Guest MissOrange

Hvad servere/serverede I???

21 indlæg i dette emne

Hej med jer alle sammen -HAHA-

Så melder vi os på banen igen med et spørgsmål.

Vi er nået dertil, hvor vi langsomt er begyndt at snakke om hvad der skal serveres til vores bryllup. Og vi er meget usikre.

Der er så mange muligheder, og vi gør os mange tanker.

Ingen af os har sådan rigtig været til mange bryllupper - og dem vi har været til har været meget anderledes fra det vi gerne vil.

Så vi søger lidt inspiration!

Hvad servere I for jeres gæster? Både som middag, men også hvis der er noget før og efter. Natmad osv.

Vi er frygtelig nysgerrig og på bar bund - så vil I dele med os så bare lad os høre.

Både hvis I har holdt bryllup, men også hvis I er ved at planlægge og bestemme jer.

Vi glæder os til at høre fra jer :)

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan ser vores ud, men der er intet lagt fast endnu :)

-Velkomstdrink

-Er der kringle/småkager,the,kaffe, øl og sodavand.

- Forret: speciel kyllingesalat. (han kan ikke lide fisk min kommende mand :) )

- Buffé: dyremedalion, oksefile, skinke/kalkun. Forskellige slags kartofler og salater, delikate saucer og flutes osv.

- Kroens chokoladekage med softice og frugt (som er helt fantastisk)

- Bryllupskage

- natmad: Kæmpe pølsebord

Håber det kan være med til at give ideér.

0

Del dette indlæg

Kære miss Orange

Synes også det er meget svært, og vores menu er endnu ikke aftalt med feststedet, så jeg kan desværre ikke give dig en færdig menu endnu:) men når den er på plads vil jeg selvfølgelig meget gerne berette.

Mit forslag lyder imidlertidig på, at kontakte nogle forskellige feststeder og få dem til at sende deres materiale. Det kan man jo godt gøre selvom, man allerede har booket feststed. Det gjorde vi, og mange af stederne vedlagde deres menukort og det var altså en kæmpe hjælp og en stor inspiration til, hvad man kan servere. Vi har ihvertfald nu en ret klar ide om, hvad det skal være, så det kan varmt anbefales.

k.h. Hyacinth

0

Del dette indlæg

et meget svært spørgsmål, at svare på.

da jeg ikke ved hvad i kan lide, og hvilken tid på året selve brylluppet, skal finde sted.

men du er velkommen til at sende mig en mail, så kan jeg evt prøve at finde på noget til jer.

Med venlig hilsen

Ea.

(kok)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej igen piger -HAHA-

Tusinde tak for jeres svar indtil videre. Lad der bare komme flere :)

Jeg skriver lidt mere så I ved lidt mere om hvad vi gør efter.

Vi har ikke lyst til buffet. Spørg ikke hvorfor, men tja det er bare ikke lige os.

Umiddelbart så hælder vi til kaffe med lidt til når gæsterne kommer fra kirken, velkomst drink, tre retters menu (hvor vi ved vi gerne vil have noget fisk til forret og noget med frugt og is til dessert), kaffe med hygge-kage til og så 'skrub-af-mad' hvor vi hælder til suppe eller 'lav-selv-hotdogs'.

Vi har fundet kroen vi skal holde det på, og skal i løbet af januar op og snakke lidt nærmere med dem om forskellige ting. Og vi faktisk bestilt en masse menukort fra forskellige steder. Det virker bare lidt uoverskueligt for os.

Og derfor meget jordnært har vi sat spørgsmålet op herinde for at se hvad I vælger :birthday:

Og til dig marisen - det ser ud til at være nogle lækre ting I har valgt. Rigtig lækkert.

hyacinth - glæder mig til at høre mere fra dig.

Igen tak for jeres svar - glæder mig til at høre mere og fra flere :birthday:

0

Del dette indlæg

Hejsa

De ved helt sikkert på stedet hvad der passer sig til den årstid I skal holde bryllup på.

Vi skal have fisk til forret, ko til hovedret og så har vi ikke bestemt dessert.

Jeg vil nok ikke anbefale "lav-selv-hot-dogs" til natmad. Fulde folk der skal gratte med mad kunne godt blive noget værre noget.

Det er min mening.

Held og lykke

Solveig

0

Del dette indlæg

Vi har ikke bestemt menu endnu - vores feststed ændrer også menuen til sommer, så vi venter og ser hvad der kommer på programmet. MEN vi har allerede gjort os nogle tanker:

Om eftermiddagen vil vi servere... et eller andet, så folk ikke dør af sult (vi skal vies allerede kl.14). Men det skal heller ikke være alt for tungt. Måske nogle muffins og noget frugt.

Til forret bliver det helt klart noget fisk/skalddyr. Vi er begge helt vilde med rejer, så måske en tallerken med noget forskelligt fisk og rejer?

Til hovedret er vi nok ude i noget kalvemørbrad eller noget lækkert oksekød med årstidens grøntsasger. Min vegetar-veninde får fisk i stedet for kød, men ellers samme tilbehør som os.

Til dessert skal vi ha' noget let og lækkert som fx. sorbet-is. Vi skal ha' bryllupskage om aftenen, så vi skal absolut ikke også ha' kage til dessert!

Mere specifikt kan det vist ikke blive lige nu... Håber det kan give dig nogle idéer! :)

0

Del dette indlæg

Hejsa

De ved helt sikkert på stedet hvad der passer sig til den årstid I skal holde bryllup på.

Vi skal have fisk til forret, ko til hovedret og så har vi ikke bestemt dessert.

Jeg vil nok ikke anbefale "lav-selv-hot-dogs" til natmad. Fulde folk der skal gratte med mad kunne godt blive noget værre noget.

Det er min mening.

Held og lykke

Solveig

<{POST_SNAPBACK}>

Se det er lige sådan noget jeg frygter - med de der hot dogs.

Hmm det ryger med i tankerne. Tak for tippet.

Og ja - du har sikkert ret - de kan nok hjælpe os hvad der er godt.

Tak for orderne, men lad der endelig bare komme flere :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik til middagen om aftenen:

Forret:Tapas tallerken med grillet kammusling, spid med prawns, marineret sværdfisk, rødtungeroulade med hummerfars og noritang hertil sommersalater.

Mellemret: Røget perlehøne med krydderurte beurre blanc.

Hovedret: helstegt kalvemørbrad serveret med svampesauté, nye sommergrøntsager, nye danske kartofler og trøffelglace.

Dessert: Mandelkurv med 2 slags sorbet, sommerensbær og vanilliecrème.

Til kaffen fik vi bryllupskage.

Om eftermidaggen holdt vi reception, hvor der var en let buffet.

Hmm...... blir' helt sulten imens jeg skriver, men det smagte simpelthen også så godt!!

Knus fra

p.nille

Redigeret af p.nille
0

Del dette indlæg

Ja ja det begynder at hjælpe på det.

Nu har vi snakket om, at der skal være kaffe, øl og vand når vores gæster kommer til kroen. Og så skal der være frisk frugt, og måske noget lækkert chokolade.

Til forretten vil vi gerne have noget fisk af en eller anden art. Tror kroen kommer til at hjælpe os der.

Hovedretten står endnu uklar, men en form for oksesteg vil vi gerne have.

Desserten kunne vi godt tænke os indeholdt frisk frugt og is.

Og til kaffen tænker vi på om der skal være en eller anden form for bryllupskage.

Ikke nødvendigvis en 'traditionel' bryllupskage, men et eller andet.

Skrub-af-maden er vi heller ikke klar på endnu. Arbejder stadig med suppe eller gør-det-selv hot dogs.

Så nu bliver det helt spændende, at komme op og snakke med dem på kroen og se om vi kan komme det lidt nærmere -HAHA-

Men endelig - lad der bare komme flere ideer! I har hjulpet os langt allerede nu :)

Godt nytår til jer alle!

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg har også siddet og tænkt over vores menu, indtil nu har jeg et par forslag som jeg da gerne vil dele

RECEPTION:

Bryllupskage med chokolade og passionsfrugt sauce

Brúte eller rosévin

MIDDAG:

Velkomstdrink Isbjørn eller Kirbowle

Forret:

Lakse eller tunmouse

Hovedret:

Dyreryg med vildtsauce og råstegt kartofflekage eller

Andebryst med orangesauce og nye kartoffler

Dessert:

Jordbærsuppe med nøddekager eller

Isbombe chokolade med appelsinsorbet fyld

Dette er lidt af det jeg leger med i øjeblikket, men det kan nå at ændre sig :)

KH

Susanne

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg har også siddet og tænkt over vores menu, indtil nu har jeg et par forslag som jeg da gerne vil dele

RECEPTION:

Bryllupskage med chokolade og passionsfrugt sauce

Brúte eller rosévin

MIDDAG:

Velkomstdrink Isbjørn eller Kirbowle

Forret:

Lakse eller tunmouse

Hovedret:

Dyreryg med vildtsauce og råstegt kartofflekage eller

Andebryst med orangesauce og nye kartoffler

Dessert:

Jordbærsuppe med nøddekager eller

Isbombe chokolade med appelsinsorbet fyld

Dette er lidt af det jeg leger med i øjeblikket, men det kan nå at ændre sig -HAHA-

KH

Susanne

<{POST_SNAPBACK}>

MUMS - jeg har hele tiden kun tænkt oksekød, men dyreryg kunne faktisk også være lækkert! Tak for ideen :)

Og godt nytår :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også overvejet vildsvin, hvis vi kan få fingerne i det.

Man sidder og bliver helt sulten  :birthday:

Godt nytår til alle :)

KH

Susanne

<{POST_SNAPBACK}>

Vildsvin?! Det har jeg aldrig prøvet! Er det lækkert?

Og ja, men kan faktisk godt blive ret sulten af alt det her mad snak :birthday:

Godt der er suppe sat over til frokost :yeah:

Godt nytår til jer alle :)

-HAHA-

Redigeret af MissOrange
0

Del dette indlæg

Vi fik til middagen om aftenen:

Forret:Tapas tallerken med grillet kammusling, spid med prawns, marineret sværdfisk, rødtungeroulade med hummerfars og noritang hertil sommersalater.

Mellemret: Røget perlehøne med krydderurte beurre blanc.

Hovedret: helstegt kalvemørbrad serveret med svampesauté, nye sommergrøntsager, nye danske kartofler og trøffelglace.

Dessert: Mandelkurv med 2 slags sorbet, sommerensbær og vanilliecrème.

Til kaffen fik vi bryllupskage.

Om eftermidaggen holdt vi reception, hvor der var en let buffet.

Hmm...... blir' helt sulten imens jeg skriver, men det smagte simpelthen også så godt!!

Knus fra

p.nille

Hold op hvor lyder det godt!! HVor kommer det fra - og hvad koster det per couvert - kan ikke være biligt?!
0

Del dette indlæg

Hejsa!

Hold op hvor lyder det godt!! HVor kommer det fra - og hvad koster det per couvert - kan ikke være biligt?!

Vi holdt middagen på Skodsborg Kur og Bade hotel.

velkomst drink (crément )Middag (4 retter) vine ad libitum (til middagen) kaffe + avec, bar (vin, øl vand) samt 2 flasker spiritus lige omkring små 1000 pr. person.

der ud over fik min mand og jeg en gratis overnatning :griner:-

Det var bare så skønt et sted at holde bryllup, kan kun varmt anbefale det.

knus p.nille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hejsa :griner:-

-HAHA- Til vores bryllup fik vi kringle og småkager, te/ kaffe/ øl/ vand om eftermiddagen, efter vi kom fra kirken.

Til festmiddagen fik vi:

Forret: rejemusse og lakse musse med flute + hvidvin

hovedret: Krondyrkølle, walldorfsalat, kartofler, franske kartofler og brun sauce + rødvin

Dessert: Is, som var lagt på et stativ, så det lignede en bryllupskage + champagne

kaffe/ te med kransekage og chokolade

Natmad: kartoffelmos, brændende kærlighed og rødbeder

Vi overnattede på et hotel, hvilket var heldigt nok, for da vi kom hjem den følgende dag, fandt vi sengen adskilt .. -HAHA- og resten af huset var selvfølgelig pyntet med ris og toiletpapir. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/grin.gif

kærlig hilsen lonnie

0

Del dette indlæg

Vi har besluttet os for denne variant. Har ikke smagt på noget af maden overhovedet, vi er i lidt dårlig tid, men mon ikke det går...

Efter kirken regner vi med at servere bryllupskage + evt. noget andet kage, dertil lidt cider eller lign.

til velkomstdrik servere vi sandsynligvis vores begge (og resten af familiens) yndlingsdrik, nemlig en Martini Asti (champagne-wannabe - mums!)...

Selve menuen er således...:

Vitello Tonnato

kalvekød m. cremet hvidvins- & tunsauce tilsmagt m. citron, ansjos & kapers

dertil

økologisk hvedebrød fra Emmerys m. økosmør

Hovedret

Ovnstegt argentinsk oksemørbrad

rullet med prosciutto og tørrede karl johan svampe

Kartoffelpandekager a lá Rösti

m. div. rodfrugter, urtecreme rørt m. ricotta & frisk spinat.

Kærlighedssalat

m.babyspinat, melon, parmaskinke, avocado, feta

sort oliven & melon-citronmelisse dressing

Rødvinsssauce

Ovnbagte rødløg med rosmarin og laurbærblad.

Dessert

Creme Brülée

m. strej af lime

Det er fra Tobias Verden (fundet på nettet), er der nogle der har erfaringer derfra?

Til natmad regner vi med sandwiches eller noget andet let, jeg er ikke til suppe, mest fordi jeg selv synes det er så besværligt at gå rundt med en tallerken med skoldhed suppe, synes det er bedre vist folk også kan stå op og spise det...

Held og lykke :griner:-

0

Del dette indlæg

vi har valgt at der ska være en let buffet til vores reception hvor vi også ska ha bryllupskagen når vi vender tilbage fra fotografen............

vi har godt nok også valgt at der ska være en forrret hvor det svinger mellem en rejecoctail og hvidvinsdampet filsefilet m. laksefyld,og lidt andet godt fra søen .....

hvorefter vi har valgt en god buffet med en del forskelligt da der flere af gæsterne som fx. har sukkersyge mv........for at gør det lidt nemt for os.

til desserten har vi valgt en isdessert.

:griner:- mariemusen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer