Guest Michael/Hanna

Gode idéer og input

12 indlæg i dette emne

Hejsa

Vi kunne godt tænke os at lave et eller andet sjovt til vores bryllup, men har desværre ikke penge tilovers til at hyre nogle - er der nogle gode idéer?

Eller også har vi tænkt os at lave noget i bordhæftet, nogle sjove ordens regler eller lignende.

Kan i hjælpe os? :kiss:

- Hanna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

I kan overveje at gå til bordet på en speciel måde, som får gæsterne op på dupperne med grin eller hvor de klapper med. F.eks. kan I komme udklædt, danse ind til en rocksang eller noget med rytme, lave nogle underlige dansetrin eller andet.

Jeg har været til bryllup, hvor de spillede musikken fra "Husk lige tandbørsten", og først kom gommen dansende ind (dansen fra "husk lige...") og derefter tog han mikrofonen og bød velkommen og præsenterede sin med-værtinde, hvorefter bruden dansede ind. Det var kanon godt og satte ekstra energi i gæsterne fra start.

Hilsen Bride2006

0

Del dette indlæg

I kunne f.eks købe noget billigt fyrværkeri og så få en til at stå for affyringen udenfor efter brudevalsen?

Eller i kan lave en quiz om jer selv evt. mændene vs. kvinderne eller brudens side vs gommens side?

Nu ved jeg ikke om festen er fin eller uformel og om hvorvidt "selskabslege" passer ind,

men vi har holdt flere fester med en af disse lege, hvilket har været en succes fordi det

anleder gæsterne til at snakke med hinanden.

1) No No's

Bind en knude på et bånd eller et stykke snor og giv gæsterne en hver om halsen,

nu gælder det om for alt i verden ikke at sige ordet "Nej". Gæsterne

går så rundt i løbet af hele festen og prøver at få hinanden til at sige "Nej"

for så skal man nemlig give alle sine bånd til den der fik en til at sige det.

Til sidst har én gæst alle snorerne og vinder derfor en præmie.

2) Rollespil

Under hver af gæsternes tallerken er der en lille "rolle" de skal spille,

f.eks kan der stå under svigerfars tallerken "Udbring en skål næsten hvergang Søren tager en bid mad"

eller der kan stå: "stjæl Line's serviet min. 5 gange i løbet af aftenen".

Efter middagen skal de andre gæster så forsøge at gætte rollerne.

Den der har "fuldført" opgaven bedst er den flest gættede på. ;-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu bliver der sagt fyrværkeri. Det er egentlig underligt når jeg tænker over det. For ca. 2 år siden oplevede man tit at der var fyrværkeri til bryllupsfesterne, men det oplever man faktisk stort set aldrig mere. Jeg ved såmænd ikke om det er tilfældigt men underligt er det da.

Vedr. festlige indslag skal man særligt i forhold til Nischas forslag, passe på med ikke at lave tidsrøvere og huske på at der vil være masser af festlige indslag m.v. bare med det som kommer fra gæsterne.

0

Del dette indlæg

Ja, det plejer at være nok med gæsternes indslag, taler og sange som underholdning, og det skal det da nok også blive å lørdag! ;-)

Glæder os til at hører hvordan det gik!

Diskobil->

Ja, det er underligt, det var ellers en hyggelig tradition, som de kongelige jo også benyttede sig af ved deres gallafester.

Vi skal i hvert fald have det til vores! Det er så hyggeligt og anleder gæsterne til at stå sammen og få lidt luft mens de nyder synet ;-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu bliver der sagt fyrværkeri. Det er egentlig underligt når jeg tænker over det. For ca. 2 år siden oplevede man tit at der var fyrværkeri til bryllupsfesterne, men det oplever man faktisk stort set aldrig mere. Jeg ved såmænd ikke om det er tilfældigt men underligt er det da.

Vedr. festlige indslag skal man særligt i forhold til Nischas forslag, passe på med ikke at lave tidsrøvere og huske på at der vil være masser af festlige indslag m.v. bare med det som kommer fra gæsterne.

I dag kræver det tilladelse at fyrre fyrværkeri af.. jeg var til en fest hvor det skete.. uden de havde bedt om tilladelse og der kom politiet.. det var endda ude på en gård.

Så tror det er derfor.. det tager lidt tid inden sådan en tilladelse er gennemført.

Hilsen Heidi

0

Del dette indlæg

Der er såmænd nok noget om snakken. Mig gør det ikke så meget. Fyrværkeri betyder nemlig også at alle går ud på et tidspunkt hvor festen og dansen normalt er på sit højeste. Som regel kommer de dog igen :griner:-

0

Del dette indlæg

Hey!

Du kan lave en side med festregler; http://hjem.get2net.dk/boelle/Funny/Festregler.htm og her http://home19.inet.tele.dk/goto/SjovJobOgFest/FestRegler.htm

Toastmasteren kan du lave en toast (skinke/ost) i en snor om halsen - en rigtig toastmaster!!

Dåseleg: http://www.hverdagogfest.dk/festlege-vis.asp?Id=3

Klassikeren; pind i en flaske http://www.hverdagogfest.dk/festlege-vis.asp?Id=25

Anna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer