arno

Dilemma: POLTERABEND!

20 indlæg i dette emne

En af mine meget gode venner skal giftes i sommer, og nu er der planlagt polterabend af nogle af brudens venner - en fælles polterabend. Samtlige gæster som er inviteret til brylluppet (104!!) er inviteret PLUS cirka 80 derudover... Dvs vi kan blive cirka 180 + det løse... Arrangørerne håber at vi "kun" bliver 80.

Personen som har kontaktet mig kan ikke lige fortælle hvad de regner med at vi skal lave... Prisen bliver "cirka 400kr per deltager", men det er stort set hvad de kan fortælle. Det afhænger af hvor mange vi bliver...

Mit dilemma er så, at det er en MEGET god ven. Jeg vil rigtigt gerne være med til hans polterabend, men synes at 180 inviterede er RET mange for en polterabend. Efter hvad brudens veninde siger, så skulle brudeparret have udtalt at de helst vil have een fælles polterabend. Men det har jeg ikke hørt dem sige - faktisk har de ikke meldt noget som helst ud angående hvad de gerne vil have.

Hvis min ven har sagt at det er en stor fælles polterabend de gerne vil have - så tager jeg med. Men hvis ikke de har sagt det, så har jeg helt ærlig ikke lyst til at deltage i en polterabend med så mange mennesker... Kan I følge mig?? Men hvordan finder jeg ud af hvad min ven og hans kommende brud gerne vil have??? Jeg er godt nok i et dilemma... Og arrangørerne af polterabenden skal have besked I DAG!! :blush:

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

WHAT??!!! 180 mennesker???!!! :bearhug::bearhug:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/ohmy.gif

Jeg er målløs!

Har derfor også lidt svært ved at svare på dit indlæg - men kan godt forstå at du synes det mildest talt lyder voldsomt... ;)

Har da aldrig hørt om noget så stort... :blush:

0

Del dette indlæg

Mon ikke de har regnet den ud, at der skal være polterarbend? Hvis du mener det, ville jeg måske gå til dem selv....måske bliver du ikke så populær, men der er jo ikke nogen, der siger, du behøver mere end at stille ham det ene spørgsmål!! Så kender du jo hans holdning til sagen og kan handle derud fra!!a

Svale

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej... Jeg synes også det er RET mange mennesker. Men min ven og hans kommende brud HAR mange venner, og stort set ingen af dem er inviteret til festen, fordi de også har KÆMPE familier begge to... Derfor kunne jeg godt se det smarte i at de allesammen bliver inviteret til polterabend - men alligevel... Det er GODT nok mange mennesker!!!!!!!!!

Min mand sagde lige: BLIV VÆK FRA POLTERABEND, OG BRUG DE 400KR PÅ AT GIVE DEM EN STØRRE BRYLLUPSGAVE... - er det en ting jeg skal overveje???

Min ven deltog i MIN polterabend sidste år, og det var jeg MEGET MEGET glad for, fordi han er et af de mennesker der betyder mest for mig. Ville min ven så ikke blive tilsvarende skuffet og ked af det, hvis jeg ikke dukker op til HANS polterabend???

Går ud fra at det bliver holdt i Randers. Det er der omkring at brudeparret bor. Dvs jeg skal også tænke på transport frem og tilbage og overnatning (det sidste er ikke noget problem - kender en masse mennesker i Randers).

Redigeret af arno
0

Del dette indlæg

Du må snakke med ham og spørge ind til hvad han godt kunen tænke sig..

Det kan man da sagtens.

Der er mange, som glemmer at det jo helst skal være en dag i den, som blir poltets ånd.

Ellers er det jo ikke fedt !!!

Og 180 mennesker lyder som en VANVITTIG ide..

Min mening er at en polterabend er en dag, hvor man hygger med de nærmeste.. Da ikke hele byer...

Snak med dem og spør ind til hvad de kunne tænke sig.. Det sker der inegn skade ved..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er skørt at holde sådan en kæmpe fest! Det er jo større end selve brylluppet!!!!!!!!!!!!!!!

Men jeg synes du skal tage med, hvis du har LYST! det bliver jo nok ikke engang bemærket hvem der er med eller ej... :bearhug: og du kan jo altid forklare ham bagefter, hvad der holdte dig tilbage.... :blush:

0

Del dette indlæg

her gik jeg og troede at en polterabend kun var for sine 4-5 bedste venner?????????? måske og så søskende men 180 er altså decideret sygt hvis i spørger mig!

hiv lige fat i arrangørene og spørg hvorfor alle dem skal med?? især når det blir større end brylluppet og det er vel ret uhensigtmæssigt?? det er da synd hvis alle tænker ved brylluppet "polterabenden var bedre"

0

Del dette indlæg

Nej du har nok ret i, at han ikke er klar over, at der er så mange mennekser med i tankerne.....

Jeg ville helt klart tage med. Du skriver, at I er ret gode venner. Hvis det var mig, og min bedste ven blev væk (selv hvis det var så stor en polterarbend) så ville jeg nok blive lidt skuffet :blush: så har du vist dit flag, og måske bliver det en meget bedre dag, end du først havde antaget!!!

Svale

0

Del dette indlæg

Nu har jeg taget "tyren ved hornene". Eftersom flere af jer skriver at jeg sagtens kan spørge om sådan noget, så har jeg gjort det!! Min ven er på arbejde lige nu, men har udvekslet følgende SMS'er med ham:

MIG: Er I egentlig mest til den helt store fælles polterabend, eller mere til små polterabender for jer hver især?

VEN: Det er lige meget, men det er nok nemmest at det er sammen, for vi har jo mange fælles venner.

MIG: Men fælles for jer begge? Eller en/flere for jer hver?

VEN: En fest hvor begge køn er med.

MIG: Mjo... Men I har MANGE venner. Er I godt klar over hvor stort det kunne blive hvis alle skulle inviteres med? Flere hundrede mennesker...?

VEN: Ja. Har tænkt på det.

MIG: Og...? Hvad er jeres mening om den størrelse polterabend?

VEN: Tja... Tager det som det kommer.

MIG: Dvs at I gerne vil ha' en fælles polterabend med begge køn, med f.eks. 300 deltagere? Det ville være okay med jer?

VEN: Tja... Tager det som det kommer.

MIG: Okay... Så kan jeg vist godt droppe den lille intime polterabend jeg havde planlagt ;o) ;o)

VEN: Det behøver du da ikke. Vi er med på alting!

MIG: Ha, ha... Ja, men I er GODT nok ikke nemme at lave aftaler med ;o) ;o)

VEN: Nej. Ved det godt.

...og så skrev vi om løst og fast, og jeg forsøgte at glatte lidt ud på at jeg havde spurgt så direkte. Kan sikkert godt komme i klemme fordi jeg har været så direkte. Men jeg var GODT nok i tvivl om hvad jeg skulle gøre - ikke at jeg er helt afklaret nu hvor jeg HAR spurgt ham... Men jeg gjorde som I sagde at jeg skulle; spurgte direkte.

Tror nok at jeg tager med... - hvad ville I gøre?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du må snakke med ham og spørge ind til hvad han godt kunen tænke sig..

Det kan man da sagtens.

Der er mange, som glemmer at det jo helst skal være en dag i den, som blir poltets ånd.

Ellers er det jo  ikke fedt !!!

Og 180 mennesker lyder som en VANVITTIG ide..

Min mening er at en polterabend er en dag, hvor man hygger med de nærmeste.. Da ikke hele byer...

Snak med dem og spør ind til hvad de kunne tænke sig.. Det sker der inegn skade ved..

<{POST_SNAPBACK}>

ENIG! Det skader aldrig at spørge vedkommende, hvad det egentlig er denne gerne vil. Ved det, fordi alle dem jeg kender, bombarderer mig med spørgsmål om hvad jeg vil, og hvad jeg ikke vil!

:blush: Nancy

0

Del dette indlæg

Du skriver, at I er ret gode venner. Hvis det var mig, og min bedste ven blev væk (selv hvis det var så stor en polterarbend) så ville jeg nok blive lidt skuffet :blush: så har du vist dit flag, og måske bliver det en meget bedre dag, end du først havde antaget!!!

Ja. Vi ER meget meget meget gode venner. Jeg betragter ham som den lillebror jeg aldrig har haft, og han skal være gudfar til vores eventuelle kommende børn. Så det er virkelig en god ven vi snakker om... Jeg tror også at han ville blive skuffet hvis jeg ikke dukker op - også selvom der er 180 mennesker at "spotte" mig imellem... For han ville helt sikkert vide om JEG var der, eller ikke.

Efter min lille "SMS-samtale" med ham, er jeg ikke blevet vildt meget klogere. Så vidt jeg kan bedømme, tager de det som det kommer. Også selvom der skulle være 180 mennesker. Så... Jeg bør nok bare klemme tænderne sammen, tage med, og tage sådan et stort arrangement som en oplevelse. Måske bliver det heller ikke så vildt - måske melder 120 fra, så vi "kun" bliver 60... Man kan da håbe.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det var en rigtig god ven, ville jeg nok melde mig til, selvom det ikke lige var min kop the... Og hvis det så blev en katastrofe, ville jeg ha' en undskyldning parat og gå tidligt. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

<{POST_SNAPBACK}>

ENIG.

<{POST_SNAPBACK}>

enig - af jeres sms samtale lyder det somom at parret er ok emd et enormt polterabend - og man kan jo haabe at der er MANGE der melder fra :bearhug: det lyder til at I er meget naere og saa tror jeg at du vil blive savnet :bearhug: saa jeg ville nok tage med og saa evt. smutte tidl. hvis det er helt uudholdeligt http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif

:blush: Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer