Guest nuserk

Reception

15 indlæg i dette emne

hej

vi har snakket lidt om evt at holde en reception men er lidt i tvivl om hvordan og hvorledes og vil derfor gerne hører lidt om hvordan i afholdt / afholder jers???

holder i den samme dag som festen??

hvem er inviteret??

hvad serverer i??

hvor holder i den?

hvad regner i med at prisen bliver??

andre ting???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

vi holder en reception på selve dagen om eftermiddagen, men dem der skal med er også de samme der er inviteret om aftenen.

Vi holder den i mine forældres have og serverer kaffe og kage, petit fours samt øl, vand

Prisen har vi ikke helt regnet på, men det løber måske op i 1000-1500 kr til 44 gæster

:bearhug: Rikke

0

Del dette indlæg

Vi holder reception lige efter kirken, og her serverer vi bryllupskage m. champagne (sponsoreret af henholdsvis det ene og det andet sæt forældre), pindemadder og div. drikkelse. Vi har sat et bestemt sluttidspunkt for receptionen, sådan så dem der ikke skal med videre til festen ved hvornår receptionen slutter, og man undgår at skulle "smide" nogen ud, for vi skal selv afsted og have taget billeder efter receptionen. Vi holder den hos min far - i hans have.

Alle der kommer i kirken er velkomne til receptionen, dvs. både dem der skal med til festen, og arbejdskolleger og bekendte og hvem der ellers kan finde på at dukke op.

Vi skal kun betale for de "praktiske" ting, dvs. servietter, plasttallerkner m.m. da resten bliver betalt af vores forældre - lidt forkælet er man vel :loveboard:

:bearhug: Charlie

0

Del dette indlæg

Vi holder reception hjemme hos os selv efter vielsen i ca. 3 timer (skal allerede vies kl. 12). Der er mange mennesker som vi gerne ville se på vores bryllupsdag, men som det ville være lidt kikset, hvis de ligefrem skulle med til festen (naboer, kolleger, venner som vi ikke er så tætte med mere, golfvenner osv.). Vi bliver ca. 80 personer, hvor halvdelen skal med til festen om aftenen.

Vi serverer sandwish, bryllupskagen (tror, folk har mere lyst til kage om eftermiddagen end efter en tre-rettersmenu), lidt chips, sodavand, øl, vin....

Vi har sat et budget, der hedder 10.000 kr., det er med leje af borde, stole, duge, en pige i køkkenet, mad (bryllupskagen erlidt dyr, da vi ikke kender nogle som kan lave den for os), drikke, telt (til at dække sol / regn, 699,- i Harald Nyborg). Det er mange penge, men det betyder meget for os at se disse mennesker, selvom de ikke var "vigtige" nok til festen - hvis du forstår?!

Jeg har prøvet sådan et arrangement før, og jeg synes det fungerede godt. :bearhug:

Håber du kan bruge det til noget ..... held og lykke med forberedelserne.

Bryllupsmusen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holder reception efter kirken ......hvor der er dem som ikke er med til festen er ..dvs. kollegaer, studiekammerater, holdkammerater, mv...... og selvfølgelig dem der er inviteret til festen er der også .....

Vi regner med at være ca. 80 personer..... hvor af ca halvdelen er med til festen....

vi server lidt sandwich. gulerod og agurkstave, chips... og selvfølgelig Bryllupskagen .....der udover lidt drikkelse......og da det blir holdt i et selskabslokale...så er det vel røget op i en 3000 kr ca.. og det er uden beregning af bryllupskagen....

0

Del dette indlæg

hej

vi har snakket lidt om evt at holde en reception men er lidt i tvivl om hvordan og hvorledes og vil derfor gerne hører lidt om hvordan i afholdt / afholder jers???

holder i den samme dag som festen?? Ja, vi holder den lige efter vielsen kl. 14.00 - 17.30

hvem er inviteret?? Arbejdskammerater, klassekammerater og naboer

hvad serverer i?? Bryllupskagen, snobrød, snacks, velkomstbowle, øl og sodavand.

hvor holder i den? Vi holder den i haven, der hører til spejderhytten vi har lejet.

hvad regner i med at prisen bliver?? Uhh, ved det ikke helt, men cirka 2500 kr. for mad og drikke.

andre ting??? Til receptionen starter vi med, at der bliver taget billeder af alle gæster parvis, og dernæst skærer vi kagen for. Lige efter det går vi 45 min. og får taget billeder af os, hvor folk så må hygge dem selv imens. Der er havespil, guitarspil, snobrød til ungerne, hygge-snakke-tæpper osv. Kl. 17.30 har vi skrevet at receptionen er slut, og de resterende fortsætter brylluppet med middag og fest.

Vi har givet skriftlige invitationer til alle receptionsgæster.

<{POST_SNAPBACK}>

0

Del dette indlæg

Vi regner med at gøre det som til de brylupper vi har været til.

Reception holdes efter kirken i gård ved siden af kirken (der ligger en skole vi kan leje borde af eller være indenfor hvis det regner). Der er alle inviteret der kommer til festen og nogle venner og dem der kommer til globryllup. Vi regner med at servere champagne og sodavand, jordbær drypet i chokolade og jordbærkage. Da vi ikke er så lang i planlægning i nu vid jeg ikke hvad det kommer til at koste os.

:bearhug: Sandra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes kl. 1200 og holder reception kl. 1300 - 1500. Vi har inviteret dem som også skal være med om aftenen samt kollegaer, vennerne fra MC-klubben samt de venner og bekendte som ikke skal med om aftenen...

Vi serverer øl, vand og lidt at spise :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi holder reception om eftermiddagen på den store dag. Det afholdes i et forsamlingshus fra kl. 13 - 16.

Menuen er sandwihes i flere forskellige smukt anrettede afskygninger og kanapéer, som vist i virkeligheden er noget af det samme. Hertil serveres øl, vand og hvidvin. Efterfølgende skal vi have bryllupskage med Asti Spumante (mouserende champagagne agtigt noget) og kaffe.

Vi bliver ca. 100 til receptionen. Prisen for maden er 5000 kr. og så afregnes drikkelse efter forbrug. Bryllupskagen køber vi sammen med petit fours til om aftenen og det koster tilsammen 5000.

Jeg tror at den samlede pris for vores reception bliver et sted mellem 15.000 og 17.000.

Et godt råd til dem der også gerne vil holde reception på selve dagen er en tidlig vielse. Vi skal vies allerede kl. 10. Jeg er bange for at det ville blive for presset og stressende, hvis det blev meget senere. Man får også rigtig meget ud af dagen på denne måde.

;) Maja

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi holder reception om eftermiddagen på den store dag. Det afholdes i et forsamlingshus fra kl. 13 - 16.

Menuen er sandwihes i flere forskellige smukt anrettede afskygninger og kanapéer, som vist i virkeligheden er noget af det samme. Hertil serveres øl, vand og hvidvin. Efterfølgende skal vi have bryllupskage med Asti Spumante (mouserende champagagne agtigt noget) og kaffe.

Vi bliver ca. 100 til receptionen. Prisen for maden er 5000 kr. og så afregnes drikkelse efter forbrug. Bryllupskagen køber vi sammen med petit fours til om aftenen og det koster tilsammen 5000.

Jeg tror at den samlede pris for vores reception bliver et sted mellem 15.000 og 17.000. 

Et godt råd til dem der også gerne vil holde reception på selve dagen er en tidlig vielse. Vi skal vies allerede kl. 10. Jeg er bange for at det ville blive for presset og stressende, hvis det blev meget senere. Man får også rigtig meget ud af dagen på denne måde.

;) Maja

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Maja

Hvad skal I lave fra vielsen er slut til kl.13, hvor jeres reception begynder? Det var bare med tanke på, at gæsterne ikke kommer til at kede sig, mens I får taget billeder osv. :bearhug:

Bryllupsmusen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det tager dem knap tre kvarter at komme fra kirken og til forsamlingshuset og ellers må de underholde hinanden :bearhug: Der bliver da lidt ventetid for dem, men jeg synes ikke at det er for meget. Der er nok lidt indtryk fra kirken, som skal fordøjes og sådan..

Det er et vurderingsspørgsmål om man mener at det er ok med ventetid.

Kh Maja

0

Del dette indlæg

Det tager dem knap tre kvarter at komme fra kirken og til forsamlingshuset og ellers må de underholde hinanden :balloon: Der bliver da lidt ventetid for dem, men jeg synes ikke at det er for meget. Der er nok lidt indtryk fra kirken, som skal fordøjes og sådan..

Det er et vurderingsspørgsmål om man mener at det er ok med ventetid.

Kh Maja

Der kan så også være ulemper ved den løsning. Hvis gæsterne ved selve festen har været igang fra kl. 10.00 og været til en reception af 3 timers varighed, hvor friske er de så når de ankommer til selve festen ?

Har man gæster der kommer langvejs fra kan det også været et problem at lægge vielsen så tidligt som kl. 10.00. Mange vil muligvis skulle hjemmefra allerede kl. 7 om morgenen for at være der til tiden og de skal stadigvæk holde til festen, brudevalsen og så videre ud på de små timer.

Alternativet kunne være at man lod receptionen vare en time eller halvanden. En reception er iøvrigt en udmærket lejlighed til at pakke nogle af gaverne op.

0

Del dette indlæg

Hvis man inviterer 110 menneske til en reception, så synes jeg at det er fro lidt med 1 - halvanden time. Så bliver det alt for presset med at hilse på alle gæsterne, pakke gaver op og spise...

Vi skal holde brylluppet på Fyn og der kommer folk fra hele landet også fra Norge. Jeg har ikke oplevet at nogle ad dem synes at det er fro tidligt. Tror der er en del af dem der gør en weekend ud af det og tager til Fyn allerede fredag.

Mht. festen om aftenen, så håber vi ikke at folk er alt for trætte. De unge kan sagtens klare sådan en dag og de andre har mulighed for at tage hjem og hvile lidt ud mellem receptionen og festen. Ellers hygger vi om de gæster der ikke skal hjem og hvile.

:jupi: Jeg glæder mig m,eget og håber ikke at dagen bliver FOR lang... Mon ikke at tiden bare flyver afsted den dag...

Kh Maja

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer