Bryllupsmusen

Bordplan

15 indlæg i dette emne

Jeg er helt forvirret nu, for i en tråd står der, at bruden sidder til højre for brudgommen, men et andet sted på Bryllupsklar.dk står der, at bruden sidder til venstre for gommen. Hvad er rigtigt og gælder de samme regler for resten af selskabet, altså at bordherre sidder til højre for borddamen (lad os bare sige set med damens øjne, og ikke når man kigger hen på dem - hvis I forstår!)

Jeg hælder selv mest til, at damen sidder til venstre for manden, men vil gerne lige også høre det fra jer, inden jeg laver den endelige bordplan. :bearhug:

Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Det ser ud til, at til højre for gommen vinder. :yeah:

Men hvad med resten af selskabet, skal damen så sidde til højre for bordherren? Jeg synes nu, at jeg plejer at sidde til venstre for bordherren, når jeg er til fest. Men det kan man jo ikke ved hovedbordet, hvis først brudeparret sidder omvendt!!!

Gitte

0

Del dette indlæg

Vi har også valgt til at bruden skal sidde til højre for gommen, men jeg mener at jeg på et tidspunkt slog det op i politikkens bryllupsbog, hvor der stod at førhen sad bruden til højre, men at det i dag var meget forskelligt ... og der ikke var nogen placering der var mere korrekt end anden...

... var det en hjælp??? :baa:

:bearhug: Sødehelle

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lært en meget sød lille huskeregel om, hvilken side der er ens bordherre:

En ganske normal herreskjorte har altid knapperne i den ene side, og "hullerne til knapperne i den anden side... Den herre man har på sin venstre side, der kan man "snige" sin hånd ind på hans bryst "mellem knapperne selvom skjorten er knappet hele vejen, mens den herre du har på din højre side, der kan man altså ikke uden videre få handen ind på maven af ham. Prøv selv på jeres mænd - den virker faktisk :) Derfor sidder ens bordherre altid til venstre for damen... Og for lige at gøre historien endnu mere sød, så knappes damebluser faktisk modsat af herrebluser, så manden der sidder til venstre for dig (altså din bordherre) kan faktisk også liste sin hånd ind til dig uden det store besvær... Men spørg ikke hvor jeg ved det fra... :)-HAHA-

Konklusion: Bruden skal sidde til højre for gommen (ligesom alle andre kvinder sidder til højre for deres bordherre).

:bearhug: Charlie

0

Del dette indlæg

Jeg har lært en meget sød lille huskeregel om, hvilken side der er ens bordherre:

En ganske normal herreskjorte har altid knapperne i den ene side, og "hullerne til knapperne i den anden side... Den herre man har på sin venstre side, der kan man "snige" sin hånd ind på hans bryst "mellem knapperne selvom skjorten er knappet hele vejen, mens den herre du har på din højre side, der kan man altså ikke uden videre få handen ind på maven af ham. Prøv selv på jeres mænd - den virker faktisk  :huh:  Derfor sidder ens bordherre altid til venstre for damen... Og for lige at gøre historien endnu mere sød, så knappes damebluser faktisk modsat af herrebluser, så manden der sidder til venstre for dig (altså din bordherre) kan faktisk også liste sin hånd ind til dig uden det store besvær... Men spørg ikke hvor jeg ved det fra...  :)  -HAHA-

Konklusion: Bruden skal sidde til højre for gommen (ligesom alle andre kvinder sidder til højre for deres bordherre).

:hug:  Charlie

Sød historie - og den bekrafter hvad jeg kender. Bruden/kvinder til Høre for gommen/bordherre. Det bliver det også hos os.

:) Sandra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Troede hjertet sad midt i *GGG*

Tror godt nok at min mand gik på min højre side ud af kirken, men det kommer vel an på hvordan man står?? Han gik over i den side hvor min familie sad *G*

Hvordan man sidder ved vi ikke, vi sætter os som vi har lyst *S*

0

Del dette indlæg

Den med skjorten var god :) Jeg gik fluks ind og hentede en af Nicolais skjorter og fik ham til at holde den, og sørme om det med knapperne ikke passede! - så den forklaring snupper jeg.

Bordplanen er nu lavet, og synes selv den er blevet god. Vi har valgt ikke at skille par ad, så er vi sikre på, at alle har nogen de snakker godt med ved siden af sig. Så gør det ikke så meget, hvis de ikke kender de andre ved bordet så godt. :huh:

Tak for alle de gode svar.

Gitte :hug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer