Guest Msk

JOB?

61 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Slutter mig til rækken af lærere.

Er uddannet med liniefagene engelsk, tysk, dansk og musik, men underviser pt engelsk, tysk og drama i udskolingen, samt musik i indskolingen. Elsker mit job, men har også en drøm om at læse videre inden for tysk og ? en dag.

Lyder spændende med jer cand.mag.'ere i sprog og musik.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men jeg har nok verdens mest nedværdigende job, nemlig som rengøringsassistent

Det eneste der i mine øjne kan være flovt og nedværdigende ved rengøring, er når man kommer ind på kontoret og ser hvordan der er - eller snarere ikke er - blevet gjort rent. Hvis man som rengøringsassistent udfører sit arbejde godt og tilfredsstillende har man intet at være flov over. Tværtimod er man med til at skabe et godt klima/miljø og det er da særdeles vigtigt på enhver arbejdsplads.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg er såmen Lægesekretær - i ved dem med neglefil, stilethæle og dameblade :bearhug:

Gid det var så vel... Det har vi slet ikke tid til. Vi har drøntravlt med at gøre os totalt uundværlige lige meget hvor du leder. På Århus Sygehus har man lige besluttet at spare en helvedes masse sekretærer væk, fordi vi skal have ny teknologi. Sidst de fik ny teknologi fyrede de 4 sekretærer i min afdeling, da man troede at de kunne spares væk. Man blev dog hurtigt nødt til at ansætte nogle nye, da det hele var ved at falde fra hinanden.

Vi må bare vente og se hvad der sker, ellers må jeg jo (som manden udtrykker det med et skævt smil) ud på flisen :bearhug:

Mette

0

Del dette indlæg

Ja, jeg er så uddannet salgsassistent for snart mange år siden. Bruger dog ikke den udd. så meget. Arbejder nu i Københavns lufthavn, hos FedEx (Federal express - Cast away - Tom Hanks??? :bearhug::bearhug: ), som salgskoordinator for Danmark, Sverige, Norge, Finland og Island...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.......

Tja.... jeg har en uddannelse som kok, og har igennem de sidste 5 år arbejdet som kantineleder. KANON JOB..........

Nu er jeg desværre blevet fyret pga. sygdom, da jeg lige har fået konstateret slidgigt i begge skuldre.

Det fede af det hele er så............TADAAAAAAAAA.......... jeg har lige fået tilkendt revalidering i går, og har lige for to timer siden fået at vide, at jeg skal starte på laborantskolen til januar........ Så om et par måneder er jeg studerende (igen). og om 2½ år, er jeg forhåbentlig laborant.

Knus Trisse :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg er uddannet handelsassistent/kontorassistent, men da der næsten ingen ledige jobs er og dem der er, tilfalder folk med 20 års erfaring, er jeg desværre arbejdsløs. Så man kan sige jeg er hjemmegående husmor - bare uden børn :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er færdiguddannet negletekniker - men det er kun en lille neben-geschäft. Mit hovedfag er Forhistorisk Arkæologi som jeg studerer ved Københavns Universitet - mangler 3-4 år endnu inden jeg er fuldbåren magister (arkæolog).

I den forbindelse er jeg så ansat ved Køge Museum som oldtidsunderviser m.v.

Badutski

0

Del dette indlæg

Jeg er færdiguddannet negletekniker - men det er kun en lille neben-geschäft. Mit hovedfag er Forhistorisk Arkæologi som jeg studerer ved Københavns Universitet - mangler 3-4 år endnu inden jeg er fuldbåren magister (arkæolog).

I den forbindelse er jeg så ansat ved Køge Museum som oldtidsunderviser m.v.

Med den kombination kan du vel også kalde dig gartner (jord under neglene).

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige fået job som SPAR dame :lol:

Jeg er kassedame ved en Spar købmand i en lille landsby.

det er et fleksjob pgr. af at jeg har et piskesmæld og bækkenløsning efter min sidste datters fødsel for 3½ år siden

Redigeret af HenrietteS
0

Del dette indlæg

Da jeg lider af piskesmæld i nakken, dårlig ryg (Har været brækket efter bilulykke i 2001) og dårlig venstre arm, har jeg valgt min uddannelse ud fra mit helbred.. Valget faldt på Teknisk designer, som jeg så lige nu er igang med at læse til... Søger i øjeblikket læreplads, hvilket da bestemt IKKE er nemt her i Nordjylland...

<{POST_SNAPBACK}>

jeg har sådan lige lyst til at skrive til dig, da det du skriver minder meget om mig. Jeg har godt nok været teknisk assistent (det der idag hedder teknisk designer) i 10 år nu ved det samme firma, jeg konstruerer iscreme maskiner og elsker det (jeg er 29 år), jeg var i 2003 ude får en trafik ulykke hvor jeg revnede en nakkehvivel, fik piskesmæld og føleforstyrrelser og slaphed i højre arm og har stdig en del mén heraf. Jeg vil bare sige til dig at valget som teknisk designerer absolut ikke dumt. Selv om jeg stadig har mén så er jeg istand til at passe mit job, dog stadig på nedsat tid, men det går fremad. Jeg har meget glæde af et special program som jeg udføre i vores lokale motionscenter 2-3gange i ugen, som b.l.a. styrker arme, skulder og nakke. Jeg er idag lykkelig over at jeg i sin tid tog denne uddannelse fordi at jeg idag har chancen får at blive på arbejdsmarkedet indenfor mit almindelige job, dette ville ikke have været muligt hvis jeg f.eks. havde været bygningsmaler eller andet fysisk arbejde. Jeg vil bare råde dig til at når du skal finde en arbejdplads så tjek at der er hæve/sænke borde, mulighed får specielle muse, gode kontorstole. (hvis dette ikke forefindes kan du kontakte din sagsbehandler på kommunen som kan hjælpe dig med at få dette). Med mere skal du huske at holde rigelige pauser (mindst 10 min. i timen) hvor du er væk fra skærmen, så mindsker du din tendens til hovedpine fra piskesmældet, ellers kan hovedpinen være u-udholdelig og du vil være total u-effektiv. Det jeg egentlig bare vil sige er at på trods af "vores" lidelser kan vi godt være effektive og dygtige teknisk designere, vi skal bare tænke os om i hverdagen.

Rigtig held og lykke med lærepladsen, jeg håber inderligt at det lykkes får dig, det har du fortjent især efter alt den modgang du har været igennem.

Tanker fra en ligestillet.... :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa februar26

Mange tak for din besked og pæne ord, hvor er det dejligt at høre mit valg ikke er dumt, det er dejligt at høre det kan lykkes at have et normalt job og stadig være effiktiv og dygtig trods smerter, det er tit jeg tænker på at opgive, det er hårdt på skolebænken.. Især lige nu med "afgangsprojekt" det jeg skal bestå for at kunne komme i lære.. Der er fuld fart og stress på... og føler mig slet ikke dygtig nok, men hænger i endnu *G*

Mange tak for ordene, det var dejligt at høre

Mvh

Christina

0

Del dette indlæg

Hej allesammen...

fandt lige denne side og vil da også være med..

Jeg bliver (forhåbentlig) færdig som pædagog i januar. Ja og jeg skal til min første samtale på torsdag d. 16.12.. Jeg er edder spændt..

Så kryds jeres finger for mig... :)

0

Del dette indlæg

Hej allesammen...

fandt lige denne side og vil da også være med..

Jeg bliver (forhåbentlig) færdig som pædagog i januar. Ja og jeg skal til min første samtale på torsdag d. 16.12.. Jeg er edder spændt..

Så kryds jeres finger for mig... :)

Ihh, det lyder da spændende. Krydser alt hvad jeg kan. Husk lige at fortælle hvordan det gik :boohoo:
0

Del dette indlæg

Også HELD OG LYKKE fra mig. Bare vær dig selv til samtalen... og husk, at den er gensidig. De skal selvfølgelig have lyst til at ansætte dig, men DU skal også have lyst til at blive ansat dér.

Marlene

0

Del dette indlæg

Det lover jeg..

Det er sådan set ok hvis jeg ikke får det.. Jeg syntes det er ok at jeg er blevet kaldt til samtale et sted hvor de ikke kender mig og så uden et eksamensbevis endnu..

Så jeg tager det med oprejst pande hvis jeg ikke får det.. Der har også været over 100 ansøgninger til 3 stillinger..

Redigeret af HeidiB
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer