SarahDK

Medlem
  • Antal besvarelser

    74
  • Tilmeldt

  • Sidste besøg

Alle besvarelser af SarahDK

  1. Halløjsa Så blev det endelig min tur til at gå i bryllupsplanlægningsmode og derfor denne planlægningstråd. Jeg hedder Sarah og er 31 år, min kæreste/forlovede hedder Jacob og er 35 år. Jeg er læge og kæresten er bygningskonstruktør. Vi har været sammen i 11 år (!) men det er faktisk først i år at bryllup rigtig er kommet på tale. Nu har kæresten været på knæ, datoen sat og kirken bestilt! Kan godt mærke at nu kribler det i os for at fejre denne dag, kærligheden og hinanden. Mødet Frieriet Inspirations liste: Bordkort/invitationer/std Bordkort: her HUSKELISTE Sort = Mangler Blå = I orden Pink = Er i gang! 7 måneder til 1 år før: Fastsæt bryllupsdato - 10.09.2011 Vælg vielsestype - Kirke Reserver kirken - Tveje Merløse Kirke Lav bryllupsbudget - Er i gang! Hmmm ville ønske jeg var typen der havde sparet op til dette i årevis! Lav gæsteliste - Nu er vi ved den endelige gæsteliste. 40 er blevet til 59! Reserver lokale til festen - Så er der betalt depositum Bestil overnatning til brudeparret og evt. gæster - Det er der styr på nu! Overvej konceptet "ringe" - som den eneste brud i verden vil jeg ikke have en ring. (tror jeg!). Begynd at se på kjoler - Uhh har lige lidt kg jeg vil smide inden jeg for alvor går i gang. Bestil fotograf - Er bestilt - Christian Zahle STD - Uden tekst - og de færdige her og nu er de også sendt. Farvetema - Inspiration til farvetema her! 4-6 måneder før: Bestil bryllupskørsel - det er kærestens opgave - og der er styr på det. Bestil bryllupskage - Den er min søde veninde mester for. Bestil prøvelægning af makeup - Bestil tid til frisør - inspiration her Køb brudekjole - Køb brudesko - Se mine sko her Køb tøj til gommen Køb/lav invitationer - Her! Lav ønskeliste - Vælg forlover - Vælg toastmaster - Det har farmand sagt ja tak til! Vælg brudepiger - vælg gavekoordinator - Det bliver min søsters opgave Udsend invitationer - de er sendt! Lav bordkort - Bestil bryllupsrejse 2-3 måneder før: Bestil blomster - inspiration: brudebuket her Gennemgå aftalen med fotograf Gennemgå aftalen med musikerne Giv toastmasteren en kort beskrivelse af gæsterne Vælg salmer til kirken - Vælg udsmykning af kirke Lav et program over dagen med tider Forbered navneskift - Indhent og udfyld ægteskabserklæring Tjek at pas er gyldige til rejsen Vælg menu og prøvesmag den - Lav menukort Bed om fri fra arbejde i dagene omkring brylluppet Bed om fri fra arbejde til bryllupsrejsen 1 måned før: Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og aflever den til vielsesstedet Få de endelige tilbagemeldinger fra gæsterne Lav bordplan (den endelige) Lav risposer Afgiv den endelige bestilling af mad Bestil tilretning af brudekjole Bestil tilretning af gommens tøj Begynd at gå brudeskoene til Gennemgå vielsen med præsten Køb morgengave Skriv taleAftal detaljer med transporten Øv brudevals 1-2 uger før Afstem festens forløb med toastmasteren Gennemgå festen med feststedet Tjek bordplanen Pak en taske med tøj til dagen derpå Prøv tøjet en sidste gang Der kan nu danses brudevals Dagen før Aflevere festprogram til feststed og personale Pynt feststedet op Pak en taske til bruden med nål, tråd, saks, sikkerhedsnåle, plaster, makeup, hovedpinepiller og lign. Sørg for at kagen kommer til feststedet Sørg for at blomsterpynten er klar til feststedet og kirken Sørg for at pakke hårpynt til frisøren Tjek at kammen er syet på sløret Husk at slappe af (gå evt. i biffen, tivoli eller andet) Gå tidligt i seng
  2. Her er et billede af hvordan der så ud (i den gule restaurant) til vores bryllup!
  3. Vi har lige holdt vores bryllup derude og var godt tilfredse. Maden var god, servicen var i orden, der var ingen der manglede noget. Det eneste er at der er meget mørkt i lokalet nedenunder. Der drak vi kaffe, dansede og festede. Hyggeligt, men rigtig dårligt til billeder:p Det passede os godt at vores gæster kunne overnatte på kroen eller i hytter på den nærliggende campingplads.
  4. Du kan godt finde en kjole - du skal ikke forvente der er 100% frit valg, men der er masser at vælge imellem. Prøv en masse og tab ikke modet hvis du kommer i en butik hvor de ikke lige har noget du kan bruge. Sådan er det også for str 38 brude (måske ikke lige så tit!). Jeg købte min hos house of brides i Tåstrup og den er vist str 54 eller 56. Jeg går normalt aldrig med bare (over)arme - men skænkede det ikke en tanke på dagen. Tilgengæld valgte jeg bevidst en kjole som havde stropper og gik højt op i ryggen - for at undgå deller ved armhulerne og på ryggen over kjolen. Her kan du se kjolen - på dagen taget af søster da jeg er på vej ud til bilen. Og bagfra - til 1. kjoleprøvning. Ikke bundet ordenligt eller passet til. Og fra selve dagen. taget af Christian Zahle God kjolejagt.
  5. Tusind tak for alle jeres søde hilsener. Vi havde en hel fantastisk dag/aften/nat - den var lige præcist som vi havde drømt om! I får lige et par billeder fra dagen - taget af vores fantastiske fotograf Christian Zahle
  6. Jeg synes også den er virkelig god.
  7. Jeg blev kandidat for 3,5 år siden. Min uddannelse var 6 år + at jeg tog et år fri hvor jeg arbejdede pga sygdom i familien. Har boet sammen med min kæreste næsten hele tiden og 3,5 år af tiden læste han også og var på SU. Vi har aldrig "manglet" noget. Klart vi måtte priotere og det var da tit der var tomt på kontoen allerede fra den 10. Men vi har overlevet. Vi har holdt ferie, haft bil en del af tiden, gået i byen osv. Vi arbejdede også begge to ved siden af og jeg har da også noget studielån. Jeg er dybt taknemmelig for at jeg har haft mulighed for at tage den uddannelse jeg gerne ville have samtidig med at jeg fik penge for det (SU). Jeg ville ikke gøre det om hvis jeg kunne.
  8. Vi har sparet de fleste af pengene sammen over de sidste 6 måneder, budgettet er lige under 100.000 kr. Vi har boet til leje og jeg har haft et job det sidste halve år hvor jeg har tjent lidt flere penge (det er slut nu )). Så vi har haft god mulighed for at spare op. Vi har været et par i 12 år. Og er glad for at vi kan holde en fest hvor vi ikke skal lave noget praktisk, men havde vi været et andet sted i vores liv, ville det have været et andet set-up og et andet budget og alligevel en fantastisk fest.
  9. Vores bryllup kommer til at stå i ca 100.000 kr og dem betaler vi selv alle sammen. Får intet tilskud nogen steder fra. Vi tjener væsenligt flere penge end vores forældre og havde derfor ikke regnet med tilskud og synes det er helt i orden. Ville tage i mod det hvis de havde tilbudt det, især hvis det havde været fx at betale kjolen, blomsterne eller noget andet. Jeg har uddelegeret forskellige småting til forældrene - mest på dagen (fx svigermor hjælper med blomster i kirken) og har har min søster også et par opgaver hun tager sig af på dagen.
  10. Jeg følger også med i din skønne beretning. Vi skal jo giftes i samme kirke og af samme præst, hvilken gør det endnu mere hyggeligt at følge. Glæder mig så meget til at læse mere.
  11. Velkommen til. Det lyder da som om der er godt styr på det hele.
  12. Vi har inviteret lidt under 60 personer til vores bryllup (til festen). Vi holder ikke en egentlig reception, men bare et "lille arrangement" om eftermiddagen også for dem der dukker op i kirken. Vi har ikke sendt invitationer ud til dette. Vi har helt klart taget udgangspunkt i hvem vi kunne tænke os at se og fejre vores bryllup med. Det har faktisk været ret let for os at beslutte hvordan gæstelisten skulle se ud. Vi har primært inviteret dem vi har god kontakt med i familien, dvs det er kun nogle af mine forældres søskende som er inviteret og h2b's ene søster (som jeg kun har set en gang i de 12 år Jacob og jeg har været kærester) er fx. heller ikke blevet inviteret. Vi har ikke inviteret børn med. Der er ikke så mange børn i den nærmeste familie og vi har ikke selv børn. Også med hensyn til hvilken fest vi ville holde og stedet, har vi valgt det skal være uden børn.
  13. Jeg har en skæremaskine fra Martha Stewart og er super glad for den. Den er skarp og skærer papiret pænt og lige. Bladene kan skiftes. Den koster ca 230 kr - så billig er den ikke, men hobbyknik, stållineal og skæreunderlag koster jo også. Bare søg på Martha stewart skæremaskine eller paper trimmer i google - så kommer du også til en del af de danske scrapbutikker som har et andet udvalg end panduro.
  14. Jeg er 32 og manden 36 når vi går op af kirkegulvet!
  15. Kæmpe stort tillykke herfra. Håber I har haft en fantastisk dag!
  16. Regner ikke med vi skal have nogen "figur" på bryllupskagen. Men hvis jeg havde kunne få denne her så ville jeg gerne. (vores nye efternavn er bare 4+10 bogstaver). Set her.
  17. Her i huset sidder kæresten trofast og ser Le Mans hvert eneste år, det er tilgengæld noget af det eneste sport han ser. Jeg kigger da med fra sidelinien og kan sagtens se hvor utroligt det er. Min kæreste ville rigtig gerne til Le Mans. Jeg prøver virkelig at tilskynde det, fordi jeg tænker det vil være en kæmpe oplevelse for ham. Men forhåbenligt kommer han afsted næste år.
  18. Hårinspiration. Prøver ihærdigt at får bare lidt længde på mit hår. Det er utopi at tro det kan sættes op, hvilket nok heller ikke vil være det bedste for mig og mit ansigt. Men så må man jo finde på noget andet. Var hos frisøren i går og fik lige klippet spidserne. Talt om muligheder og lavet aftaler op til brylluppet og til selve dagen. Det var en nu frisør, men de var super søde og havde mange gode ideer der passede godt med hvad jeg selv forestiller mig.
  19. Inspiration til brudebuket. Jeg vil gerne have en buket der ikke er så "stilren" og enkel. Mere levende og "haveagtig". Og så i grøn og hvid (og lidt gylden/sandfarvet og brun).
  20. Mine er ikke hemmelige. Mest fordi jeg fandt dem jeg ville have en dag han var med (dog i forkert farve) og han har hørt om alt mit besvær med at få fat i de rigtige.
  21. Tillykke - håber I får en fantastisk dag.
  22. Det overvejde jeg også, men kender dem slet ikke. Glæder mig til at se hvad de laver til dig/jer.
  23. Hvem skal egentlig lave jeres blomster. Jeg har ikke rigtig kunne bestemme mig for en i Holbæk, men kender heller ikke byen så godt. Nu blev det Roskilde i stedet, hvor jeg fik en anbefalet.
  24. Der er 3 måneder til vi skal giftes, men jeg har faktisk været nede og bestille blomster forleden dag. Mest fordi jeg havde nogle ideer til hvordan jeg gerne ville have det og ville være sikker på det kunne lade sig gøre. Blomsterhandleren skulle bestille nogle ting specielt hjem så derfor var det fint at det var i god tid. Tilgengæld tager jeg nok lige fat i hende inden, så mine ønsker bliver frisk i hendes erindring:O)
  25. Jeg synes sagtens du kan gå op alene. Alternativt kan i jo følges ad. Du skal om ikke andet gøre det som du har lyst til.