Guest Svale

Reception - hvad og hvordan gør I

16 indlæg i dette emne

Som I ved, er vi ikke i huset ikke helt enige, hvilket jeg egentlig troede, når ikke han råbte højere....

Men jeg har sat mig for at undersøge alternativer!! Så hvis I sidder med nogle geniale ideer, så tager jeg imod dem med kyshånd :)

Det skal dog ikke være med ideer om et eller andet i vores have eller her hjemme, for der har jeg trukket min grænse....

Jeg har tænkt i receptionsbanerne, men hvordan gør I andre det?

Svale

Redigeret af Svale
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi lejer et selskabslokale og får os en frokostbuffet til receptionen efter vores formiddagsbryllup i kirken... :):)

Til at starte med ville vi være på et hotel til vores reception, men det droppede vi igen - vi kunne ellers godt lide idéen med IKKE at skulle stå for ditten og datten med bordopdækning og farven på lys og duge osv... men sådan skulle det desværre ikke være...

0

Del dette indlæg

Hej Zilla

ja jeg vil lige fortælle dig lidt om hvordan jeg har gjort det.

Peter var også helt ekset med ideen om at skulle holde det i haven og efter at have kigget lidt på det blev jeg faktisk overbevist om at det var en god ide..... men men men så kom mor jo og vækkede mig så nu har vi tre muligheder hotel Kolding Fjord, Haven, eller Lykkesholm slot. jeg har opsat budget for alle tre og der er ikke den helt store prisforskel når det kommer til stykket.

Peter holder dog fast i det udendørs så foreslår jeg jo at vi kan få serveret velkomstdrink i det fri.......Det er han tilfreds med. men efterhånden som vi snakker om det indser han også at det er en speciel dag.

En af de ting jeg ville overveje hvis jeg var dig var som du selv skriver en reception hvis der er mange du gerne vil dele dagen med og så bare de nærmeste til middag om aftenen det kan være eventyrligt i sig selv da det er lidt anderledes og så virkelig få en dejlig bryllupsrejse hvor i bare nyder hinanden.

At holde det i haven kan også være ret specielt prøv lige se disse billeder jeg synes de er ret romantiske

post-13032-1119021112.jpg

post-13032-1119021204.jpg

post-13032-1119021299.jpg

0

Del dette indlæg

som websie skriver, overvej en tidlig vielse efterfulgt af reception med lidt lækker mad og drikke, og så enten hold aftenen for jer 2 og så rejse f.eks. dagen efter, eller hold en lille intim middag med f.eks. forældre og søskende.

vil du have den store fest om aftenen er det jo enten af mindske i gæstelisten, eller finde et billigere sted, men det er dyrt medmindre man f.eks. selv laver en stor del af maden, finder en forsamlinghus hvor man må have alt med, lidt billigere tjenere, noget tag selv bord - så kan det bliver billigere, men hvad er maks. prisen ? for selv at holde dei forsamlingshus er jo ikke SUPER billigt, der er også andre steder man kan spare, f.eks. tøj ved at købe second hand/ en billig kjole - billigt tøj til ham, eller ved at leje - man bestemmer jo selv hvad man vil gøre ud af det, men gør op med dig selv hvad DU vil have og hvad han vil have og se om I kan ramme en middelvej - hvad er dit absolute minimum og hvad er hans maks.pris for festen?

:) Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg har måske skrevet tidligere ;o)

Vi bliver viet kl 15 og derefter er der kagebord der hvor vi holder festen. Venner og andre der kommer for at kigge er indviteret her. Det vil sige vi har ikke inviteret til kage, men sagt det til folk, så de ikke føler sig presset til at stille med gave osv.

Om aftenen er det kun familien der er der. Der bliver vi ca 28. Vi har endda undladt at invitere søskende/kusiners kærester, hvis ikke de har kendt hinanden så længe. Det har givet ramaskrig ved den ene kusine, men vi er ligeglade. Vi har slet ikke mødt hendes kæreste, så han skal ikke med, når vi ikke engang har vores venner med.

Om aftenen skal vi blandt andet grille. Det bliver super hyggeligt.

Jeg har vedhæftet et billede af det sted vi har lejet.

post-10539-1119033057.jpg

0

Del dette indlæg

Til min brors bryllup var vi alle (familien) med på rådhuset om formiddagen efterfulgt af lang frokostbuffet hjemme hos dem selv. Kl. 17. blev vi smidt ud, og de smuttet på fancy restaurant alene...

Weekenden efter holdt de fest for alle vennerne. Kender ikke lige deres præcise budget, men med kjole fra designer Marianne Carøe i Århus blev det i hvert tilfælde ikke mere end 20.000 kr...

Med det budget, kunne i jo sagtens smutte afsted på drømmerejsen alligevel... Og deres bryllup var simpelthen så hyggeligt og nært, at jeg (med mit kæmpe bryllup med 87 gæster) faktisk blev lidt misundelig, for til deres bryllup var der tid til at snakke med alle dem de holder af OG bare være de 2 :hjerte:

Desuden kan jeg fortælle, at da vi tog på bryllupsrejse, gik turen til Isla Margarita i Caribien - tur med lommepenge kostede os ca. 30.000 for 2 personer i 14 dage - det synes jeg ikke er vildt dyrt...

Knus

Mette - som håber du fik lidt inspiration...

0

Del dette indlæg

Jeg har ikke haft den store mulighed for at snakke med Søren idag om bryllupet. Han er stresset og har næsten ikke været hjemme....

Men jeg er temmelig forvirret lige nu....kan ikke hitte hoved og hale på nogenting....

For på den ene side vil jeg bare forfølge min drøm, da jeg har haft den i mange mange år, og på den anden side - hvad er drømmen så værd, hvis ikke han er med på den?

Mit problem er bare: hvordan får vi en dag, som vi begge vil være tilfredse med??? Jeg bliver nødt til at gå ham på klingen for at få at vide, hvad det helt nøjagtigt er han vil? For han siger jo rådhus og fed bryllupsrejse, men hvad kan han strække sig til? Og så må jeg jo se, om jeg kan gå med på det kompromi???

Er det bare mig, der har svært ved at ændre en drøm, jeg har haft i mange mange år...om fest og hvid brud? Er det kun mig, der har svært ved at lade det ligge, når drømmen endelig har fået liv og man er vildt begrejstret for, at man endelig kan få lov til at opleve sin drøm...og den så bliver ændret????

Jeg kan ikke lade være med at føle mig som en grum bridezilla, hvor det kun er mig mig og mig, der tæller....Er der slet ingen af jer andre, der skærer igennem og vil forfølge jeres drøm???? Hvordan kan jeg ændre mine følelser, Så jeg ikke vil føle, at det ikke helt var som det skulle være....når (og hvis det i det hele taget) bliver til noget, hvis vi gør det på hans måde, når jeg synes det helt rigtige bryllup er på den måde, som jeg drømmer om???

På min bryllupsdag vil jeg unde mig selv, at ikke skulle røre en finger, (og det indebærer alt, hvad der har med borddækning osv at gøre,) at jeg virkelig kan komme og være gæst.....og det indgrænser jo ligesom de gode forslag I er kommet med som forsamlingshuse, haven osv...det dutter bare ikke sådan en dag for mit vedkommende...vil ikke kunne slappe af alligevel, selv om der hyres folk til at tage sig af alting....

Jeg er ked af, at jeg bliver ved med at belemre jer med mine tanker og følelser, men lige pt synes jeg, det er det eneste sted, hvor jeg kan få rigtigt afløb på mine tanker....

Svale, der pt. er ved at give fortabt....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Svale

hvad med folkedanser huset her i Nykøbing F.

det koster 1800 kr. + 1000 kr. i depositum

hilsen Kenneth

<{POST_SNAPBACK}>

Vi var til barnedåb derude, og der meldte Søren ud, at der var han ikke interesseret i at holde bryllup ude, og ja jeg vil jo ikke have alt det arbejde selv, så den mulighed er ligesom udebateret

Svale

0

Del dette indlæg

som websie skriver, overvej en tidlig vielse efterfulgt af reception med lidt lækker mad og drikke, og så enten hold aftenen for jer 2 og så rejse f.eks. dagen efter, eller hold en lille intim middag med f.eks. forældre og søskende.

vil du have den store fest om aftenen er det jo enten af mindske i gæstelisten, eller finde et billigere sted, men det er dyrt medmindre man f.eks. selv laver en stor del af maden, finder en forsamlinghus hvor man må have alt med, lidt billigere tjenere, noget tag selv bord - så kan det bliver billigere, men hvad er maks. prisen ? for selv at holde dei forsamlingshus er jo ikke SUPER billigt, der er også andre steder man kan spare, f.eks. tøj ved at købe second hand/ en billig kjole - billigt tøj til ham, eller ved at leje - man bestemmer jo selv hvad man vil gøre ud af det, men gør op med dig selv hvad DU vil have og hvad han vil have og se om I kan ramme en middelvej - hvad er dit absolute minimum og hvad er hans maks.pris for festen?

:) Stine

<{POST_SNAPBACK}>

Det er svært at svare på, hvad mit minimum er, har flere ting, som jeg synes vil være forkert, og ja Søren synes det er vildt at bruge 30.000 på en fest, hvor vi ska være små 50 mennesker....for de penge kan vi rejse, og så er det jo lig med ingen fest....

Guderne må vide, hvad der sker...

Svale

0

Del dette indlæg

jeg nægtede også at gå på kompromi i starten. hvilket ikke er så mystisk når vi quinder jo har planlagt vores tore dag siden 4-års alderen...

men jeg indså efter min dep. at denne mand var villig til at gøre ALT for mig! jeg indså den reele grund til at indgå ægteskab: kærlighed!! så jeg gav mig, og idag ville jeg gå på rådhuset uden fest eller tyl hvis det var det der sku til for at blive gift med ham.

du er bare i en fase, hvor dinne drømme KAN blive til virkelighed, og derfor kæmper du for dem.

hør hvor langt at han vil strække sig og arbejd ud fra det. hvis du gir dig lidt og han gir sig lidt, kan i få en dag som i begge kan acceptere, og med tiden glæde jer til, på trods af at det ikke blir lige som i havde forestillet jer.

husk ægteskab handler om kompromi (det er i hvert fald noget af det) så man kan jo ligeså godt begynde nu

0

Del dette indlæg

Hej Svale :)

Først og fremmest så nej, jeg skærer ikke igennem mht brylluppet. Det er en fælles ting for Jan og mig, hvor vi lytter til hinandens ønsker, og sammen finder frem til en løsning, som vi begge er tilfredse med.

Dernæst; da min veninde og hendes mand blev gift, holdt de et stort bryllup med mange gæster, lækker mad og drikke. Og det kostede dem kun deres tøj + leje af lokaler.

Maden kom gæsterne med, da det var et sammenskudsgilde. Brudeparret havde inden brylluppet lavet en menu, hvor gæsterne kunne "sætte" sig på de retter, de ville have med. De gæster, der ikke havde mad med, tog drikkevarer med.

Alle veninderne var ude i lokalerne om morgenen på bryllupsdagen, hvor vi pyntede og dækkede bord.

Det var et af de bedste bryllupper, jeg har været med til...også fordi alle gæsterne var en del af det på en anden måde, end til de traditionelle bryllupper.

Jeg vil tro, at det bryllup kostede omkring 10.000 kr.

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er måske lidt atypisk, fordi jeg IKKE ville giftes, før jeg mødte min kæreste... Så jeg har ikke en drøm, der skal opfyldes. Men jeg må sige, at det pt. er vigtigt for mig at blive gift i kirken i en hvid kjole, holde en fest, osv. MEN MIN KÆRESTE ER VIGTIGERE!!!! Da vi først snakkede om bryllup, poppede der en masse ideer op i mit hoved - de fleste blev ikke til noget, fordi vi i stedet har fundet vores fælles ideer og ønsker.

Men det er selvfølgelig et svært dilemma I står i... Håber I finder ud af det! :)

0

Del dette indlæg

Jeg må altså sige at jeg har haft stor succes med at være oprindelig åben overfor hans ide om vores bryællup. Jeg tror det er det faktum der gør at han i dag skal med ud og kigge på en af vores tre muligheder.

Han føler dermed også at vi virkelig er fælles om det her.

Så hvis reception er hans løsning så undersøg det (som jeg ved du selvfølgelig er i gang med nu) så kan det være i mødes på halvvejen. Du kunne evt. også prøve at fokusere på det der betyder mest for ham, nemlig rejsen, så har han muligheden for at blive begejstret for brylluppet igen når han mærker at du lytter.

Det skal nok gå. :):) :hearts:

0

Del dette indlæg

Som jeg ser det, er der kun en vej frem: Snak med din kæreste, når han har overskud til det. Forklar ham, hvad det betyder for dig. Spørg ham, hvad det er, der gør det umuligt for ham at sluge...

Måske er uoverensstemmelserne ikke større, end han blokerer, da han tror, du ikke har en stop-klods? Hvis I nu satte jer ned og lagde et realistisk budget og blev enige om KUN at ønske jer penge til bryllupsrejsen?

Min kæreste stejlede før i tiden, da han troede bryllup SKULLE være noget med at sidde pænt og spise og så hjem kl. 24 og så min. 50.000 for slottet, det skulle holdes på (gad vide, hvor han har fået den ide fra :) ), men nu ser vort bryllup helt anderledes ud, men med de ting i, som var vigtige for mig. (Vi spiser stadig tre retter, men...) Og bedst af alt: Han er engageret og glæder sig :)

0

Del dette indlæg

Jeg har også planlagt mit drømmebryllup siden jeg første gang så en barbiebrudekjole i BR, som så mange andre piger. Men har måttet sande at min tilkomne har nogle mildt sagt andre ideer om hvad et perfekt bryllup indebærer. Desværre har vi ikke penge til at holde nogen af delene endnu, og da han gerne vil giftes inden han fylder 30 (i år) er vi blevet enige om at tage på rådhuset denne gang, nu her på fredag d. 24/6 faktisk, og så om 7 år, når det hedder lørdag d. 24 kan vi så holde det fælles drømmebryllup.

Jeg havde aldrig troet at jeg ville blive viet på rådhuset, og var slet ikke entusiastisk da vi gik igang med planlægningen, men jeg mp indrømme at jo tættere på vi kommer, og efterhånden som vi har fundet kjole til mig, tøj til min prins og vores fælles lilleprins, make-up'en er købt og det hele, så GLÆDER jeg mig alligevel. For uanset hvad, så gifter jeg mig med ham fordi jeg elsker elsker elsker ham, og ikke fordi jeg bare vil ha' en særlig dag...

Vi gør det at vi tager på rådhuset kl 13 og bagefter tager vi ud og spiser på en restaurant. Vi har inviteret alle vi har lyst til at se, og har skrevet i invitationerne, at vi ikke ønsker os gaver af nogen art, men gerne ser at dem der tager med ud og spiser selv betaler for maden. Og vi bli'r næsten 40 mennesker - det synes jeg er flot og meget rørende, og jeg er så glad for at vi gør det på den måde...

Puha, det blev langt. Det var bare et forslag til hvordan man også kan gøre det billigt, uden at røre en finger selv - og stadig får en perfekt dag (håber jeg :) )

Kh. cami

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer