Lambada Bamse

Et hjertesuk

27 indlæg i dette emne

Hej piger.

Har lige brug for at lette hjertet :hjerte:

Vi er " på ikke talefod " med Richards søster i øjeblikket. Vi havde nemlig også bestemt at vi ikke ville have børn med. Vi har selv 2 ( der heller ikke skal med, da vi gerne vil føle vi er Mette og Richard - PAR - og ikke mor og far - FORÆLDRE ). Og hvis VORES egne børn ikke skal med - så skal andres altså heller ikke. Vi ønkser en voksen fest, hvor der er ro under taler og tid til at være voksne.

Alle undtagen Richards søster har kun været begejstret over det - ser det som en mulighed for at komme ud uden børn. Men søsteren tog det straks personligt og hentydede gud hjælpe mig at det var personligt mod hendes børn. Richards anden søster sagde endda, at hun da virkelig ikke kunne forstå, hvorfor de ikke måtte komme med - for de gjorde jo ikke nogen noget. SOM OM VI IKKE KUNNE LIDE DERES BØRN OG DET VAR DERFOR. Det blev jeg bare rigtig ked af, for det har jo INTET med hendes børn at gøre. :blush:

Det værste er næsten at hun BLIVER VED med at stille spørgsmålstegn til vores beslutning.. F.eks siger hun at hun til andre brylluper da har hørt at det er i orden at søskenes børn kommer med. Og at hun ikke kan se det er noget problem, de sidder jo stille og roligt og bliver afhentet senere på aftenen.

Suk !

Og så er det jo forresten kun MIG der er dum. Hun tror åbenbart det er MIG der har sagt nej - og ikke Richard. Richard har været rigtig sur og har flere gange sagt, at det er en beslutning vi er 110 % enige om - men nææhhh nej, det er mig hun har lagt på is. ØV !!

Vi har selvfølgelig sagt at alle børn er MEGET velkomne til receptionen - og vi har spurgt om hendes datter vil være brudepige... Jeg har stadig ikke hørt fra hende.

Jeg kan ikke forstå hvorfor hun tager det så personligt.. og jeg synes det er pinligt og irriterede at hun prøver at ændre vores holdning.. Kan i ikke lige se, hvis vi sagde OK til dem.. ( fordi HUN mener at søskenen børn er OK at tage med ) ? Og vores EGNE børn ikke skulle med ? Hvor malplaceret ville det lige være ?

SUK igen.

:blush: Lambada Bamse

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en rigtig dum situation, men jeg tror det handler om at abstrahere fra det.

Det er rigtig øv at der skal være problemer, når det ellers burde være sådan en lykkelig begivenhed. Det er jeres dag og derfor skal den også være præcis som i ønsker det! Det er så dårligt af folk - hvad enten det er familie eller venner - at brokke sig over noget som helst. Vi har også haft vores problemer, men har valgt at abstrahere fra det og lade dem være mugne, hvis det er det de vil. Det er svært, men en nødvendighed hvis man ikke vil have dagen ødelagt...

:blush: Maja

0

Del dette indlæg

Stakkels dig :blush::blush::blush:

Men hun er altså et nummer for sig selv. Hun må da kunne forstå at I ikke kan tage hendes børn med når alle andre ikke får lov til at tage børn med. Og det er så de færreste bryllupper der har børn med.

Du kunne evt. lave en afstemning bl.a. dem der er blevet gift, for at høre om de havde børn med....

Vi hende den.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Æv kan godt forstå du er ked af det. jeres ønske om en voksenfest har jo en hel anden grund end at i ikke kan lide deres børn.

Vi har også valgt en voksenfest - på nær ammebørn, der selvfølgelig må komme med- og det må gæsterne i bund og grund acceptere. I har inviteret dem til en stor og flot fest og det burde de glæde sig over frem for at fokusere på, at deres børn ikke skal med

Synes på ingen måde i skal have dårlig samvittighed, det er jeres dag og jeres valg

:blush: Rikke

0

Del dette indlæg

Jeg kan slet ikke forstå at hun flipper sådan ud, når nu JERES børn ikke en gang skal med.

til andre brylluper da har hørt at det er i orden at søskenes børn kommer med. Og at hun ikke kan se det er noget problem, de sidder jo stille og roligt og bliver afhentet senere på aftenen.

Det kan da godt være hun har HØRT ting og sager, men I er jo ikke andre, og der er jo ligesom ikke en lov der siger man SKAL tage sine nevøer og niecer med.

Stå fast på Jeres beslutning!

Hvorfor kan folk ikke fatte at de ikke kan bestemme over andres fester :tosset:

0

Del dette indlæg

jamen, jeg er helt enig med de andre, det er jeres fest og hvad hun laver sådan en scene over det forstår jeg slet slet ikke! hvorfor skulle hendes børn med når jeres egne ikke skal? helt ærligt!

hold I fast på jeres beslutning, jeg er sikker på at hun står alene med sin holdning til bryllup unden børn, og helt ærligt, hvor sjovt vil det være for hendes børn at være med som de eneste????

:blush:

0

Del dette indlæg

jamen, jeg er helt enig med de andre, det er jeres fest og hvad hun laver sådan en scene over det forstår jeg slet slet ikke! hvorfor skulle hendes børn med når jeres egne ikke skal? helt ærligt!

hold I fast på jeres beslutning, jeg er sikker på at hun står alene med sin holdning til bryllup unden børn, og helt ærligt, hvor sjovt vil det være for hendes børn at være med som de eneste????

:blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Kunne ikke være mere enig med de andre....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

JEg er også helt enig - hun skal da bare blande sig uden om - og hvis hun har et problem må hun blive hjemme men sine UUNDVÆRLIGE UNGER!!!

Vi skal heller ikke have børn med - min 2 niecer skal være brudepiger og skal med til receptionen men bliver hentet for middagen starter - og sådan er det bare!! :blush:

Det er jo ikke en fest for børn aligevel

:blush: Tris

0

Del dette indlæg

Hej piger.

Har lige brug for at lette hjertet  :hjerte:

Vi er " på ikke talefod " med Richards søster i øjeblikket. Vi havde nemlig også bestemt at vi ikke ville have børn med. Vi har selv 2 ( der heller ikke skal med, da vi gerne vil føle vi er Mette og Richard - PAR - og ikke mor og far - FORÆLDRE ). Og hvis VORES egne børn ikke skal med - så skal andres altså heller ikke. Vi ønkser en voksen fest, hvor der er ro under taler og tid til at være voksne.

Alle undtagen Richards søster har kun været begejstret over det - ser det som en mulighed for at komme ud uden børn. Men søsteren tog det straks personligt og hentydede gud hjælpe mig at det var personligt mod hendes børn. Richards anden søster sagde endda, at hun da virkelig ikke kunne forstå, hvorfor de ikke måtte komme med - for de gjorde jo ikke nogen noget. SOM OM VI IKKE KUNNE LIDE DERES BØRN OG DET VAR DERFOR. Det blev jeg bare rigtig ked af, for det har jo INTET med hendes børn at gøre.  :blush:

Det værste er næsten at hun BLIVER VED med at stille spørgsmålstegn til vores beslutning.. F.eks siger hun at hun til andre brylluper da har hørt at det er i orden at søskenes børn kommer med. Og at hun ikke kan se det er noget problem, de sidder jo stille og roligt og bliver afhentet senere på aftenen.

Suk !

Og så er det jo forresten kun MIG der er dum. Hun tror åbenbart det er MIG der har sagt nej - og ikke Richard. Richard har været rigtig sur og har flere gange sagt, at det er en beslutning vi er 110 % enige om - men nææhhh nej, det er mig hun har lagt på is. ØV !!

Vi har selvfølgelig sagt at alle børn er MEGET velkomne til receptionen - og vi har spurgt om hendes datter vil være brudepige... Jeg har stadig ikke hørt fra hende.

Jeg kan ikke forstå hvorfor hun tager det så personligt.. og jeg synes det er pinligt og irriterede at hun prøver at ændre vores holdning.. Kan i ikke lige se, hvis vi sagde OK til dem.. ( fordi HUN mener at søskenen børn er OK at tage med ) ? Og vores EGNE børn ikke skulle med ? Hvor malplaceret ville det lige være ?

SUK igen.

:blush: Lambada Bamse

Kan godt forstå at du er frustreret .............. men du skal kigge højt og flot på deres meninger :blush:

Personligt mener jeg heller ikke at børn "behøver" at komme med til et bryllup, det er livets fest og jeres fest - ikke en dag hvor børn dejlige indslag og gode humør skal overskygge dem det egentlig handler om - brudeparret.

Jeg har tidligere lavet et indlæg angående vores bryllup og vores barn. Vi har en søn på snart 3 år, og han kommer med i kirken og til fotograf. Herefter kører vores barnepige hjem med ham og så kan de hygge til dagen efter.

Vi har mange gæster som har børn i alle aldre, og kun et par har indikeret at det bliver svært at få deres 3 årige passet - det er bare ærgeligt for vores bryllup er så absolut uden børn.

Jeg har samme mening som dig - jeg elsker min søn overalt på jorden - men den dag vil jeg være IKKE være mor!

Lyt til jer selv, og lad ikke andres meninger/ønsker rykke ved jeres beslutninger.

Kæmpe knus Gitte

p.s. De bryllupper vi har været med til de sidste 10 år har været uden børn.

0

Del dette indlæg

Er meget enig med de andre.. I skal stå fast på jeres beslutning.

Og som der også blev sagt, så forstår jeg da slet ikke hvorfor hun er så interesseret i at skulle have sin børn med. Hun tror ikke selv, at de vil kede sig halvt ihjel til sådan en fest, hvor der er en masse taler og sange og ingen andre børn at snakke/lege med?!

Jeg vil nok også være lidt hård og simpelthen sige til hende, at det er JERES beslutning og den er allerede taget!!

Redigeret af Jmuggi
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og som der også blev sagt, så forstår jeg da slet ikke hvorfor hun er så interesseret i at skulle have sin børn med. Hun tror ikke selv, at de vil kede sig halvt ihjel til sådan en fest, hvor der er en masse taler og sange og ingen andre børn at snakke/lege med.

Jeg vil nok også være lidt hård og simpelthen sige til hende, at det er JERES beslutning og den er allerede taget!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan ikke sige det bedre.

Du får lige nogle :blush::blush: med på vejen.

:blush: - Pernille

0

Del dette indlæg

I er ikke de eneste der holde bryllup uden børn - det gør vi også!

Men mine nevøer kommer altså med - det var slet ikke på tale de ikke skulle inviteres. Altså, vi kunne sagtens holde fest uden, men min søster gjorde ligesom klart inden vi sendte invitationer ud, at hun da bestemt forventede at nevøerne også skulle inviteres... tjah. Og det er helt ok i vores tilfælde - vi har ikke selv børn og undlader mest at invitere børn med af pladsmæssige grunde samt sandsynligheden for en mere sjov og "voksenagtig" fest. I jeres tilfælde har I jo en grund til ikke at invitere børn med - i vil være par og ikke forældre den dag, og det burde søsteren respektere.

0

Del dette indlæg

Jeg forstår det altså heller ikke, må jeg indrømme.

Hvis vi havde inviteret til 30 års fødselsdag - hvor der sker det samme mht. 3 retter mad, druk og diverse indslag ) ville INGEN undre sig over, hvorfor der ikke skulle børn med. Det siger jo sig selv... Men fordi det er bryllup, forventes det åbenbart at nogen, at børnene også er velkomne.

Efter min mening har børnene ikke noget at lave der. Middagen starter ca kl. 18.00 og så går de næste mange timer jo med spisnig, taler og sange. Når børnene endelig ville få noget ud af festen ( til dansen ) er klokken for mange og børnene er trætte...

Jeg forstår til gengæld heller ikke, hvorfor forældrene ønsker børnene med. Vi har selv 2 børn ( 1 og 4 år ) og hvis vi blev inviteret til bryllup MED børn, ville vi ikke tage dem med. Jeg kan ikke slappe af og hygge mig, hvis jeg hele tiden har 2 børn i skørterne... Børn keder sig i mange tilfælde til sådanne fester og så er det da bedre de bliver hjemme...

0

Del dette indlæg

Jeg forstår til gengæld heller ikke, hvorfor forældrene ønsker børnene med. Vi har selv 2 børn ( 1 og 4 år ) og hvis vi blev inviteret til bryllup  MED børn, ville vi ikke tage dem med. Jeg kan ikke slappe af og hygge mig, hvis jeg hele tiden har 2 børn i skørterne... Børn keder sig i mange tilfælde til sådanne fester og så er det da bedre de bliver hjemme...

<{POST_SNAPBACK}>

Min pointe.. !

Derfor synes jeg også bare I skal lade hende brokke sig, og så lade være med at tage det til jer. Forklare igen at beslutningen er taget - færdig slut!

Jeg er klart enig i jeres beslutning og argumenter!!! :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke forstå at hun flipper sådan ud, når nu JERES børn ikke en gang skal med.

til andre brylluper da har hørt at det er i orden at søskenes børn kommer med. Og at hun ikke kan se det er noget problem, de sidder jo stille og roligt og bliver afhentet senere på aftenen.

Det kan da godt være hun har HØRT ting og sager, men I er jo ikke andre, og der er jo ligesom ikke en lov der siger man SKAL tage sine nevøer og niecer med.

Stå fast på Jeres beslutning!

Hvorfor kan folk ikke fatte at de ikke kan bestemme over andres fester :tosset:

<{POST_SNAPBACK}>

Lige som jeg ville have sagt det...kunne ikke være mere enig.

Hvis vi havde inviteret til 30 års fødselsdag  - hvor der sker det samme mht. 3 retter mad, druk og diverse indslag ) ville INGEN undre sig over, hvorfor der ikke skulle børn med. Det siger jo sig selv... Men fordi det er bryllup, forventes det åbenbart at nogen, at børnene også er velkomne.

Efter min mening har børnene ikke noget at lave der. Middagen starter ca kl. 18.00 og så går de næste mange timer jo med spisnig, taler og sange. Når børnene endelig ville få noget ud af festen ( til dansen ) er klokken for mange og børnene er trætte...

Jeg forstår til gengæld heller ikke, hvorfor forældrene ønsker børnene med. Vi har selv 2 børn ( 1 og 4 år ) og hvis vi blev inviteret til bryllup  MED børn, ville vi ikke tage dem med. Jeg kan ikke slappe af og hygge mig, hvis jeg hele tiden har 2 børn i skørterne... Børn keder sig i mange tilfælde til sådanne fester og så er det da bedre de bliver hjemme...

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan 100% følge dig...vi inviterer heller ikke børn med udover mine 3 søskende (til den tid 7 og 11 år) men jeg har så til gengæld lidt af et dilemma med min lillesøsters datter - hun vil til den tid være 3 år - men den lille tøs betyder utrolig meget for mig så jeg ville da også være ked af hvis hun ikke var med...men min søster er ikke så god til at tage sig af hende til sådan nogle store selskaber så allerede nu går jeg rundt for at finde en løsning på problemet. Men ellers skal der heller ikke børn med for så kunne man ligesågodt indvitere på boller og cacao...

Men for at vende tilbage til jer synes jeg at i skal holde 200% fast i jeres beslutning...og som flere allerede har sagt er det utroligt at hun ikke kan forstå det nu hvor jeres egne børn ikke skal med.

Redigeret af KarinaT
0

Del dette indlæg

HOLD FAST I JERES BESLUTNING! DET ER JERES FEST.

Jeg kan kun tilslutte mig de andres holdning og din egen for den sags skyld, fatter ikke at hun kan tage det sådan når ikke engang jeres egne børn skal med.

Min kusines pige skal være brudepige, men hvis ellers faderen lader sig overtale kommer hun ikke med til festen, min kusine vil godt feste.

Min svigerinde vil få deres lille pige 7 måneder passet, hvis hun ikke ammer mere, og de kommer fra den anden ende af landet, men som hun sage vil det være rart med 1½ døgn til at være 2.

:blush: Mau

0

Del dette indlæg

hvor jeg kender det, med det kun er dig det er galt med!

sådan er min svigermor også- hele brylluppet var min plan, og alt omkring det er kun min beslutning og hendes stakkels søn sidder bare henne i hjøret og nikker!

men virkeligheden er jo sådan at vi altid blir enige om tingene- intet blir ført ud i livet før vi er enige.

men hold fast i jeres beslutning! der kommer helller ikke børn med til vores, med undtagelse af min "lillesøster". det er JERES dag og JERES valg!! lad ikke sådan en sur maddammen ødelægge det

0

Del dette indlæg

sådan er min svigermor også- hele brylluppet var min plan, og alt omkring det er kun min beslutning og hendes stakkels søn sidder bare henne i hjøret og nikker!

men virkeligheden er jo sådan at vi altid blir enige om tingene- intet blir ført ud i livet før vi er enige.

men hold fast i jeres beslutning! der kommer helller ikke børn med til vores, med undtagelse af min "lillesøster".  det er JERES dag og JERES valg!! lad ikke sådan en sur maddammen ødelægge det

Lige i dit tilfælde havde I nok sluppet for en masse problemer, hvis I havde inviteret heste og hunde og katte med???? ikke sandt?
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

men hold fast i jeres beslutning! der kommer helller ikke børn med til vores, med undtagelse af min "lillesøster".  det er JERES dag og JERES valg!! lad ikke sådan en sur maddammen ødelægge det

<{POST_SNAPBACK}>

Lige i dit tilfælde havde I nok sluppet for en masse problemer, hvis I havde inviteret heste og hunde og katte med???? ikke sandt?

<{POST_SNAPBACK}>

det havde vi jo nok morpige :blush:

0

Del dette indlæg

hej

i skal helt klar holde fast ved jeres beslutning.. jeg forstår ude mærket godt i ønsker en voksen fest.. vi gør præcis det samme ( har dog ikke selv børn) vi kærstes 3 store brøder har til sammen 10 børn og mine kusiner som skal med har 5 børn og min store bror har 2 .. så skulle vi til og inviterer 17 børn med til vores bryllup.. aldrig i livet!.. for det første vil jeg ikke bruge så mange penge på alle de børn de nyder ikke maden alligevel.. og som din mands søster siger, at de ikke gør nogen noget og sidder ved bordet.. jo de gør nogen noget for det sidste de gør er at sidde pænt ved bordet, de render rundet og øddelægger det for andre der gerne vil hører hvad der bliver sagt når der holdes tale.. de tuder, råber og skriger og løber rundt og har lege tøj over alt..

jeg har været tjener i over 7 år og har serveret til så mange bryllupper at jeg slet ikke kan tælle dem.. og et utal af andre fester og har endnu ikke oplevet børn der var anderledes!!

forælderne til disse børn kan også meget bedre hygge sig uden de hele tiden bliver revet i armen...

tro nu ikke at jeg ikke kan lide børn, for jeg elsker børn.. de hører bare ikke med til et bryllup.. og hvis det er ens egne så ok da, men jeg ville anbefale at de så fx blev hentet kl 20.... men det kommer jo også meget an på hvor man vælger at holde sit bryllup om det er ude eller om det er hjemme hvor der alligevel er to, tre børne værelser...

synes det er super flot at i har spurgt om hun vil være budepige og at i har sagt de er velkomme til reception... synes ikke "fejlen" er jeres men hendes...

og det med at det er dig der skal have hele skylden.. det er vist typisk kvinder

0

Del dette indlæg

Og som der også blev sagt, så forstår jeg da slet ikke hvorfor hun er så interesseret i at skulle have sin børn med. Hun tror ikke selv, at de vil kede sig halvt ihjel til sådan en fest, hvor der er en masse taler og sange og ingen andre børn at snakke/lege med?!

Ja der er ikke så meget at tilføge - efter alle de kloge kvinder herinde har sagt at det er i orden og hun skal acceptere det.

Håber hun kommer ned på jorden igen.

Du får en masse :blush: :blush: :blush::) :) :):(-HAHA-:) herfra

Sandra

0

Del dette indlæg

Hvis der er noget som kan give splid i familien så er det spørgsmålet om børn og bryllupsfester. Jeg er så ikke helt enig med dem der siger at det er de færreste bryllupsfester der er børn med til. Det er nok snarere fifty fifty. "børnefesterne" oplever man typisk i forsamlingshusene og til havefesterne og knap så meget på hotellerne/restaurationerne.

Der hvor det ofte giver store problemer er hvor brudeparrets børn skal med, men man siger fra overfor andre. I den her situation hvor I selv har sagt at jeres egne børn skal med kan man kun undre sig over reaktionerne. Det er trods alt jeres fest.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer