lightspirit

Forlovelse

29 indlæg i dette emne

Hej alle

Nu er det sådan at jeg lige er blevet forlovet og da jeg aldrig har været til bryllup eller har kendt nogen der er blevet gift så er jeg lidt på herrens mark

Og så tænkte jeg på om man holder en form for forlovelseses fest eller noget andet? eller er det ikke normalt her i dk..

og hvis man holder forlovelses fest, er det så noget stort og fint eller bare for de nærmeste??

Plzz hjælp

Knuzz

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg ingen kender der har gjort det, tror ikke der er så mange der bruger det mere. Men gør som i føler for, og hvad der føles rigtigt for jer, ikke hvad andre forventer :) .

Min kæreste og jeg er ikke og har aldrig været forlovet, vi skal bare giftes :)

:griner:- Rikke

0

Del dette indlæg

Jeg må indrømme at jeg ingen kender der har gjort det, tror ikke der er så mange der bruger det mere. Men gør som i føler for, og hvad der føles rigtigt for jer, ikke hvad andre forventer :) .

Min kæreste og jeg er ikke og har aldrig været forlovet, vi skal bare giftes :)

Tror nok det egentlig kun er i USA man gør det...fordi de ser enhver chance for gaver *lol*

Men hvis I har lyst så gør det http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Først velkommen til.

Da jeg blev forlovet første gang (jeg er forlovet anden gang), der holdt mine daværende svigerforældre en lille middag for os, hvor vi fik nogle gaver.

Denne gang blev der ikke holdt noget specielt, men da vi nu alligevel var på camping blev der lavet lidt godt grillmad.

Men gør nu som I selv synes og ikke hvad andre mener. Hvis I er blevet forlovet for at blive gift, så vent til I skal det.

Knus Ann :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har et vennepar, hvor han friede til hende, og havde planlagt en forlovelsesfest i al hemmelighed!! Sød tanke synes jeg!!!

Til spørgsmålet om vi alle er forlovet?? Vi blev forlovet, da vi havde kendt hinanden i 1 år, og ja tiden er bare strøjet af sted, og vi er nu sammen på 7. år. Vildt som tiden går....

Svale

0

Del dette indlæg

ikke for at tage tråden, men nu kunne jeg virkelig godt tænke mig at spørge: er I alle forlovede, jeg må indrømme at bare tanken om at blive forlovet ALDRIG nogen sinde har strejfet mig, er det bare mig, der er underlig '

Vi er også forlovet og har været det i over 1 år, vi holdt ikke nogen fest, men vi var til fødselsdag da vi fortalte det.

0

Del dette indlæg

ikke for at tage tråden, men nu kunne jeg virkelig godt tænke mig at spørge: er I alle forlovede, jeg må indrømme at bare tanken om at blive forlovet ALDRIG nogen sinde har strejfet mig, er det bare mig, der er underlig '

Hej Rikke

Vi er absolut ikke forlovet, godt nok har Jan friet og vi skal giftes, men vi er ikke forlovet og har ikke en forlovelsesring.

Jeg har det lidt svært med det der forlovelses halløj, for hvorfor forlove sig og gå med ring når man ikke rigtigt opnår noget med det?

Nej, så kan man lige så godt gifte sig og gøre det rigtigt, men det er jo bare min mening.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm, synes godt nok der er mange danske brude der mener at så snart noget ikke er en dansk tradition er det "for amerikansk".

Vi blev forlovede den dag min tilkommende gik ned på knæ med en forlovelsesring og spurgte mig og jeg ville giftes med ham. At nogle så mener at en forlovelse betyder at man bare "har" hinanden, er jo deres sag. For mig har en folovelse altid betyder at man bliver gift inden for et år eller lidt mere. Og det er jo bare mig.

Og jo, vi havde en fest. Alle vores venner var inviteret til en bar i London et par måneder efter han havde friet. Det var ikke mere overgearet end en hver anden lørdag aften i byen.

0

Del dette indlæg

-HAHA- Rikke

<{POST_SNAPBACK}>

Tja... Min kæreste friede til mig i november, og nu skal vi så giftes i august... I tiden mellem frieriet og brylluppet er vi forlovede! Ikke fordi at det betyder det helt store i praksis... Vi omtaler stadig hinanden som "min kæreste". Det er heller ikke fordi vi synes, at det er "bedre" at være forlovede end kærester - det er det samme.

I vores verden ændrer man status til at være "forlovede" fremfor "kærester", når den ene har friet til den anden - uanset om det er med eller uden ringe. :blush:

0

Del dette indlæg

Tja... Min kæreste friede til mig i november, og nu skal vi så giftes i august... I tiden mellem frieriet og brylluppet er vi forlovede! Ikke fordi at det betyder det helt store i praksis... Vi omtaler stadig hinanden som "min kæreste". Det er heller ikke fordi vi synes, at det er "bedre" at være forlovede end kærester - det er det samme.

I vores verden ændrer man status til at være "forlovede" fremfor "kærester", når den ene har friet til den anden - uanset om det er med eller uden ringe.  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg helt og aldeles enig med Anne-Metchen

Vi har været forlovede siden juni sidste år, hvor Mikkel friede og vi begyndte at planlægge bryllup, men jeg tror aldrig jeg har omtalt Mikkel som "min forlovede".

Ved forlovelsen var det kun mig der fik en ring.

Der er vel også en anden slags forlovelse, nemlig der hvor man køber ringe sammen uden nødvendigvis at planlægge bryllup.

Mine forældre var fx forlovede i 7 år(!) inden de gik til alteret - det er selvfølgelig også mange år siden, men nogen bruger da stadig denne skik.

-HAHA- Tikkitiks

0

Del dette indlæg

Hejsa

vi har heller ik holdt nogen fest da vi blev forlovet.....tror genelt kun at det i usa at man gør det ........

Min søster var den første der så ringen på min finger....... også selv om at det var en "lidt" skidt dag for mig da jeg sku i statsamtet for at kunen beholde min yngste datter ...... hvilket resulterede i at vi endte i retten og jeg vandt selvfølgelig.......

-HAHA- Marie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holdt en fest for vores venner og en hyggelig middag med forældre og søskende. Har ikke set det som noget amerikansk, men vi havde bare lyst til at dele vores glæde med dem vi holdt af.

Fra vi blev forlovet til vi skal giftes er der gået 3 år og i den tid har vi været forlovede. Jeg ontaler ikke ret tit min kæreste som "min forlovede", men min kæreste bruger det tit - jeg synes det er sødt når han gør det :hearts:

Kan godt lide tanken om, at man kan vise, at man hører sammen. Både min kæreste og jeg er ret gammeldags på det punkt -HAHA-

Redigeret af Gantzel21
0

Del dette indlæg

Jeg tror da også at der var forlovelsesfester her i Danmark før i tiden, så skikken er ikke nødvendigvis amerikansk. Har I ikke set filmen "Tro, Håb og Kærlighed" - der bliver der da holdt en kæææmpe forlovelsesfest. Jeg tror det var meningen familierne skulle møde hinanden på denne måde...

0

Del dette indlæg

Jeg tror da også at der var forlovelsesfester her i Danmark før i tiden, så skikken er ikke nødvendigvis amerikansk. Har I ikke set filmen "Tro, Håb og Kærlighed" - der bliver der da holdt en kæææmpe forlovelsesfest. Jeg tror det var meningen familierne skulle møde hinanden på denne måde...

<{POST_SNAPBACK}>

den film husker jeg også tydeligt. Mit spørgsmål er såmænd også bare mest af nysgerrighed, var lidt interesseret i at høre, hvorfor folk overordnet vælger at forlove sig, dermed ikke sagt at det ene er bedre end det andet, men tanken har som sagt aldrig strejfet Jens og jeg

-HAHA- Rikke

0

Del dette indlæg

Hmmm, synes godt nok der er mange danske brude der mener at så snart noget ikke er en dansk tradition er det "for amerikansk".

Vi blev forlovede den dag min tilkommende gik ned på knæ med en forlovelsesring og spurgte mig og jeg ville giftes med ham. At nogle så mener at en forlovelse betyder at man bare "har" hinanden, er jo deres sag. For mig har en folovelse altid betyder at man bliver gift inden for et år eller lidt mere. Og det er jo bare mig.

Og jo, vi havde en fest. Alle vores venner var inviteret til en bar i London et par måneder efter han havde friet. Det var ikke mere overgearet end en hver anden lørdag aften i byen.

<{POST_SNAPBACK}>

Hørt!

Vores forlovelses foregik sjovt nok på samme måde.

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Takker for alle jeres gode svar..

Og medhensyn til det med forlovelse så er jeg kun 18 og han 20 og da vi begge er på SU har vi aftalt bare at være forlovet indtil vi har råd til at holde et brullyp...

så for os er forlovelsen noget der betyder meget... det er jo meningen at vi skal giftes så snart vi har råd til det, så forlovelsen er vores egen form for brullyp.. smiler

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer