vilsaagerne

Planlægning!

17 indlæg i dette emne

Hej...

Vi skal giftes d. 10. juni 2006 og glæder os selvfølgelig meget. Der er stadig lang tid til...og så alligevel ikke! Jeg læste en post herinde forleden, hvor jeg blev gjort opmærksom på, at der i lørdags var 9 mdr. til! Det lyder jo pludselig ikke af meget, men omvendt ved jeg slet ikke, hvad jeg kan gøre rent planlægningsmæssigt på det her tidspunkt. Hvornår startede I og hvad startede I med? Er der en uofficiel rækkefølge/huskeliste, man med fordel kan følge? Jeg er lidt lost...har ikke helt fundet min indre bridezilla! :hearts:

Knus fra Anne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej...

Vi skal giftes d. 10. juni 2006 og glæder os selvfølgelig meget. Der er stadig lang tid til...og så alligevel ikke! Jeg læste en post herinde forleden, hvor jeg blev gjort opmærksom på, at der i lørdags var 9 mdr. til! Det lyder jo pludselig ikke af meget, men omvendt ved jeg slet ikke, hvad jeg kan gøre rent planlægningsmæssigt på det her tidspunkt. Hvornår startede I og hvad startede I med? Er der en uofficiel rækkefølge/huskeliste, man med fordel kan følge? Jeg er lidt lost...har ikke helt fundet min indre bridezilla! :hearts:

Knus fra Anne

Hejsa,

Jeg synes da sagtens du kan begynde nu. Begynd at overvej tema, kjole, hvor festen skal holdes (det er afgjort klogt at få det på plads nu - gode steder er efterspurgte!!!!). Du kan også begynde at samle på ting du vil anvende som pynt på bordet, som gaveposer s.m.a. Der er et væld af småting du kan få på plads allerede nu og som vil komme dig til gode når du virkelig får travlt. Har i reserveret præst/rådhus? Meget vigtig detalje. Husk prøvelsesattesten etc.

Der er rigtig mange herinde som forbereder op til 1 år i forvejen. Og der er endnu flere som gerne vil dele deres gode idéer med dig. Du vil helt sikkert få inspiration herinde og måske kan du også selv drysse et par guldkorn eller to?

Held og lykke med planlægningen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hvis I ikke har tjek på feststed, er det ved at være oppe over. -Vi begyndte planlægningen 9 mdr i forvejen, og på det tidspunkt var det umuligt at finde et sted at holde festen en lørdag i 2005. Derfor valgte vi at holde bryllupsfest en fredag.

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hejsa....det er nok en god ide´ at begynde at finde ud af f.eks. hvor i vil holde jeres fest...selvom jeg syntes at jeg startede i god tid, var der faktisk optaget flere af de steder hvor jeg gerne ville holde vores fest..så jeg måtte finde et helt andet sted. Også med hensyn til fotograf ( hvis i skal have dette ) så er de også hurtigt optaget. Bare lige et godt råd med på vejen.

De kærligste hilsner fra Mette ( nu fru Vester ) :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg var jer, så var jeg gået igang!! Jeg startede allerede i marts i år og vi skal først giftes næste år i august. Jeg oplevede, at jeg kom for sent til fotografen.

Men det er en god ide at få booket følgende ting nu:

feststed

kirke + præst

musik

fotograf

videomand

kørsel

Og så er der ellers masser af gode ideer her inde!!!

Jeg er startet op og er blevet færdige med indbydelserne. Tillige med er jeg gået igang med bordkort og gaveposer, ja der er nok at se til, så jeg synes bestemt ikke, jeg har alt for god tid....

men god fornøjelse med planlægningen. Så vidt jeg ved, findes der her på sitet et sted, hvor der er disse lister....prøv at kig dig omkring!!

Svale

0

Del dette indlæg

Men det er en god ide at få booket følgende ting nu:

feststed

kirke + præst

musik

fotograf

videomand

kørsel

Det er det ! Jeg kan jo sidde og følge udviklingen i folks planlægning via de henvendelser vi får vedr. musik i 2006. De første forespørgsler på bryllup 2006 kom allerede i foråret og nu kan jeg mærke at de tager meget til. Dvs. folk er i gang med at indhente tilbud.

Jeg ville nok også anvende den rækkefølge som Svale nævner. Dog ville jeg nok starte med kirken for der er rigtig meget pres på. Det samme med feststederne.

0

Del dette indlæg

Ja, du kan roligt gå i gang - hellere være for tidligt ude end for sent. Især hvis du gerne vil have et helt specielt feststed...

Men måske har I allerede feststed og kirke på plads siden du allerede ved at brylluppet skal stå den 10. juni?

Lige et par gode råd:

Hvis I skal holde festen på et hotel og tror at nogle gæster kunne finde på at ville overnatte, kan I reservere et passende antal værelser nu, så jeres gæster ikke går forgæves...

God fornøjelse med planlægningen...

0

Del dette indlæg

start med at finde kirke, dato og tid, derefter feststed.

Dernæst kan man begynde at finde ud af mad....Hvem der skal lave osv.

Dernæst musik, og fotograf, evt. kørsel.

Og så er det en god ide at begynde at tænke over tema, farvetema....design på indbydelser m.v., da de godt kan tage lang tid at lave!!!

Og ellers så er planlægnings-huskelisterne fra denne side altså guld værd og lige til at printe ud.....

Badutski

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vi skal også giftes den 10. juni 2006. Vi startede for en måneds tid siden med planlægningen. Vi fik reserveret kirken,feststedet og er i gang med musikken. Fotografen fik jeg reserveret i torsdags.

Det var ligesom de vigtigste ting at få på plads.

I skal nok til at i gang, som de andre også siger. :carrot:

0

Del dette indlæg

Hej

Vi begyndte så små ca. 1 år før dagen ()() Jeg har selv haft meget stor hjælp af de lister som jeg har fundet HER. De har gjort at jeg på næsten alle tidspunkter har følt at der var styr på det hele -HAHA- Så dem kan jeg varmt anbefale at bruge.

Så et stort tillykke med jeres kommende bryllup -HAHA- Glæd dig det er et dejligt forum herinde og tiden op til er meget speciel :yllove:

0

Del dette indlæg

Som de andre siger så er det ikke for tidligt at komme i gang .... jeg er fx selv en 2006brud.... men har allerede styr på rigtig mange ting ... som fx.

kirke + præst

lokale / feststed

Musik

kørsel

kjole

og meget mere ....

Har allerede indbydelserne færdig mangler dog det sidste til dem til receptionen.

har stort set gæsteæskerne færdig mangler dog indhold.

Jeg har af personlige erfaringer oplevet at folk allerede er booket helt frem til 2007 så hvis der er steder og ting man virkelig ønsker til sin store dag .... så er det vist bare med at komme i gang ...så man har en chance for at få det?

0

Del dette indlæg

hejsa Anne

først og fremmest velkommen til denne fantastiske hjemmeside http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/toot.gif

Jeg tror jeg havde nøjagtig de samme tanker som dig da jeg først bevægede mig rundt herinde og talte med folk, jeg kunne ikke rigtig se hvorfor folk/bekendte mente at jeg havde travlt, for jeg havde da 9 mdr endnu (skal giftes d.06.05.06),

men da min kommende mand og jeg så skulle igang med at finde et feststed, kunne vi godt se at vi var sent ude, for alle de steder vi gerne ville holde festen var booket helt frem til november næste år, heldigvis ringede de fra det sted vi allerhelst gerne ville have, at de havde fået et afbud, så vi sprang til med det samme... :carrot: og nu har vi alle de store ting på plads og så tager jeg den så lidt med ro igen og går rigtig igang når vi er kommet ind i det nye år med at lave indbydelser, bordkort osv.

Med de store ting mener jeg:

Kirke

Feststed

Musik

Fotograf

evt. bestilling af tid hos den frisør/ kosmetolog der skal sætte dit hår + lægge makeup

Håber det hjælper lidt http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif

ellers kan du finde god hjælp på de huskelister der er på dette link:

huskelister

Jane

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er enig med de fleste andre herinde. De "store" ting skal I nok se at få på plads : Feststed, kirke og fotograf.

Vi skal giftes d. 6.maj 2006 og vi bestilte kirke og feststed i juni måned, og vi fik et par afslag før vi fandt stedet.

og så selvfølgelig : Velkommen til :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej

Ja jeg er nok ikke som de fleste - vi (jeg) har planlagt brylluppet på ca. 4 mdr. Og der har ikke været problemer eller stress på - men det kommer jo meget an på hvilken type bryllup man ønsker.

Vi har et feststed der tager sig af alt på dagen - vi skulle bare vælge mad, vin m.m.

Indbydelser, menukort, bordkort mm. har min fars kæreste hjulpet med.

Kjole begyndte jeg at kigge efter 3 mdr. før.

Så det behøver ikke tage sååååååååå laaaaaaaaang tid.

Det er op til dig/jer !

Held og lykke med planlægningen.

Lene

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Jeg slutter mig til alle de andre. Du kan sagtens begynde planlægningen allerede nu. For mit vedkommende er der 1 år og 2 dage til brylluppet, og vi har allerede fastlagt:

Kirke

Feststed

Invitationer

Bordkort

Jeg holder mig til den teori at jo nærmere man kommer selve den store dag, jo mere er der at gøre og jo mindre rationel er man, derfor vil jeg gerne have gjort tingene så hurtigt som muligt, så kan jeg også bedre holde den søde ventetid ud......

Forresten, din indre bridezilla, skal nok komme frem, det sker helt af sig selv... :frizz2:

Held og lykke med planlægningen

Knuzzer :carrot:

0

Del dette indlæg

Jaa en der giftes sammen dato som mig - ja vi startede allerede for en styk siden - vi har styr på feststed, kok, kirke, præst, kjole - som var vigtig at få styr på p.g.a. der ikke var så meget ledig - så jeg ville råde dig at starte med de store ting som

feststed

mad

kirke

musik

transport

fotograf

da de kan være booket lang tid i forvejen

også frisør

Held og lykke. Du kan kigge i min planlægning her som inspiration

:cheerleader3: Sandra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja begynd nu!

Jeg skal selv giftes 22.07.2006. (og min veninde samme dag som dig!!).

Jeg har indtil nu kun bestilt:

Kirke

Feststed

Blomster(veninde)

Hår/makeup (veninde)

Og jeg følger mig rigtigt meget bagud!!!(Men det er altså svært når manden ikke syntes det er så sent! :cheerleader3: )

Bestil ihvertfald også følgende nu:

Musik

Fotograf

Kørsel (vi bruger nok bare vores egen Mazda ;) )

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer