Lambada Bamse

Rygning til festen

16 indlæg i dette emne

Heyy...

Vi er normalt meget anti-ryger i vores hjem. Ingen må ryge der - mest på grund af børnene - men også fordi vi ikke gider det hele kommer til at lugte.

Vi har talt om festen og har bestemt at det er ok folk ryger. Men nu bliver jeg så lige i tvivl om, hvordan det bedst kan administreres.

Jeg ved nogen ikke har føling og uden problemer vil sidde og ryge mens der bliver spist, så toastmasteren burde måske sige noget med, at vi gerne ser rygning foregår mellem maden. Men så kan jeg også lige forestille mig en TÅGE af røg - for så skal ALLE ryge på det tidspunkt.... hmmmmm

Det var ikke vores plan at sende folk ud eller lave rygerum, men jeg er godt nok blevet i tvivl om, hvordan det kommer til at gå.

:( Lambada Bamse

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har tænkt lidt på det samme, men jeg ville helt sikkert opfordre folk til ikke at ryge under maden. evt. folk kan gå udenfor når de vil ryge? Jeg ved selvfølgelig ikke hvor mange det drejer sig om, men hvis det er godt vejr kunne det da være rart nok..

Vi var til et bryllup hvor folk de røg selvom nogle af os spiste, det synes jeg er så uhøfligt! :(

lad os høre hvad I finder ud af :blush:

Nuller

0

Del dette indlæg

Det kan I roligt gøre, og der er ingen grund til at være bange. Efterhånden oplever man at der er rygeforbud ved 8 ud af 10 bryllupsfester, og det går helt af sig selv. Folk går udenfor i den friske luft og trækker lidt luft.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er også ikke rygere og har derfor bestemt at der må ryges efter maden. Altså efter desserten. Ind imellem retterne må rygerne så gå ud, for ellers kommer der en røgsky.. det er ikke til at holde ud, så ... Desuden har vi et par stykker i familierne som ingen føling har overhovedet med hvornår man skal ryge. Der er en som ikke spiser særlig meget og som begynder med det samme personen er holdt med at spise. Det er meget irriterende og til stor gene for dem der stadig spiser.

Knuzz Vinni

0

Del dette indlæg

Vi holder fest i et telt, så vi beder folk gå udenfor at ryge. Jeg kan huske fra min tid som ryger, at det af og til kunne være meget hyggeligt at have en undskyldning for at komme lidt ud og snakke med nogle andre (især hvis man sidder dårligt!!), og rygere plejer at være sjovt selskab af en eller anden grund.

0

Del dette indlæg

Har også tænkt lidt over det - jeg synes bare det med efter mad er svær - da både gommen og mine forældre og svigermor ryger. Og det er præcis dem der ikke skal gå ud hver halv time for at ryge så længe der stadig serveres mad og kommer indslag (forhåbentlig). Men det er så næsten også de eneste ryger - og det ville være lidt uretfærdig overfor alle andre hvis de bare røg underhele festen og maden, da rummet er ikke særlig god med udluftning, høj til loftet, etc.

Nogle gode ideer her?

:( Sandra

0

Del dette indlæg

Man behøver normalt ikke at formalisere det med indlagte rygepauser. Det plejer at gå fint at folk kan gå ud og ryge når det passer dem. Kommer der så en tale eller en sang kan man hurtigt få dem ind igen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er også ikke rygere og har derfor bestemt at der må ryges efter maden. Altså efter desserten. Ind imellem retterne må rygerne så gå ud, for ellers kommer der en røgsky.. det er ikke til at holde ud, så ... Desuden har vi et par stykker i familierne som ingen føling har overhovedet med hvornår man skal ryge. Der er en som ikke spiser særlig meget og som begynder med det samme personen er holdt med at spise. Det er meget irriterende og til stor gene for dem der stadig spiser.

Knuzz Vinni

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har lige talt sammen - ud af 37 er der 15 rygere... og nogle af dem ryger altså RIGTIG meget !! Samtidig er der også nogle af dem der overhovedet ikke har føling med det, som Vinnus skriver.

Jeg tror vi gør det samme som Vinnus - Indtil efter desserten må folk gå udenfor ( eller i gangen ) og ryge og derefter er der " fri røg "... :blush:

:( Lambada

0

Del dette indlæg

Må jo desværre indrømme at undertegnede er er afhængig af den forb*ndede nikotin, Jon holdt op for et par år siden... :baa:

Men vi aftalte med kroen, at der ikke skulles ryge i festsalen under middagen.

Askebægerne kom først på bordet efter HOVEDRETTEN - så den sidste time under desserten var det i orden... *(mangler virkelig den fede ryger-smiley)*

Folk blev orrienteret om dette allerede under toastmasterens praktiske tale i starten. Desuden havde jeg "advaret" de mest hardcore storrygerer - orkede ikke hvis de skulle sidde og skumle...

Men vi orkede simpelthen ikke at skulle sidde og bekymre sig om at tante Bente eller onkel Sofus, der tændte den ene smøg efter den anden - og orkede slet ikke at tænkte på alle os andre som ville lide under dette... :)

Kroen anbefalede at vi (toastmasteren) ikke burde annoncere hvornår der var rygepause og hvornår der ikke var - fordi det finder folk ud af. De tager sig lige en halv smøg i forbindelse med toiletbesøg eller smutter ud, når der er tid og "rum" for det... :drink2:

Selvfølgelig gjorde dette at vi nok ku' ha' "sparet" 15-30 minutters "pauser i løbet af den 5 timer lange middag - men hellere det end at vi ville bekymre os over hvorledes gæsterne havde med røgen...

Nu tænkte jeg kun gaaaaanske lidt på de rygende gæster - for da jeg selv er ryger, ville jeg synes det var lidt "kedeligt" hvis jeg sad til en FEST og ikke kunne - men ville hurtigt acceptere det og hygge mig alligevel... :(

Forresten blev Jon ekstra glad for vores beslutning om at lade rygerne smutte (diskret) udenfor - det gav nemlig ham et par ekstra kysse-runder, når jeg måtte løbe ud for at styre bare lidt af min nikotin-trang... -HAHA-:blush:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif

0

Del dette indlæg

Må jo desværre indrømme at undertegnede er er afhængig af den forb*ndede nikotin, Jon holdt op for et par år siden... :baa:

Men vi aftalte med kroen, at der ikke skulles ryge i festsalen under middagen.

Askebægerne kom først på bordet efter HOVEDRETTEN - så den sidste time under desserten var det i orden... *(mangler virkelig den fede ryger-smiley)*

Folk blev orrienteret om dette allerede under toastmasterens praktiske tale i starten. Desuden havde jeg "advaret" de mest hardcore storrygerer - orkede ikke hvis de skulle sidde og skumle...

Men vi orkede simpelthen ikke at skulle sidde og bekymre sig om at tante Bente eller onkel Sofus, der tændte den ene smøg efter den anden - og orkede slet ikke at tænkte på alle os andre som ville lide under dette... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/pokey.gif

Kroen anbefalede at vi (toastmasteren) ikke burde annoncere hvornår der var rygepause og hvornår der ikke var - fordi det finder folk ud af. De tager sig lige en halv smøg i forbindelse med toiletbesøg eller smutter ud, når der er tid og "rum" for det... :drink2:

Selvfølgelig gjorde dette at vi nok ku' ha' "sparet" 15-30 minutters "pauser i løbet af den 5 timer lange middag - men hellere det end at vi ville bekymre os over hvorledes gæsterne havde med røgen...

Nu tænkte jeg kun gaaaaanske lidt på de rygende gæster - for da jeg selv er ryger, ville jeg synes det var lidt "kedeligt" hvis jeg sad til en FEST og ikke kunne - men ville hurtigt acceptere det og hygge mig alligevel... :(

Forresten blev Jon ekstra glad for vores beslutning om at lade rygerne smutte (diskret) udenfor - det gav nemlig ham et par ekstra kysse-runder, når jeg måtte løbe ud for at styre bare lidt af min nikotin-trang... :)  -HAHA-  http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Tak for en dejlig beretning - du har faktisk rret - kloge gifte kvinde (lige som diskoil) - så jeg tror vi gør det sammen og så må rygerne bare finde ud af det!!!!

:blush: Sandra og tak for hjælpen

0

Del dette indlæg

Tak for en dejlig beretning - du har faktisk rret - kloge gifte kvinde (lige som diskoil) - så jeg tror vi gør det sammen og så må rygerne bare finde ud af det!!!!

:( Sandra og tak for hjælpen

Det var så lidt, min egen lille yndlings-tysker... :champis2:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kender ikke mange tysker hvad? http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif :baa:

:blush: Sandra

Øhmmmmmmm.... :)

:loveshower:Jooohhhda... :loveshower:

ØØØHHHHMMM http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif - endnu et større tak så sødeste Khio!! -HAHA-http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/Kiss.gif http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/icon_hug.gif :loveshower::(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer