Guest stolle

Polterabend

54 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hejsa

Jeg fik også lige lyst til at fortælle om min polterabend. Jeg blev sendt på polterabend i lørdags, selvom vi først skal giftes den 23. august. Jeg blev hentet af en venindes far på motorcykel og så kunne jeg ellers bare hoppe op. Jeg har aldrig kørt på motorcykel før, så det var sjovt at prøve. Imens vi kørte tænkte og tænkte jeg over hvor mon jeg skulle køres hen, men det endte med at jeg blev sadt af ved en bager inde i Århus. Der stod så 15 veninder og ventede på mig. Vi fik morgenmad der og så kom bagermesteren og satte mig i sving ude bagved. Jeg skulle lave to kransekagehjerter, som skulle ovenpå hinanden og til at ligge ned i lavede jeg en masse kransekagekonfekt. Så skulle jeg lave marcipanroser og et banner af marcipan med min forlovedes og mit eget navn på. De blev lagt hen over kransekagerne. Det blev faktisk vildt flot. Jeg har lige være nede og hente det hos bageren idag. Jeg er spændt på at give det til min kæreste. Det ligger i fryseren og kan sagtens holde sig et års tid, men jeg tror nu ikke jeg kan vente. Nå, men derefter gik vi videre og hen til en frisør! Men heldigvis slap jeg for saksen, men blev derimod ledt ind i et baglokale, hvor jeg fik ansigtsbehandling i over en time. Det var vildt lækkert. Imens havde veninderne lavet frokost til os, som vi indtog i en af mine veninders gårdhave tæt på frisøren. Derefter skulle jeg binde en slags brudebuket, som en af mine veninder lærte mig. Den får jeg så også med mig som et minde fra dagen. Dejligt. Derefter blev jeg af omveje kørt til et lydstudio, hvor jeg skulle indsynge "With a Little Help fropm my Friends" og "Magi i luften". Det var vildt sjovt at prøve og alle veninderne sang så kor. Jeg glæder mig til at høre resultatet. Derefter kørte vi hjem og kom i bad og skiftede tøj, hvorefter vi var ude at spise rigtig lækker mad. Derefter var jeg lige et smut oppe og hilse på min tilkomne og så tog vi piger i byen. Det var også ret skægt og der var en pianospiller, som de fik til at spille nogle sange for mig. Senere på natten kom min kæreste og nogle af hans venner. Vi festede til den lyse morgen og det var simpelthen en dag ingen af os glemmer. Det var lige som det skulle være.

Hvis nogle af jer der var med skulle læse dette, så endnu engang tusind tusind tak.

Kh Christina

0

Del dette indlæg

Hej Christina,

Jeg skal også giftes den 23. august - men har ikke været igennem Polterabend turen endnu... Jeg må tilstå at jeg håber meget mere på at få en dag/aften som din - i forhold til andre, hvor man skal klædes ud og gøres til grin... heldige kartoffel Postet billede (men heldigvis har mine veninder samme smag som mig, indenfor sådan noget Postet billede)

Knus,

Louise

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg er også med i "klub 2308", og vi har heller ikke haft polterabend endnu. Og jeg har slet ikke overvejet at det faktisk allerede kan ske. Der er jo så længe til endnu, og dog!!!

Men det er dejligt at høre at I alle sammen har haft en god dag. Man skal jo ikke frygte det. Det er forhåbentlig rigtige venner man har.

Knus fra Berit

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Louise og Berit

Nej, der er ikke lang tid nu!!! Det er ikke til at forstå. Men jeg tror nu ikke at jeg forstår det, før jeg træder ind i kirken. Jeg håber at jeres veninder også holder en rigtig god polterabend for jer, men selvfølgelig gør de da det. De skulle jo gerne kende jer. God fornøjelse med det, hvornår nu end dagen kommer!

Kh Christina

0

Del dette indlæg

Hej Alle!

Så er det kun Berit der står for tur i vores "klub 2308" - jeg fik mit livs overraskelse af veninderne i fredags Postet billede

Jeg skulle bare ind til min kosmetolog for at få lagt prøve-makeup, men det havde veninderne altså opsnuset og besluttede sig for at aflyse min tid. Jeg havde egentlig fået at vide af dem at min polterabend først ville blive til augsut, så stor var min overraskelse selvfølelig, da de pludselig dukkede frem med champagne og blomster bag sengen inde hos kosmetologen - de tog allesammen billeder da de sprang frem, jeg glæder mig IKKE til at se dem- jeg tror ikke jeg er alt for køn med åben mund og polypper Postet billede

Nå, men de havde altså valgt pga regnen om formiddagen at vi skulle køre rundt i biler (vi var 8, så vi kunne jo lige være i to). Den bil jeg blev kørt i var pyntet op med blomster og balloner - super flot Postet billede

Første stop var et dansestudio ved skt. hans torv, hvor vi fik en times undervisning i afrikansk dans (jeg blev født i afrika, men har kun været der en gang siden 1976). Vildt skægt og jeg fik selvfølgelig et autentisk afrikansk kostume på med fjer og det hele Postet billede

Efter det havde vi lige en halv times tid til at sidde og nyde et par glas champagne i solen, hvorefter jeg blev kørt til et studie på vester voldgade, hvor jeg skulle indspille en musik video. Det var enormt sjovt at prøve og det er et skønt minde at have os alle 8 dansende rundt til min skøn-sang på et videobånd Postet billede

Derefter blev jeg kørt ud til en venindes forældres hus (de er på ferie) - på intet tispunkt i løbet af dagen/aftenen vidste jeg noget om hvor vi skulle hen eller hvorfor - og derude lavede pigerne super lækker 3-retters menu til os, selvfølgelig med alt hvad der dertil hører af vin og drinks og jeg måtte ikke røre en finger på noget tidspunkt Postet billede

Da klokken var over 1, tog vi nogle taxaer ind på natklub i byen og festede der til klokken 5.30. Herefter tog vi taxaer tilbage til huset igen, hvor vi sov på madrasser på gulvet nede i kældereren - det var bare såååå hygggeligt - hvor er det mange år siden jeg har været til "py-party" Postet billede

Næste morgen lavede de lækker lækker brunch til os, inden jeg blev kørt hen til kosmetologen til min nye tid klokken 12.

ALt i alt den dejligste dag/aften/nat/morgen jeg kunne have forestillet mig og de sødeste veninder man kan ønske sig - og min eneste udklædning var at jeg skulle bære rundt på en smuk buket blomster hele dagen Postet billede

Held og lykke til alle andre - især Berit i "klub 2308",

Knus,

En super glad Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg havde det på samme måde i lørdags, vi stod tidligt op for det var garanteret idag. der var sommerfest i byen og kandis skulle spille om aftenen. men ak nej. nu tror jeg så det bliver d.2 august, for i næste weekend skal min veninde til fødselsdag ved svigermor, og hans har vagt. svigermor skal arbejde. jeg tror ikke de hiver mig afsted weekenden før brylluppet og så er der efterhånden ikke mange at vælge imellem.

trine

0

Del dette indlæg

Hæ hæ, jeg tror altså også snart at min polterabend er på vej. Skal giftes den 9 august og endnu er der ikke dukket nogen op, men min mor har inviteret os til morgenmad på lørdag..." Fordi det er så hyyyyyyggeligt".. *S*

Og så ringede min veninde i dag og spurgte om hun kunne låne et sort taske og fortalte at hun skulle besøge hendes "sviger-bedste" på lørdag... Hmmm...Det lød meget mystisk, for hun plejer ALDRIG at gå så meget i detaljer med hvad hun skal lave i weekenden.*GG*

Hvis ikke det bliver på lørdag... UHA, så bliver jeg da helt bange for at de har glemt mig.... Og så opretter jeg straks et helt nyt Forum for de glemte. Postet billede

------------------

Størst af alt er kærligheden.

0

Del dette indlæg

Hej Louise

Det lyder også til at være en rigtig god dag dine veninder havde lavet for dig. Og ja, hvor var det en god idé med py-partyet. Er du ellers ved at være klar til brylluppet?? Jeg tror nok at jeg er, men der mangler da stadig lidt. Vi skal ned at snakke med præsten i næste uge. Det bliver spændende.

Kh Christina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Christina,

Ja, jeg tror nok at vi har styr på det meste. Det er lidt svært for os, for vi bor i Schweiz men holder brylluppet i Kbh, det betyder at vi har ret meget at se til i de weekender hvor vi er i Kbh...Men det hjælper at forældre og svigerforældre er meget meget villige til at yde en indsats Postet billede

Vi snakkede med præsten i fredags i halvanden time alene og derefter i en time med forældre og svigerforældre, så nu er der vist styr på det meste med kirken og salmer osv. (vi har endda valgt post og præludie).

Hvad med jer? Hvor skal I holde det henne? Får du/I hjælp fra familierne?

Knus,

Louise

0

Del dette indlæg

Hej Louise

Pyha det må være lidt stressende at skulle planlægge bryllup fra Schweiz. Men godt at I har familien. Vores familier er også meget hjælpsomme, men vi vil egentlig helst klare det meste selv. Det respekterer familien heldigvis også. Vi skal giftes i Brabrand kirke ved Århus og holder fest for omkring 80 mennesker på en restaurant/kro tæt på. Jeg glæder mig helt vildt.

Kh Christina

0

Del dette indlæg

Åh, rart at høre, at det ikke kun er mig, som gå og venter spændt på sin polter abend. Skal stå brud om 3 uger fra idag, og eftersom jeg er på arbejde idag og skal have weekendvagt igen om 14 dage, ja så er mit bedste bud at det er næste weekend det sker.. jeg er frygtelig spændt. Kun en ting ville jeg være ked af, og det ville være INGEN polter abend.

Det er dejligt at høre om jeres forskellige polter abends, her er massere af inspiration at hente til når jeg skal være med til at arrangere for det hold venner, som skal giftes en måned efter os.

God weekend til jer alle

------------------

Følg dit hjerte

0

Del dette indlæg

Hej Mim!

Fantastisk fortælling Postet billede Hvor er jeg glad på dine vegne over at du havde sådan en dejlig dag- det var virkelig gennemført Postet billede Jeg er bare ked af at jeg ikke var i Kbh i weekenden, så jeg kunne have set dig i nyhavn!

Ja, det er fantastisk at man, lige når man troede at man ikke kunne glæde sig mere, alligevel glæder sig vanvittigt meget til brylluppet - jeg kan stadig nu 10 dage efter min polterabend sidde og smile og glæde mig til at se alle de dejlige veninder igen - og sådan vil du nok også have det i de næste par uger Postet billede

Ha en rigtig skøn dag,

Knus og kram,

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

åh hvor en dejlig dag mim. nej intet nyt herfra. hviis ikke der sker noget næste weekend, så bliver der vist ikke noget. meeeen det gør der nok for nogle af vores bedste venner. manden har spurgt hans om ikke han ville hjælpe med at køre jord på lørdag. det virker lidt mistænktsomt, men det er jo ikke sikkert. så jeg må væbne mig med tålmodighed. er nu endelig ved at kunne sige at jeg har styr på tingende til den 16 august.

så vi venter stadig på følgetonen!!!!hehhe

trinekni

0

Del dette indlæg

*GG* Jo, min blev også holdt i lørdags. Jeg var dog så egoistisk at ligge min info om dagen ud i en tråd for sig selv....*GG*

http://www.bryllup-forum.dk/ubb/Forum2/HTM...TML/001498.html

Syns det er SÅ dejligt at høre at I andre også havde en dejlig dag!

KNus fra Nord

------------------

Størst af alt er kærligheden.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Trinekni, det skal nok komme! Den der jord-historie er garanteret snyd. Jeg håber snart du får udløst spændingen. Dejligt at du er klar med forberedelserne - så skal man da i det mindste ikke være nervøs for dét!

Dinna, måske vil du synes det er sjovt at se chokoladeforretningens hjemmeside: www.frederiksbergchokolade.dk

Hun holder alle mulige kurser - også i forbindelse med at lave bryllupskager m.m. Kan varmt anbefale hende!

Mvh Mim

0

Del dette indlæg

hvor er det rart at sidde her, helt for sig selv og smile sådan. Det var dog en dejlig dag Mim. Og smadder skægt at læse om.

Jeg gruer nu.

Jeg troede det var i aften under påskud af at jeg skulle ud at arbejde med en gammel kollega(tjener) men ak nej det blev kun til arbejde i aften.

Jeg fik dog fornøjelsen af at servere ved et bryllup, så der var lidt stemning.

mon de har glemt mig??

(23 august)knus søsser.

0

Del dette indlæg

tja. jord historien var pure opspind... vi blev iført det lækreste kluns og en trækvogn med dåser efter, og kørt til djurssommerland. her sendte radio abc live!!! vi blev beordret til pudekamp i æteren. masser af drinks og godt humør. vi vadede det tyndt derude. da de lukkede fortsatte festen hos et hold venner lige til kl 6. søndag. der fandt vi en som kunne køre os hjem. man sover jo bedst i sin egen seng.vi havde bare ingen nøgle, så vi måtte "bryde" ind i vores eget hjem. vores vindue i badeværelset er i stykker så ind kom vi. en god dag, men godt det kun sker en gang

trine

0

Del dette indlæg

Ja, så blev det endelig min tur. Vi havde forventet at det ville ske i lørdags, da mine svigerforældre havde sagt, at de godt vidste hvornår de skulle passe vores datter næste gang.

Men der var ingen der havde lavet nogle underlige aftaler med os, så vi tænkte at at så må de jo komme fra morgenstunden. Det gjorde de ikke, men hen ad formiddagen. Og det var kun drengene der kom. Men jeg blev sat bag på en motorcykel (har altid været bange for motorcykler) ud til pigerne, hvor jeg først skulle skyde lerduer. Det gik faktisk meget godt. Så kørte vi til en nærliggende park, hvor frokosten blev indtaget mens jeg fik læst i hænder og skulle lave blindtegning a la "den sjette sans". Det var en utrolig rammende oplevelse. Bagefter fik vi en dansetime, og så kørte vi ind på en tankstation, hvor jeg skulle tjene til aftensmaden ved at vaske forruder. Det gik meget godt, da først jeg havde fået mod på det. Så skulle vi videre til vandet, hvor drengene også var. Vi skulle ud at stå på vandski. Desværre virkede motoren på båden ikke så godt, så vi nåede ikke så meget ØV. Herefter ud at spise alle sammen og til sidst et par timers bowling. Alt i alt en rigtig god og hyggelig dag, som jeg nød rigtig meget. (Det kunne være man skulle overveje at blive gift en gang til ;-).

Så jer der har det til gode: GLÆD JER!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer