Jessie-Mary

Medlem
  • Antal besvarelser

    644
  • Tilmeldt

  • Sidste besøg

Alle besvarelser af Jessie-Mary

  1. Dagen før mit bryllup skal jeg tøse-hygge med min søster, og tænkte at det måske var en god ide at koble af til en tøse-bryllupsfilm... Der er jo klassikere som: Dirty Dancing og Pretty Woman. Og så er der bryllupsfilm som: Run-away Bride og Min bedste vens bryllup.. Hvad er din yndslingsfilm til en tøse-aften? Jessie
  2. Nå. Så tror jeg lige, jeg også laver mig sådan en dagbog. Sq nok egentlig meget rart at komme af med lidt her og der ;) For at starte med en begyndelse, mødte jeg Rasmus på nettet forrige år. Vi havde mailet et stykke tid, og besluttede os for at mødes. Han boede i Herning og jeg i Århus. Jeg skulle i byen med en masse, jeg ikke kendte, så jeg tænkte "En mere fra eller til". Vi skulle mødes på banegården, og jeg var selvfølgelig allerede æskelam, da han kom Men men.. Han valgte mig alligevel :woohoo: Og så spoler vi lige et år frem. Vores 1-årsdag var om søndagen i festugen. Vi havde været i byen hele weekenden og var lidt flade. Jeg havde bevidst ikke planlagt noget, fordi det skulle være op til Rasmus. Han skulle lige ordne noget, - og var væk i fire timer :ohmy: Jeg var ved at gå ud af mit gode skind, fordi jeg altid bliver stresset på andres vegne.. :S Nå men han bad mig, tage en taxa, og køre ind til banegården. (Det studsede jeg ikke videre over, da vi havde snakket om at tage derind) Da jeg kom, skrev jeg en sms om, at jeg var kommet. Han bad mig stille mig præcis der, hvor jeg stod første gang vi så hinanden og lukke øjnene. Da jeg åbnede dem igen, lå han på knæ med en buket blomster og en "erstatningsring" til vi havde fundet vores forlovelsesringe. Det viste sig, at han havde været hele byen rundt for at finde roser... og der var ikke EN ENESTE at opdrive pga festugen Nå - nok om det. Jeg har kigget på brudekjoler med min søster i tirsdags. Sjovt nok, var det ikke kjolen, jeg faldt bagover af - men sløret.. Det blev lige pludselig meget mere "rigtigt" da jeg fik det på. Kjolen er fra askepot-modeller lige uden for skanderborg kjolen Kjolen klæder sæføli mig 100 gange bedre end modellen....
  3. Hold op, det er længe siden, jeg har været herinde... Der er jo simpelthen sket det.... At jeg er blevet gravid på bryllupsrejsen Jessie
  4. Ejeren af Belmondo er super super sød. Jeg har været inde for at snakke med ham, efter at have købt kjole i en ANDEN butik... Men han var alligevel med på at give gode råd. Kan klart anbefale at kigge derinde. Jessie
  5. Jeg har fundet et sted, hvor man kan få Sugar Paste til 20 kr/kg... Jeg kender ikke så meget til det - men det lyder da godt nok billigt. Det findes på siden her. Det er en auktionsside, men den er gratis, og prisen er fast. Jessie
  6. Jeg fik et brev med posten i dag.... Gad egentlig ikke åbne det, fordi det var fra Skatteministeriet... Var ved at gå ud af min gode skind... Skriver det lige ind her, fordi det faktisk var lidt sjovt. Brevet og konvolutten var begge med "stempel".. "Som bekendtgjort i § 25 stk. 2 om registreringsafgift på motorkøretøjet har regeringen besluttet, at Deres bil/bilpark skal omvurderesm.h.t. de nye miljøafgifter. Dette medfører, at De bedes fremmøde til fornyet besigtigelse af køretøjet for en vurdering af, hvor stor en ekstra afgift, der skal pålægges registreringsfgiften. Mødested for vurdering: xxxxxstræde 10 8900 Randers Mødetid: lørdag den 25. august Kl. 17:30 Følgende personer har mødepligt ved ovennævnte vurdering. Ifølge Skatteministeriet har alle mødepligt, og der gøres hermed opmærksom på, at det næsten er strafbart, ikke at møde frem. Jessica Guldfeldt Rasmus Heide Vurderingen vil foregå på baggrund af bilens årgang og km. stand. Da De må påregne en del ventetid, er der mulighed for en simpel bespisning. For at holde statens omkostninger nede, har rigspolititchefen besluttet, at De selv skal medbringe godt humør. Der vil være mulighed for gratis væske/vand. Hvis De er forhindret i fremmøde, bedes De venligst give besked til Skatteministeriets lokalafdeling i Randers på flg. telefonsvarer: xx xx xx xx Amtsskattedirektoratet Randers afd. nr. 6 Over mægtig fuld XXXXXX XXXX XXXX Underskrift "LoooooL - Jessie var flad af grin, da hun opdagede, det var en fødselsdagsinvitation til sin onkels føsda.... Dååååmme far.... Ham der har siddet og nusset for at få det til at ligne noget fra skatteministeriet.... Dååååmme familie... Var sq da ved at få en blodprop... Og bagefter ved at dø af grin.... To nærdøds-oplevelser på samme dag... Det er næsten ikke til at bære.. Jessie
  7. Vi har været så heldige at vinde en menu fra Glade Ganer i Århus... Deres mad ser ret godt ud, og det er billigt... Men ved ikke, om de lige kan på jeres dag. Jessie
  8. Fedt... Dejligt at høre... Han virker meget proffesionel over mails i hvert fald.. Har ikke aftalt møde med ham endnu, da jeg starter nyt arbejde mandag, og ikke kender mine arbejdstider endnu.. T ak for anbefalingen ;) Jessie
  9. I vores står navn, forlovelsesdato, vielsesdato og "I'm Yours", som er titlen på en af vores yndlingssang (Og som også var den, der fik Rasmus til at tage skridtet) Jessie
  10. Tusind tak skal I have piger.... Skøønt at have sit eget lille bagland herinde... Det er så rart, at man kan smide lortet herind, og så få et par skulderklap med på vejen samtidig... I er fantastiske... Jessie
  11. Tja.. Jeg skal selv giftes i det helt store skrud... Men et godt sted at få mad fra, hvis det ikke skal være helt traditionelt er Chicago Roasthouse.. Smider lige linket til dig. chicago Jessie
  12. Krydser alt, hvad krydes kan... Go get'em tiger ;) Jessie
  13. Nu er der helt gået sport i det Her en 2-værelses i Viby Viby Vejlby afd 1, 4, 5, 8, 11, 17 har alle lejligheder til under 3000 inkl. Jessie
  14. Kiggede lige lidt på nettet, og fandt denne prisliste for boliger i boligforeningen Århus og Omegn (ret god boligforening, min mor bor i den) - Jeg ved ikke, hvad der er ledigt, men de har da rimelige priser. Min mor bor i en 3-værelses og giver 3500 eller sådan noget... Lige ved siden af Anette, hvor vi holdt zilla-hygge sidst. Prisliste Jessie
  15. Hej Anna. Hvor er det bare trist med dig og Bent... Men skøønt, at du kommer til smilets by. Herude, hvor jeg bor, er der nogle kælderlejligheder. De ligger i underetagen, men blokken er "skæv" (dvs at til den ene side, er der kælder, men ikke til den anden side - kan ikke lige forklare det), så den har altan og det hele. Det er 2-værelses med køkken og bad(-ekar ;)). De har to slags. Et med køkken seperat og et, hvor det er i stuen. Kan ikke helt huske, hvad de koster, men de er ret fede de lejligheder. Det er tre forskellige boligforeninger, der har dem herude. Arbejdernes Andelsboligforening, Ringgården og så har jeg sæføli lige glemt den sidste.. Mette G bor også på samme vej som mig - bare i en anden boligforening. - Det hedder Fjældevænget, og der ligger noget tilsvarende i Rydevænget. Du kan jo evt kigge på dem, hvis du har lyst... tror der er pænt stor fraflytter% herude. Fjældevænget Håber du finder noget snarest.... - Jessie
  16. ADVARSEL LANGT ARRIGT INDLÆG AARRRGGHHH - Jeg får fnidder af min familie (ikke min far og hans kone)... Jeg ved sq snart ikke, hvad jeg skal gøre.. Ingen af dem har jo på nogen måde deltaget i brylluppet.. (min mor var med, da jeg købte kjolen og min søster har klippet 1/4 af invitationerne - that's it) Nå, men i foregårs havde min yngte søster fødselsdag (15 år). Der havde været snak om, at vi kunne tage i Djurs Sommerland, men det bliver droppet, da min mor har lungebetændelse og Juana egentlig ikke virkede voldsomt interesseret. I stedet kommer vi op og spiser pizza til aften. Da vi har siddet et stykke tid og snakket om ingenting (jeg forsøger at snakke bryllup, men ingen er interesseret).. Min mor fortæller mig stolt, at de nu endelig har købt den kjole, Juana skal have på til brylluppet. - Jeg er selvfølgelig vildt spændt på at se den... Inden jeg må se den, skal min mor liiiige fortælle mig, at den forresten er cremefarvet "Men bare rolig, den er jo ikke hvid".. Det eneste krav jeg overhovedet har stillet til min familie i forhold til brylluppet er, at ingen af dem kommer i samme farve som min kjole. Guess what... Kjolen har nøjagtig samme farve.... Juana havde endda sagt, da de købte den, at det nok ikke var så smart, at den var samme farve som kjolen.... Min mor mente bare, at så længe den ikke var hvid, var det heelt okay.... HVAD TÆNKER HUN LIGE PÅ??? Nå, men jeg vil ikke ødelægge fødselsdagen for Juana (insisterer dog på, at hun skal have en anden kjole). Vi tager ned i Botanisk Have for at se på bål... Det er der bare ikke i år (Er der ellers HVERT år)... Vi står et stykke tid, og snakker om, hvor vi så skal tage hen... Jeg spørger Juana, hvad hun helst vil. Hun vil til Belevue, så vi deler os op i biler og kører. Min anden søster har en utålelig kæreste, som ingen af os bryder sig om... Han siger så, idet vi kører, at han kender nogen, der holder vejfest, så der kan vi bare parkere... Vi kører i forvejen, og ser at der er parkeringspladser, der hvor vi plejer at parkere.... Men ingen familie??? Det viser sig så at, de "nogen" var hans mor og stedfar - som selvfølgelig byder dem ind på noget at drikke... FEDT - vi står altså nede på stranden nu... Jeg bliver lidt aarrgghh, og gider ikke op til hans forældre, så vi tager hjem i stedet.. I går ringer Juanas kæreste så (han skulle hjælpe os med noget i lejligheden). Han fortæller, hvordan familien nærmest havde stået i en rundkreds og snakket om os... Og især om at jeg bare ALTID skifter mening.. HALLO???? Stod jeg ikke som aftalt på stranden??? Nå, men Theis kommer altså IKKE, for allesammen var taget hjem til min mor bagefter og havde endt med at holde et brav af en fest, hvor de allesammen havde sovet det..... Og nu var de så på vej i Djurs Sommerland... WHAT??? - Føler man sig så lige sat til side, totalt overset, og meget lidt værd?? tjoeh en smule.. Jeg tager tyrene ved hornene og ringer til min mor. Jeg spørger hende, om de hygger sig... Tjoeh svarer hun.. der er kø og det regner.. Jeg siger "tak for invitationen" - til hvad spørger min mor så-.... "Jaeh - Djurs Sommerland" Jamen det var jo ikke planlagt siger min latterlige mor så.. Det passer jo ikke, siger jeg så til hende. Jo - vi er næsten lige kommet..... "Ja, men det var da planlagt længe inden I tog afsted" Så siger hun fandme, at det heller ikke var særlig sjovt at være der, og at hun havde forsøgt at overtale dem alle til at blive hjemme... Jeg blev bare så arrig, at jeg sagde til hende, at jeg sq egentlig var ligeglad med om det var hyggeligt eller ej, jeg ville sådan set bare gerne have haft en invitation. Jeg konfronterede hende også med deres "ring-snak" - det benægtede hun fuldstændiugt (Som om jeg ikke kender min egen familie lol). Hun blev tossegal på mig, og sagde, at jeg burde vende min vrede mod de rigtige... Jeg afsluttede samtalen med at sige "jamen, jeg håber da at I får en hyggelig dag. Jeg gider ikke snakke mere, for jeg er virkelig ked af det." Har ikke hørt fra dem siden... Nu nægter THEIS så også, at han overhovedet har sagt noget til Rasmus.. Tusind tak - dejlige familie (Som jeg mindst en gang om året inviterer i sommerhus) Beklager... Men hvor kan jeg bare blive ked af det..... Jessie
  17. Det er bare så meget Kan bare bliver så harm, når folk der er påvirket af det ene eller det andet, sætter sig bag rattet - og fuldstændigt skider på, at de har ansvaret for medpassagerere, modkørende osv... AARRGGGHHHH Ydermere havde jeg glædet mig VOLDSOMT til endelig at skulle se hende live på Langelandsfestival. Best wishes til pårørende... Jessie
  18. Jeg vil gerne melde mig alligevel.... Skal godt nok til min søsters føsda, men det bliver først senere... Så jeg tropper op på Mackies på et tidspunkt (Super sted i øvrigt) Jessie
  19. En meget normal pris for servering i Østjylland er 120 i timen (sort).. Og det har jeg bestemt ikke tænkt mig at give... 2*120*9 timer.... Puha det løber godt nok op... Så jeg leder med lys og lygte selv.. Jessie
  20. Så sker der lidt igen... Vi har i dag været til "bryllups-dag" hos min far og hans kone.. Vi skal jo holde festen, så de var ret interesserede i lige at få et par detaljer på plads. Vi gennemgik sammen tidsplaner, huskelister og budgetter.... HVOR VAR DET FEDT at få andre øjne på ideer osv.. (Det er jo ikke ligefrem fordi det har vrimlet med hænder og hjerner, der bare har ventet på at hjælpe) Så nu er der bare SÅ mange flere ting, der er kommet på plads... Min far går virkelig op i budgetter og økonomi, så han fik mig til at "droppe" ting, som jeg mente man "bør" gøre... Feks skal vi ikke have spiritus, da der er børn med og det bare skal være hyggeligt. Vi fik talt tallerkner, bestik, glas og stole, så vi har en ide om, hvor meget der skal lejes/købes. Vi har droppet at købe gaver til hjælpere - De bliver tossede, hvis de får noget Vi fik snakket om tidsplaner og rent logistisk, hvordan tingene skal foregå - Hvad med børnene - Transport, hvornår skal kagen spises, hvad gør vi med gaverne.... SUPER - hvor var det bare skønt at få noget konstruktiv kritik og modspil. Jessie
  21. Jeg har arbejdet på alarmcentralen på Dansk Autohjælp... Det er sq bestemt heller ikke flinke kunder man har der altid.. Folk, der kommer for sent til møde, arbejde, ferie og lignende.. Jeg lærte også at tænke, (selvom det ikke var nemt) at det jo ikke var mig personligt, der var noget galt med. Og så var der heldigvis stor enighed om, at hvis kunden blev meget uhøflig, var det tilladt at lægge røret på, og skrive det i log-filen til den næste "uheldige" der får dem i røret. Jessie
  22. Tak skal du have... Tror nu ikke, jeg har snakket om min uddannelse herinde, så det skal du skam ikke have det dårligt over ;) Glæder mig helt vildt til at starte, men er også lidt nervøs, fordi jeg får et pænt stort ansvar - alene... Bliver nu ret fedt... Jessie
  23. Han hedder Alex Linaa... Og som han selv siger, tager han ikke billeder for at tjene penge, men fordi han elsker det... Har skrevet til frem og tilbage med ham - Han virker ganske reel. Alex Linaa Du kan da lige kigge på siden... Jeg har også fundet en anden fotograf (som er frisør med studie i salonen). Hun tager 295 for en optagelse, og så betaler man pr billede (fra 175 og opad). Man kan så samtidig blive stylet med 10% rabat, hvis man bliver fotograferet af hende. Kan ikke helt finde ud af det..... Han virker bare SÅ SEJ, ham her... Han var med på at vi mødtes og snakkede ideer først. Han tager meget utraditionelle billeder, og det kan jeg jo godt lide. Feks kan han godt lide at tage billeder af en smuk kvinde, der står i ruiner. Eller et kærestepar, der kysser - midt mellem en flok rockere. - Kontraster... Jeg skal nok have taget billeder i mit bryllupsundertøj og så med min Lisbeth Dahl paraply som rekvisit... Tænker noget med at sidde delvist bag paraplyen - hvor benene og en skulder stikker frem feks. Jessie
  24. Du er da virkelig kommet i gang med listerne nu hva´? Det er godt nok også ved at være tæt på - Godt at se, der er styr over sagerne.. Jessie
  25. ææiijj Altså Silotte.... Har forsømt din side i grusomste stil - og så læser jeg det her.... Hvor kan jeg dog bare blive vred på dine vegne... Rasmus sidder ved siden af og RASER.. Han siger "Giv mig nummeret, så skal jeg fandme ringe til dem. - Jeg tager ud med et boldtræ" Hvis det havde været mig, havde han smadret butikken i mørke. Han mener det altså ret seriøst, at hvis du har brug for hjælp (altså ikke den voldelige del - det er bare arrigskab ;)), så skal du bare sige til.. Han er ret god til at få folk til at makke ret i en telefon. Håber det lykkes for dig smukkeste Silotte.. Jessie