Guest Panne

sender man ønskelisten med????

16 indlæg i dette emne

Hej Alle!

Vi er i tvivl om man sender ønskelisten med invitationen?? Min mors reaktion var, at det ku man ikke tillade sig.

Vi er selv i tvivl - det skal jo ikke virke som om man kun inviterer for gavens skyld. Det er i hvert fald det der betyder mindst for mig på denne dag

Hilsen Anne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

VI har valgt at sende ønskesedlen med i invitationen, da vi mener at det er en service for gæsterne at de ikke skal ringe og bede om ønskelisten.

Men vi har diskuteret det, da gøsterne skal melde tilbage på vores invitation, og dermed kan spørge om ønskelisten. I bund og grund er det vel et spørgsmål om hvad I føler er rigtigt.

Julibruden

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Vi har valgt IKKE at vedlægge ønskeseddel i invitationerne, netop af samme grund som du selv nævner.

Vi har endnu ikke besluttet hvordan vi vil gøre, men en mulighed kunne være at registrere sine ønske på ønskelisten hos Inspiration (de ønsker, hvor det kan lade sig gøre selvfølgelig Postet billede ) Ellers kan man lave en ønskeseddel og give til et par stykker blandt de indbudte og ved forespørgsler på ønsker sidenhen videregive tlf.nr. til disse personer, som så kan koordinere ønskerne blandt gæsterne....

Måske kan du bruge et af forslagene??

Postet billede Eva

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Hvis I har mulighed for det, så kunne I evt. også lave en hjemmeside hvor de informationer der ikke kan stå i invitationen (fx. kørselsvejledning, overnatningsmuligheder, ønskeliste mv.)kan findes.

Men ellers synes jeg det er en fin løsning med en gavekoordinator. I skal bare tænke på, at der bliver en del ringen frem og tilbage for jeres gæster - først skal de ringe og sige ja eller nej tak hos jer, så skal de ringe til gavekoordinatoren for at høre hvad I ønsker jer og så skal de også ringe tilbage til gavekoordinatoren for at sige, hvad de så købte så andre kan købe det de ikke gjorde..... Postet billede

0

Del dette indlæg

Hejsa Panne

Jeg er enig med din mor... Desuden mener jeg også at det er træl som gæst at skulle ringe til en eller enden for at få at vide hvad jeg MÅ købe til nogen jeg ønsker at give en gave..

Derfor har vi til vores eget bryllup tænkt os at lade være med nogen af delene, men måske opretter vi en ønskeseddel hos Inspiration eller sådan noget. Så kan folk enten ringe og spørge os, mange ringer jo også og siger hvorvidt de kommer eller ej alligevel.

Jeg har på et tidspunkt læst om et par, der ønskede sig "oplevelser". Det kunne være en tur i biffen, teater, en rejse, middag hos giveren, en picknik eller hvad man nu kunne finde på. Det er da enormt hyggeligt og så kan alle være med....

Held og lykke.

Fantus

0

Del dette indlæg

Der er jo mange måder man kan gøre det på. Det sidste bryllup vi var til havde de valgt at bruge en gave koordinator, men dette var anført i invitationerne med telefonnummer. Der var kun én koordinator (brudens svigermor). Man ringede til hende og hun læste op fra listen. Man kunne så enten sige hvad man havde lyst til at købe eller evt. ringe og fortælle hvad man havde købt så hun kunne strege i sin liste. De fik kun dobbelt af en enkelt ting. Og var glade for, at de ikke skulle ud at bytte folks gaver men kunne være glade for de de havde fået af de enkelte.

Alle har jo tænkt sig at komme med en gave alligevel. Det kan aldrig være uhøfligt at anføre noget om det i invitationerne.

Hvad siger etikken om emnet. Er der nogen der ved det?

Nå, held og lykke med det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Vi har oprettet en hjemmeside, hvor gæsterne blandt andet kan se en ønskeliste. Desuden er der information om kirken og feststedet samt en kørselsvejledning. Vi har fået mange positive reaktioner for at gøre det på denne måde.

Jeg brød mig heller ikke om, at skulle skrive det i invitationerne, så derfor oprettede vi altså hjemmesiden. Gavekoordinatoren har vi valgt fra, og vi er klar over at de kan betyde noget bytteri bagefter, men det tager vi med som noget positivt :-)

Knus Kaja

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er totalt mangel på pli og god opførsel at sam-sende ønskeseddel og invitation! Det er IKKE gaverne der er det vigtige på denne dag - det handler om kærlighed og mennesker.

Vi laver en ønskeliste, men giver den kun til de som spørger efter den. Vi vil nemlig meget gerne have gaver som folk selv finder på - det er meget mere personligt (men også sværere!) end bare at købe ind efter en 'indkøbsseddel'. Vi vil fx også meget gerne modtage gaver som gæsterne selv har lavet - og sådan noget kan man ikke skrive på en ønskeliste.

For når man som os har boet for sig selv i de sidste ti år, har man alligevel alt hvad man behøver af bestik og køkkenudstyr.... Og jeg har ærlig talt ikke brug for en hel Rosendahl-serie - så hellere lidt feel-good personlighed!

Og jeg ville aldrig byde en af mine kære den opgave at være gave-koordinator. Jeg har selv prøvet det - og det er ej sjovt! Når folk 'reserverer' en gave, bør man paktisk talt ringe rundt til samtlige gæster, hvis man vil være helt sikker på at ingen gør det samme. Og folk blev ENORMT sure, når de fandt ud af at der alligevel var to ens gaver. Big deal...

Jeg kan forestille mig at hjemmesiden vil være en god løsning, for de der kan finde ud af den slags ;-)Det er mere diskret.

Mvh Mim

0

Del dette indlæg

Hej

For de første er der nok ingen der har i sinde at være ubehøvlede...men nærmere prøver at hjælpe og at gøre det nemmere for gæsterne at finde en gave som man virkelig har ønsket sig!

For det andet spurgte vores mødre om de ikke måtte have lov til at være vores gave koordinatorer og det er dem en stor ære at måtte være det og de ligger en stor ære i arbejdet. For øvrigt har de begge prøvet det før og det gik forrygende og skulle efter sigende have være meget let...ingen dobbeltgaver eller noget...men det græver et godt forarbejde!!!!!!!!!

Jo jo en internet sider er da en forrygende ide, for dem der har tid til det og har evnerne ;-) Men der er stadig manger der i år 2003 ikke har internet!

Tina

0

Del dette indlæg

Hej!

Jeg har meget svært ved at se det forkerte i at medsende en ønskeseddel - alle ved alligevel, at det ville være mærkeligt IKKE at medbringe en gave når man er inviteret til bryllup, medmindre parret har frabedt sig gaver. Dermed ikke sagt at gaverne er det vigtigste, for det er det ikke, men jeg synes faktisk det er en service man yder - hvad enten man vælger at vedlægge den, henvise til en hjemmeside eller skrive tlf.nr. på sin koordinator. Vi har selv valgt de to sidste løsninger.

I vores tilfælde har alle gæster - uden undtagelse - svaret skriftligt, så det ville være underligt, hvis de samtidig skulle ringe til os og bede om ønsker. Det ville jeg finde unaturligt.

Jeg kan samtidig fortælle, at det der med koordinatoren efter sigende skulle fungere helt perfekt - det har jeg hørt en lille fugl synge om... Postet billede Iøvrigt er en gavekoordinator jo ikke den der BESTEMMER hvad der MÅ købes, det er helt op til folk selv - det er bare et godt tilbud.

Ja ja, vi er alle forskellige - i min familie er der stortset altid ønskesedler med i "gave-krævende" invitationer - de få gange det misser, bliver der nærmest klaget (på den fede måde, selvfølgelig. Det er jo familie..)

Mvh

Malene

[Dette indlæg er redigeret af Malene - maj 2003 (edited 12 Marts 2003).]

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi regner med at lave en ekstra side i invitition, som vi kalder praktiske oplysninger, hvor vi skriver hvem der er toastmaster, gavekordinator og hvornår vi ønske svar senest, og ved toastmasteren og gavekordinatoren skriver vi telefonnummrene og evt. e-mail adressen til dem, så kan folk selv kontakte dem, hvis de ønsker det, det syntes vi nemlig ikke er påtrængende på samme måde som når man sender ønskesedlen med eller man på en eller anden måde binder folk til en butiks-kæde når det gælder gaver, desuden er det jo ikke sikkert man kan købe alt hvad man ønsker sig i butikken.

Håber det hjælper.

Susanne

0

Del dette indlæg

Hej.

Vi har lavet en ønskeliste, som en i familien har. I indbydelsen skrev vi navn og tlf. på vedkomende som der kunne kontaktes ang. gaveønsker. Det mente vi måtte være det bedste. Så ville vi heller ikke blive "overringet" hele tiden med spørgsmål.

I vores tilfælde var det kun 2 som svarede skriftligt. Et par meldte afbud og de andre ville komme. Jeg ved ikke hvor brugt det er med skriftlig svar. Jeg havde nok håbet på nogle flere.

Bare lige mit besyv.

Birgitte

0

Del dette indlæg

Skægt - sidste år var dette spørgsmål også oppe at vende i et af bryllupsforaerne. Jeg stod ret alene med min holdning: ønskesedler udleveres på forespørgsel. Jeg har altid oplevet det som en slags "postordrebestilling", når jeg modtog invitationer med indlagt ønskeseddel. Jeg kom til at fortælle, at jeg dels i irritation, og dels i forventning om at at alle ville købe de samme ting, som regel købte noget som ikke stod på ønskelisten.

Det var uforskammet!!! mente en anden bruger af forummet... man kan ikke tillade sig at give gaver som ikke er ønsket på forhånd (basta!), var holdningen.

Det sparer da porto at sende en ønskeseddel med invitationen, men man risikerer at nogle mennesker opfatter det som krævende og små-grådigt (vil ha', vil ha'!). Og måske sætter de filursmilet på og køber en smuk og enkel damaskdug (som parret ikke havde overvejet at skrive på) istedet for endnu en brødrister, som de fik 4 af...

Som I kan høre, synes jeg også at det er dårlig pli at sende ønskelisten med invitationen.

Og det gør vel heller ikke noget at gavebordet kommer til at indeholde en eller flere overraskelser? Især hvis de er gode, ellers kan de vel byttes eller evt. give et godt grin i enrum...Selv om man iscenesætter sit bryllup så langt ud i detaljen som muligt, så kan man vel ikke have overblik over ALT hvad man kan ønske sig?

God fornøjelse til alle jer ventende brude - det bliver forhåbentlig en skøn dag - som vores bryllupsdag var det!

Kh

Gift i oktober

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer