Majamarie

Hvad koster de forskellige bryllupper?

25 indlæg i dette emne

Hejsa

Dette er nok lidt et fy emne, da man selvfølgelig ikke skal spekulere alt for meget over økonomien, men bare glæde sig til den store dag. MEN jeg er nu alligevel nysgerrig efter at høre hvad jeres foskellige bryllupper kommer til at koste jer. Har i på forhånd sat en pris som det max må koste eller hvordan har i gjort det?

Vi skal have et temmelig stort forsamlingshus bryllup med 100 mand til reception og 51 til middag om aftenen. Jeg har regnet lidt på det og tror at det kommer til at koste et sted mellem 70 og 80.000. Puha...

Jeg har ingen ide om hvad fotograf og frisør koster, så de priser har jeg bare sjuset mig lidt frem til. Er der nogen af jer, som kan give mig et prej om hvd disse koster?

Kh

Maja :hearts:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi måtte også 'gætte' mange af posterne i vores budget. Noget har vi totalt undervuderet, og noget havde vi heldigvis overvurderet. Vores loft ligger på ca. 60.000, og da de fleste ting efterhånden er fastsat (men ikke betalt), kan jeg også sige, at vi ender deromkring.

Vi har en åben reception, inviterer 55 mennesker til middag og har tre timers dans efter middag med de samme mennesker.

Det skal tilføjes, at det har været vigtigt for os at bruge pengene på, hvad vi synes er vigtigst. Derfor bruger vi mange penge på mad/vin og ringe, mens vores tøj er købt på udsalg. Derfor har vi også kunnet få kjole + tilbehør og tøj til gom for lige under 10.000.

Held og lykke!

PS. Vores fotograf koster 2.000, men det ligger vist typisk omkring 2.500-3.000

0

Del dette indlæg

Hejsa

Ja det er jo svært at vide, hvad det hele løber op i. Jeg har lagt alle vores udgiftsposter ind i et ecxel regneark, og foreløbig passer det meget godt med, hvad vi skal give/har givet for det forskellige. jeg har ringet rundt til nogle forskellige og fået en pris på fx blomsterbuket, frisør, makeup osv, men det det der er svært for os er at gætte, hvad der bliver drukket efter maden, for det er ikke inklusiv i kuvertprisen, så det er svært at regne på.

Vi har sat 75-80.000 af til bryllup for 50 mennesker, og så har vi valgt at spare på tøjet og gøre lidt mere ud af selve festen

Bryllupsrejsen er så ikke inkluderet i denne pris, det kommer oveni.

Mht dine spørgsmål om frisør skal jeg give ca. 500 inklusiv prøveopsætning og fotograf ca. 3000. Fotograf er noget der betyder en del for mig, da jeg ikke turde satse på vores egne billeder :bearhug: men der er jo også nogle der vælger en i familie, der er dygtig dertil

k.h. Hyacinth

0

Del dette indlæg

Vores bryllup ligger i den dyre ende.

Vi skal ikke have reception, men får omkring 100 gæster til middag.

Vi har allerede nu "brugt" 75.000 kr i vores regnskab og er ikke færdige endnu.

alt i alt kommer det nok til at ligge omkring de 90.000 kr.

en egentligt pris på fotograf kan jeg ikke komme med da vores er et samlet tilbud med fotograf der både tager de så at sige rigtige bryllupsbilleder (de opstillede) samt stillbilleder hele dagen lige fra kirken til brudevalsen, 2 video fotografer der filmer hele dagen lige fra om morgenen hvor vi gør os klar og helt frem til brudevalsen. Det koster os (læs:manden) omkring 17.000 kr.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Jeg har også lavet et budget for vores bryllup for ligesom at finde ud af hvad vi skal spare op!

Foreløbig ser det ud som om at det koster mellem 45.000 og 50.000 kr. og det er for omkring 55 mennesker.

- Jeg har dog ikke budgetteret med en kjole til 10.000 da jeg alligevel er lidt nærrig på det område - er overbevist om at jeg sagtens kan finde en billigere superflot en.

Til brudebuket m.m. tror jeg det løber op i ca.1000 kr. - ved ikke med frisøren endnu!

Kh M :heppe:

0

Del dette indlæg

vi har budgetteret med 100.000,- det er dog i et 'løst' budget, hvor mange af priserne er runde tal - de reelle priser er nok godt 90.000, men vi er sikre på at de sidste 10.000 nok skal få ben og gå på ..

det er for fest med ca. 85 prs. og vi betaler overnatning for gæsterne tillige (ca. 50 af dem) da vi har lejet et gammelt badehotel, så det er ikke den dyreste post (15.000) hos os er det mad og vin der trækker op, men vi har valgt at få det lige som vi ønsker netop den dag ..

0

Del dette indlæg

Vores oprindelige ide var at holde et "budget-bryllup", hvor alting blev gjort så billigt som muligt.... Men da vi kom til at tænke over det, var det egentlig RET vigtigt for os at få lækker mad, god betjening, pæne omgivelser osv.

Så vi har budgetteret med 60.000 kr, og jeg tror vi ender der omkring. Der er stadig et par ukendte variabler i budgettet som fx. tøj til manden, sko til mig, blomster i kirken og bryllupskage. Vi inviterer 45 gæster, som både skal til eftermiddagshygge og middag/fest om aftenen. Vi holder ikke reception.

De fleste penge går selvfølgelig til mad/vin, men vi bruger også ret mange penge på tøj.

Vi har lavet en aftale med to amatørfotografer, som ta'r billeder og filmer hele dagen/aftenen for 3000 kr. (Vi skal selv sørge for fremkaldelse af billeder)

Jeg regner med at gi' omkring 1000 kr for makeup og hår (inkl. prøvemakeup), men jeg har også valgt et lidt dyrt sted.

0

Del dette indlæg

Vi har budgeteret med 40-50.000 kr. til en fest med 55-60 personer. Vi er nu ikke helt sikker på at det bugtet holder, men det holder endnu. Vi har heller ikke priser på fotograf og frisør endnu.

Vi har dog valgt ikke at have store pranglende blomsterdekorationer på bordene, da ingen af os er vilde med dem. Så der sparer vi en pæn del. Istedet får vi lavet nogle karete i glasur (jeg har en veninde der laver dem), og små dekorationer der passer til.

:bearhug: Cyen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for alle de gode input. Rart at have lidt at sammenligne med.

Vi er ik helt sikre på om vi skal på bryllupsrejse, men hvis vi skal så satser jeg på at vi stadig ikke når over 80.000. Et bryllup plus bryllupsrejse for 80.000 synes jeg (vel) er ok. :bearhug:

Kh

Maja

0

Del dette indlæg

Hej! Her er en kopi af vores foreløblige budget. Vi har inviteret 74 gæster, men vi ender nok omkring de 60, da det er midt i sommerferien d. 30 juli

Mejeriet 3000 (det sted vi holder festen, kanont hyggeligt og flot sted)

Mad 15000 (Kok der kommer og laver maden, incl. arbejdsløn)

Tøj 21000 (brud og gom købt hos panayotis Vejle)

Invitationer 450 (håndlavet selvfølgelig, der kan man spare)

Musik 8500 (band fra Århus, spiller både under og efter middagen)

Bordpynt 2500 (Min far kender en som leverer blomster og så kreerer min far)

Buket 1000

Vin 4000

Øl/vand 1000

Cognac 750

Likør 450

Kaffe 100

Servering 3000(4 piger der har prøvet det før, meget vigtigt)

Fotograf 4000 (serier fra 1425,- så det er alt afhængig af hvilken mappe vi vælger)

Brudepiger 1000 (syr selv 2 brudepigekjoler i str. 1 og 3 år, Århh)

65750

Det er lidt mere end hvad vi havde regnet med, men mine forældre bidrager med 30000 og svigerforældrene vil give 15000 og kørsel fra kirke til fotograf til festen.

Hvis der er noget vi ikke har tænkt på hører jeg gerne fra jer, man har det jo med at være lidt ivrig og glemme en del, når man såan er i bryllupshumør.

Hilsen Mette :hearts:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

VI håber på at vi kan holde os inden for de max 40000 kr. med ca 50 gæster. Men jeg er nu ikke helt sikker på om det holder, da brudekjolen alene kom til at koste 8800 kr - 3000 mere end jeg regnede med men den sad lige i øjet :heppe:

vi er dog også heldige at vi kender nogen, der kender nogen. så lidt har vi da sparret indtil nu :guitar:

:bearhug:

Mette

0

Del dette indlæg

Vi regner med at komme op på ca. 40.000,- kr, vi har inviteret næsten 80, men da vi også skal giftes d. 30. juli når der er sommerferie regner vi med ca. 65 gæster.

Vi skal ikke holde reception da alle dem der komme skal med om aftenen. Vi skal giftes nede på Als hvor kun min mor bor, alle andre kommer rejsende dertil.

0

Del dette indlæg

Vores budget lyder på 80,000.00 Dkr for 120 mand på kro. Men indtil videre er budgettet ikke blevet overskredent. Min kjole var 600 kr billigere end budgetteret og Jan har fået gavekort til tøjeksperten hvor han skal have hans tøj. Fotograf og kørsel er gratis, så vi håber vi kan holde det inden for budgettet. Det skal dog dertil siges at vi skal giftes i det mørke Jylland hvor priser normalt er til at have med at gøre i modsætning til hvis vi skulle giftes i Kbh,

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores bryllup holdes i udlandet og koster os ca 75.000 kr med LÆKKER mad, romantiske omgivelser og hyggelig morgenmad med alle gæsterne næste morgen.

Der kommer 39 gæster, og budgettet ryger deropad da vi har valgt at betale ca 2/3 af overnatningen for gæsterne - ellers kunne det vel have været gjort for ca 40.000 kr.

Vi glæder os SÅ meget til det! :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Vores budget er aldrig blevet færdigt. Det er vigtigt for os, at vi ikke skal gå ret meget på kompromis med os selv og vores drømme. Og heldigvis er det også til en vis grad muligt for os...

Hvad det alt i alt løber op i, ved jeg ikke endnu.

:denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Vi var 37pers. til vores bryllup som kostede ml 40-45.000 og det er med alt lige fra katon til inbydelserne til kjole - fest - musik - bryllupsrejse og lommepenge, men vi har også været MEGET HELDIGE min mor's veninde's svigersøn er reklamefotograf(de er generalt BILLIGERE) så vi gav kun 1500.- for billederne, bryllupskagen er endnu en min mor kender så den kostede også kun 1500.-... Lokalerne var billige og ikke mindst maden var billige ca 3600.- (buffet)

Knus tina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores budget lyder på mellem 65.000 -70.000 for ca 55 pers.. Der er indtil nu nogle ting vi har fået billigere budgetteret men der skal også nok komme noget der er dyrere så i den sidste ende kommer det nok til at passe meget godt..

Vi har selv sparret en hel el penge sammen plus vi får et tilskud til festen fra min forældre som også har tilbudt at betale min kjole.. Desuden har jeg fået af vide at min dejlige farmor også gerne vil give et tilskud.. Dette er dog ikke indlagt i budgettet da det ikke er noget vi har fået af vide af hende endnu..

Vi skal give 2500-3000 for fotografen og min frisør koster 1500 inkl. prøveopsætning og prøvemake-up..

0

Del dette indlæg

Hej Mette

Det ser rigtig fint ud. Du har ikke langt hår som en eller anden frisør skal have fingrene i inden det hele løber at stablen? :-)

Maja

du har ret. det havde jeg glemt at få med i budgettet, men det bliver vel et sted mellem 1000 og 2000 kr. Jeg har ikke forhørt mig ved frisøren endnu. Er det noget man skal være hurtigt ude med? :denmarkflag:
0

Del dette indlæg

Jeg tror vist vi får det billigeste bryllup så. Nu har jeg siddet og læst hvad I andre har budgetteret med, og vi er slet slet ikke deroppe overhovedet.

Vi inviterer 50 mand, hvor der sikkert kommer nogle afbud.

vi kommer af med lige lidt under 20.000 kr for middag og jukebox. vi har valgt musiker fra.

Her kommer der jo selvfølgelig tøj (jeg har ikke engang brugt 3000 kr. på kjolen), ringe, blomster og bordpynt/invitationer (er lavet for knapt 500 kr. hjemmelavet).

Men regner bestemt ikke med at vi kommer over 30.000 kr. ialt.

Vi har så osse valgt en hel del dyre ting fra så som musiker, fotograf (vi har nogle knaldgode personer i familien til at tage billeder). Vi har osse valgt limo etc fra. Da jeg er en heldig ejer af en Cabriolet, så den snupper vi istedet.

Selvom det ikke lyder af meget i kroner og øre, er jeg sikker på vi får et super bryllup.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Min kæreste og jeg skal giftes den 21 maj 2005. det blever et kirke bryllup. vielsen er kl 15 og der vil ikke være nogen reseption. Vi regner med at bliver 50 til vielsen og den efterfølgende fest. festen vil foregå i et forsamlingshus og maden er ude fra.. alt i alt med kjole, tøj til kim, ringe fotogaf er vores budget på 25 til 30.000.

Ang hår så er det min erfaring at det godt kan betale sig at gå rundt og spørge, de første tilbud jeg fik lød på 800 til 1200 kr. men det lykkedes mig at finde en frisør der kun tager 300. Vores fotograf er en god vens bror så det bliver ca 1000 inkl billeder til familien.

Håber i får en helt fantastisk dag

Maria

Hejsa

Dette er nok lidt et fy emne, da man selvfølgelig ikke skal spekulere alt for meget over økonomien, men bare glæde sig til den store dag. MEN jeg er nu alligevel nysgerrig efter at høre hvad jeres foskellige bryllupper kommer til at koste jer. Har i på forhånd sat en pris som det max må koste eller hvordan har i gjort det?

Vi skal have et temmelig stort forsamlingshus bryllup med 100 mand til reception og 51 til middag om aftenen. Jeg har regnet lidt på det og tror at det kommer til at koste et sted mellem 70 og 80.000. Puha...

Jeg har ingen ide om hvad fotograf og frisør koster, så de priser har jeg bare sjuset mig lidt frem til. Er der nogen af jer, som kan give mig et prej om hvd disse koster?

Kh

Maja  :hearts:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer