dmb

Bryllupsfest i haven

4 indlæg i dette emne

Hej

Vi overvejer at holde vores bryllupsfest i haven, da vi gerne vil have afslappede og uformelle rammer om festen.

Men i den forbindelse melder der sig jo en lang række af spørgsmål.

Selvfølgelig er der vejret, som man ikke kan planlægge sig ud af, men også mange andre ting.

Derfor kære tøser:

Hvad er jeres oplevelse af at holde bryllupsfest hjemme i haven/telt?

Jeg er mest af alt nervøs for ikke at kunne slappe af og nyde dagen, fordi der er så meget, der skal holdes styr på, som der ikke er på samme måde ved at holde festen på kro/hotel/resurant.

De bedste hilsner fra

Ditte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan fortælle dig at jeg så sent som i lørdags spillede til et sølvbryllup der blev holdt i telt. Godt med varmekanoner og et godt telt (eks. et multitelt) så mærker man ikke at det er koldt kl. 5 om morgenen, hvor festen sluttede.

Men mine egne erfaringer med at holde festen i et telt eller et lokale hvor man selv skal stå for alt. Sørg for at have godt med personale/hjælpere for Jeres egen og gæsternes skyld. Ellers ender det med at I og enkelte gæster farer rundt og glemmer at nyde festen.

0

Del dette indlæg

Hej Ditte

Jeg forstår så godt din lyst til et havebryllup, men helt sikkert også dine bekymringer. Vi var til et havebryllup sidste år ved vores gode venner, og det var bare den bedste og fedeste fest. Det lidt uformelle men stadig romantiske tema passede lige til brudeparret og vi festede til kl 5.30 næste morgen.

Min erfaring er, at man måske får en lidt sjovere fest, hvor folk tør slå sig lidt mere løs, end hvis man sidder i nogle fine lokaler med tjenere løbende rundt over det hele.

.....MEN jeg vil så også bare sige, at det kræver et kæmpe stykke arbejde. Til det havebryllup vi var, løb brudens forældre rundt hele tiden, for at sørge for at alt gik godt og at alle detaljerne var på plads. De havde arbejdet hårdt hele ugen optil

med, at gøre hus, have og telt parat, og på selve bryllupsdagen gik de ikke i seng sov før alle gæsterne var gået hjem kl 12.00 næste middag.

Man skal tænke sig rigtig godt om, hvis man skal stå for alt selv. Selvfølgelig kan man få en masse hjælpere, men jeg tror det er svære at slippe styringen og bare nyde dagen på denne måde, end hvis man er på restaurant.

Okay det blev en lang smøre....håber du kan bruge noget af det.

VH Maria

0

Del dette indlæg

Ihh hvor er det bare svært.

Vi kan slet ikke finde ud af det og jeg er meget splittet for på den ene side har vi fundet det mest fantastiske og romatiske sted, som på alle måder lever op til mine forestillinger om et bryllup. Men på den anden side ved vi fra tidligere bryllupper at det godt kan blive lidt stift og ikke mindst er det hamrende dyrt, da vi gerne vil have alle til at overnatte på stedet.

Samtidig har jeg bare enormt meget lyst til at holde festen i mine forældres have, hvor vi kan feste til den lyse morgen og selv bestemme det hele.

Det er rigtig svært og jeg er hamrendes frusteret, for vi skal svare inden en uge.

Er jeg den eneste som har så svært ved at vælge?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer