B&C

Polterabend

40 indlæg i dette emne

Umiddelbart synes jeg at polterabend er for vennerne og ens søskende.. (og selvfølgelig derigennem svoger og svigerinder)

Forældre hører ligesom ikke hjemme til en polterabend, det er sidste aften ude med gutterne/"gutinderne". BEER

Men samtidigt vil jeg så sige, at jeg ikke ville have noget imod, at min mor var med på min polterabend.

Men jeg synes da klart, at man kan argumentere for at polterabend er en venneting, hvis man vil prøve at overbevise sin mor om hun IKKE hører hjemme der.

Kvinde, kend din plads!

( :bearhug: sorry, ved godt den var lidt provokerende)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg hører så til dem som har skrevet folk på Polterabend-listen, som ikke er inviteret med til brylluppet.... men det er fordi at til vores bryllup har vi valgt kun at tage fælles venner med og jeg har da en del gl.skoleveninder som jeg ses med et par gange om året, som det kunne være hygsomt at have med...(og jeg ville da også gerne komme til deres polterabend selv uden inv.til bryllup) og hvis de ikke synes det, kan de jo bare lade være med at komme.... det tager jeg da ikke negativt.....

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg mener at ens polterabend er for dem der er inviteret med til festen. De kvindelige gæster til min polterabend og de mandlige gæster til min "mands" polterabend. Dermed skal mor og svigermor, far og svigerfar også have buddet, jeg vil dog ikke bestemme at de SKAL komme.

Jeg ville aldrig invitere folk til polterabend som jeg ikke havde inviteret til brylluppet.

Er der forøvrigt nogen der har lagt "restriktioner" på deres polterabend? :banned:

Mette :hjerte:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg sagde ikke sådan helt hvad jeg ville udover at jeg gad ikke at det var en alt for vild dag, men mine veninder kender mig også så godt til at vide hvad jeg ville og jeg fik en kanon dag i lørdags.

Nu kan jeg se at flere skriver at det er den sidste aften som frøken man er i byen med vennerne, men det vil jeg nu ikke give jer helt ret i. Vi skal altså giftes den 9 april og de holdt poltrabend i lørdags. Perrsonligt ville jeg nok blive lidt træt af hvis det skulle holdes weekenden inden, tror man har så m egetat tænke på når der nu kun er en uge tilbage.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Ja, jeg er en af de, som har givet meget klart udtryk for ,hvad jeg vil være med til og hvad jeg ikke vil være med til.

Jeg har meget udtrykkeligt bedt om ikke at blive klædt ud. Jeg har ikke lyst til at rende rundt og ligne en total rar på gader og stræder.

Jeg har sagt, at jeg gerne ville have en tøseaften med f.eks. noget bowling og en god middag, ikke andet. Det kan godt være, at det lyder meget kedeligt. Men det vil absolut være nok for mig.

Bettina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg hører også til dem hvor mor og svigermor er inviteret med til polterabend. Jeg ved at minn mor kommer, men ved ikke med svigermor. Jeg synes det er dejligt at kunne dele denne dag med min mor. Jeg har været til en polterabend før, og der var både mor og svigermor med, og da vi efter at have spist, gik videre i byen, så gik de hjem.

Jeg kender mange der har mødre og svigermødre med, men kender også mange der ikke har. Det må være op til den enkelte, hvad man har det bedst med.

:)

0

Del dette indlæg

Ja, jeg er også en af dem, der gerne vil have både mor, svigermor og diverse tanter med til min polterarbend.

Jeg tror i virkeligheden, at jeg de sidste 5 år har drukket mere rødvin med "de gamle" end med mine veninder, efter at veninderne har fået børn.

:drink2: :)

/Katrine

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg ville egentlig gerne have min moar med til min polterabend, men jeg tror at vi støder ind i det omvendte problem. Min mor synes hun er for gammel til den slags. Heldigvis har jeg slet ikke noget at skulle have sagt, så jeg må bare spændt læne mig tilbage og vente til den dag kommer :bearhug:

Kh

Maja

0

Del dette indlæg

Hmmmm.... Jeg sidder og tænker på om jeg er den eneste der ikke ved noget som helst om min polterabend og ikke bliver spurgt om deltagerne. Jeg synes vi har haft en del bøvl frem og tilbage med hvem vi skulle invitere til brylluppet og synes faktisk det er ret befriende ikke at skulle tage stilling til noget m.h.t. polterabend. Så jeg holder mig bare helt udenfor. Hvis mor og svigermor så evt. ikke bliver inviteret og gerne ville have været med, så har det intet med mig at gøre- SKØNT at have ryggen fri!! :drink2:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor skal ikke med.. håber jeg!!!

Det ville jeg synes var sært...

Her blir der vist inviteret nogle som ikke skal med til brylluppet... men de må jo så selvom de vil komme...

Grunden er at vi simpelthen ikke har budget til at alle mine gode veninder skulle med - for så skulle kærestens kammerater os med... oig så er vi pludselig 20 mere..

Jeg er blevet bedt om at lave en liste over de folk jeg meget gerne vil se.. det har jeg så gjort...

-Michelle

0

Del dette indlæg

Uha, jeg læser indlæggene og bliver helt bleg.

Ja, for her til morgen ringede min mor og ville lige fortælle mig, at hun og min far var blevet inviteret til vores polterabend af min svigermor. Mine forældre har snakket meget om det og har besluttet at sige nej, da de mener, at polterabend er for de unge. Det er jeg glad for. Men så slog det mig. Hvad nu hvis min kommende mands forældre mener de skal med. Jeg vil ikke have min svigermor med, hun har gået mig rigeligt på nerverne i denne planlægningsperiode.

Og jeg ved, at min mand under ingen omstændigheder er interesseret i at få sin far med.

Jeg håber at vennerne forstod beskeden, da jeg lige har svaret på en mail fra min mands forlover, hvor han gerne vil have telefonnumre på bla. min far i forbindelse med polterabend. Jeg har svaret, at jeg ikke vil give nummeret på min far, da jeg mener at polterabend er for de unge, og at jeg da håber de ikke har tænkt sig at invitere min svigerfar, da jeg ved, at det vil skuffe min mand. Desværre ved jeg også, at hvis mine svigerforældre er indblandet i noget af den planlægning, så har vennerne ikke en chance. De skal bare blande sig i alt omkring det her bryllup.

Jeg får snart et flip. hvis det ikke er blomsterne, så er det min hårfarve eller noget andet de har en "bryllupsmening" om. Det som skulle være et spændende planlægningsprojekt er ved at blive et mareridt. :huh:

Må vist hellere lige få sagt til dem på en pæn måde, at det er vores bryllup og at vi selv vil bestemme.

0

Del dette indlæg

Jeg ville blive ked af det, hvis min mor ikke kom med! Og så skal Svigermor selvfølgelig også med. Jeg ved ikke om de har lyst, men jeg ku' da ikke forestille mig andet. Mormor sku' også være hjerteligt velkommen. Hun kan da ta' flere snaps end mig....

Men heldigvis er det ikke mit problem. Jeg har sendt gæstelisten til min veninde, og så må hun ellers finde ud af det.

Mht. at ha' nogen med til polterabend som ikke er inviteret til brylluppet; det tror jeg faktisk der er temmelig stor forståelse for. Alle ved jo godt det er ret dyrt, og at man derfor ikke kan have alle med.

Og så var der den lille tvist om at have venner som er fyre; jeg har selv været til polterabend med en meget god ven. Der var vi to piger, som er HANS venner og ikke brudens (altså mest..), der var vi med fyrens selskab. Det synes de andre var OK, for det virkede jo mest logisk. Men jeg tror det største spørgsmål er, om fyrene gider slæbe rundt på et par tøser. Nu vidste vi jo at de ikke sku' på strip-bar, men det ku' jo godt være de ikke var begejstret for så at have os med.

Men det var de nu helt OK med. Gommen var ihvertfald ritgi glad for at vi tog med ham og ikke bruden. :baa:

Ditte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg skal da min mor med selvom hun ikke er meget for det, men hun er det bedste jeg har (efter min kæreste og søn) og jeg glæder mig helt vildt.

min stedsviger mor er bare for sjov så hun skal helt klart med også.

Men jeg kan godt forstå andre ikke vil ha det.

:bearhug:

diana

0

Del dette indlæg

Min mor har altid ment at det var en dag for de unge, så hun havde absolut ikke lyst til at deltage. Det var jeg umiddelbart enig i, men jeg blev meget glad og overrasket da hun alligevel dukkede op i Kgs. Have, med tæpper og madkurv. (Mine gode veninder ved hvor tæt vi er knyttet, og syntes hun alligevel skulle være lidt med) Efter en lækker frokost forsatte vi dagens program og min mor pakkede sammen og tog hjem igen :bearhug::):(

Der var også nogle kolleger med til min polterabend som ikke var med til brylluppet, men det tror jeg de var helt indforstået med, og jeg var rigtig glad for at de var med på denne dag.

Og begge køn var med....

0

Del dette indlæg

jeg har altid sagt at min moar hun skulle i hvert fald ikke med til min polterabend..

men da jeg blev bedt om at udlevere tlf numre, ændrede jeg mening, for jeg syntes hun har været en stor hjælp med hensyn til mit bryllyp, og hun fortjener at komme med, så alt hvad der er skal med til mit bryllup af damer bliver inviteret ( går jeg ud fra, har jo desværre ikk så meget indflydelse :bearhug: ) men jeg tror da nok ozz at den ældre generation vælger at fordufte når vi når længere ud på aftene...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer