Guest /J

Forlovelsesringe - hvad skal jeg gøre?

20 indlæg i dette emne

Hejsa

Måske er dette ikke helt i kategorien "bryllupsforberedelser", men håber I vil hjælpe alligevel:-)

Mit problem er, at jeg skal have friet til min kæreste gennem 7 år (på dagen), og hun har ingen anelse, da vi aldrig har snakket om det.

Det er egentlig ikke noget problem, men det er en evt. forlovelsesring til gengæld!

Vores vielsesringe skal være lavet af en bestemt guldsmed, og det kan der ikke laves om på - han håndlaver på bestilling.

Men om det skal være vores forlovelsesringe der skal bruges som vielsesringe ved jeg ikke, men det kræver jo så bare, at det er de helt rigtige ringe jeg får lavet! Rimeligt risikabelt, hvis hun ikke kan lide dem... Det er extremt svært for mig at skulle vælge ringe alene, da min kæreste ikke normalt går med fingerringe.

Eller skal jeg få lavet et sæt forlovelsesringe, og så kan vi bestemme senere hvordan vores vielsesringe skal se ud. Men hvad så hvis hun ikke kan lide disse ringe?

Eller skal jeg fri uden ringe - og så vælger vi ringene sammen? Eller er det for tyndt?

Hvordan klarede I/jeres kærester dén med ringene?

Hvad vil I råde mig til?

/J

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :0)))

Min kommende mand friede uden ring - den kom senere ...

Jeg synes at du skal fri uden, køb evt en smuk buket!!! Og så køb ringene sammen senere .... Vielsesringen skal jo sidde på ens finger for livet, så den skal være perfekt, som du selv skriver...

Held og lykke Postet billede

Og lad os høre hvad der sker *ss*

0

Del dette indlæg

Rygaard>>

Det er ikke for kedeligt at blive friet til uden ring?

Jeg hørte en gang at hun sagde noget om at det var utroligt at en af hendes veninder blev friet til, hvor han havde købt ringen... Men på den anden side set, tror jeg nu nok, at hun gerne vil være med til at bestemme selv...

/J

0

Del dette indlæg

hej

jeg havde set en halskæde som jeg gjore min kæreste opmærksom på at den hørte til på min ønskeseddel, og da han valgt at fri fik jeg den i gave. Det er dejligt med en gaven, men som du selv er inde på, så syntes jeg også at ringene er en fælles ting, så glæd din kæreste med noget andet. Det er jo altid dejligt at få blomster.

Held og lykke med frieriet.

Knus Hanne

------------------

Følg dit hjerte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kæreste havde købt en forlovelsesring til mig - og ikke til sig selv, da han hellere ville vente til han fik sin vielsesring.

Han havde diskuteret ringens undformning grundigt med min mormor, fordi hun kender min smag og 'ved hvad der er godt'. Måske kan du gøre noget lignende med en af hendes familiemedlemmer eller veninder?

Hvis du har mulighed for det, synes jeg bestemt du skal fri med en ring - det virker mere gennemtænkt og alvorligt.

Held og lykke med det!

Mim

0

Del dette indlæg

Ja ja da,- nu kan jeg ikke tie....Jeg synes IKKE du skal fri med en ring.

Jeg havde en drøm om, hvordan min ring skulle se ud,- og jeg var da blevet ked af det, hvis denne drøm skulle briste.

Fri med blomster,- og find nogle butikker der er værd at besøge,- og inviter hende med derud.

Jeg kan huske da jeg blev forlovet,- da skulle vi med ud i et baglokale som var ih så romatisk,- med kurvestole og puder og vi blev budt på vin. Måske du kunne snøre din kæreste til at tage med ind i en sådan butik og fri til hende der?. Uden hun vidste, at det var vielsesringe det handlede om.....ja bare en tanke herfra.

Fx. så er jeg overhovedet ikke til guld!,- og ville have været utrolig ked a fdet, hvis min kommende mand friede til mig med en sådan. (jeg tænker: hvis hun normalt ikke går med ring,- så kender du vel ligesom ikke hendes stil vel?.)

[Dette indlæg er redigeret af Merete (edited 01 August 2003).]

0

Del dette indlæg

Min dejlige kommende mand friede til mig med roser og ring. Det er kun mig der har forlovelsesring. Vielsesringene har vi nu valgt sammen.

Han kendte heller ikke min stil i forvejen

(er ikke vant til at gå med ring) men jeg ÆÆÆÆLSKER min forlovelsesring, for den har HAN brugt oceaner af tid på at udvælge.

Bare for at glæde mig .....suuuuk.....!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Da min kæreste friede, var det på knæ og med en ring til mig. Når vi skal giftes (august 2004) skal vi sammen ud og vælge vielsesringe.

Min forlovelsesring er bare lige mig. Min kæreste har fået den designet, så det kun er mig der har sådan en, og den er bare super flot:-)

0

Del dette indlæg

Min kæreste havde været ned hos guldsmeden og fået et lille katalog med forlovelsesringe. Det havde han pakket ind i stedet for en egentlig ring.

Han synes nemlig, at vi skulle bestemme i fællesskab, hvordan vores ringe skulle se ud...

De er nu bestilt og jeg går og venter på, at de er klar til afhentniong.. Postet billede

Mvh.

Crea

0

Del dette indlæg

Hej igen...

Jeg blev langt fra skuffet - Jeg blev bare så glad over at se hans kærlighed til mig - :0))

Han følte bare en morgen at i dag skulle det være... Han havde gået med tanken et stykke tid.. og den morgen følte han at det skulle være-- så der var ingen ring eller blomster!! Men han var så fuld af kærlighed!!

Så helt igennem et PERFEKT frieri *s*

0

Del dette indlæg

Min kæreste og jeg var meget enige om, at vi hørte sammen og naturligvis skulle giftes. Derfor var der ikke noget egentligt frieri. Istedet planlagde vi i fælleskab en weekend på hotel, hvor vi skulle forlove os. Vi var ude for at finde vores ringe, og det var LANG FRA NEMT at blive enige. Derfor vil jeg også anbefale dig at fri uden ring. Der er kommet mange gode idéer til alternative måder, så det er vist bare at vælge.

Jeg tror IKKE din kæreste vil blive skuffet, det er jo overvældende i sig selv, at du overhovedet vælger at fri til hende!

Mvh.

Brud 2004

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej J,

Min kæreste friede uden ring, men havde lavet en aftale med en guldsmed dagen efter. Han var ikke glad for at gøre det på den måde, men kunne simpelthen ikke vælge selv, da jeg aldrig har gået med fingerringe før (eller ikke siden folkeskolen ihverttilfælde). Det endte med at det faktisk VAR ham der valgte ringen, da det var ham der "spottede" en, som han synes var perfekt - og dermed kunne han jo sådan set godt have taget chancen og købt den (selvom det jo også ville være et problem at vælge den rigtige størrelse).

Han mente at en klar ulempe ved at skulle vælge sammen med mig var at jeg kunne sidde og se priserne på ringene - og det må jeg give ham ret i. Det er da mere romantisk hvis ringen er der på forhånd, så man ikke selv skal sidde og tænke over hvor mange penge der bliver brugt på det.

Vielsesringene valgte vi også sammen halvanden måned før brylluppet og det synes jeg tilgengæld ikke at der er noget problem med - den skal jo gerne passe til forlovelsesringen, så det er rart at se de to sammen og desuden er det en hyggelig "udflugt" at kunne lave en lørdag formiddag Postet billede

Held og lykke,

/Lulu

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Min mand friet til mig med en meget flot rød og hvidgulds ring som slutter sammen på midten som to hjerter men en sten i hver. :song:

Men vi har brugt vores forlovelsesringe til vielsesringe da vi er meget glade for dem og ikke ønsket at skifte dem ud.

Held og lykke med bryllupet.

Hilsen Iben

:o

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer