Muzen©

drikkelse til festen....

18 indlæg i dette emne

Jeg er nemlig interesseret i at høre hvor meget I havde købt ind af rødvin/hvidvin/øl/sodavand osv og hvor mange mennesker I var med til festen. Hvor mange voksne/børn...;)

Det kunne bare være sjovt at høre hvor meget der egentlig bliver drukket sådan en aften.. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi var 68 personer (heraf 10 som ikke drak alkohol) og vi havde købt alt for meget ind.....

Jeg tror der cirka blev drukket følgende:

5 ks. sodavand

5 ks øl

36 fl. champagne

40 fl. rødvin

10 fl. dessertvin

1 fl. likør

3 flasker spiritus

Det dækker over drikkelse fra ankomst kl. 15 til gæsterne gik hjem ved 04-tiden.

Jeg fik at vide, at det havde stor betydning, at vi fik champagne både til velkomst og til forret. Folk føler sig hurtigere beruset og holder efterfølgende lidt igen.

Derudover afhænger det jo også en del af vejret.....godt vejr=mere isvand og mindre alkohol....

0

Del dette indlæg

ARRRRGGGHHHHH :frizz2: Jeg troede, jeg havde styr på det, og havde regnet med at købe (blandt andet) en halv flaske hvidvin og en flaske rødvin til gæsterne. Men så havde min veninde været til et (ungt - ligesom vores) bryllup, hvor mange havde drukket en flaske hvid og en halv rød, helt omvendt af, hvad man normalt gør! Begrundelsen: Hovedparten af talerne kom, hvor der var hvidvin på bordet, og så gled der jo lidt ned...

Nu er jeg i vildrede, og kunne også godt tænke mig lidt overvejelser på området, så jeg følger spændt med (og skriver ovenstående som indspark til diskussionen...)

0

Del dette indlæg

Hej Piger

Mit råd er såmænd bare: KØB NU RIGELIGT!!!!!!

Blev selv lige gift sidste lørdag, og jeg havde købt alt for lidt sodavand, så hende der stod for køkkenet måtte ud og købe om aftenen.... Piiinligt.

Jeg tror de fleste steder tager ubrudte flasker retur og fadølsfustager også hvis de ikke er brudt. Jeg havde til gengæld riiiiigeligt med vin og øl, og jeg synes bare, man sover bedre om natten, når man er sikker på, at der er nok. (Jeg sov nu også udmærket, selvom der så ikke var sodavand nok...)

Men det gælder sådan set med det hele... sørg nu for at der er nok... servietter, kaffefiltre, toiletpapir, fryseposer, olie i faklerne, opvaskemiddel.......

Hilsen den nye frue

0

Del dette indlæg

Hej Piger

Mit råd er såmænd bare: KØB NU RIGELIGT!!!!!!

Blev selv lige gift sidste lørdag, og jeg havde købt alt for lidt sodavand, så hende der stod for køkkenet måtte ud og købe om aftenen.... Piiinligt.

Jeg tror de fleste steder tager ubrudte flasker retur og fadølsfustager også hvis de ikke er brudt. Jeg havde til gengæld riiiiigeligt med vin og øl, og jeg synes bare, man sover bedre om natten, når man er sikker på, at der er nok. (Jeg sov nu også udmærket, selvom der så ikke var sodavand nok...)

Men det gælder sådan set med det hele... sørg nu for at der er nok... servietter, kaffefiltre, toiletpapir, fryseposer, olie i faklerne, opvaskemiddel.......

Hilsen den nye frue

Men hvad er rigeligt??? Hvor mange sodavand endte du med? Og hvor mange vin? -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi planlægger: 8 kasser sodavand, hvoraf de fire er danskvand og tre er blandet vand (den sidste er til receptionens børn, hvis de ikke vil have børnechampagne).

Hertil lægges 21 hvidvin og 40 rødvin (og øl til et årti, da festen gerne skulle fortsætte til den lyse morgen...)

Der bliver 54 gæster, hvoraf de 7 ikke drikker alkohol (og 8 spytter i deres vin...)

Er det mon nok???

0

Del dette indlæg

Vi planlægger: 8 kasser sodavand, hvoraf de fire er danskvand og tre er blandet vand (den sidste er til receptionens børn, hvis de ikke vil have børnechampagne).

Hertil lægges 21 hvidvin og 40 rødvin (og øl til et årti, da festen gerne skulle fortsætte til den lyse morgen...)

Der bliver 54 gæster, hvoraf de 7 ikke drikker alkohol (og 8 spytter i deres vin...)

Er det mon nok???

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ville nok selv satse på lidt mere sodavand især hvis det er varmt - men i min familie er der også mange sodavandsdrikkere -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Her var et emne jeg synes er meget interessant :bearhug:

Vi skal holde festen i nogle festlokaler, hvor drikkevarerne, der nydes under maden er inkluderet i kuvert-prisen. Hvis vi vælger fri bar efter maden, vil det koste over 100 kr. pr kuvert. :hug:

Det syntes jeg er frygtelig mange penge, og kan det mon overhovedet betale sig........man skal jo lige have med i beregningen at kaffen også er med i kuvertprisen........

Altså jeg hæfter mig lige ved denne diskussion, for at se hvad I kommer frem til.........mit spørgsmål er altså, hvor meget bliver der drukket efter maden......

:champis2:

0

Del dette indlæg

Vi var 33 personer og der blev drukket:

122 øl

74 sodavande

10 fl. hvidvin

21 fl. rødvin

4fl. dessertvin

3 fl. Bailey

+ det løse

Hvis det er varmt, toro jeg der bliver drukket meget sodavand og ligende. Jeg tror man skal se på, hvilke gæster man får, og hvad de godt kan lide at drikke. det er ærgeligt at have købt 30 fl. hvidvin,hvis der ikke er nogle der drikke det.

0

Del dette indlæg

Vi har ikke helt regnet på det endnu, men vi har tænkt os at købe masser af det hele og så bare aftale med den Brugs vi køber bla. øl og vand hos at de tager det ubrugte retur. Er altså meget almindelilg kotume og så kommer man ikke til at mangle. Jeg ved de fleste vinforretninger er villige til samme aftale, men ok måske bor jeg bare langt de på landet? Desuden kan de også vejlede dig i hvor meget der generelt bliver drukket til store fester i de flest vinhandler. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:) Ja, vi havde købt alt for meget, men heller det, end for lidt...

Vi var 58 voksne, hvoraf der kun var 2 der slet ikke drikker alkohol.

Her er det der blev drukket:

42 fl. hvidvin

38 fl. rødvin

6 fl. dessertvin

5 fadølsfustasier ( en fustasie svarer vist til ca 90 øl)

8 ks. blandet vand

1 ks. danskvand

1 fl. rom

1 fl. vodka

1 fl. cuba caramel

2 fl. cognac

6 fl. bailey

½ fl. mocca likør

9 fl. champagne (velkomst)

OG EN MASSE FRISK VAND UNDER MADEN.

Og vores gæster var altså ikke over fulde, selvom det lyder af meget.

:balloons: fra Dipo

0

Del dette indlæg

:balloons: Nu er jeg med :) Jeg er stadig småusikker på hvidvinen, men tror, jeg holder fast (i stedet for at stille flaskerne på bordet, bliver der skænket af hvidvinen ()() ) Da jeg først skal giftes i november, tror jeg på antallet af sodavand...

Rødvin og øl kan folk drikke alt det de vil af, såhvidt, jeg kan regne mig frem til...

:) TAK

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer