Guest karin krüger

Hvornår åbner man egentlig gaverne op..

21 indlæg i dette emne

Hvad er egentlig mest normalt/tradionelt at åbne gaverne op inden maden eller efter maden til kaffen. Jeg har hørt fra en del at man først pakker gaver ud efter maden mens folk drikker kaffe..hmmm sådan troede jeg ellers ikke det var..men på den anden side kan jeg selvfølgelig også godt se det godt kan blive lidt presset om eftermiddagen, skal lige siges vi skal vies kl.15 og festen skal holdes ca.30 km væk derfra.

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Karin

Vi har valgt det således vedr. gaverne..... vi har udpeget to personer ...som åbner vores gaver til vores reception hvor de har fået nogle små kort hvor de kan skrive hvem det er fra og hav det er ..........

Dette vil blive gjort mens vi er til fotografen...... og når vi kommer tilbage så kan vi tage os af gæsterne.........da det ikke er alle gæster der er med til festen bagefter

jeg håber at det kan hjælpe lidt

knuz mariemusen

0

Del dette indlæg

Hejsa

tror ikke der er noget, der er det normale i den sammenhæng GP Som jeg har læst herinde, er det meget forskelligt, hvad vi gør. Vi skal have reception om eftermiddagen, og der åbner vi gaver. Hvis vi så ikke er færdige der, havde jeg tænkt at vi skulle åbne lidt, mens folk får en velkomstdrink på feststedet. Kan godt se ideen med at pakke gaver op inden eller efter kaffen, men jeg tror bare, det er de færreste, der kan nå det der, da det for mange i forvejen kniber med overhovedet at få danset brudevals inden midnat

:) Rikke

0

Del dette indlæg

Vi vælger en lidt utraditionel løsning - at pakke gaver op dagen efter til morgenmaden (her er middagsgæsterne også inviteret). Vi skriver det i invitationen så folk er advaret.

Vi har ikke lyst til at pakke op på samlebånd, så man ikke rigtig kan nyde det, har heller ikke lyst til at uddelegere opgaven, så sådan bliver det. :)

Har været til at bryllup hvor de ikke nåede alle gaverne, her blev resten pakket op næste morgen ved morgenmaden på hotellet.

Ved et andet bryllup pakkede de op i ro og mag dagen efter - uden publikum.

Som gæst syntes jeg faktisk det var bedre sådan. Det er kedeligt at se sin gave blive pakket op af en "samlebåndsarbejder" på et tidspunk hvor man hellere vil feste med brudeparret... Desuden kan brudeparret ikke huske hvad man har givet, før de læser diverse lister og kort igennem (i forbindelse med takkekorts skrivningen...), såh..

Det korte af det lange er, at vi ikke vil "spilde" eftermiddagen eller aftenen med udpakning af gaver.

Karen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det bedste er da helt klart at starte med at åbne gaverne inden middagen hvis man kan komme til det. Eller hvor gæsterne overnatter, at gøre det dagen efter som det bliver sagt i det sidste indlæg.

Hvis parret skal pakke gaver op i forbindelse med kaffen kan det nemt komme til at virke dræbende og blive en tidssluger.

Naturligvis kan man lade andre pakke gaverne op, men er det en god ide ? Folk vil jo gerne se parrets reaktioner og glæde når de pakker op.

En mellemløsning kan være at bruge de pauser som der uvilkårligt vil være under middagen. Dvs. så småt at begynde at pakke op når folk sidder og sunder sig mellem retterne. Så kan man tage en sidste bid i forbindelse med kaffen (ofte når folk slet ikke at drikke kaffe inden brudevalsen).

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Vi har valgt at åbne gaverne ved receptionen om eftermiddagen. Jeg synes ikke om, at man lader andre åbne gaverne - det synes jeg ikke er fair over for gæsterne som (forhåbentlig) har brugt tid og energi på, at finde den perfekte gave til os.

:) Christina

0

Del dette indlæg

Vi vælger en lidt utraditionel løsning - at pakke gaver op dagen efter til morgenmaden (her er middagsgæsterne også inviteret). Vi skriver det i invitationen så folk er advaret.

Vi har ikke lyst til at pakke op på samlebånd, så man ikke rigtig kan nyde det, har heller ikke lyst til at uddelegere opgaven, så sådan bliver det. GP

Har været til at bryllup hvor de ikke nåede alle gaverne, her blev resten pakket op næste morgen ved morgenmaden på hotellet.

Ved et andet bryllup pakkede de op i ro og mag dagen efter - uden publikum.

Som gæst syntes jeg faktisk det var bedre sådan. Det er kedeligt at se sin gave blive pakket op af en "samlebåndsarbejder" på et tidspunk hvor man hellere vil feste med brudeparret... Desuden kan brudeparret ikke huske hvad man har givet, før de læser diverse lister og kort igennem (i forbindelse med takkekorts skrivningen...), såh..

Det korte af det lange er, at vi ikke vil "spilde" eftermiddagen eller aftenen med udpakning af gaver.

Karen

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Karen

Synes også det er en god løsning, hvis man har den mulighed -HAHA- Vores gæster overnatter bare ikke på feststedet sammen med os, det ville have lagt ca. 1200 kr. pr person oven i vores budget, hvis vi skulle give dem det, og det kunne vi desværre ikke betale :) men som sagt synes også det er mere hyggeligt og afslappet at gøre det om morgenen, hvis det er muligt

:) Rikkei

0

Del dette indlæg

Det bedste er da helt klart at starte med at åbne gaverne inden middagen hvis man kan komme til det. Eller hvor gæsterne overnatter, at gøre det dagen efter som det bliver sagt i det sidste indlæg.

Hvis parret skal pakke gaver op i forbindelse med kaffen kan det nemt komme til at virke dræbende og blive en tidssluger.

Naturligvis kan man lade andre pakke gaverne op, men er det en god ide ?  Folk vil jo gerne se parrets reaktioner og glæde når de pakker op. 

En mellemløsning kan være at bruge de pauser som der uvilkårligt vil være under middagen. Dvs. så småt at begynde at pakke op når folk sidder og sunder sig mellem retterne. Så kan man tage en sidste bid i forbindelse med kaffen (ofte når folk slet ikke at drikke kaffe inden brudevalsen).

<{POST_SNAPBACK}>

Vi pakker nok gaver op i forbindelsen med kaffen ...min kæreste er så :angry1: skide :angry1: traditionel og jeg må da også indrømme at jeg er lidt bange for at det kommer til at virke dræbende... Men jeg kan nu heller ikke se hvornår vi ellers sku gøre det, for det er ikke alle der kommer til vores lille reception tidligere på dagen...

:) Anss

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Karen

Synes også det er en god løsning, hvis man har den mulighed GP Vores gæster overnatter bare ikke på feststedet sammen med os, det ville have lagt ca. 1200 kr. pr person oven i vores budget, hvis vi skulle give dem det,  og det kunne vi desværre ikke betale -HAHA- men som sagt synes også det er mere hyggeligt og afslappet at gøre det om morgenen, hvis det er muligt

:) Rikkei

Vi ville såmænd vente med gaver til næste dag, også selvom gæsterne ikke kom igen til morgenmaden... men det er jo smag og behag.

(Os, d. 7. august 2005: :jul8: :jul8: )

Karen

0

Del dette indlæg

Vi skal have bryllupskage om eftermiddagen på stedet, hvor festen skal holdes og vil åbne gaver derefter. Der er tid til, at folk kan simre rundt og snakke og vi kan pakke op. GP

Jeg vil gerne selv pakke gaver op og synes ikke om ideen med at vente til næste dag. Jeg vil da gerne som gæst have, at parret pakker op om dagen/aftenen, så man kan se alle de fine gaver :)

0

Del dette indlæg

Hvad er egentlig mest normalt/tradionelt at åbne gaverne op inden maden eller efter maden til kaffen. Jeg har hørt fra en del at man først pakker gaver ud efter maden mens folk drikker kaffe..hmmm sådan troede jeg ellers ikke det var..men på den anden side kan jeg selvfølgelig også godt se det godt kan blive lidt presset om eftermiddagen, skal lige siges vi skal vies kl.15 og festen skal holdes ca.30 km væk derfra.

GP

<{POST_SNAPBACK}>

Hejsa Karin.

Tak fordi du belyste denne situation - det har vi snakket MEGET om herhjemme.

Vi har det ikke helt på plads endnu, men vi hælder nok mest til, at pakke lidt gaver op når vi kommer til kroen mens folk drikker kaffe og snakker.

Og så tage nogen om aftenen også.

Vi har bedt min lillesøster hjælpe os - i den form, at hun skal skrive på kortene hvad gaven var.

Vi vil ikke have andre til at pakke op - det synes vi er lidt upersonligt.

Hvis ikke vi når det hele på dagen tager vi det dagen efter, men der ser vi ikke vores gæster - så vi håber at nå det på dagen.

Og så har vi snakket om at ligge en liste på vores hjemmeside bagefter med, hvad vi fik af hvem.

Det er sådan nogenlunde som vi har snakket om.

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

.... Vi har faktisk ikke helt talt om det endnu ... jeg havde først forestillet mig, at vi åbner pakker til reception .. og har en veninde, der skriver ned, hvad vi får af hvem ..

... men .. men .. Vi skal vies 13:30 .. og fotograferes til 16:00 .. og gerne til bords 17:30/18:00 .. jeg bliver pludselig usikker på, om vi kan nå det ....

.. men enten gør vi det dér om eftermiddagen, eller også bliver det stille og rolig derhjemme om søndagen .. tror jeg ..

.. jeg smutter liiiiige hjem og spørger ham spørgeJørgen, jeg har derhjemme ...

:super: Trine

0

Del dette indlæg

Vi skal pakke vores op i mens der bliver drukket kaffe for det er det eneste tidspunkt vi kan pakke op og der er ikke nogen andre der skal pakke gaver op for os og så er vi jo to til at pakke gaver op så vi kan jo pakke to gaver op ad gangen så går det jo lidt hurtigere ikke.

0

Del dette indlæg

Det jeg før har været med til er, at brudeparret pakker så meget op de kan inden maden, og pakker videre op efter kaffen.

Det lyder fornuftigt! Det er sådan, at jeg har tænkt det. jeg kan næsten ikke se andre måder, uden at man skuffer nogen. :super:
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt at der er to der skal åbne gaver for os, da vi hellere vil have tid til at snakke med gæsterne. Mine to søstre er de eneste der brokker sig over det, og så er det lige dem vi har valgt (de ved det ikke endnu)!!

:super: Cyen

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at åbne gaverne ved receptionen om eftermiddagen. Jeg synes ikke om, at man lader andre åbne gaverne - det synes jeg ikke er fair over for gæsterne som (forhåbentlig) har brugt tid og energi på, at finde den perfekte gave til os.

:super: Christina

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Vi har ikke lavet det endelige valge endnu, men jeg er mest til selv at pakke gaverne op (æææælsker gaver :super: ) og jeg tror det mindst stressede tidspunkt er ved receptionen, og så skal vi ikke transpotere gaverne frem og tilbage

KH

sus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Karin

Vi har valgt det således vedr. gaverne..... vi har udpeget to personer ...som åbner vores gaver til vores reception hvor de har fået nogle små kort hvor de kan skrive hvem det er fra og hav det er ..........

Dette vil blive gjort mens vi er til fotografen...... og når vi kommer tilbage så kan vi tage os af gæsterne.........da det ikke er alle gæster der er med til festen bagefter

jeg håber at det kan hjælpe lidt

knuz mariemusen

Vil da lige sige at der måske er nogle der har gjordt en masse ud af at pakke gaven flot ind og som måske bliver kede af at det ikke er jer der har pakket op? Syntes det måske er lidt upersonligt. Men kan sagtens forstå dig. Det bliver lidt svært at nå det hele. Havde selv tanken, men koste hvad det vil..., vi skal bare nå det selv...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer