Bride2006

Medlem
  • Antal besvarelser

    10
  • Tilmeldt

  • Sidste besøg

Street credit

0 Neutral

About Bride2006

  • Status
    Ny bruger
  • Fødselsdag
  1. Det er altid svært med anbefaling af musik, da "smag og behag" som bekendt er meget forskelligt. Selv om eet band/DJ har fungeret fantastisk til en fest, er det ikke sikkert det fungerer til den næste. Det afhænger også i høj grad af gæsterne og om stemning den aften lige rammer om der skal danses eller mest snakkes. Jeg har oplevet, at man også selv kan gøre noget for at sikre, at der bliver danset. Bl.a at belysningen ikke er skarpe neon-lyn - men hellere lidt dæmpet. Og min oplevelse er også, at det fungerer godt, hvis alle er samlet i samme rum. Dvs. at der er siddespladser og drikkes kaffe /øl i samme rum, som der danses, så man får alle gæsterne samlet i rummet. Nå men dit spm. gik på anbefaling af DJ/band, og jeg kan varmt anbefale Jesper Brock og Flashligt gruppen. Vi havde pianist under middagen til at spille med på sange og så DJ til dansen. Flashligt gruppen samarbejder med en pianist og kan lave denne kombiløsning - endda til en meget rimelig pris. Både pianisten og DJ var yderst professionelle med valg af musik og ikke mindst lydstyrken - så der kunne både danses og tales sammen. Begge var meget diskrete, og overtog på ingen måde scenen og DJ sørgede for at holde dansen i gang til kl. 5. Hilsen Bride2006
  2. Jeg mener at Kattegat centeret tilbyder Prøve dyk, hvor man kan prøve at dykke blandt fisk og "hajer". Det kræver ikke at man har dykket før. Ved ikke om det overhovedet er muligt, men måske Ree Park (Ebeltoft Zoo) tilbyder, at man kan prøve at være dyrepasser eller måske noget lignende i Rander Regnskov. - det har jeg hørt om i andre dyreparker. En mulighed kunne også være en dag i Djurs Sommerland med madpakke og grill og ellers alle forlystelserne. Ellers kan kan forestille mig, at der er mulighed for diverse vandsport i Ebeltoft eller Grenå. Evt. kajak, kajakpolo, vandscootere, vandski osv. Hilsen Bride2006
  3. Heidi - kanon godt takkekort billede. Fuld af glæde og energi. Vi valgte at sende det traditionelle billede af os selv til dem, som ikke var med i festen. Synes selv det er en god ide med et lidt anderledes takkekort, så vores gæster fik et utraditionelt foto, hvor vi havde byttet bryllupstøj. Vi tog billedet i vores have et par dage efter brylluppet, så håret var ikke helt det samme, og Morten kunne ikke snøre kjolen på ryggen, men det kan ikke ses på billedet. Vi fik rigtig god respons på billedet, og mange troede vi havde nået det på selve dagen, så de opdagede ikke at håret og make-up ikke var helt i top. Hilsen Bride2006
  4. Jeg har været til fest et par gange, hvor de har fået mad fra Michaels Mad og Vin fra Hørning, og det var rigtig godt. Han har en butik med salg af vin i Hørning og dertil catering, og er god til at komme med ideer til menu sov. Kan bestemt anbefales. Jeg tror ikke han har en hjemmeside, men kontakt info er: Michaels Mad & Vin Jeksen Dalvej 36 8362 Hørning Tlf.: 86923847 Hilsen Bride2006
  5. En ide kan være at søge på spejderhytter og vandrehjem. Hvor langt væk fra Århus vil I holde brylluppet? Der er f.eks Sletten ved Silkeborg http://fdf.dk/Sletten/ Eller Ømborgen ved Ry. Juelsminde vandrehjem Kaløvig kursuscenter Hjarnø Gl. færgekro. Knudhule ved Silkeborg Holdt selv bryllup på Friluftsgården, og der er plads til telt, men der er kun service og borde til godt 50 personer, så I skal ud at leje. Men det er et skønt sted og der er mulighed for en masse aktiviteter. Hilsen Bride2006
  6. Jeg er enig i, at et fælles brev vil være den bedste løsning. Årsagen til, at jeg ikke ville ringe rundt er, at så vil alle ikke få besked samme dag - men rygtet vil hurtigt gå til de øvrige gæster. De gæster som I først ringer til, vil (som en naturlig reaktion) hurtigt ringe rundt til de andre venner og familie, som så ikke ville få aflysningen fra jer, men ad omveje. Hilsen Bride2006
  7. Hej I kan overveje at gå til bordet på en speciel måde, som får gæsterne op på dupperne med grin eller hvor de klapper med. F.eks. kan I komme udklædt, danse ind til en rocksang eller noget med rytme, lave nogle underlige dansetrin eller andet. Jeg har været til bryllup, hvor de spillede musikken fra "Husk lige tandbørsten", og først kom gommen dansende ind (dansen fra "husk lige...") og derefter tog han mikrofonen og bød velkommen og præsenterede sin med-værtinde, hvorefter bruden dansede ind. Det var kanon godt og satte ekstra energi i gæsterne fra start. Hilsen Bride2006
  8. Jeg er helt enig i, at du kan tillade dig at bede om kvitteringerne. En måde hvorpå I stadig kan gøre "pengegaven" personlig er ved at fortælle giverne, hvad I specifikt har tænkt jer at bruge pengene på. Så bliver dette ikke bare et tilskud til en rejse, og penge dermed forsvinder i det store budget. Men I kan sige at pengene fra netop XX skal bruges til entre til en attaktion, til leje af bil, til en overnatning på hotellet, til en drink på en cafe osv. Dermed er det også nemmere efterfølgende at takke for gaven og sende dem en tanke, når I bruger netop deres penge. Vores venner ønskede sig kun penge til en rejse, men havde lavet "gavekort", som man kunne få hos gavekoordinatoren, og lægge sammen med pengene. De havde lavet i forskellige prislag, og lavet en kuvert med et billede/illustration af, hvad de gerne ville have. De havde allerede planlagt deres tur til USA, og lavede "gavekort" på f.eks.: Entre i Disney World, Jetoner i Las Vegas, Helikopter tur over Grand Canon, entre til krokodilleparken , Overnatning i de forskellige byer, leje af bil, middage osv. Det synes jeg var en rigtig god måde, at ønske sig penge til en rejse, og dermed blev vores gave også til en specifik aktivitet, og i takkekortet havde de vedlagt et foto af dem, der hvor de havde brugt vores gavekort. Bare en ide Hilsen Bride2006
  9. Hej Du kan prøve at se nærmere på Friluftsgården, som ligger ml. Fulden og Beder 10 km. syd for Århus. Et uformelt sted, som nemt kan gøres festlig med pæne duge og blomster. http://www.friluftsgaarden.dk/ Hilsen Bride 2006
  10. Du kan prøve DreamCutz i Hasselager. De tager ud af huset og sætter brudehår og lægger make-up. Har set resultatet på to brude, og det er virkelig flot. Hilsen Bride2006