Guest Ninkaninus2000

Armsved og lugt

38 indlæg i dette emne

ARMSVED!!!

Er mit STORE problem, hvad kan jeg gøre?

Har prøvet diverse deo der skulle modvirke at man sveder under armene og det virker også meget godt et par timer, men det er jo ikke rigtig nok på den store dag.

Selv om jeg lige har været i bad og har brugt anti sved deo eller hvad man nu kalder det og parfume deospray for lugt, synes jeg ikke der går ret mange timer før jeg sveder under armene så man kan se det på tøjet og hvis jeg har en stropbluse på render det nærmest og så kan parfumen ikke tage lugten (ved godt det ikke er så lækkert), men jeg vil jo nødig have armsved rendene ned af armene på den store dag og lugte grimt.

Er der nogen der har den perfekte løsning, så vil jeg blive meget glad.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg bruger også sanex (den brune) syns de andre lugter lidt "mandet" :) I forlængelse af dette vil jeg give et tip til alle dem, som ligesom jeg, ikke har jordens mest faste bryster og derfor let kommer til at svede nedenunder dem -hvis I forstår.. Jeg kører bare lige en tur med min sanex roll-on og så slipper jeg for den ualmindelige klamme lugt af "pat-sved" :bearhug: Andre med "slappe" bryster ved hvad jeg mener :)

:blush: Pernille

0

Del dette indlæg

Jeg bruger også sanex (den brune) syns de andre lugter lidt "mandet"  :) I forlængelse af dette vil jeg give et tip til alle dem, som ligesom jeg, ikke har jordens mest faste bryster og derfor let kommer til at svede nedenunder dem -hvis I forstår.. Jeg kører bare lige en tur med min sanex roll-on og så slipper jeg for den ualmindelige klamme lugt af "pat-sved"  :bearhug: Andre med "slappe" bryster ved hvad jeg mener  :)

:blush: Pernille

JEP... Jeg gør lige nøjagtig det samme :carrot: Og det VIRKER!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du prøvet aluminiumklorid (fås bl.a. på apoteket)?

Aluminiumklorid virker desinficerende og sammentrækkende på svedkirtlerne, så det derfor både mindsker svedmængden og minimerer lugtgenerne.

Måske det kan hjælpe dig?

/Stine  :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Max. 100 kr

<{POST_SNAPBACK}>

Kan man bruge det sammen med en deo/parfume så man dufter af noget godt?

0

Del dette indlæg

Hey... :bearhug:

Har lige netop siddet og læst ude og hjemme fra denne her uge, og på side 32 står omtalt et middel som hedder Perspirex... der står at det skal smørres på om aftenen og så lugter man ikke næste dag, selv om man har badet. Det købes i Matas til 80,00 kr står der...

Var lige en ide til dig, sammen med alle de andre du her har fået, men jeg har ikke selv prøvet det (lider heldigvis ikke af armsved, endnu, men bliver 40 lige om lidt, så kommer det sikkert ;) )

0

Del dette indlæg

Jeg bruger Aluminiumklorid liniment 20% fra apoteket (koster maks. 50,-) en gang om ugen efter jeg har været i bad om aftenen. Husk at lade det tørre helt inden du tager tøj på. Næste morgen vasker jeg mig under armene med sæbe og vand, tager en "almindelig" deo på, parfume på halsen/håndledende, og så er jeg kørende. Effekten af aluminumkloriden holder ca. 1 til 1½ uge, og så får armhulerne lige en omgang. Det er virkelig godt! Bare husk IKKE at bruge det efter at du har barberet armhulerne, det går SERIØST ondt!!! Samt ikke at få det på tøjet...håber du kunne bruge mit råd...hvis det er lidt uklart...så skriv endelig :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hey... :bearhug:

Har lige netop siddet og læst ude og hjemme fra denne her uge, og på side 32 står omtalt et middel som hedder Perspirex... der står at det skal smørres på om aftenen og så lugter man ikke næste dag, selv om man har badet. Det købes i Matas til 80,00 kr står der...

Var lige en ide til dig, sammen med alle de andre du her har fået, men jeg har ikke selv prøvet det (lider heldigvis ikke af armsved, endnu, men bliver 40 lige om lidt, så kommer det sikkert  ;)  )

<{POST_SNAPBACK}>

Kommer lige med en personlig erfaring med Perspirex. Lad for guds skyld være med at tage den på efter du har barberet dig! Det gør monster nas. Desuden synes jeg den var ubehagelig i al almindelighed... 95% af de gange jeg brugte den blev den ret klistret under armene - som om man havde smurt honning på. Derudover begyndte den at svide efter et stykke tid og det endte med at jeg altid gik ud for at vaske den af igen.

Men det er selvfølgelig bare min oplevelse... Kan jo være der er noget i den jeg ikke kan tåle, selvom jeg ikke slog ud af den.

På apoteket har de en "konkurrent " til aluminiumsklorid. Den hedder PH-Neutral og fåes kun der. Jeg bruger stiften og synes jeg sveder mindre når jeg bruger den. Fordelen er at den kan bruges flere gange om dagen, hvis det er nødvendigt. Den er også meget mild.

Krestine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Alle alm mærker som sanex/rexona m.fl kan købes i de fleste supermarkeder og matas.

Du kan sagtens bruge det sammen med en alm parfume. Du kan eventuelt vælge en roll-on uden alkohol/parfume hvis du har sarte armhuler ( som mig ) og så spraye din parfume på bagefter..

Knus Heidi

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Min erfaring med Perspirex er at det overhovedet ikke virker...derimod har jeg haft kæmpe succes med krystaldeosprayen DO2, som kan købes i Matas.

Den brugte jeg på min bryllupsdag og der var ingen sure fusser ellers lugt under armene (den kan bruges på hele kroppen).

0

Del dette indlæg

Matas har nogle creme antiperspirant (stavekontroll!!) med og uden duft. Jeg synes dem uden duft er god god :yay:

Jeg plejer at bruge den under armene og så parfume på bystet og håndledene, evt bag ørerne.

Men hvordan man kommer af med svedpletterne.... Det må guderne vide :(

0

Del dette indlæg

Jeg har fundet en god rool-on til mig. Vanderbilt antiperspirant den virker rigtig godt både på lugt og sved, den koster dog også ca. kr. 80 men tror den holder længe.

Takker endnu engang for rådene, måske andre kan få glæde af dem.

Redigeret af Ninkaninus2000
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:mf_ind: :drink2:

jeg har købt en på apoteket og jeg synes den er rigtig god også efter jeg har været ude og cykle lugter og sveder jeg ikke så den kan jeg godt anbefale den hedder VICHY deodorant anti-transpirant koster 79kr. den er hvid med tykis låg kan også fås i roll on.

MVH Wembie

0

Del dette indlæg

Hej!

Kan absolut også anbefale aluminiumklorid. Det koster ca 50 kr og skal købes på apoteket. Der er to slags, en med sprit (stærk) og en uden!

Du skal smøre det under armene inden du går i seng, også vaske det af om morgenen. Så du kan bruge deodorant om dagen.

Det hjælper!!!!

Held og lykke :griner:-

0

Del dette indlæg

Hej.

Jeg har utrolig god erfaring med Biotherms deo pure ( creme deo).

Den har en dejlig mild duft og det holder længe. Desuden er den rar at få på når man lige har barberet sig, men den tager lige lidt tid om at tørre så man skal lige vente et øjeblik inden man tager bluse på.

Hilsen Pia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Aluminiumklorid kan jeg absolut godt anbefale. Jeg har selv brugt den (med sprit i) og den er ekstrem effektiv. Jeg er dog gået fra at bruge den med sprit i og det er der en "weard" forklaring på.

Jeg havde endlelig fundet løsningen (Aluminiumklorid med sprit fra Apoteket) mente jeg. Den mest effektive bedste nogen sinde. Indtil min chef spurgte om han måtte stille mig et personligt spørgsmål. Jo, gør du bare det - siger jeg. Ja, om jeg havde et alkoholproblem. Jeg bliver helt befippet, men samler mig hurtigt, og siger; nej det har jeg da absolut ikke, hvorfor i alverden spørger du om det?. Jo han havde observeret - ved flere lejligheder - at jeg "lugtede" af alkohol. Jeg kan kun , fortælle chefen, at jeg absolut ikke har det pågældende problem. (Der skal hertil siges at jeg i ugens fem dage hverken rører vin, øl eller andet i den genre, men - som de fleste andre - derimod gerne får et glas vin en fredag eller lørdag aften). Derfor var det egentlig ingen sag for mig at afkræfte hans helt forfejlede observation.

Da jeg kom hjem brød jeg nu alligevel lidt sammen, var helt chokeret, følte at min integritet var blevet angrebet på et meget meget slemt punkt. Jeg fløj alle hylderne igennem med cremer, parfumer og den slags. Læste alle deklarationer. For uanset, at chefen tog gruelig fejl, så havde han jo fat i et eller andet, som jeg skulle have afklaret. Jeg mener - et eller andet gjorde at jeg åbenbart gik rundt og stank af alkohol. Jeg måtte dog erkende at den grundige gennemgang af mit parfumeskab ikke løste mystikken.

Jeg fortæller selvfølgelig min kæreste om min oplevelse og vi får os en god snak om situationen. Pludselig tre timer senere går lyset op for mig. Løber ud på toilettet, finder min fantastiske aluminiumklorid deo. og jo, der står skan "Sprit 20%" (eller mere - kan ikke helt huske - det er jo et år siden). Mit mysterium må være løst mener jeg. Jeg farer ned på apoteket (som har døgnåbent - der hvor jeg bor). Køber en ny deodorant af samme slagsen. Tager den med på arbejde næste dag. Går op til chefen. Stiller den på bordet og giver den til ham. Jo han kan godt bekræfte at det var den samme "lugt".

Jeg har aldrig nogensinde brugt den igen - er i stedet gået over til VICHY deodoranten. Den er også udmærket. Jeg læste efterfølgende brugsanvisningen på aluminiums-deodoranten, lidt mere nøje. Og måtte erkende, at jeg ikke havde gjort helt som brugsanvisningen. Så vidt jeg husker skal den nemlig på om aftenen et par dage i ugen, og ikke som jeg plejede at gøre, hver morgen efter bad, hver anden dag. Jeg var egentlig godt klar over at jeg ikke overholdt brugsanvisningen, men havde ikke tænkt på lige præcis denne konsekvens.

I dag kan jeg heldigvis grine af oplevelsen. Og jeg ved at jeg er renset for al mistanke hos min chef. Som mange gange beklagede hans forfejlede observation og ved eftertanke godt vidste, at det overhovedet ikke stemte overens med min person. Jeg var allerede inden denne situation ved at blive kørt i stilling som chef for en afdeling i virksomheden og det blev efterfølgende effektiviseret - helt efter planen. Det formoder jeg ikke var sket, hvis chefen havde sin tvivl.

Derfor!

Jeg kan stadig godt anbefale den (tør bare ikke selv bruge den) - men vær dog lige opmærksom på at holde brugsanvisningen til punkt og prikke. Det er ikke alene usundt at bruge den mere end anvisningen anbefaler og du risikerer ikke bare at dit tøj bliver misfarvet ved at bruge den som jeg gjorde. Du risikerer også at komme til at lugte af sprit.

I øvrigt bare en historie som jeg fik lyst til at fortælle.

KH Xzenia

0

Del dette indlæg

Et lille spørgsmål, til jer der har brugt/bruger Aluminiumklorid.

-Er man sikker på at der ikke smitter noget af på kjolen,

-eller at man har mærker under armene?(På mange kjoler kan dette område jo ses)

Jeg ved godt at man putter det på om aftenen, og vasker "det" af næste dag - men alligevel?

0

Del dette indlæg

Hej piger.

har lige læst alle de råd. Selv bruger en rexona et eller andet og den er helt ok.

Når jeg skal i byen eller fest, putter jeg trusseindlæg under armene og går med dem inden jeg skal afsted. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/grin.gif

Det lille trick lærte jeg da jeg arbejdede på et teater af nogle skuespillere.

På bryllupsdagen er man helt sikkert nervøs og det er det sved som lugter. Så smitter man ikke af på kjolen og så smører man bare noget mere rollon på og af sted. :huh: Det er monster varm at komme i en gallakjole af den format. :carrot:

Knus Rinaldo ( HÅber det var klart) :jazzybass:

0

Del dette indlæg

Min erfaring med Perspirex er at det overhovedet ikke virker...derimod har jeg haft kæmpe succes med krystaldeosprayen DO2, som kan købes i Matas.

Den brugte jeg på min bryllupsdag og der var ingen sure fusser ellers lugt under armene (den kan bruges på hele kroppen).

<{POST_SNAPBACK}>

Den her vil jeg altså gerne tilslutte mig. Krystal-deoen er helt naturlig, svider ikke, kan bruges af hyper-allergikere og man kan anvende parfume sammen med hvis man synes. Den er virkelig god! Og oven i købet billig. Førhen kunne man kun få den i helsekostbutikker, men nu har Matas så lavet en mere 'brugervenlig' udgave.

Held og lykke med at finde noget der virker til dagen!!!

Gitte

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer