Guest L.Jensen

Akvarister

19 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har også akvarium. Det er ikke ret stort (ca 150 liter), men til gengæld har jeg har fisk i det stort set siden jeg fik det forærende da jeg boede hjemme hos mine forældre (dvs i ca 16 år) :crocodile: Og de fisk er til daglig glæde og fornøjelse.

Heldigvis er det lykkes mig at opretholde en ret go' balance i "karret", så det er yderst sjældent jeg behøver at blande mig i hvad der sker i vandet :hearts: Det er dejligt - minimum arbejde, og maximum fornøjelse!

Vi har en sjov blanding af fisk: Scalarer, slørhaler, hvid skyberg, neonfisk, xenocare (staves det sådan?), en mindre hær af søde pansermaller, flying fox, alm gul malle og diverse. Men det virker!!

- - -

Derudover bor vi sammen med to marsvin (Freja og Frigg - her kan du se deres hjemmeside!) og tre undulater (Herkules, Odysseus og Poseidon - de har endnu ikke nogen hjemmeside :loveflag: ). ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLSKER dyr!!

post-1053-1113202201.jpg

Redigeret af arno
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at se vi er nogle stykker ... vi har foreløbig ikke fisk i ... der skal jo gå 14 dage - 3 uger før det er modnet og da det er diskus vi vil have så går det ikke at gå på kompromis med den slags

Planen er at vi skal have 4 diskus eller 2 ynglepar er det ... og så har vi ikke rigtigt bestemt resten af indholdet .. men en L46 malle står på ønskelisten

Ang. saltvandsakvarium ... er det ikke svært .. vi har ofte talt om det men ikke turdet tage springet

0

Del dette indlæg

Vi har også akvarium. Det er ikke ret stort (ca 150 liter), men til gengæld har jeg har fisk i det stort set siden jeg fik det forærende da jeg boede hjemme hos mine forældre (dvs i ca 16 år) :crocodile: Og de fisk er til daglig glæde og fornøjelse.

Heldigvis er det lykkes mig at opretholde en ret go' balance i "karret", så det er yderst sjældent jeg behøver at blande mig i hvad der sker i vandet  :hearts: Det er dejligt - minimum arbejde, og maximum fornøjelse!

Vi har en sjov blanding af fisk: Scalarer, slørhaler, hvid skyberg, neonfisk, xenocare (staves det sådan?), en mindre hær af søde pansermaller, flying fox, alm gul malle og diverse. Men det virker!!

- - -

Derudover bor vi sammen med to marsvin (Freja og Frigg - her kan du se deres hjemmeside!) og tre undulater (Herkules, Odysseus og Poseidon - de har endnu ikke nogen hjemmeside :loveflag: ). ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLSKER dyr!!

<{POST_SNAPBACK}>

Det er så dejligt afslappende at sidde og følge med i deres liv og færden ... hvis du skulle få lyst til at sætte et par fisk mere i så kan du prøve med den lille grå Multicolor mundruger ... det er en helt speciel oplevelse ... giv den et lille hjørne med sand evt. så vil der ikke gå længe før hun svømmer med et kuld unger i munden .... min absolutte favorit

Hvad er xenocare for en ??

Lene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er ikke så svært at passe et saltvandsakvarie, der skal bare tilføjes nogle ting til det ind imellem.

Men det er lidt dyrt i anskaffelse, da det skal have skummer osv.

Og så er det ikke til at købe fisk herhjemme. Vi tager til Flensborg og køber, der er en dyrehandel med en dansk ansat.

Men det er nu flot. Også med de koraller man kan købe.

0

Del dette indlæg

Det er ikke så svært at passe et saltvandsakvarie, der skal bare tilføjes nogle ting til det ind imellem.

Men det er lidt dyrt i anskaffelse, da det skal have skummer osv.

Og så er det ikke til at købe fisk herhjemme. Vi tager til Flensborg og køber, der er en dyrehandel med en dansk ansat.

Men det er nu flot. Også med de koraller man kan købe.

<{POST_SNAPBACK}>

Der er ingen akvarier der har så flotte farver som saltvandsakvarier, jeg tror det er besværet værd ... men nu skal vi lige ha' det her til at køre .. og måske ha' os et hus med plads til det hele :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

En xenocare (er ikke sikker på at det er stavet rigtigt?) er en malle af en slags. Sådan en chokolade-brun/sort tingest, som helst ikke viser sig andet end ved spisetid. Den er SUPER effektiv - men man ser ikke meget til den. Den har en stor rygfinne, og enkelte lysere brune pletter rundt omkring.

/Mette

0

Del dette indlæg

<{POST_SNAPBACK}>

En xenocare (er ikke sikker på at det er stavet rigtigt?) er en malle af en slags. Sådan en chokolade-brun/sort tingest, som helst ikke viser sig andet end ved spisetid. Den er SUPER effektiv - men man ser ikke meget til den. Den har en stor rygfinne, og enkelte lysere brune pletter rundt omkring.

/Mette

<{POST_SNAPBACK}>

Mener jeg kender den men jeg har aldrig kendt navnet på den ... men de maller kan være nogle spøjse fyre ... vi havde en der yndede at grave vores akvarie op hver dag :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg mener der er vand i jo. Det er vist nok ligusterhæk så en gang om ugen tager jeg Zelina med ovre i børnehaven hvor der er en hæk så hun kan plukke noget mad til dem, mens jeg står og venter.

<{POST_SNAPBACK}>

Typisk forældre ... står med hænderne i lommen mens de små må knokle :bearhug:

Jeg troede faktisk vandrende pinde var sådan nogle tændstikdyr der gik rundt og gemte sig på en gren ... har aldrig været tæt på et og får gåsehud alene ved tanken ... lidt i samme stil som med edderkopper ... men har godt hørt de er ret interessante når man beskæftiger sig med dem :blush:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer