Vinnus

Navn

4 indlæg i dette emne

Navneændring.. hmm.. hvad skal man hedde??

det er normalt ikke noget man lige tænker på, meeen...

Sagen er at Jesper hedder Kirkeby Pedersen hvor Kirkeby er vist et mellemnavn.. Kan jeg komme til at hedde det??

Altså Kirkeby Pedersen.. :)

Jeg vil jo gerne hedde det samme som Jesper og vores datter..

Vi har snakket om at vi vil slette pedersen, da Jesper ikke bruger det. Han præsenterer sig altid som Jesper Kirkeby...

Jeg er mere glad for Markussen som jeg hedder, og føler det er en del af den jeg er.. Men han kan ikke lide det og vil ikke skifte, og jeg vil gerne hedde det samme som resten af familien..

Havde dog overvejet at beholde Markussen som mellemnavn, så det kom til at blive Markussen Kirkeby efter sletning af Pedersen. Men ville det være dumt at gøre det??

Jesper synes det lyder dumt, men det skal han da ikke bestemme :)

Vi kan godt komme til at hedde Kirkeby nu, men har valgt at vente, da vi synes der er nok udgifter til brylluppet i forvejen.. så med mindre vi får en bonus ind af døren, så..

Dette er noget vi har diskuteret ret meget på det sidste og der er bare ingen der er kommet med noget man kan bruge.. "så behold markussen hvis du er glad for det", "ægtefolk skal hedde det samme" ovs..

Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive på papirerne til kommunen..

Puha.. undskyld mine dumme spørgsmål, men I kender jo nok til noget ligende eller noget..

Knuzz Vinni

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

[COLOR=purple]Hej Vinni

Min forlovede hedder nu Casper Bo Sørensen, jeg hedder Katja-Louise Durhuus.

Jeg beholder Durhuus, for det er lidt mere specielt end Sørensen og som du også har det med Markussen, føler jeg at jeg er en Durhuus.

Casper synes heldigvis det er et flot navn og vil gerne tage det og jeg kommer ikke til at hedde Sørensen.

Han kommer så til at hedde Casper Sørensen Durhuus. Denne rækkefølge lyder ikke så godt, men grunden til det er, at hans søn hedder Sørensen og hans mor vil ikke gå med til at han også skifter efternavn, selvom han stadig ville have hendes efternavn også.. Så det bliver sådan.

Jeg synes godt du kan hedde Markussen Kirkeby, men i mine øre lyder det bedre i den anden rækkefølge.

mvh Katja

0

Del dette indlæg

hvis kirkeby er et mellemnavn kan du ikke tage det, så skal han lave det om til efternavn først , altså slette sit nuværende efternavn og bruge det nye efternavn. Så burde du kunne tage det. Man skal dog være opmærksom på om det er et beskyttet navn for så kan man vist ikke lave det om til efternavn. Er ikke helt sikker på reglerne, men det bliver også lavet om nu så du kan mpske bare vente...

Vh Alice (som heller ikke ved hvad hun hedder efter 10 sep. )

0

Del dette indlæg

Hvis grunden til at I ikke vil skifte til Kirkeby nu er, at det koster de obligatoriske 3000 kr at få slettet Pedersen, så kunne et andet alternativ være, at I beholder hver jeres navne som de er nu, og når den nye navnelov så træder i kraft d. 1. april, så kan I få det ændret helt gratis.

Jeg ved godt at det selvfølgelig ville være "sjovere" at hedde det "rigtige navn" med det samme når man er blevet gift, men det kunne måske være en løsning?

Vi skal giftes d. 20. august, men kan først komme til at hedde "vores navn" d. 1. april, da vi slet ikke må lave vores kombination af mellemnavn og efternavn før den nye lov træder i kraft, så vi må også bare vente.... Til gengæld er vi nok nogen af dem der står allerførst i køen til at få navnet ændret d. 1 april :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer