Dikus

Polterabend

19 indlæg i dette emne

Min kæreste og jeg snakkede håb og frygt i forbindelse med polterabend. Og det viste sig, at han faktisk ikke rigtig gad - og her gik jeg og troede, han GLÆDEDE sig, da han ikke er kommet meget væk fra barnepasning og sygeleje de sidste tre år.

Han gider ikke rigtig, da han synes strippere er kedelige (jeg troede, de hørte til, og han ville finde det festligt...), han gider ikke ydmyges eller blot skulle drikkes fuld (men hvem gider det???) men så gider han heller ikke paintball (kedeligt), elastikspring, go-cart (har dårlig nakke) og da han har sprunget faldskærm, gider han heller ikke noget flyve/faldskærmshalløj...

Hvad er der så tilbage, tænkte jeg??? Måske er der nogen, der kan hjælpe???

Selv ville han gerne ølsmagning/whiskeysmagning, men ved, det ikke bliver sjovt med hans venner, der hellere vil drikke end smage. Han ville gerne spille golf - men har aldrig prøvet det før, og så er det vist ikke sådan lige til at samle en stor gruppe ølhungrende mennesker til. Han ville gerne til FCK-kamp, men bor på Fyn, og tror, det vil blive for dyrt - og i samme dur kunne han tænke sig, at komme på et mini-krustogt for at feste med vennerne i nogle anderledes rammer...

Nu tænker I enten WOUW han er godt nok negativ (og det er svært at modargumentere :hug: ) eller også undrer i jer over, hvorfor jeg bekymrer mig over det - men jeg er RET sikker på, jeg vil blive spurgt til råds, da hans venner ud over at ville være fulde og se ham fuld også gerne vil give ham en god dag... HELDIGVIS!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kæreste og jeg snakkede håb og frygt i forbindelse med polterabend. Og det viste sig, at han faktisk ikke rigtig gad - og her gik jeg og troede, han GLÆDEDE sig, da han ikke er kommet meget væk fra barnepasning og sygeleje de sidste tre år.

Han gider ikke rigtig, da han synes strippere er kedelige (jeg troede, de hørte til, og han ville finde det festligt...), han gider ikke ydmyges eller blot skulle drikkes fuld (men hvem gider det???) men så gider han heller ikke paintball (kedeligt), elastikspring, go-cart (har dårlig nakke) og da han har sprunget faldskærm, gider han heller ikke noget flyve/faldskærmshalløj...

Hvad er der så tilbage, tænkte jeg??? Måske er der nogen, der kan hjælpe???

Selv ville han gerne ølsmagning/whiskeysmagning, men ved, det ikke bliver sjovt med hans venner, der hellere vil drikke end smage. Han ville gerne spille golf - men har aldrig prøvet det før, og så er det vist ikke sådan lige til at samle en stor gruppe ølhungrende mennesker til. Han ville gerne til FCK-kamp, men bor på Fyn, og tror, det vil blive for dyrt - og i samme dur kunne han tænke sig, at komme på et mini-krustogt for at feste med vennerne i nogle anderledes rammer...

Nu tænker I enten WOUW han er godt nok negativ (og det er svært at modargumentere :hug: ) eller også undrer i jer over, hvorfor jeg bekymrer mig over det - men jeg er RET sikker på, jeg vil blive spurgt til råds, da hans venner ud over at ville være fulde og se ham fuld også gerne vil give ham en god dag... HELDIGVIS!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg synes da sagtens du kan videregive hans ønsker....ølsmagning kan sagtens lade sig gøre selvom man er sammen med folk som heller drikker end smager - da man jo alligevel kun får små sjatter i glassene......

Og mht. til golf, så ring til nærmeste golfbane med pay and play på, og spørger om mulighederne for at komme op og få en gruppeintroduktion til spillet....

Det kan sagtens lade sig gøre på de fleste baner..... men måske skal dette så være før øl/whiskeysmagningen!!! :)

Go for it....

Min egen kæreste er heller ikke så vild med udsigten til en polterabend, da han heller ikke er meget for alt det der, rpøven grænser af.....drikken osv...

Badutski

0

Del dette indlæg

Min kæreste blev hentet til sin polterabend for 3 timer siden.........

De tog ham på sengen, og lige nu er de på fisketur......råhygge, med snak og øl.

Bagefter skal han til en gammeldags barber, med rigtig barberkniv og hele pivtøjet.

Senere skal hele flokken (16-17 mand) netop ud på en golfbane med pay and play og spille lidt...........

De slutter af hjemme hos nogle af vores venner med den helt store grillaften.

Knus Trisse :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med bare en rigtig god og måske stor fest med hans kommende kone og alle jeres venner?

Sådan var vores - og vi elskede det. Vi havde ikke lyst til de sædvanlige ting.

Men først indspillede vi en duo cd. Det var rigtig hyggeligt

0

Del dette indlæg

Tja.. det er måske nok ikke et program der passer særlig godt til din kommende mand, men min mand var på følgende polterabend.

Blev hentet kl. 9.30 fra fisketur..

Dansede hula-dans hos en professionel instruktør

Kastrerede grise

Kørte go-cart

Paintball

"Skovhugger-land" (De skulle dyste mod hinanden i flere discipliner, f.eks. skyde med bue og pil, kaste økse ind i en skive, kaste store pæle længst osv.)

Øl smagning hjemme hos en af vennerne. (De havde købt en masse forskellige øl i Kvickly)

Derefter mødtes vi allesammen og dansede riverdance med instruktør.

Og så spiste vi sammen.

0

Del dette indlæg

Jo, så kom der alligevel nogle gode, nye ideer - og så det, at det faktisk KAN lade sig gøre at spille GOLF. Det vil komme helt bag på ham :huh: Fisketur var også en SUPER ide, det ELSKER de der drenge - og så er der jo ordnede forhold...

MERE MERE - også selvom det "bare" er små beretninger fra jeres egne mænds polterabend...

P.S. Fælles feste er udelukket... Det er altid "skilsmissegrund" for samtlige par i drengegruppen, når vi kvinder ser dem sammen :hug::)

0

Del dette indlæg

Min kæreste blev hentet til sin polterabend for 3 timer siden.........

De tog ham på sengen, og lige nu er de på fisketur......råhygge, med snak og øl.

Bagefter skal han til en gammeldags barber, med rigtig barberkniv og hele pivtøjet.

Senere skal hele flokken (16-17 mand) netop ud på en golfbane med pay and play og spille lidt...........

De slutter af hjemme hos nogle af vores venner med den helt store grillaften.

Knus Trisse :hug:

Måske jeg bare skulle få din mands venner til at arrangere den polterabend??? Det lyder SUPER!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kæreste blev hentet her i morges, de tog ham også på sengen. han havdee ellers regnet ud at det ville blive i dag, men jeg kom med en længere røver om at det var det ikke og de ville hente ham på mandag på arb.

De skulle kaste med økse, bryde og paintball. Han har lige ringet hjem, savner sin søn, så skulle lige høre hvordan vi havde det. Han var så mega fuld at han mente snart han skulle hentes. De vil hele tiden han skal bunde øl... Hvor fedt er det at være så fuld på sin polter.. at man tager tidligt hjem... hans kammerater er også nogle der tænker på at blive mega fulde...

Det væreste var hans skuffelse over at hans barndoms venner ikke kunne komme med pga de er på ferie. Jeg synes dem der arrengere skal tænke på den det bliver holdt for og ikke dem selv... (Lidt en lille påmindelse til dem der skal lave sådan noget... Det er dog nok ikke lige her man skal skrive det så... Men hvor går man det... Synes sådan nogle dage har taget overhånd. Hvorfor kan man ikke bare lave en rigtig hygge dag???

Bimmerdal

0

Del dette indlæg

Jeg blev faktisk spurgt til råds af Nicolais venner, for de var lidt blanke. Jeg kom med et forslag om at køre på motorcykel, for det er noget Nicolai rigtig godt kunne tænke sig, men aldrig har prøvet....

Så du kan sagtens komme med gode råd til din kærestes venner, de vil tage imod med kyshånd, for de vil jo gerne give ham en god dag..

Jeg ved, at Nicolai bliver hentet på lørdag, men jeg ved ikke hvad de skal lave.....

Gitte

0

Del dette indlæg

Jeg har også hørt om nogen, som var til sumobrydning! Man bli'r klædt ud i en kæmpe skum-dragt, og så skal man "kæmpe" mod de andre (total umuligt i dragten!) Ved dog ikke lige hvor sådan noget foregår henne?

Ligesom Bimmerdal har jeg også oplevet det der med, at arrangørerne af kærestens polterabend har gjort, hvad DE synes om - uden at tænke på min kæreste. Da jeg hørte, at prisen var OVER 1000 kr pr. mand, bad jeg dem om at tænke sig om - for så er der mange af min kærestes venner, som ikke har råd til at ta' med. De har heldigvis lavet om på planerne, så det nu bliver ca. 400. Men datoen har de valgt, så det passer DEM - de har overhovedet ikke undersøgt, om min kærestes brødre kan... det er jeg RET negativ over, for jeg ved, hvor meget det betyder for ham! Oh well - drenge og planlægning! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Min kæreste sagde til sin bror og nogle af sine venner, hvad han rigtig godt kunne tænke sig og hvad han absolut ikke ville. (Klædte de ham ud i kostume så han skulle rende rundt i gågaden - havde han sagt at han ville gå hjem. det ville han simpelthen ikke!)

Min kæreste havde sagt, at han gerne ville lave noget, hor alle kunne være med. De var ude at spille paint-ball og køre go-cart, det var noget han gerne ville.

For halvanden måned siden var vi til polterabend, og som en fælles ting mødtes vi alle til sumobrydning, det var smadder sjovt.

Kan din kærste ikke sige til vennerne, hvad han godt kunne tænke sig, og hvad han absolut ikke vil?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kæreste blev vækket klokken 9 af alle drengene som lavede brunch i vores lejlighed, da de havde spist det tog de ud på Amager og spillede PaintBall i to timer. Derefter var de på Carlsberg og se den nye afdeling (der hvor de laver de nye "Jakobsen" øl) og de fik vist også smagt en del øl :bearhug:

Derefter tog de på kanalrundfart og fik lov at hoppe af ude på Islands Brygge hvor de grillede og hyggede i en kajak klubs lokaler (en af kærestens venner er medlem).. Da det var super varmt den dag (9.juli, næsten 30 grader) hoppede de i havnebadet efter maden og tilbage og drikke nogle gode øl...

Min kæreste synes det havde været en super dag, og tror det er vigtigt man gør noget alle (men især den kommende brudgom synes er sjovt)

0

Del dette indlæg

Vi var til polterabend i weekenden, der skulle gommen igennem følgende program. Vækning kl. 7:30 - fælles morgenmad med pigerne. Derefter var drenge til gammeldags barbering. Derefter en tur i lydstudio. det var gommens værste maridt da han ikke kan synge. Men de hyggede sig da de også sang i chor og fik overtalt lydstudie at synge gætteleg (en pervers sang - som drengene altid synger til fester) akapella da han ikke havde den. Den lyttede som en russisk fiskerkor og ret godt egentlig. Vi hyggede og morede os meget med cd om aften til fest - og gommen indrømmede at det faktisk ikke var det værste. Men så blev det fysisk krævende. De ståede på ski - indendørs - og lavede løbebungee. Derfeter også lidt gladiator kamp og så salsa dans om aften hvor pigerne og drenge blev forenet.

Men giv hans ønsker videre til drenge så kan de jo beslutte om de ville tag hensygn til det - han skal jo have en sjov dag.

:bearhug: Sandra

0

Del dette indlæg

Her er beskrivelsen af min kommende mands polterabend.

Blev hentet kl. 8.00

Spiste morgenmad

Skød lerduer (Det synes han var super fedt, og mener bestemt at det skal vi begynde på...)

Var på lokalt bryggeri, og smage deres forskellige øl

Besøgte den lokale pølsemand, hvor han skulle lave frokost til dem alle

Spillede kyllinge-curling i hovedgaden

Legede/kørte med minigravko (hvad er det nu sådan en hedder)

Tog til en spejderhytte, hvor forloverens forældre havde påbegyndt aftensmad (grillkylling stegt over bål)

Hygge i hytten resten af aftenen

Var hjemme kl 3.00

Ved han synes at alle tingene var super super fede, og det betød meget at det var noget de alle kunne være med til. Prisen blev ca. 750 kr. men så kørte de også i taxi hele dagen.

Jeg havde i øvrigt meddelt dem at jeg IKKE ville acceptere hvis de arrangerede en stripper til ham, da det går ud over mine grænser, ved nogen synes det er noget pjat, men sådan har jeg det nu altså. Dette valgte de fra starten at respektere, og flere meddelte selv at de ikke mente at det hørte sig til.

Hvis man endelig skal have en stripper, så har jeg hørt om det fedeste: At få en af samme køn, som så skal LÆRE brud/gom/selskab at strippe for kæresten. Har hørt at det skulle være hylemorsomt.

Susanne

Redigeret af johepota
0

Del dette indlæg

Hej .. :bearhug:

Jeg kan da godt forstå hvis der er ting man er nervøs for. Jeg synes alt det med at blive klædt ud m.m. er noget kikset noget som høre fortiden til. Det er da meget bedre at hygge sig sammen med de andre.

Den polterabend jeg var til, var der to der havde besluttet sig for at klæde bruden ud i et mavedansersæt, meget koldt i maj mdr. Hun var godt nok ikke særlig glad!

Hvis man skulle bruge gode ideer så er der www.polterabend.dk, med masser af inspiration til en god dag!

Til Anne-Meethen, så er de sumodragter bare rigtig sjove. Dem kan du også finde under den webadresse, ellers hedder det vidst eventfactory og er lokaliseret i kbh..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er der mange gode ideer:

fisketur

ølsmagning

CD-indspilning

kanalrundfart

lerdueskydning

(hvad med bue og pil)

sumobrydning

paintball

gammeldags barber med knvi og det hele (den kan jeg godt lide)

Prøv at se på listen: de brude-in-spe, der har svaret på deres gom-in-spe´s vegne, har alle fortalt, hvor glade mænnerne har været ved, at der har været noget fælles, man har lavet og oplevet. Det har mest været aktive opgaver .... heldigvis har INGEN skrevet om strippere, for det er da godt nok den mest passive og ligegyldige underholdning til en polterabend ! Kan man ikke finde på andet kan man vel gøre det .... sådan synes jeg, det virker.

Og så skinner det faktisk også igennem, at de steder, hvor er sluttet med en spisning privat (grill hos kammeratens mor, eller i kajakklubben) der har man rigtig hygget igennem.

Så måske skal der egentlig ikke arrangeres for mange ting, men der skal mere tænkes på at være sammen og have det rart .... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Da nogle af vores venner skulle giftes sidste sommer blev der holdt et polterabend der endte med 'gommen' skulle gå 30 km. :angry1: Ikke sjovt! Men inden havde de bowlet, og hygget sig på en cafe. Han havde også fået den største is man kunne købe i et ishus, da han elsker is. Min kæreste var desværre ikke med da han skulle på arbejde den dag og det blev varslet aftnen inden. :)

I forbindelse med den polterabend undsøgte vi lidt, da vi regnede med Erik skulle være med til at arrangere...Kom han ikke til da to pludselig besluttede at nu skulle det være og de havde intet planlagt. Anyway en ting vi fandt på nettet som vi faktisk begge syntes lød sjovt, og som jeg håber Erik bliver udsat for, er at man i Kbh kan få undervisning i strip. Dvs. den kommende brud/gom bliver undervist i et par timer, til en rimelig pris, så man kan lave lidt ekstra ud af afklædningen på bryllupsnatten. :bearhug: Det syntes jeg er genialt. Sjovt, helt uskyldigt og da ganske brugbart på sigt. :heppe:

0

Del dette indlæg

Det er egentlig lidt sjovt at læse den tråd, fordi jeg tror at for måske 10 år tilbage, var måske meget normalt med en mærkelig udklædning, en stripper, en masse øl og et smut på diskotek. Det er fedt at se, at det i dag mere går ud på at drengene hygger sig sammen og laver noget de allesammen kan se tilbage på og mindes med glæde. Min kæreste er allerede begyndt at være sådan lidt..."jeg gider ikke det der polterabend", og jeg tror meget det er fordi han er bange for at folk bare vil ydmyge, men det lyder som om at mænd er ved blive noget mere civiliserede end som så :)

:bearhug:

Randi

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer