pbhurra

Low budget bryllup

16 indlæg i dette emne

Hej allesammen..

Er der nogen af jer som har erfaringer med et low budget bryllup. Vi har hus, lån og alt det andet som andre mennesker også har og oveni venter vi vores 1. barn til sommer - derfor ved vi at vi ikke får en formue at bruge på vores bryllup næste år i februar - wer dog ikke ked af det, kan og vil gerne selv lave alt det der er muligt. Hvor meget har I andre der har lavet et low budget bryllup brugt ??

Tak for hjælpen og held og lykke til jer alle fra Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi prøver at holde det low-budget, 15-20000 med alt. Mit bedste råd er at vide i god tid hvad du vil have, og så køb det når det er på tilbud.

Vi skal giftes i September, og holder vores bryllup i creme og røde farver, så da det blev januar kom alle røde servietter på tilbud og så købte vi sevietter til hele festen/receptionen for ca. 50 kr. -HAHA- Så skal vi have nervøsvelour duge på og de kommer nok også på tilbud, osv. osv. Så vid hvad du vil og køb når der er tilbud, så er det nemmere at overkomme. Eller er der mange billige og gode ideér her inde, som ligner noget til 1 mill.

KH

Susanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er et gammelt indlæg med et budget af MissBat, hvor de holdt bryllup for 80 personer (hvoraf 18 var små børn) for ialt: [/b]21.222 kr!

Se her, hvordan det lykkedes, så kan det måske give nogle spareidéer:

Jeg har nydt at få mest muligt ud af de penge vi havde. Finde tilbud og tage lidt ud af husholdningen til at købe vin for.

Vi skal have det hele i en lidt bonsk middelalderstil og festen skal afholdes på en blomstermark. Med hensyn til drikkevare er der kun 59 af dem der kommer der drikker alkohol, så hvis mængderne virker lidt små er det derfor.

Vi får nok også et par unge piger til at komme og ordne buffeten og vaske op-hælde velkomst drink op mens vi er i kirken.

Aperitif: alm.snacks og hjemmelavet butterdejsnacks 150kr.

Forret: svigermor og mors tunmouse pyntet med rejer og med hjemmelavede flute 300kr.

Hovedret: roastbeef, glsseret skinke, kyllingelår, flødekatofler, grøn salat, katoffelsalat og pasta salat (Horne Slagteren 75 pr. kuvert)far betaler 5250kr.

Dessert Is (Tag selv is med forskellig slags is)500kr.

Kaffe BKI ekstra 5 poser for 90kr.

Kage: lagkager (2 kæmpe af lillebrors.inc.) 250kr

Kransekage( Mormor bager)

Chokolade 200kr.

Småkager (Mormor bager)

Natmad mors aspages suppe med hjemmelavede flute

Velkomstdrink

Hvidvin til Kir..har fået Creme de Cassis af far (Aperitif) 100kr.

12 flasker rødvin,Castillo de Luzon Jumilla, 2002 350kr.

12 flasker rødvin, Reserva Val Conde, 1996 250kr.

6 flasker hvidvin Riesling, 2001 200kr.

6 flasker hvidvin Chardonnay, 2001 165kr.

Freinex kæmpe flasker 5 stk. 500kr.

Bacardi 120kr.

Whisky 120kr.

Baily 120kr.

Gin Finsbury fået af far

Cognac ?

4 flasker portvin 160

7 kasser øl 700kr.

Sodavand 40 liter (4,5 liter ca. 45 kr) 405kr.

saft (Mors hjemmelavede jordbær saft)

Goms skjorte (fra Goms far og mor) ?

Goms udstyr 1000kr.

Goms sko 150kr.

Brudekjole, købt fra ny: 400kr.

skrædder til sy kjolen til(svigermors veninde) pris: 3 flasker rødvin

Slør (Mor betaler) 400kr.

Brudesko (mor betaler) 500kr.

Undertøj 192kr.

Hår og make-up(Svigerinden ved hvordan jeg vil have det)

Brudebuket(Veninde med egen blomsterbutik i England vil binde den) 300 kr.

Udvidelse af en forlovelses ring + indgravering i begge ringe. 470 kr.

Champagne glas 15 x6 stk (20kr. for 6 stk.) 300kr.

maling til champagneglas (4 x 36 kr. blå/perlemor og til duppe 1 x 32kr frost)176kr.

Engangskamera til borderne 6 stk. 240kr.

Dug (5 a 2,5* 2,5) 12,5 meter + blå sytråd til mønstrede kanter. 250kr.

Dug til børnebord "papirsdug"

12 lys ½ meter høje bloklys.60kr.

Servietter 200stk. 50kr.

bordpynt (malede skaller)20kr.

Høje glas til drinks 75 stk. (engangs) 60kr.

Gymnastiksal, hvis vejret bliver dårligt og til overnattende gæster 1100kr.

Gynmastiksal om formidagen med rengøring 300kr.

Pavilioner fra os,forældre og vennepar. (har dem i forvejen)

Blødt gulv til pavilioner (mor betaler) 1000kr.

Stole, borde, service (lånt fra mors arbejdsplads)

Blomster i kirken(fra haven og skoven)

Blomster og grønt på borderne (fra haven og skoven)

Blomsterfrø til haven. 50kr.

Indbydelser 160kr.

Bryllupsnat Hotel Troense*** værelse med udsigt 875 kr.

Bryllupsrejse til London ****Hotel inkl. go-fly flybillet 3009 kr.

Takkekort 120 kr.

porto invitation 150 kr.

porto takkekort 150 kr.

Bryllup i alt 21222kr.

0

Del dette indlæg

Vores bryllup kostede 18.000 i sin tid til 60 personer og det var vist nok med ringe !!! men det er også mange år siden.

Det blev holdt i egen have:

Harald Nyborg telte. Det duede men er ikke smart in case at vejret bliver dårligt. Hvis folk er friske kan I godt tage chancen.

Mad fra Kokken & Jomfruen: Det kan fås meget bedre til en pris som ikke er meget dyrere end K&M.

Drikkevarer: Tyskland - Det kan så nok ikke svare sig i dag.

Musikken: Tja den var jo så gratis, men naturligvis heller ikke lige så elegant som det rigtige DISKOBIL. Det var noget gear og nogle blandede bånd + nogle opsamlingscd'ere.

Tjenere/serveringshjælp: Havde vi ikke. Det må klart frarådes ikke at have det.

Det kan lade sig gøre at lave et billigt bryllup men det koster meget besvær og tid, og mad og musikmæssigt er der ingen sammenligning mellem det vi havde dengang og det jeg oplever folk har og får fra os, når vi ruller rundt. Med det mener jeg: Vi kunne for ganske få midler have lavet lidt mere ud af det og udngået at gå så meget på kompromis mht. hjælp, mad og til dels musik. Havde det været i dag havde jeg helt klart allieret mig med en af kollegerne med hensyn til sidstnævnte.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Tjaa.....regner selv med at vores budget kommer til at ligge omkring 35.000 når vi er færdige.....men for os er det også meget.

Men kan sagtens hjælpe dig med at gøre det billigere, da vi selv inden for det sidste 1½ år har holdt både stor dåbsfest, samt en stor 30 års fødselsdag. Begge fester var med ialt 45-50 indbudte og prisen lå henholdsvis under 5000,- og under 10.000 kr.

Det kræver dog at du er villig til selv at være praktisk gris med en stor del af det.

Men efter min mening kan det sagtens lade sig gøre uden at der går papirsdug i det hele (no offence)

Men du er meget velkommen til at sende mig en PM hvis du vil have ideer eller konkrete bud på løsninger ud fra jeres ønsker.

Mvh. og held og lykke

Badutski

0

Del dette indlæg

Da vi først talte om at blive gift, ville vi ha' et low budget bryllup, så jeg har lavet en masse "low budget"-research. (vi er så endt med et "alm." budget, men det er der forskellige årsager til - det er en hel anden historie!) Jeg synes sagtens det kan la' sig gøre at finde tingene billigt. Især hvis man kender nogle, som kan hjælpe! Måske kan mormor bage småkager, far kan pynte bilen så den næsten bli'r en limo, bekendte kan servere/vaske op for billige penge, måske kan I dele blomsterpynten i kirken med par, som skal vies samme dag, osv...

Man skal bare være lidt kreativ, så kan det sagtens blive en fantastisk fest til små penge! Til min kærestes 25-års fødselsdag havde vi inviteret 30 mennesker til spisning, og maden kostede os ikke meget over 1000 kr. Vi havde godt nok lavet buffet, men det var "ordentlig" mad!

Good luck med det - glæder mig til at høre mere! -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi første gang snakkede om at vi skulle giftes der var vir et enige om at det skulle være vores drømme dag og som vi gerne ville ha det........ men det skulle stadig være indenfor en vis mængede penge..........

Vi var ret enige om at det ikke skulle være på et gods, slot mv. for det havde vi ik økonomi til overhovedet så derfor har vi valgt at det ska holdes i nogle selskabslokaler ...i nærheden af hvor vi bor.....

mange af tingene laver jeg / vi også selv........og ser efter tilbud hvor vi nu kan finde dem ......og hiver fat i dem som kan hjælpe os på de forskellige områder fx. min svigerinde står for al maden ......og det kan vi få til en fantastisk billig pris......og får lavet både buketterne og borddekrationer lavet privat til en vennetjeneste ( eller laver det selv) .......så sparer vi også en del der?

Vi er ret sikker på at vi får verdens dejligste dag i vores liv blandt venner og familie .......også selv om at det ikke er et Bryllup til 100.000Kr.........

Knuz mariemusen

0

Del dette indlæg

Vi har bestemt os for at lave et lidt utraditionelt bryllup hvor hyggen er vigtigere end det højtidelige og fine. Vi har simpelthen bestemt at lave sammenskudsgilde!!! Vi smider en gris på grillen og så skal hver gæst komme med enten noget tilbehør til den eller noget til forretten eller desserten i stedet for at købe en gave til os. Vi har boet sammen i mange år og mangler faktisk ikke noget, så derfor har vi bestemt at de skal give mad i stedet for gaver. Så har jeg aftalt med min svigermor, at hun sørger for at koordinere det hele lidt, så gæsterne kontakter hende for at aftale, hvad man laver, så alle ikke laver grøn salat!! Nogen vil måske synes det er en lidt for nem måde at holde fest på, men det er nu vores valg, da vi ikke har 100.000 kr at fyre af på brylluppet. Og jeg tror da bestemt ikke, det bliver mindre hyggeligt fordi det er billigt. Tværtimod. Måske kommer gæsterne bedre i snak med hinanden når det bliver sådan lidt uformelt.

Redigeret af bruden 1
0

Del dette indlæg

Hej

Jeg skal giftes d. 23/7-05. :hjerte: Vi holder også et Low-budget-bryllup og det kan lade sig gøre fordi vi selv laver maden (buffet: helstegt pattegris som min onkel leverer og forskelligt tilbehør), vi skal ikke leje hverken lokaler, sevice eller værelser til overnattende gæster (min far er forstander på en efterskole og eftersom vi skal giftes i skolernes sommerferie er der jo ikke nogle elever), jeg skal ikke have en budekjole (det er ikke lige mig!), borddækningen bliver enkel men effektfuld (ubleget lagenlærred til dug, sand, sten og skaller fra stranden til. pynt, blomster fra mark og eng, bloklys), osv.

Fra Mette D :hjerte:

0

Del dette indlæg

Ja, nu er det jo snart 6 år siden jeg blev gift, og vores bryllup var bestemt low-budget... :griner:-

Vil tro vi brugte omkring 15.000 kr alt incl.

Vi var 53 pers.

Fik 3 retter, samt natmad.

Min kjole kostede: 2000 kr.

Brudebuket + brudepigebuket + knappenålsbuketter: 600 kr

Smoking til min mand: 1000 kr.

Fotograf: 1300 kr.

AL mad: ca. 3000 kr.

Musik: En flaske snaps (det var forældre til nogle bekendte)

Forsamlingshus: Betalte mine forældre

Ringe: ca 2000 kr.

Serveringspersonale + kok: 2000 kr

Så kommer der drikkevarer, kager, blomster til bordene, duge servietter mm

Vi dækkede selv bord. Dugene var lagner fra jysk.

En kollega laved blomsterdekorationer.

Vores egen bil blev pyntet, og en nabo var chauffør.

Men hold da op en dejlig dag... Tror bestemt ikke den var blevet bedre af, at det havde kostet 50.000 eller 100.000 kr... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej alle.

Vi prøver også at holde bryllups budgettet en smule nede.

Har ikke erfaringer med low budget bryllup.

Men da min mor blev 50 sidste år holdt min søster og jeg et surprise party for hende med over 50 gæster.

Vi havde gjort det sådan, at i stedet for at medbringe gaver (vi vidste ikke hvad hun ønskede sig, da det hele var en stor hemmelighed), medbragte gæsterne en ting til det store tag selv bord. Vi havde delt buffeten op i forret, hovedret og dessert.

Det var en kæmpe succes med masser af mad.

Min søster og jeg havde sørget for punt, drikkevarer, kaffe, snack osv.

Vi kom i alt af med 8000 kr for et kæmpe arrangement. Og gæsternes reaktion på sammenskudsgildet var fantastiske. Og min mor, ja hun havde en skøn aften som festens hovedperson.

Knuz Signe

0

Del dette indlæg

hvis man er på jagt efter billige, men samtidig hyggelige lokaler kan det anbefales at kigge på www.hyttefortegnelsen.dk

Her finder man alverdens hytter...flere med store samlingsale til ikke alt for mange penge...og så er overnatningen klaret også :)

My

0

Del dette indlæg

Vore bryllup bliver også et low-budget bryllup synes vi, for vi får alle vores drømme opfyldt for ca. 31.000 kr. Jeg køber små ting nu, hvor man finder tilbud, som servietter, lys mm. Det mærkes ikke så vildt på pengepungen. Desuden laver vi også mange ting selv. Hyggen er i fokus til vores bryllup, og man skal have det afslappet.

Her er vores budget. Vi har forsøgt, at lave en maks. pris, som jeg tror er reel, og så ser vi når tiden kommer, hvor tingene skal købes, at der bliver sparet, hvor der spares kan:

Jane & Michael’s Bryllup d. 17. september 2005.

Tidspunkter:

13.30 – 14.00 = Vielsen

14.00 – 17.30 = Reception

14.00 – 15.00 = Vi fotograferes

18.00 - ? = Middag og fest

Feststedet:

PHILLIPSBORG 3 dage 4000,00

Bruden:

Kjole 1500,00

Slør 300,00

Taske 129,00

Sandaler 200,00

Diadem 300,00

Undertøj 300,00

Gommen

Jakkesæt 1500,00

Strømper 50,00

Sko 400,00

Boxershorts 100,00

Frisør/makeup

Lene Danielsen Gave fra 23.2?

Ringe

? 3000,00

Vielsen

Bænke gratis

Musik:

Guitar = Henrik & Kim?

Sang = gratis

Reception – mad

Bryllupskage 1000,00

Snobrød 50,00

Snacks:

Frugtkurv 300,00

Giftefoged:

?

Ægteskabserklæring

Middagen

Buffet:

Lam, okse og svinekød

Salatbuffet

Rissalat

Flødekartofler

Bagte kartofler

Flutes og smør 6500,00

Frisk frugt 400,00

Dessert:

Rørt is

Chokoladekage

Frugttærte

Jordbær på pinde 2000,00

Snacks 300,00

Natmad (?)

Drikkevarer

Øl /spiritus 1000,00

Sodavand 300,00

Underholdning

Jukeboks 1500,00

Karaoke 750,00

Fotografering

Billeder af brudeparret 250

Billeder af gæsterne 250

Digitalbilleder En gæst

Fremkaldelse 500,00

Indbydelser:

Papir 100,00

Bordkort 50,00

Kuverter 100,00

Frimærker 240,00

Takkekort 200,00

Frimærker 240,00

Gæstebog 75,00

Gaveposer 400,00

Pynt ude 500,00

Pynt inde 1500,00

”Personale”

Køkken 800,00

Tjener

Barnepige

Blomsterpiger:

Louise 250,00

Maja 250,00

31.080 kr

Knus Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

Spar hvor der kan spares... tilbud er altid en god ting. Lej evt kjolen, eller køb den brugt. - og brug de folk du kender til at hjælpe dig hvor der kan hjælpes. Kender du en frisør, så lad evt hende sætte dit hår- drop limoen og lån en fed bil af en bekendt- eller har du humor, så ta evt et løbehjul istedet....:) Bryllupsrejse??? hmm.. kan måske droppes, eller skæres ned til et weekend ophold i DK- er billigere, og kan jo faktisk være ligeså romantisk, hovedsagen er vel at man er sammen, og væk fra det hele.

Vi regner med at få min mormor til at lave kagen, min svigermor syr brudepigekjoler, min svigerfar tager de officielle bryllupsbilleder ( han har været fotograf) , vi kører væk i min kærestes lillebrors lille 2CV- regner vi med ( hvis kjolen kan være der)

Og ja.. længere er vi ikke rigtig nået, men nogen ting kan man jo faktsik selv, med lidt kreativitet og gode venner, godt klare selv....

Sarah

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer