B&C

Polterabend

40 indlæg i dette emne

:fight: Hej KOmmende brude. Ville høre hvordan I har det med polterabend - jeg selv syntes at dem der skal med til polterabend er ens veninder, kusiner, kærster til gommens venner mv og ikke ens mor. Desværre er min egne mor totalt uenig da hun selv mener hun skal med til min polterabend da hun selv syntes hun er en af veninderne. Desværre er jeg ikke enig med hende og har sgat hun ikke skal med. Er det mig der har skudt helt forkert eller er ens polterabend ikke kun for ens veninder mv? Vil jo ikke være urimelig men syntes bare ikke hun hører til i min veninde flok :boohoo:)

Knus

B :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

jeg kan huske vi tidligere har diskuteret det her inde, og der var mange forskellige meninger :bearhug: Der var en del, der havde deres mor med og også en del, der ikke havde. Personligt er min holdning, at det er for veninderne, og jeg ved min mor slet ikke ville bryde sig om at komme med, da hun synes, det er for de unge. Jeg har heller ikke selv været til nogle polterabender, hvor brudens mor har været med, men det er jo smag og behag :boohoo:

k.h. Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja jeg er jo så en af dem hvor at jeg gerne vil have min mor med....Hun har altid været ung af sind og ved at hun vil kunne hygge sig på sådan en dag , men så kan det jo godt være at hun tager hjem senere på aftenen hvis vi skal ud og svinge hofterne... :heppe:

Men det skal siges at jeg har ladet det være op til dem der planlægger det.. Blev bedt om at lave en liste over dem som jeg ville have med og der skrev jeg at hvis DE ville have hende med, var det ok for mig....

0

Del dette indlæg

Ville bestemt ikke bryde mig om det. For hvor går grænsen så? Skal svigermor så pludselig også med?

Hvis man har et rigtig godt forhold til begge parter er det måske okay. Men jeg stoler på at mine veninder ikke kunne finde på at inviterer dem.

B*

0

Del dette indlæg

Prøv lige at hør her................

JEG GÅR IKKE I BYEN MED MIN MOR.............. og har virkelig heller ikke tænkt mig at gøre det den dag. :boohoo:

Noget helt andet er så, at min mor er af nøjagtig samme holdning som jeg, og gud ske tak og lov for det. :boohoo:

Knus Trisse :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

:):( sådan trisse, tydeligere kan det ikke siges -HAHA-
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

JEg afholde selv polterarben for en veninde for et par år siden og her var både mor og svigermor!!!

Jeg ville ønske jeg kunne få min mor med, men det kan ikke lade sig gøre da hun død for 3 år siden!

Det er selvfølglig en smagssag om hvad man lægger i en polterarben, men husk på det er og kun en man forhåbenlig kommer til at opleve engang.

Og for det andet er det jo ikke sikkert din mor bliver under det hele. Hun bliver sikkert træt før jer andre.

Knuz L :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg har bedt om, at min mor skal med til mit polterabend. Jeg ved at hun også gerne vil med. Jeg har også bedt om at min moster skal med. Min moster er også min gudmor. Og hun har været en ekstra mor for mig i de perioder, hvor min mor bare var for meget (teenageårene :crocodile: ).

Men selvfølgelig er meningerne meget forskellige om dette.

Bettina

0

Del dette indlæg

Jeg vil ikke have min mor med - og jeg synes forresten ligesom 'Britteren', at svigermor også skal med, hvis mor skal med. Jeg vil gerne have svigerinder med, da jeg mere opfatter dem som veninder end familie.

En lille vinkel på tråden:

Hvad synes I om, at der er nogen med som ikke er inviteret til brylluppet?

Jeg har fx. en masse søde bekendte, som ikke skal med til brylluppet, men som da hellere end gerne må komme med til mit polterabend.

Eller hvad med kvinde/mand problematikken?

Jeg har intet mindre end tre gode venner som er fyre, og det ville være totalt mærkeligt, hvis de var med til min kærestes polterabend.

Nå, jeg kan jo bare glæde mig over, at det er mine venner som arrangerer det hele, så jeg ikke behøver overveje disse ting ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er svært at sige om 'mor' skal med eller ej. Det kommer jo meget an på hvordan ens mor er. Har man en frisk mor der har det med at danse på bordene til familiefester vil hun nok ikke være et minus til ens polterabend. Har man en mor der har det bedst med at hygge om børnene og sysle med håndarbejde er det ikke sikkert en bytur vil være noget hun eller du får noget godt ud af. Ved godt det er meget karikerede mødre, men man skal jo sætte tingene lidt på spidsen.

Jeg er selv meget i tvivl om jeg vil have min mor med. På den ene side vil hun uden tvivl være en af dem der fører an i løjerne, men samtidig er der da også nogle ting mine veninder ved som min mor ABSOLUT ikke ved noget om. Ting der snildt kan rodes ind i et polterabend.

Jeg har aldrig været til et polterabend som gæst, men jeg har været til flere af slagsen da jeg kørte rundt som homeparty-sælger. Jeg har kun enkelte gange oplevet mødrene til den kommende brud og hver gang har brudens mor været mere 'opstemt' end nogle af veninderne. Har tilmed mødt en kommende svigermor der var helt med på hvad som helst. Fedt at se og især fordi bruden virkede til at have et super forhold til hende. :heppe:

En ting jeg også oplevede var en der havde sin niece (tror jeg) med som kun var 14-15 år. Det syntes jeg så var ret uhensigtsmæssigt.....

Men gør op med dig selv, hvad tror du 'tøserne' har i støbeskeen og hvis du virkelig ikke ønsker at have din mor med så tal med hende om det. Det er trods alt din dag og det er jeg sikker på hun vil have fuld respekt for.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg vil gerne have min mor med !!!

jeg ved jo ikke hvad der skal foregå på min polterabent, men hvis det ender ud i en bytur, så han hun jo bare smutte hjem der.

For 2 år siden, lavede jeg polterabent for min veninde, og der var hendes mor og MORMOR med :bearhug:

Mor og Mormor gik hjem efter vi havde spist, men var med på salsabar og de andre ting vi lavede før.

Mht. at have veninder med, som ikke skal med til bryllupet, så ved jeg faktisk ikke hvordan man gør det?

0

Del dette indlæg

Jeg vil ikke have min mor med - og jeg synes forresten ligesom 'Britteren', at svigermor også skal med, hvis mor skal med. Jeg vil gerne have svigerinder med, da jeg mere opfatter dem som veninder end familie.

En lille vinkel på tråden:

Hvad synes I om, at der er nogen med som ikke er inviteret til brylluppet?

Jeg har fx. en masse søde bekendte, som ikke skal med til brylluppet, men som da hellere end gerne må komme med til mit polterabend.

Eller hvad med kvinde/mand problematikken?

Jeg har intet mindre end tre gode venner som er fyre, og det ville være totalt mærkeligt, hvis de var med til min kærestes polterabend.

Nå, jeg kan jo bare glæde mig over, at det er mine venner som arrangerer det hele, så jeg ikke behøver overveje disse ting ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Didi

Lige en kommentar til dit spørgsmål. Jeg har selv frabedt mig en decideret polterabend, men bedt om at vi holder en hyggeaften sammen, hvor vi spiser sammen (dvs IKKE et helt dagsprogram) Her skal en af mine gode venner da også med, ham ville jeg slet ikke undvære, så jeg synes ikke, at polterabend bare er for pigerne, man kan jo sagtens have en fyr med, når det nu er ens gode ven.

Mht at have folk med til polterabend, der ikke skal med til festen, ved jeg at der er mange der vælger denne løsning, da de af flere årsager ikke kan have alle med til festen. Jeg vil dog sige, at for mig selv er polterabend for dem, der skal med til festen, så jeg ville ikke invitere nogen der ikke skulle med til festen også, men jeg ved, at der er mange andre der ikke er enige i dette, så det er nok en smagssag

:bearhug: Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Jeg ved min mor har frabedt sig at være med, hun syntes det er en dag for de unge..............

Derudover regner jeg ikke med at mine veninder invitere nogen med som ikke er inviteret med til selv brylluppet....Lidt mærkeligt hvis nogen skulle bruge tid og penge på en, og være med til ens polterabend, hvis ikke de måtte deltage i festlighederne (bryllupsfesten). Medmindre det er fordi man har valgt kun at inviterer familie til brylluppet. Men at nogen kun må deltage i polterabend og ikke i festen, synes jeg ikke er et pænt signal at sende.... Jeg tror ihvertfald jeg var blevet ked af det hvis jeg var gæst, men det er jo smag og behag.

Knus Maria

Redigeret af maria1
0

Del dette indlæg

Hejsa :boohoo:

Jeg tænker som de fleste af jer, at dagen er forbeholdt venner, veninder og søskende... Min mor har overhovedet ingen intentioner om at deltage i min polterabend, og slet ikke min moster..

Problemet er bare, at min kæreste (som er enebarn) har en mor og desuden også en moster og en tante, der helt klart forventer at blive inviteret... Jeg har så bare ikke lyst til at "feste" sammen med svigermor og co.... det virker bare for mærkeligt!! helt okay, hvis det var voksne mennesker på min side af familien, som også gerne ville med.. Men helt ærligt!!! hvordan mon hun tager det, hvis hun ikke bliver inviteret???

Det er meget svært synes jeg.. :boohoo:

Hej fra Kathrine :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vores venner holdt polteabend for os så sent som i går og der var svigermor og svigerfar med, men mest af den grund at det var hos dem vi var om aftenen og spise og drikke.. Min egen mor var ikke med da hun er syg og ikke kan så meget og min far var nød til at være hjemme hos hende, så han var hundepasser i stedet for, men han kom dog lige et lille smut forbi.. men om aftenen hvor vi sad og drak trak svigerforældrene sig tilbage og dse var også mere eller mindre i baggrunden hele dagen. De var nok også mest med for at være chauffører for os.. De mente det var vores dag med vennerne så derfor var de ikke så meget involverede i det.

0

Del dette indlæg

Jeg synes helt klart ikke min mor ej heller min svigermor skal med til min polterabend, men tror nu heller ikke de har lyst til det.

Ens polterabend er for veninder og søstre, den sidste gang man er i byen som frøken.

:bearhug: Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg er i samme situation som Silenz - at jeg desværre ikke har min mor længere da jeg mistede hende sidste år - men er nu ikke sikker på at hun gerne ville have været med om muligheden havde budt sig.

desimod har jeg en super stedmor - som er som en veninde for mig, og hende tror jeg gerne jeg vil have med (men ikke svigermor - men der er også 15 år imellem dem) men ved det ikke helt endnu ... tror jeg vil overlade det til dem der arrangerer polterarbend ..

:bearhug:

0

Del dette indlæg

hejsa med jer.

det jeg har fået lov til at få afvide om min polterarben er, at min mor og min svigermor er med til efter vi har spist, efter der er det "kun" de unger der er tilbage...

Min barnedomsveninde kan ikke komme til vores bryllup desværre, men heldigvis har de inviteret hende med til mit polterarben, det synes jeg er en fed ide, og jeg er rigtig glad for at de har tænkt på det.

knus fra Diana

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg mener at ens polterabend er for dem der er inviteret med til festen. De kvindelige gæster til min polterabend og de mandlige gæster til min "mands" polterabend. Dermed skal mor og svigermor, far og svigerfar også have buddet, jeg vil dog ikke bestemme at de SKAL komme.

Jeg ville aldrig invitere folk til polterabend som jeg ikke havde inviteret til brylluppet.

Er der forøvrigt nogen der har lagt "restriktioner" på deres polterabend? :banned:

Mette :hjerte:

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg mener at ens polterabend er for dem der er inviteret med til festen. De kvindelige gæster til min polterabend og de mandlige gæster til min "mands" polterabend. Dermed skal mor og svigermor, far og svigerfar også have buddet, jeg vil dog ikke bestemme at de SKAL komme.

Jeg ville aldrig invitere folk til polterabend som jeg ikke havde inviteret til brylluppet.

Er der forøvrigt nogen der har lagt "restriktioner" på deres polterabend? :banned:

jeg har sagt til min søster og veninde at jeg ikke vil være grim og at jeg ikke vil noget med højder, så det ved jeg de respekterer

knus Diana

0

Del dette indlæg

Hej

<{POST_SNAPBACK}>

Enig, jeg ville heller ikke invitere nogle med til polterabend, der ikke skulle med til fest. Har selv prøvet at være til en polterabend, hvor jeg var den eneste, der ikke bagefter skulle med til fest og så føler man sig altså ret dum, både fordi snakken hele tiden kører på bryllupsfesten, og fordi jeg lidt sad tilbage med en følelse af, at jeg kun var god nok til at få lov til at betale hendes polterabend, men ikke god nok til at komme med til selve festen

k.h.Rikke

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer