Guest Zoey

Gavebord

21 indlæg i dette emne

Hej.

Vi er ved at gennemgå de sidste detaljer, og dagen ser ud til (på papiret), at følge tidsplanen, men hvad gør' i andre med gaverne? Jeg mener, pakker I dem selv op, eller har i nogen til det? Vil nok allerhelst selv gøre det, men kan se på tidsplanen at vi nok ikke kan nå det, det er jo ikke noget der kan overståes på 5 min.

Har overvejet, at få nogle til at pakke gaverne op for os, og dokumentere hvad vi har fået fra hvem, så der ikke sker nogle fejl eller kort der bliver væk i farten , så vi i ligehed med enanden tråd kan få sagt ordentlig tak for gaverne til hver især. Det er sku for pinligt, hvis man ikke har styr på hvad man har fået fra hvem, og det er uanset gavens størrelse. Det er lidt mere personligt, at takke "moster Elly" for vasen, frem for bare at sige tak for gaven.

Hvad synes i, og hvad gør i, når der nu er et ret stramt program???

Zoey :balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi pakkede selv gaverne op. Jeg ville ikke have det godt med at sætte andre til at pakke op, da jeg synes det er en smule respektløs overfor dem, som giver gaverne.

Jeg ville nok selv blive lidt ked af det, hvis jeg kom med en gave og parret ikke engang selv pakkede den op. Der kan jo også være nogle, som gør ekstra meget ud af indpakning og lign.

Så vi pakkede en halvdel op hver (altså på samme tid), og så skrev min søster ned på kortene imens, hvad de forskellige havde givet. Så kunne vi skynde os at pakke op og bruge de efterfølgende dage på rigtig at se hvad vi egentlig havde fået.

Men jeg vil tro det er meget forskelligt hvad folk gør, og I gør jo bare som I føler er bedst.

0

Del dette indlæg

Hej.

Vi er ved at gennemgå de sidste detaljer, og dagen ser ud til (på papiret), at følge tidsplanen, men hvad gør' i andre med gaverne? Jeg mener, pakker I dem selv op, eller har i nogen til det? Vil nok allerhelst selv gøre det, men kan se på tidsplanen at vi nok ikke kan nå det, det er jo ikke noget der kan overståes på 5 min.

Har overvejet, at få nogle til at pakke gaverne op for os, og dokumentere hvad vi har fået fra hvem, så der ikke sker nogle fejl eller kort der bliver væk i farten , så vi i  ligehed med enanden tråd kan få sagt ordentlig tak for gaverne til hver især. Det er sku for pinligt, hvis man ikke har styr på hvad man har fået fra hvem, og det er uanset gavens størrelse. Det er lidt mere personligt, at takke "moster Elly" for vasen, frem for bare at sige tak for gaven.

Hvad synes i, og hvad gør i, når der nu er et ret stramt program???

Zoey :balloon:

<{POST_SNAPBACK}>

jeg tør næsten vædde på et tidsprogram ikke holder alligevl, :balloon:

jeg har jo holdt bryllup før og været med til en del som tjener, og af ren erfaring kan jeg sige at i 89 % af tilfældene er alle lidt bag ud med mindre det smider hvad de har i hænderne for at holde sig inden for rammerne

til mit forrige bryllup pakkede vi selv gaver op.. det synes jeg også er det bedste.

vi var til bryllup i maj i år hos dennis's kusine og jeg tror jeg hørte over halvdelen af alle menneskerne ( jeg er ryger man hører en del når man bliver sendt udenfor for at ryge :) ) sige at det var sgu lidt mærkeligt at de havde sagt andre til at nærmest flå pakkerne op for dem.

og ja , hvad nu hvis folk havde lavet noget specielt ved f.eks. kort , indpakning eller gerne ville have et billed af jer mens i lige pakkede netop deres gave op... eller måske gerne stå ved siden af jer når i gør det

jeg ved at til vores bryllup bliver det os der pakker op , netop fordi jeg ved at der kan være lavet detajler på pakkerne specielt til os , og når papiert er flået af giver det ikke det samme ... kan du følge mig? :)

du kan jo også sige videre at gæsterne meget gerne må pakke den ind i gennemsigtigt papir hvis programmet er meget stramt så kan i se hvad der er i dem uden at skulle åbne dem alle

knus

Rikke

0

Del dette indlæg

Hmmm, kan godt se hvad i mener, det er bestemt ikke vores hensigt at støde nogle. De bryllupper vi har været til tidligere har været i Norge (kærsten er Nordmand), og der har de alle haft nogle til at pakke gaverne op for sig, så derfor tænkte vi "måske go idé.......men kan godt se hvad i mener. Må vist lige snakke om det igen, og se hvad vi kan gøre ved tidsplanen, og nej den holder sikkert ikke alligevel.

Hvis vi nu vælger selv at pakke op, hvornår gør' man så det? Før middagen eller efter??

Zoey

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi pakkede op før middagen.. og det var jeg glad for. Der var altså ikke meget tid bagefter til at skulle pakke gaver op. Så jeg vil anbefale jer at gøre det inden middagen. Så kan I jo også I jeres velkomsttale (hvis I har sådan en) sige tak for gaverne.. (Det synes jeg virker mest naturligt at vente med at sige, til gaverne er pakket ud.)

0

Del dette indlæg

Hvis vi når det, pakker vi lidt ud om aftenen (jeg er jo viiildt nervøs for, at der er 2 taler og en sang, og så er den ski slået), lidt om formiddagen dagen efter til brunchen med vores gæster.

Hvis vi ikke når noget, pakker vi dem ud dagen efter herhjemme...hvor vi er alene og har god tid.

:balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har snakket om at pakke dem ud dagen efter i ro og mag, for rigtig at kan nyde dem. Ved vi ikke kan få tid samme dag og den kommende synes selv vi skal gøre det. Og helt ærlig, så er det faktisk også lidt personligt hvad folk giver. Men det er der nok nogle der skal blive lidt stødt over.

Bimmerdal

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:balloon: Jeg er glad for at du har stillet det spørgsmål, for det har jeg også overvejet. Vi har dog talt med Bjarnes søster om at pakke op for os, hvis vi ikke kan nå det. Ellers vil vi selv gøre det meste før og efter middagen, og svigerinden skriver så ned.

Knus Ingelise

0

Del dette indlæg

Jeg har INGEN anelse, og der er altså kun 13 dage igen. Jeg kan ikke finde ud af, hvad vi skal gre. Jeg kan ikke se, at vi selv skulle have tid til at pakke gaverne op. Måske en enkelt eller to, men ellers tror jeg, at vi bliver nødt til at få nogle til at gøre det. Må snakke med Hr. Trolovede om det, når han bliver sig selv igen (var til polterabend i går!)

:boohoo: Anna

0

Del dette indlæg

Jeg tror nok at det ender med at vi venter med at pakke op til dagen efter - og forklarer det i vores velkomsttale. Vi vil så tage billeder af gaverne og lægge dem på vores hjemmeside, hvor billeder fra festen også bliver lagt ud...

Grunden til at det nok bliver sådan er, at vi ikke holder reception, så vi kan simpelthen ikke se hvordan vi skal kunne nå det - og vi vil gerne have tid til at kunne nyde hver enkelt gave og kort!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores skema er meget stramt vo skal vies kl 15 og der er vi færdige kl 15.30 så tager det 30 min at køre til feststedet hvor billederne skal tages og kl 17 er der velkomstdrink og 17.30 går vi til bords.

I den tid hvor vi får taget billeder er der nogle der skal have deres værelser, så derfor har vi gjort det sådan at min mor og svigermor pakker gaver ud for os og skriver ned(alle de bryllupper jeg har været med til har brudeparret fået andre til at pakke op). Vores gaver bliver alligevel stilt på et rullebord der flyttes ind i det lokale hvor vi skal spise.

Så kan vi efter maden i ro og mag se på hvad det er vi har fået. Men dette var noget vi begge var enige om, især da vi hver især har været til bryllup hvor det tog op til 1½ time at :jul8: :boohoo: , vi kan ikke se hvor vi skal finde den evt 1½ time i vores program, hvis vi ikke vil betale overtid på stedet hvor festen skal holdes.

Men folk ved det også at det bliver gjort på den måde og alle har sagt at det kan de godt forstå at vi gør, da det tager lang tid at åbne gaver.

0

Del dette indlæg

Det er en spændende debat!

Der er mange meninger om sagen, og jeg kan se noget rigtigt i alle. Dog vil jeg give Maiken ret; det tager lang tid at pakke gaverne op, og man kan jo heller ikke være bekendt at forcere oppakningen, flå papiret af og sige næh -og sætte gaven til side.

Vi har valgt at få min kærestes datter til at pakke op, af den ene årsag, at gæsterne skal have lov at se, hvad vi får.

Personligt ville jeg hellere, som andre igen åbenbart har valgt, pakke hele molevitten op i ro og mag næste dag.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Sjovt at høre jeres mening om det.

Vi har ikke aftalt det 100% endnu - men har snakket om at gøre det som flg.:

Får en veninde el. to til at finde de gaver på folk der ikke skal overnatte eller kommer til brunch dagen efter.

Så pakker vi selv dem op om eftermiddagen/aftenen - resten bliver så dagen efter under brunch (dog skal vi nok have hjælp af veninderne igen så de kan skrive ned m.m.)

Syntes selv det har været lidt surt at give en gave til bryllup, hvor man har tænkt meget over hvad man skulle give og så ser man ikke brudeparrets reaktion - det er lidt uchamerende syntes vi. :boohoo:

Meeen som sagt vi har ikke besluttet det helt endnu.

Hygge hejsa

Lene

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer