Guest tiger&løve

Er der andre end mig der ikke går op i kjoler og kirke?

14 indlæg i dette emne

Jeg ved godt, at det nok er under 1 % af de folk, der besøger dette forum, som ikke går op i kjoler, kirke, hår, vielsesringe osv., men hvis der findes nogen, vil jeg meget gerne høre fra dem.

Vi skal til at planlægge vores bryllup, som forhåbentligt bliver engang til næste år. Hverken jeg eller min kæreste er til glitter og glimmer, men vi elsker hinanden højt og vil bare gerne holde en fest for at markere dette. Det vigtigste er imidlertid at brylluppet bliver holdt i vores ånd, og at vi ikke lader os hive ind i et traditionelt bryllup, da vi i bund og grund ikke er interesseret i dette.

Vores ønskebryllup ville være at blive gift på stranden i vores afslappede yndslingstøj (absolut ikke fint tøj!!!) og bare tær (evt. regntøj og gummistøvler hvis vejret ikke arter sig :thumbsupsmileyanim: ). Herefter ville gæsterne få velkomstdrink og kunne sidde og snakke og hygge sig og fx. spille Kubb eller bade. Når tiden var til det, ville vi så gå op til det sted, hvor selve festen skulle holdes. Vi synes det kunne være vildt hyggeligt, hvis vi fx. fik helstegt pattegris eller lignende, og folk kunne sidde og snakke med hvem de havde lyst til - og evt. løbe rundt og lege eller spille bold. Vi vil muligvis gerne have musik om aftenen, men det vil afhænge af stedet, hvor brylluppet holdes. Gæsterne vil blive opfordret til at komme i lige præcis det tøj de har lyst til - om det så er fine kjoler eller shorts og t-shirt (jeg hører til en af dem, der som barn altid mod min vilje blev proppet i en kjole til familiefesterne og hadede det som pesten, så det vil jeg ikke tvinge andre til!).

Der er imidlertid visse ting der gør vores bryllup lidt vanskeligt:

Gæster: Vi har talt sammen, at vi er nødt til at invitere ca. 100 gæster!!! Når der er så mange (og heriblandt en del ældre der skal tages hensyn til), er det noget sværere at holde en uformel fest, hvis der ikke skal gå hel kaos i det. Desuden gør de mange gæster det sværere at finde et sted at holde brylluppet.

Vejret: Vores bryllup ville være perfekt at holde udenfor, men man kan jo risikere, at det bliver sådan et vejr, som det har været de sidste par dage, og så er det knap så sjovt at være udenfor hele dagen (det har jeg ellers været de sidste par dage, men det var ikke til bryllup! :loveboard: ).

Lokalitet: Der er derfor nødt til at være et plan B lokale på stedet, hvis det skulle gå helt galt. Vi havde først tænkt på Frilluftsgården ved Beder, men de siger, at der kun er plads til 50 personer indenfor. Det er ellers lige sådan et sted, vi søger, så hvis der er nogen, der kender til lignende steder (men med plads til 100 personer), hører vi gerne fra jer. En anden mulighed er at få et telt op, men hvor kan man lige gøre det? Vi vil jo gerne have at det bliver tæt på et dejligt naturområde eller strand.

Penge: Vi har ikke vildt mange penge, så det må gerne gøres så billigt som muligt. Havde lidt tænkt på at lave et sammenskudsgilde, men gæsterne kommer fra hele Danmark, så det er ikke så realistisk. Tror dog at det går, hvis vi fx. får noget mad udefra, men så selv laver dessert og natmad.

Vi vil meget gerne have forslag til steder, hvor vi kan holde vores bryllup eller andre gode ideer - også fra jer der måske mere er til de traditionelle bryllupper ;).

Kh

Nina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja jeg går super meget op i alle de ting, men jeg vil da gerne anbefale vores feststed som hedder Havarthigården og ligger i Holte.

Lokale C (som er det vi har lejet) har plads til 130 personer ved runde borde, og der kan man selv stå for alt.. kok, drikkevarer osv...

Jeg vedlægger link :thumbsupsmileyanim:http://www.havarthigaarden.dk/

Det koster 10.000, hvilket jeg synes er billigt.. Så har man det fra fredag kl. 15 - søndag kl. 15..

kh Lotte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg ved godt, at det nok er under 1 % af de folk, der besøger dette forum, som ikke går op i kjoler, kirke, hår, vielsesringe osv., men hvis der findes nogen, vil jeg meget gerne høre fra dem.

Vi skal til at planlægge vores bryllup, som forhåbentligt bliver engang til næste år. Hverken jeg eller min kæreste er til glitter og glimmer, men vi elsker hinanden højt og vil bare gerne holde en fest for at markere dette. Det vigtigste er imidlertid at brylluppet bliver holdt i vores ånd, og at vi ikke lader os hive ind i et traditionelt bryllup, da vi i bund og grund ikke er interesseret i dette.

Vores ønskebryllup ville være at blive gift på stranden i vores afslappede yndslingstøj (absolut ikke fint tøj!!!) og bare tær (evt. regntøj og gummistøvler hvis vejret ikke arter sig :thumbsupsmileyanim: ). Herefter ville gæsterne få velkomstdrink og kunne sidde og snakke og hygge sig og fx. spille Kubb eller bade. Når tiden var til det, ville vi så gå op til det sted, hvor selve festen skulle holdes. Vi synes det kunne være vildt hyggeligt, hvis vi fx. fik helstegt pattegris eller lignende, og folk kunne sidde og snakke med hvem de havde lyst til - og evt. løbe rundt og lege eller spille bold. Vi vil muligvis gerne have musik om aftenen, men det vil afhænge af stedet, hvor brylluppet holdes. Gæsterne vil blive opfordret til at komme i lige præcis det tøj de har lyst til - om det så er fine kjoler eller shorts og t-shirt (jeg hører til en af dem, der som barn altid mod min vilje blev proppet i en kjole til familiefesterne og hadede det som pesten, så det vil jeg ikke tvinge andre til!).

Der er imidlertid visse ting der gør vores bryllup lidt vanskeligt:

Gæster: Vi har talt sammen, at vi er nødt til at invitere ca. 100 gæster!!! Når der er så mange (og heriblandt en del ældre der skal tages hensyn til), er det noget sværere at holde en uformel fest, hvis der ikke skal gå hel kaos i det. Desuden gør de mange gæster det sværere at finde et sted at holde brylluppet.

Vejret: Vores bryllup ville være perfekt at holde udenfor, men man kan jo risikere, at det bliver sådan et vejr, som det har været de sidste par dage, og så er det knap så sjovt at være udenfor hele dagen (det har jeg ellers været de sidste par dage, men det var ikke til bryllup! :loveboard: ).

Lokalitet: Der er derfor nødt til at være et plan B lokale på stedet, hvis det skulle gå helt galt. Vi havde først tænkt på Frilluftsgården ved Beder, men de siger, at der kun er plads til 50 personer indenfor. Det er ellers lige sådan et sted, vi søger, så hvis der er nogen, der kender til lignende steder (men med plads til 100 personer), hører vi gerne fra jer. En anden mulighed er at få et telt op, men hvor kan man lige gøre det? Vi vil jo gerne have at det bliver tæt på et dejligt naturområde eller strand.

Penge: Vi har ikke vildt mange penge, så det må gerne gøres så billigt som muligt. Havde lidt tænkt på at lave et sammenskudsgilde, men gæsterne kommer fra hele Danmark, så det er ikke så realistisk. Tror dog at det går, hvis vi fx. får noget mad udefra, men så selv laver dessert og natmad.

Vi vil meget gerne have forslag til steder, hvor vi kan holde vores bryllup eller andre gode ideer - også fra jer der måske mere er til de traditionelle bryllupper ;).

Kh

Nina

Hej Nina

Det lyder for mig som I bor i Århus (eller nærmeste omegn) da I har tjekket op på Friluftsgården? Hvad med at kombinere friluftsgården med telt-løsningen, det burde da være muligt da stedet jo har masser af udenomsplads. Desuden synes jeg også det lyder som om netop det sted passer rigtig godt til jeres ønsker om hvordan festen skal forløbe - der er jo basis for masser af aktiviteter på grunden.

Jeg har tidligere selv søgt efter store steder - smider lige et link ind til de svar jeg var så heldig at få dengang - måske er der noget I kan bruge.

http://bryllupsklar.dk/forum/index.php?...mp;#entry384066

Pøj Pøj med søgningen

Mange hilsner Rimmi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har jeg det også... For mig betyder alle de (undskyld hvis jeg fornærmer nogen) marterielle ting heller ikke noget... Det er slet ikke det som det hele handler om for mig... For mig handler det om mig, min elskede, lysten til at bruge resten af livet sammen og guds velsignelse... Ja, jeg er kristen.... Men der ud over... Kan resten være ligemeget... Selvom jeg selvf gerne vil have dem jeg elsker til at være der og dele min glæde med mig...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke, at du skal være bekymret for, at mange gæster = kaos. For jeg tror det bliver meget let og naturligt, hvis bare I sørger for et eller andet mikrofon-anlæg eller anden måde at fange folks opmærksomhed, så man kan annoncere, hvornår maden er klar og hvor salaten står og hvornår der mangler tre personer til Kubb og hvem, der er gået i vandet og efterlysning af lille Ole på 4 år... :thumbsupsmileyanim:

Det skal no gå - det lyder festligt og hvis I bare er lige så afslappede, som du lyder, så bliver gæsterne det også og så er der nærmest intet, der kan gå galt.

God fornøjelse!

-Kirstine (og jeg er altså til kjole, kirke og det hele, men jeg kan sagtens forstå dig...)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En ide kan være at søge på spejderhytter og vandrehjem.

Hvor langt væk fra Århus vil I holde brylluppet?

Der er f.eks Sletten ved Silkeborg

http://fdf.dk/Sletten/

Eller Ømborgen ved Ry.

Juelsminde vandrehjem

Kaløvig kursuscenter

Hjarnø Gl. færgekro.

Knudhule ved Silkeborg

Holdt selv bryllup på Friluftsgården, og der er plads til telt, men der er kun service og borde til godt 50 personer, så I skal ud at leje. Men det er et skønt sted og der er mulighed for en masse aktiviteter.

Hilsen Bride2006

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:loveboard: Hej!!

Jeg har ikke så mange bud på hvor I kan holde bryllupet, men jeg kan fortælle en lille historie om et vidunderligt bryllup jeg var med til..

Brudeparret kom i det tøj, som de følte dem tilpas i.. Altså det vil sige, at de kom begge i deres ridetøj :thumbsupsmileyanim:

Vielsen og festen blev holdt i deres egen have, hvor der var sat et stort telt op.. Der var borde og stole, men alle kunne sætte sig, hvor de ville..

Maden havde gæsterne med, det var brudeparrets ønske.. De ville ikke have gaver, hellere at folk tog noget lækkert mad med, eller drikkevarer... Der var så en, som stod for det - ligesom hvis det havde været gaver.. En koordinator..

Maden var meget alsidig og lækker, og der manglede intet, af hverken mad eller drikke..

Det var simpelthen en fantstisk dag, og vi festede til den lyse morgen :smolf:

Den ældre del af gæsterne kunne enten vælge at køre hjem, eller sove i huset.. Hvor der var redt op forskellige steder, sofaer, madrasser på gulvet o.lign. Nogle havde taget telt med, hvor de kunne sove..

Jeg vil sammenligne det lidt med en kanon fed sommerfest, bare med en vielse førsts - og brudeparret havde den dejligste dag - lige i deres ånd...

Vi var omkring 100 gæster, og det forløb uden problemer... Musikken var anlægget, hvor højtalerne bare var vendt ud mod haven..

:loveboard: Jeanet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej

jeg sidder her og tænker over om i ikke kunne låne eller leje en spejer hytte der ligger i nærheden af en sø med skov omkring... det er ike særlig dyrt...

så er der både mulighed for at gøre det både inde og ude og mulighed for at der kan spilles bold.

jeg synes ikke det er så vigtig om man går op i de store kjoler.. det handler om at det er en fest der er symbol på jeres kærlighed og det blir jeres fest... så hvis i sætter grill op osv så er det jo ingen sag...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for alle jeres svar og gode råd. Dem er jeg MEGET glad for!

Vi vil nu prøve at undersøge nærmere, om vi kan kombinere Friluftsgården (eller evt. en spejderhytte) med et telt. Men hvor meget koster det, at leje et telt? Man skal vel også have en masse ekstraudstyr med?

Friluftscenter Sletten ved Silkeborg så ellers også meget fin ud, indtil vi nåede det sted på deres hjemmeside, hvor der står, at de normalt ikke udlejer til private :bearhug:

Bedste hilsener

Nina

Redigeret af tiger&løve
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Telte er ikke så meget dyrere end et lokale.. ofte handler det om at samle flere tilbud og ikke bare tage en pakkeløsning på stole og borde med fordi det er er "let"..

Når I ikke skal have den store kjole etc. bliver det også MEGET billigere.. Jeg vil anbefale dig at kigge efter Jeres tøj nu her da der er udsalg.. det sammen med bordpynt, servietter etc.!

Smider lige inspiration til uformel nem og billig bordpynt

Jeg går måske ikke op i maden, kirken - men jeg går op i detaljerne ;)

Anna

post-13167-1183324417.jpg

post-13167-1183324454.jpg

post-13167-1183324479.jpg

post-13167-1183324512.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har jeg det også... For mig betyder alle de (undskyld hvis jeg fornærmer nogen) marterielle ting heller ikke noget... Det er slet ikke det som det hele handler om for mig... For mig handler det om mig, min elskede, lysten til at bruge resten af livet sammen og guds velsignelse... Ja, jeg er kristen.... Men der ud over... Kan resten være ligemeget... Selvom jeg selvf gerne vil have dem jeg elsker til at være der og dele min glæde med mig...

Ja, undskyld, men helt ærligt tvivler jeg på at der findes mennesker, der holder et bryllup hvor det KUN handler om det, du kalder "materielle ting"....? :bearhug:

Jeg er ret sikker på at alle brude herinde har det på samme måde følelsesmæssigt som du, og det ER jo altså ikke en enten-eller-situation! Man KAN faktisk godt føle, at ens bryllup handler om kærligheden til hinanden, ønsket om at tilbringe resten af livet sammen og Guds velsignelse, og SAMTIDIG have det sjovt med at planlægge og skabe et bryllup, der er det helt rigtige for en selv, lige meget om det så involverer en stor eller lille kjole, et formelt eller uformelt feststed eller et stort eller lille budget...! :(

Det handler vel om at man udfra de ønsker og den kærlighed, som du nævner, skaber et bryllup som passer til det par, man er. Og så er den ene måde jo ikke mere rigtig end den anden. ;)

Redigeret af Mariahønen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Sådan har jeg det også... For mig betyder alle de (undskyld hvis jeg fornærmer nogen) marterielle ting heller ikke noget... Det er slet ikke det som det hele handler om for mig... For mig handler det om mig, min elskede, lysten til at bruge resten af livet sammen og guds velsignelse... Ja, jeg er kristen.... Men der ud over... Kan resten være ligemeget... Selvom jeg selvf gerne vil have dem jeg elsker til at være der og dele min glæde med mig...

Ja, undskyld, men helt ærligt tvivler jeg på at der findes mennesker, der holder et bryllup hvor det KUN handler om det, du kalder "materielle ting"....? :(

Jeg er ret sikker på at alle brude herinde har det på samme måde følelsesmæssigt som du, og det ER jo altså ikke en enten-eller-situation! Man KAN faktisk godt føle, at ens bryllup handler om kærligheden til hinanden, ønsket om at tilbringe resten af livet sammen og Guds velsignelse, og SAMTIDIG have det sjovt med at planlægge og skabe et bryllup, der er det helt rigtige for en selv, lige meget om det så involverer en stor eller lille kjole, et formelt eller uformelt feststed eller et stort eller lille budget...! :loveboard:

Det handler vel om at man udfra de ønsker og den kærlighed, som du nævner, skaber et bryllup som passer til det par, man er. Og så er den ene måde jo ikke mere rigtig end den anden. ;)

Kunne ikke være mere enig! :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer