :-) Tror også jeg ville savne en violinist, er der nogen der ved om der er et forum eller lign. for musikere man kan skrive ud på for at få tilbud?
  12. Ih, det er jo meget smukkere på engelsk! Og mere logisk! Nu faldt jeg for det, så hermed skal vores gæster også have mandler (selvom jeg ikke kan lide smagen) ;-D Tak for inspiration!
  13. Som kunder kan vi klart forlange at få svar på alle de spørgsmål vi har, og rigtig vigtigt som du skriver til sidst, er det at få det hele på skrift. Tak for listen, den sparer mig for en masse timers tanker ;-)
  14. Hejsa, Vi er heller ikke religiøse på nogen måde, så det ville ikke falde os naturligt at blive viet i kirke. Derfor har vi valgt at gøre det så personligt som muligt i stedet. Vi har fået tilladelse af skov og naturstyrelsen til at blive viet i Dyrehaven, så vi krydser fingre for godt vejr. Vi har lavet en aftale med hestevognene derude hvor alle vores gæster bliver kørt fra klampenborg st. til vielses stedet, vi har dog endnu ikke fundet det helt perfekte sted derude endnu. Når gæsterne ankommer får de hver et glas champagne og bliver sat på plads, og derefter kommer min far og mine brudepiger og jeg. Vi har fået lov at holde en to timers reception derude, hvor vi så vil servere bryllupskager, chokoladefontæne og frugt. Jeg overvejer lidt at få en skuespiller-veninde eller en anden til at arrangere noget højtlæsning eller en skattejagt for børnene. Vi må ikke have noget musik i højtalere eller forstærkere, så jeg er på jagt efter nogen der kan spille violin/saxofon eller lign. (sig ENDELIG til hvis i kender nogen!)Det bliver så musikken jeg går op af gulvet til. Håber det kan være til lidt inspiration. Når man tager chancen og vælger en udendørsvielse er det vigtigt at have en back up plan hvis det nu skulle øse ned. Vi bruger vores festlokales ekstra kammer, hvilket på inge måde er optimalt. Så man må leve med lidt is i maven i tiden op til, til gengæld har du alle muligheder for at gøre det så smukt og personligt som du har lyst til. I kan f.eks selv bygge en æresport som kan males og prydes med blomster, og evt. hvidt stof... og stole kan lejes helt ned til 7 kr. stykket. Held og lykke!
  15. Vi skal giftes i Dyrehaven, og alle gæsterne bliver transporteret fra klampenborg station til den lysning vi har valgt. Min forlovet vil stå der og tage imod dem med vieren og nogen serveringsfolk vi hyrer til at sørge for forfriskningerne og oprydning. Min far og brudepiger/brudesvend ankommer med mig 1/2 time senere også i en hestevogn. Tror vi køber nogle af de der flotte paraplyer fra Lisbeth Dahl som pigerne kan "dække os til*" med indtil vi kommer op for enden af løberen. Selvom vi ikke er kristne, og derfor har valgt et udendørs bryllup, er der stadig nogen traditioner jeg ikke vil undvære. F.eks den store "entré" (Men det fortryder man jo nok når man står der og ryster i stiletterne på selve dagen ;) )