Guest tlh

Brudekjole

26 indlæg i dette emne

Hvem havde i med ude at kigge på brudekjole?

Der er jo tradition for, at gommen ikke må se bruden i kjolen før i kirken. Vi har overvejet at min kæreste skal med ud og kigge på brudekjole. Dels fordi jeg aner ikke hvad han synes er en pæn brudekjole, og selvom man ser en kjole i bladene som er flot, så kan den jo sidde hæsligt på mig. Vi synes også det kunne være lidt sjovt, at det var alle gæsterne som ikke havde set kjolen før. Køber man nu kjolen et halvt år før brylluppet, så tror jeg alligevel ikke han 100 % kan huske hvordan den så ud, og så bliver han jo nok lidt overrasket alligevel. Vi har egentlig også talt om, at det er jo trods alt os der skal være på billederne, så det må jo godt være en kjole, som han virkelig synes er Wau.

Er det nogle dumme tanker?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Det syntes jeg bestemt ikke.. Jeg ville også gerne have haft min kæreste med ud at vælge, men jeg ved han ville være ligeglad men han har alligevel en mening om min stil, eller mangel på samme, i hverdagen og når vi handler.

Da jeg købte min kjole havde jeg min veninde og mor med, og 2.gang ( den jeg skal have på ) havde jeg Henriks´s niece med.

Knus Heidi

:)

0

Del dette indlæg

Jeg skal have min svigermor og mor med ud, når jeg skal prøve brudekjole.

Jeg kan godt forstå din tankegang med, at din kommende mand også kan give sit besyv med, hvad han synes er flot. Men jeg synes bare, at det ødelægger spændingen og forventningen, når gommen står i kirken og ser sin brud for første gang. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tja..jeg havde min mor med ude. Forinden havde jeg stak jeg min mand et katalog, hvor min brudekjole var i. Han kommenterede min kjole uden at vide det...og syntes at den så underlig ud... :) Måske mest fordi kjolen var lyserødsagtig på billedet. Jeg havde dog valgt den i perlemor. Min mand var HELT oppe og ringe da han så mig i kirken. Han syntes, at jeg var SÅ smuk og kjolen var som skabt til mig.

Vi havde i modsætningen til mange andre noget at glæde os til begge to, da min mand selv valgte tøj og jeg først så ham i kirken....waaaauw..det var fedt!

Folk der sidenhen har set billeder, er overbeviste om at vi har talt sammen...fordi vi var så farvekoordinerede. Det eneste jeg havde sagt var, at han ikke måtte vælge en hvid skjorte, da jeg så ville komme til at beskidt ud. Den hvide skjorte købte han dog...men over den, havde han en skøn vest.

Suk!

Hvad med at I begge overrasker hinanden? Hvis du føler, at du er SMUK i din valgte kjole, så er jeg sikker på at han også synes det...for det vil stråååååle ud af dig...ingen tvivl om det.

Pøj pøj med valget.

0

Del dette indlæg

Jeg havde min mor og svigermor med uge. Jeg ved min mor er 100% ærlig og siger sin mening, så hvis jeg lignede en ko, ville hun sige det.

Det var en rigtig hyggelig dag, hvor vi tog afsted fra morgenen af og spiste frokost sammen.

Min kommende mand holder meget stædigt på at han ikke vil se eller høre noget om kjolen, han vil vente og have hele overraskelsen til dørene går op i kirken.

Mie :)

0

Del dette indlæg

hejsa.

jeg regner med at skulle have mine to søstre, min mor og min svigermor med ud at kigge på kjole.

Personligt vil jeg ikke have at min tilkommende ser kjolen før i kirken, men når det så er sagt, så synes jeg også at du skal vælge hvad du selv føler for. Er du mest tryg ved at din kæreste kommer med, så gør det.......HUSK det er jeres dag, I kan gøre fuldstændig som I vil.

Knuzzer :carrot:

0

Del dette indlæg

Ja, jeg har været alene ude og se på kjole - fordi jeg udemærket ved hvad der klær mig og hvad der ikke gør. Det synes jeg ikke altid andre kan se lige så godt.

Desuden vil jeg have at det skal være en overraskelse for alle. Og om kæresten kan li kjolen eller ej.. ved du ikke det et eller andet sted - hvis den klæder dig vil han også synes at den er fantastisk!

Go fornøjelse! Fra knirke :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde min brudepige med og da jeg havde en sus i maven og hun havde en lille tår i øjnet vidste vi begge at det var kjolen - og selv om jeg ikke aner om Peter synes om kjolen ved jeg at han kommer til at synes jeg er supersmuk.

Jeg tror du kan finde noget med en anden en - den dag vil han synes du er smuk næsten ligegyldig hvad du vælger.

Ellers ville jeg måske tage ham med høre hans mening (hvis han virklig skal med) - og så efter du ved hans mening går du ud en anden gang og køber uden at han ved hvad du valger. Men jeg synes stadig manden skal være overrasket at se bruden i den slags kjole for første gang!

:) Sandra

0

Del dette indlæg

Kan godt følge dine tanker. Havde dem selv, da gemalen har en ret god sans for tøj og hvad der klæder én. Og det med traditioner skal man kun følge, hvis man selv synes det er sjovt.

Men vi var ret enige om, at vi ville overholde den. Og det er jeg glad for. Det gav en sjov og spændende oplevelse sådan at overraske ham. Og få det den anden vej, for jeg måtte heller ikke se hans før dagen...

Så jeg søgte hjælp hos en god veninde, som jeg stolede på ville sige sin 100% ærlige mening.

Min mor tog jeg af selv samme grund ikke med. Vi har alt for forskellig tøjsmag, og jeg var bange for hun ville gå helt i selvsving :)

Men jeg holdt så kjolen hemmelig for alle, så på dagen var det kun min veninde og brudepigen som kendte den - hvilket var en ret sjov oplevelse (især at holde folk på pinebænken).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg regner med at have min mor og søster med...

King Kong får lov at blive hjemme...

Vi har ikke altid samme smag og kan godt blive uenige...

Vil gerne finde en kjole jeg er vild og trives godt.... Når han vil giftes med mig så synes han jo nok alligevel at jeg ser smuk ud uanset hvad jeg vælger...

0

Del dette indlæg

Første gang havde jeg min veninde med, vi fandt dog ikke noget. Anden gang var jeg alene, men jeg var så sikker på, hvad jeg ville have, at det klarede jeg helt fint alene. Nicolai fik kun et hint om farven ellers intet....

()()

Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Første sted jeg kiggede havde jeg min svigermor med, anden gang havde jeg en god veninde med, og her på lørdag skal jeg have min mor og søster med ud og kigge et tredje sted :carrot: Jeg har egentligt fundet en pragtfuld kjole (sted nr.2), men jeg havde ligesom aftalt med min mor og søster at de skulle med ud og kigge, og jeg tror de ville blive meget skuffet hvis jeg aflyste :super: Så nu er planen at hvis jeg ikke finder noget sammen med min mor og søster, der overgår den jeg allerede har et godt øje til, ja så stopper kiggeriet ved sted nr. 2.

Jeg ville meget gerne have min elskede kæreste med ud og kigge, og jeg har dagligt en kamp med mig selv om ikke at vise ham billederne af min kjoleprøvning ()()

Men det går ikke, for jeg vil gerne have den spænding i kirken når han skal se mig i kjolen første gang, desuden så vil HAN heller ikke se den - han vil så gerne have den overraskelse :)

SUK det bliver 10 lange måneder med at forhindre mig selv i at vise ham billederne.... Men jeg stoler nu også på at ekspedienten har hjulpet mig med at finde den helt rigtige :blush::)

0

Del dette indlæg

hejsa :)

jeg er personligt ikke den store tilhænger af, at have den kommende mand med ud, da jeg mener at det betyder ulykke hvis han ser én før, og desuden kan jeg også godt lide "overraskelses monentet" i at han ikke ser den...

jeg havde selv min søster med ud og kigge første gang, og næste gang hvor jeg skal derned skal jeg have min svigermor med samt min faster (da min mor ikke lever længere, er hun ligesom blevet min mor). Det er måden der virker for mig. Og jeg ved at min kæreste/forlovede stoler på min smag og uden tvivl vil synes at jeg er verdens smukkeste kvinde - også den dag :blush:

men gør hvad du/i føler for er mit råd

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey!

Jeg regner med at tage min mor, svigermor og mine to søstre med ud at prøve kjoler. Min tilkommende, har jeg tænkt mig at plante derhjemme. Jeg regner med at hvis jeg finder en kjole, hvor jeg bare ser knaldgodt ud i, så vil min tilkommende også synes det.......

Jeg kan godt se logikken i at du gerne vil have din kæreste med ud og kigge, og hvis det er du føler mest for, så synes jeg bestemt at du skal gøre det..........som så mange ander har sagt herinde: Det er jeres dag, gør som I vil. Traditioner er meget godt, men kun så længe at man selv synes det er iorden.

Knuzzer :carrot:

0

Del dette indlæg

Jeg slæber min søster og evt. en god veninde med. Jeg syntes det er en hyggelig tradition at manden ikke har set en.

Jeg har dog stukket min kæreste et par blade hvor han har krydset dem af han syntes er flotte. Sjovt nok valgte han en helt anden stil end jeg havde regnet med. Ligesom han overraskede mig med at sige at han syntes jeg skal have ærmer eller stropper på kjolen. Jeg var overbevist om han helst ville se mig i en uden. :) Men var godt han sagde det, jeg har nemlig været lidt ked af det skulle være uden noget. Især når den kjole jeg er forelsket i har stropper. :blush:

Jeg tror du kommer til at savne det ekstra lille krydderi at han bliver overrasket over hvor smuk du er. Han vil jo ikke få slået benene væk under sig i samme grad, hvis han kender kjolen. Bare mine 2 cents....

0

Del dette indlæg

Jeg havde min mor med første gang - for 14 dage siden. Jeg mener heller ikke kæresten skal se kjolen, men igen - det er et frit valg og hvis I gerne vil vælge den sammen, så skal I endelig gøre det.

Som Bride23 siger - det er jeres dag, så I kan gøre hvad I vil.. :loveflag:

:loveflag::bearhug:

Tror jeg skal have mor med igen næste gang og så måske en tur med en veninde eller min faster også..Skal jo ud og prøve mange, ik? Det er SÅ fed en fornemmelse! :carrot: :balloons: :carrot: :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Brudekjoleprøvningen er jo en STOR del af forberedelsen for os tøser, og det er da lidt pinefuldt ikke at kunne dele dette med den man elsker. Meeeen - kjolen skal da være en overraskelse i kirken! Du kan jo give ham et brudeblad og bede ham pege nogle af de kjoler ud, HAN godt kan lide. Så får du et hint om hvilken stil han forestiller sig. Ligemeget hvad du vælger, så kommer du jo til at stråle den dag!

Jeg blev bombarderet med ønsker om at komme med ud at kigge på kjole: Både af familie, svigerfamilie og veninder. Så jeg ender med at se på kjoler på både Sjælland, Fyn og i Jylland! Jeg var ude med en veninde første gang hos Bridefashion, anden gang var med min mor hos Panayotis i Odense, tredie gang med både min mor og min far hos Casa Lezar. Egentlig tror jeg at jeg har fundet den kjole det skal være, men jeg tager gerne en tur med mine wanna-be-Bridezilla-veninder samt svigermekanikken også. :balloons: De synes jo det er spændende at være med til. Når jeg endeligt beslutter mig for KJOLEN bliver det dog kun min mor der får at vide hvordan den ser ud. Jeg vil gerne bevare hemmeligheden til dagen.

NYD PRØVERIET!!!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer