Guest Nika

Hvordan ankommer i til vielsen?

13 indlæg i dette emne

Lader i gæsterne ankomme først før i selv ankommer? Lidt som i kirken.

Tager i imod gæsterne sammen før vielsen?

Eller noget helt tredje eller fjerde?

Vores gæster mødes ét sted og skal så diageres samlet hen til stedet hvor vi skal vies. Vi er i tvivl om hvordan vi vil gøre det, og savner lidt inspiration. Vi vil helst ikke "iscenesætte" det hele for meget..hvis i forstår.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal godt nok ikke vies udenfor, men inde i forsamlingshuset, men det er vel det samme dilemma mht., om man først skal se hinanden og gæsterne til vielsen. Vi vælger bare at tage imod folk inden vielsen - den er kl. 15, folk kan komme fra kl. 14, og vi er der selv fra 14. Jeg synes, det er nødvendigt med et lidt større tidsrum inden vielsen, hvor folk kan ankomme, fordi der kommer mange langvejs fra (så er det jo smart, de kan tage højde for mulige forsinkelser uden at risikere at skulle stå og vente helt alene på, at alle andre ankommer, hvis der så ikke er nogen forsinkelser), og når der er gæster, vil jeg foretrække at være der og kunne snakke med dem med det samme.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hei :bearhug:

Vi skal vies ute og gjør det på følgende måte.

Jeg kommer sist og går opp den røde løperen med min eldste sønn ( 2o år).

Der møter jeg min kjære. :bearhug:

Gjester er innvitert til kl 1400 og jeg kommer da rett etterpå.

Blir som i kirken vil jeg tro.... bare litt bedre takhøyde.

Fra Nina

0

Del dette indlæg

Vi gør ligesom i kirken.

Gommen kommer ½ time før vielsen og tager imod gæsterne og jeg kommer på slaget med min far som fører mig op. Gommen har ikke set mig før vielsen! Regner også med at vi skal have lidt musik.

0

Del dette indlæg

Rart at høre at I andre også er lidt i tvivl..

Skal selv giftes med min dejlige kæreste, ved vores sommerhus d.23.maj 2009. Vi skal giftes på en strandgrund der ligger med udsigt ud over stranden og 100 m fra vores sommerhus. Jeg er personligt ikke så tændt på ideen med at min far skal følge mig op, men vil jo gerne ha at min skønne kæreste ikke har set mig, så jeg kan begejstres af hans blik når han ser mig.

Ved slet ikke hvad taktikken bliver, men er vild i varmen for at høre flere fantastiske ideer :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi tog vist også kirkemodellen, så vidt jeg kan læse mig til fra de andre svar

Vi blev viet i haven på et slot, hvor vi også holdt resten af festen :bearhug:

Min mand kom halvanden time før vielsen, for at gøre de sidste små ting klar og tage imod gæsterne og vise dem om i haven.

Jeg havde sovet på slottet natten inden med min veninde, og vi var så inde på værelset indtil alle gæsterne var kommet om i haven og på plads.

Da det var blevet tid, gik vi op i Riddersalen (hvor festen skulle holdes) og derfra lavede jeg min entré, hvor jeg blandt andet skulle ned af en stejl trappe, over en træ bro og blødt græs. Et held jeg ikke snublede :bearhug: Min far førte mig forresten op.

Der kan ses billeder af det hele i min beretning

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes i Dyrehaven, og alle gæsterne bliver transporteret fra klampenborg station til den lysning vi har valgt. Min forlovet vil stå der og tage imod dem med vieren og nogen serveringsfolk vi hyrer til at sørge for forfriskningerne og oprydning.

Min far og brudepiger/brudesvend ankommer med mig 1/2 time senere også i en hestevogn. Tror vi køber nogle af de der flotte paraplyer fra Lisbeth Dahl som pigerne kan "dække os til*" med indtil vi kommer op for enden af løberen.

Selvom vi ikke er kristne, og derfor har valgt et udendørs bryllup, er der stadig nogen traditioner jeg ikke vil undvære. F.eks den store "entré" (Men det fortryder man jo nok når man står der og ryster i stiletterne på selve dagen ;) )

0

Del dette indlæg

vi skal godt nok vies i en kirke, men vores gæster skal mødes i københavn, derfra hvor båden senere sejler til flakfortet, der bliver de hentet af en bus som så på vej til kirken samler gommen og hans forældre op, så alle ankommer samlet til kirken og bagefter ankommer samlet til der hvor de skal sejle fra.

vi har fået et tilbud på 7300 rundt regnet for 64 pers i en dobbelt dækker

0

Del dette indlæg

Min kæreste og jeg skal vies i min barndomshave under "mit" æbletræ. Min kæreste vil ikke se mig før selve vielsen, så vi forestiller os, at vi inviterer gæsterne til kl 15/15.30, hvor min kæreste tager imod gæsterne. Når gæsterne så er ankommet og de har fået et glas champagne og har lyttet lidt til en violinist, vil violinisten bgynde og spille "det er så yndigt at følges ad" og så vil jeg træde ud af havedøren og gå min kæreste i møde.

Efter selve vielsen, som jo ikke tager særlig lang tid, når det er borgeligt, skal vi synge "kom maj du søde milde" og derefter drikke mere champagne og spise min mors fine kanepeer, før vi (os og gæsterne) kører til lokalerne, hvor selve festen skal holdes.

Da vi har tænkt os at invitere 80 gæster, vil der kun være siddepladser til de lidt ældre gæster. Vi vil omdele et hæfte med beskrivelse og billed af alle gæsterne, plan for hele dagen og sangtekst, når gæsterne ankommer. Vi håber, at det kan være medvirkende til at de 80 gæster hurtigere vil lære hinanden at kende.

Jeg håber, at det kan give lidt inspiration...

Knus

Marie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa..

Min mand og jeg blev gift i svigermors baghave den 11 juli 08, det var en super speciel og smuk oplevelse.. min mand tog imod gæsterne og jeg skulle være der kl 14 ( hvilket jeg ikk var med ca 20 min senere) hvor alle folk stod hen af den røde løber. for enden stod hende der skulle vie os. det var en kort men god vielse. derefter smuttede vi ind og underskrev de papir der nu skulle ordnes også fortsat dagen med at hilse på gæsterne, få taget billeder, spise stor middag og hvad man nu ellers gør til en bryllups fest.

held og lykke med det

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer