Guest Lene B

HVOR GAMMELT ?

14 indlæg i dette emne

Har lige brug for hjælp.

Noget lånt, blåt, nyt og gammelt ?

Jeg har lånt og blåt (strømpebånd der er kniplet), nyt er lyserøde sandaler og kjole - nu mangler jeg kun noget gammelt !

Men hvor gammelt er gammelt - skal det være arvestykke, kan det være noget der er et par år gammelt af mit eget ?

Ville bare lige høre jeres mening !

Forsat dejlig dag. ()()

Lene

Redigeret af Lene B
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige brug for hjælp.

Noget lånt, blåt, nyt og gammelt ?

Jeg har lånt og blåt (strømpebånd der er kniplet), nyt er lyserøde sandaler og kjole - nu mangler jeg kun noget gammelt !

Men hvor gammelt er gammelt - skal det være arvestykke, kan det være noget der er et par år gammelt af mit eget ?

Ville bare lige høre jeres mening !

Forsat dejlig dag. ()()

Lene

<{POST_SNAPBACK}>

Altså jeg tror bare det skal være noget, som du ikke har købt i forbindelse med bryllupet. Noget,s om du havde i forvejen

Sådan tænker jeg i hvert fald selvom mit gamle er en halskæde fra min mormor

0

Del dette indlæg

mit nye er kjolen

mit lånte er et armbånd

mit blå er en sløfte på mit strømpebånd

og mir gamle er et dagmarkors jeg fik til min konfirmation, som min oldemor fik til sin konfirmation, og så fik min bedstemor den til sin og gav den videre til mig.

men det kan jo også være den halskæde du købte af en gadehandler da du var på cypern for 3 år siden (opdigtet eksempel)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Såvidt jeg har læst mig til i diverse bryllupsmagasiner, så er det gamle noget fra tiden INDEN du lærte din kommende mand at kende - altså din 'ungpige-tid'...  :hjerte:

()() Rikke

Vil det så sige, at ifølge traditionerne så kan mit gamle ikke være mine oldeforældres vielsesringe som jeg låner af min mor?

Tæller det så som lånt og ikke som gammelt.

Ved godt at det er op til mig selv, vil bare gerne lige have styr på det i forhold til, hvordan traditionen oprindeligt er.

Kan jo være, at jeg skal have noget gammelt som er mit og kun mit.....

Så ved jeg nemlig ikke hvad det skal være :)

0

Del dette indlæg

Såvidt jeg har læst mig til i diverse bryllupsmagasiner, så er det gamle noget fra tiden INDEN du lærte din kommende mand at kende - altså din 'ungpige-tid'...  :hjerte:

()() Rikke

Vil det så sige, at ifølge traditionerne så kan mit gamle ikke være mine oldeforældres vielsesringe som jeg låner af min mor?

Ved godt at det er op til mig selv, vil bare gerne lige have styr på det i forhold til, hvordan traditionen oprindeligt er.

Så ved jeg nemlig ikke hvad det skal være :)

jeg tror godt det kan være de vielsesringe du nævner- det kan jo tælle for både lånt og gammelt

0

Del dette indlæg

()() Rikke

<{POST_SNAPBACK}>

Så ved jeg nemlig ikke hvad det skal være :boohoo:

<{POST_SNAPBACK}>

Altså jeg ville jo tælle det som det lånte - for det er jo ikke noget gammelt af dit eget.... :)

men det er vel så forskelligt hvordan de traditioner bliver tolket... :lol: Så jeg ville bare gøre det, som du synes er bedst :hjerte: -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

altså så har jeg lige opdaget at jeg tyder traditionerne som jeg selv vil :) For mit gamle er et halskæde fra min venindes oldemor,som nemlig passer rigtig godt til kjolen og resten af smykkerne... og det lånte er et sjal fra min nygifte veninde ( det skulle jo betyde held)

men mon ikke man bare skal tage det hele med et gran salt?? Sålænge vi er glade for det man nu vælger....

()() karina

0

Del dette indlæg

Altså, jeg ejer ikke noget gammelt.... Så det må jeg helt sikkert låne mig til - det bli'r formentlig et kniplet lommetørklæde fra min oldemors tid (som jeg låner/får af min mor). Og det ¨jeg "tæller" som det lånte er de øreringe, som jeg låner af min mormor.... ()()

0

Del dette indlæg

Jeg tror altså heller ikke, at det gamle skal være noget, man selv ejer. Jeg låner en gammel kæde af min mor.

<{POST_SNAPBACK}>

Det står der i de bryllupsmagasiner, som jeg har læst i - jeg læste lige i deri gen i morges for at være sikker på, at jeg ikke bare bilder jer ting ind ;) og der står, at:

"det gamle skal være noget, som minder dig om din tidligere tilværelse"

()() Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det gamle skal altså ikke være antikt - og kan ikke være lånt HVIS man vil følge traditionen, idet det gamle bestemt symboliserer, at man tager noget af SIT gamle liv med ind i sit nye som gift frue; og så nytter det jo ikke, at man tager noget gammelt fra en anden...

Det lånte skal lånes fra en kvinde i et lykkeligt ægteskab, da man så tager lidt af denne ægteskabelige lykke med ind i sit eget ægteskab (=det giver altså held, som nogle også skriver).

Heraf følgende må det gamle hellere være en gammel hårnål fra ungpigetiden end en fin, antik broche, man har lånt sig frem til...

0

Del dette indlæg

Her er lidt fra mig...

Det nye er brudekjolen ( selvom den er lejet )

Det lånte taske fra svigerinde

Blåt strømpebånd

Gammelt. Blir enten en ring fra min farmor eller et gammelt lommetørklæde

fra min barndom med eventyret " Fyrtøjet"

Knus Heidi

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer