270805

Mette og Christian 27. aug.

72 indlæg i dette emne

Så er det efterhånden ved at være tid til, at jeg lægger min egenbryllupsberetning ind efter i månedsvis at have slugt alle I andres med liv og sjæl. :hug:

Den sidste uge op til brylluppet gik ret hurtigt, syntes jeg. Der var masser at se til på arbejdet, og samtidig havde jeg fået den værste omgang snue, så jeg hostede og pussede næse til den store guldmedalje. Da jeg samtidig fik ondt i halsen og feber, var humøret godt nok på vej nedad. :( Men jeg brugte nogle eftermiddage på sofaen, drak 100 liter urtethe og spiste et par kilo halsbolcher. Intet mindre kan vel gøre det. :) Onsdagen før brylluppet sendte mine kolleger mig tidligt hjem, da de var trætte af at kigge på min elendighed, så sådan blev det, at jeg skulle blive bryllupsklar med en rigtig træls sensommersnue. Torsdag og freag havde jeg heldigvis fri fra arbejde og dermed en lille mulighed for at blive friskere, selvom der var mange småting, der skulle laves.

Her lige et billede taget lørdag morgen af Mette, der venter på at frisøren er klar.

post-9565-1125325061.jpg

Redigeret af 270805
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Torsdag var jeg alene hjemme, og fik forberedt en del arbejde til den kommende uge, så jeg slap for det i weekenden. Om fredagen havde gemalen også fri, og om formiddagen kom min søster for at hjæle os med at gøre klar til festen.

I foråret flyttede vi ind i vores nye hus, og en stor del af familie og venner, især dem længere væk fra, havde endnu ikke set huset. Derfor udnyttede vi, at vi havde en tidlig vielse dvs. allerede 12.30 og havde derfor inviteret gæsterne til frokost i huset. Derfor blev der fredag gjort hovedrent, dækket borde og lavet sandwich i lange baner. Vi fik også lakeret gemalens negle. :carrot: Hen på eftermiddagen da vi var ved at være færdige, pakkede jeg mine ting sammen og tog med min søster ud til vores forældre, hvor vi skulle overnatte.

Lige et billede som bevis på, hvor godt min frisør kender mine vaner. Dette ventede på mig lørdag morgen. Gad vide om jeg kommer der for tit?? :)

post-9565-1125325522.jpg

0

Del dette indlæg

Fredag aften hyggede jeg mig hos mine forældre. Vi havde fået det råd af "hudplejedamen" at rødvin og "sort svin" var godt at sove på før sådan en stor dag. :) Så det blev til at par heftige glas rødvin og et par shots før jeg gik i seng ved 11-tiden, hvilket resulterede i, at jeg vågnede to timer senere med nogle rigtige trælse tømmermænd og en død gnu i halsen. Jeg svedte tran og hostede og snøftede og var da ganske sikker på at jeg skulle dø. :hug: Men da jeg vågnede næste morgen, var der intet spor af aftenen. Også min forkølelse var helt væk og jeg havde ikke længere feber, hoste eller ond i halsen. Så jeg tror på, at "hudpleje-damen"s råd var godt mod andet end dårlige nerver.

Et enkelt billede taget i mine forældres stue en halv times tid før afgang til kirken.

post-9565-1125326152.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Afsted til kirken kom vi. Min mor kørte i mine forældres bil, og min far, min brudepige/søster og jeg kørte i mine svigerforældres bil, der i dagens andledning var blevet håndpoleret af svigerfar og pyntet med kalaer, roser og brudeslør. Jeg var som sådan ikke nervøs, selvom jeg det meste af tiden var helt sikker på, at vi kom for sent, selvom vi var i riiiigeligt god tid. Vi kørte lidt en omvej for at trække tiden ud og rundt regnet 500 meter før kirken meldte nerverne sig. JEg begyndte at fryse helt vildt og bad min far få noget fart på, for nu kunne jeg altså ikke holde det ud mere. Så op til kirken kom vi, og så skulle det til at regne. Jeg stormede ind i våbenhuset - før de sidste gæster - i regnvejr og med tæer og hænder så kolde som istapper. Og så stod vi ellers der og ventede, min far og jeg. Noget af tiden brugte vi bla. på at holde øje med de unger, der løb rundt uden for kirken og bare ikke kunne dy sig for at rende helt op til kirken for at se, hvad der foregik. Og da det jo så var mine unger fra skolen, så kunne jeg jo godt regne ud, at de ville vente på os udenfor kirken, da vi var færdige. Og jeg havde ret. De stod allesammen espalier med flag og danskbøger i silende regn, da vi kom ud. Nøøøøj, hvor var de søde. De gav sig til at råbe på kys og det fik de. Bagefter tog vi dette billede.

post-9565-1125327092.jpg

0

Del dette indlæg

Billeder fra selve vielsen har jeg ikke fået endnu, så det må vente. Jeg kan huske, at jeg syntes, det var helt surrealistisk at gå op ad det kirkegulv - forsøgte at få øjenkontakt med så mange mennesker som muligt, og stormede vist afsted. Tror min far hev noget i mig for at få farten ned. :) Præsten holdt en superfin og meget personlig tale, ret imponerende, hvad han havde fået ud af at være sammen med os i ca. 1 time sammenlagt op til brylluppet. Jeg sad det meste af tiden og storsmilede ret fjoget og kiggede rundt i kirken og følge med i det hele. Men vi huskede altså at få sagt ja de rigtige steder, og inden vi vidste af det, var vi på vej ned af kirkegulvet igen. :hug:

0

Del dette indlæg

Efter vielsen blev der taget billeder foran kirken - da altså først det var holdt op med at regne. Jeg rendte rundt med min mobiltelefon i hånden, for vi havde en aftale med vores fotograf om, at han skulle ringe senest klokken halv to, hvis han mente at det regndede for meget til, at vi kunne få taget vores bryllupsbilleder i parken omkring Skarrildhus, hvor vi skulle holde festen. Heldigvis ringede den ikke, og vi kørte afsted med en hær af løbende unger bagefter bilen.

Dette billede ligger også i min tråd, men håber I kan tåle at se det igen. :)

post-9565-1125327566.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Så er det blevet tid til at skrive lidt mere. :)

Efter vielsen kørte vi afsted i svigerfars bil til Skarrildhus, hvor festen skulle holdes. Det regnede meget lidt og lyset var ifølge fotografen også ganske perfekt, så jeg håber, at de billeder vi fik taget i parken blev gode. Har endnu ikke selv set dem, men lægger nogle herind, når vi får dem.

Vores forældre og svigerforældre havde dagen før lavet den flotteste æresport af nyudsprunget lyng, så den skal I da lige se.

post-9565-1125401321.jpg

0

Del dette indlæg

Mens vi fik taget billeder, havde vi sendt gæsterne ud i vores nye hus til en bid frokost. Åbenbart en ganske genial idé, for folk tog rigtig godt for sig af øl, sodanvand og vand og af frugt og chokolade og af hjemmelavede sandwich og lune pizzaer. Da de ved halv fire tiden ankom til Skarrildhus, blev der serveret bryllupskage og vi brugte eftermiddagen sammen med gæsterne og hyggede og pakkede gaver op.

post-9565-1125401634.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Kære Mette

Hvor er det dejligt at få lov at se nogle billeder fra jeres store dag. Jeg håber du sætter MANGE flere ind. Jeg har jo tænkt meget på dig i lørdags, så jeg har ventet i spænding på at se billederne.. I ser begge to super dejlige ud (Det er et rigtig godt billede, hvor I står foran kirke-døren!)

Du stråler som en sol.. Stort TILLYKKE endnu engang !! :loveshower:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer