VibeGram

Alternativ reception...?

12 indlæg i dette emne

Hej Weddingplanners :toot:

Jeg er helt ny i dette forum, men tænkte at det sikkert var det helt rigtige forum at få ideer til et lidt alternativt bryllup.

Min kæreste og jeg skal giftes Maj 2006 og vi skal i Kirke kl.14.30 og om aftenen skal der holdes fest - vi er tæt på at finde lokalet...

Men hvad gør vi med alle de familiemedlemmer og venner, som vi ikke har plads/råd til at tage med til festen om aftenen, men som vi gerne vil se i kirken?

Har I nogle gode ideer til noget receptionshalløj eller lignende som ikke koster helt vildt mange penge.

Vi vil nemlig så gerne på bryllupsrejse :)

Glæder mig til at læse jeres input.

VibeGram

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej Hej og velkommen til :toot:

Vi regner også med at holde reception efter vielsen, da vi også har en masse mennesker som vi gerne vil dele dagen med, men som vi ikke har råd til at invitere med til middagen.

Vi holder receptionen i min mosters have, hvor vi stiller nogle pavillioner op og et stort bord til mad og drikkevarer. Jeg regner med at lave maden selv og er begyndt at gå og finde på ideer til ting der er nemme at lave og som kan fryses... det primære er vist, at der ikke er for mange ting, der skal serveres lune, da det kan give problemer i køkkenet... derfor tænker jeg på at lave nogle minitærter med laks, spinat, porre etc. samt nogle forskellige former for tapas (kig en kogebog for inspiration - der findes mange gode tapas-kogebøger)

Desuden bager jeg nok nogle chokolademuffins og måske noget andet lækkert (da vi venter med at servere bryllupskagen til efter middagen).

Regner med at dette kan gøres for rimelige penge...drikkevarerne bliver nok det dyreste, men hvis man er i god tid kan man jo holde øjnene åbne for gode tilbud :hearts: :hearts:

Ideen med at leje/låne menighedshuset er også god, for så behøver gæsterne ikke at køre langt for at komme til receptionen...

0

Del dette indlæg

Vi har også reception efter vielsen med sandwish, øl, sodavand, vin, øl, kaffe og bryllupskage. Hvis man køber sodavand og øl i Netto (den billige udgave), så koster det faktisk ikke så meget. :carrot:

Held og lykke

Gitte

0

Del dette indlæg

Hej hej - og velkommen :)

Kender godt problemet, men vi holder reception hos mine svigerforældre, hvor vi skal have (hjemmebagt - der kan også spare lidt penge ved, det tager bare lidt mere tid) bryllupskage og asti. Ellers bliver det bare hygge.

Held og lykke

:toot:

Muzze

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:loveshower:

Hvis det skal være lidt anderledes, hvad så med en reception med en is-vogn fra Paradis Is  :)

/Stine

<{POST_SNAPBACK}>

:toot: Det var en rigtig god idé -HAHA- Lidt anerledes. Tak skal du have -HAHA-

<{POST_SNAPBACK}>

Det var så lidt, glæder mig til at høre hvad i finder på - og ja, de fleste steder kan man godt låne kirkens lokaler til efterfølgende reception -HAHA-

/Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer